Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-28 01:20

Ingen som vet vad som händer med Tele2? Ingen ny information eller priser.

Ursprungligen av rezuth:

Ingen som vet vad som händer med Tele2? Ingen ny information eller priser.

Varken Tele2, Telenor eller Tre har väl kommit med några priser så vitt jag vet. Antar att det dyker upp rätt snart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-28 01:39
Ursprungligen av Adrian B:

Varken Tele2, Telenor eller Tre har väl kommit med några priser så vitt jag vet. Antar att det dyker upp rätt snart.

Telenor har väl haft uppe sina priser? Har väl 799 eller något sånt för allt inklusive, fri surf, taltid etc

Ursprungligen av rezuth:

Telenor har väl haft uppe sina priser? Har väl 799 eller något sånt för allt inklusive, fri surf, taltid etc

Var på hemsidan hittar du Telenors priser för iPhone 4?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-28 02:31
Ursprungligen av Adrian B:

Var på hemsidan hittar du Telenors priser för iPhone 4?

Telenor hade uppe sin sida någon dag bara eftersom trycket var för stort och dom fick för många beställningar om jag minns rätt.

Här är en rapport på vad som stod.

Telenor först ut med priser på iPhone 4 i Sverige | iPhone 24

Ursprungligen av rezuth:

Telenor hade uppe sin sida någon dag bara eftersom trycket var för stort och dom fick för många beställningar om jag minns rätt.

Här är en rapport på vad som stod.

Telenor först ut med priser på iPhone 4 i Sverige | iPhone 24

Tror det var ett abonnemang som de hade ute, men inget mer än det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 09:07

iPhone 4 abb med två kort

Jag vill ha ett abb med möjlighet till två simkort. Ett till luren (såklart) och ett till iPaden. Enl. min research är det Telia och Telenor som kan erbjuda det. Jag har Telia nu och är supernöjd, dock har jag hört lite kritik mot Telenor som operatör.
Vad är era erfarenheter av de två?

Enl. Telia så skulle det inte med deras kort gå att använda båda korten (surfa på båda enheterna) samtidigt. Vet ej, men antar att samma gäller för Telenor.
Tror ni detta kan bli ett probem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 09:17
Ursprungligen av NOW!S:

Jag vill ha ett abb med möjlighet till två simkort. Ett till luren (såklart) och ett till iPaden. Enl. min research är det Telia och Telenor som kan erbjuda det. Jag har Telia nu och är supernöjd, dock har jag hört lite kritik mot Telenor som operatör.
Vad är era erfarenheter av de två?

Enl. Telia så skulle det inte med deras kort gå att använda båda korten (surfa på båda enheterna) samtidigt. Vet ej, men antar att samma gäller för Telenor.
Tror ni detta kan bli ett probem?

Det finns ett par liknande trådar som just handlar om detta. Sök på tvillingkort.

Ursprungligen av NOW!S:

Jag vill ha ett abb med möjlighet till två simkort. Ett till luren (såklart) och ett till iPaden. Enl. min research är det Telia och Telenor som kan erbjuda det. Jag har Telia nu och är supernöjd, dock har jag hört lite kritik mot Telenor som operatör.
Vad är era erfarenheter av de två?

Enl. Telia så skulle det inte med deras kort gå att använda båda korten (surfa på båda enheterna) samtidigt. Vet ej, men antar att samma gäller för Telenor.
Tror ni detta kan bli ett probem?

En komplettering till svaret från 20Hz. Det går att surfa på båda enheterna samtidigt med Telias tvillingkort. Det gör jag hela tiden

Ursprungligen av NOW!S:

Jag vill ha ett abb med möjlighet till två simkort. Ett till luren (såklart) och ett till iPaden. Enl. min research är det Telia och Telenor som kan erbjuda det. Jag har Telia nu och är supernöjd, dock har jag hört lite kritik mot Telenor som operatör.
Vad är era erfarenheter av de två?

Enl. Telia så skulle det inte med deras kort gå att använda båda korten (surfa på båda enheterna) samtidigt. Vet ej, men antar att samma gäller för Telenor.
Tror ni detta kan bli ett probem?

Jag har ett i min iphone och sen ett tvillingkort i ipaden.. 49kr i månaden får jag ju betala för tvillingkortet.. men inga som helst problem med att surfta. Dock att jag ska behöva betala 49kr stör mig. De är duktiga på att ta betalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 09:12

iPhone 4 med extrakort hos Telia

Ursprungligen av NOW!S:

Jag vill ha ett abb med möjlighet till två simkort. Ett till luren (såklart) och ett till iPaden. Enl. min research är det Telia och Telenor som kan erbjuda det. Jag har Telia nu och är supernöjd, dock har jag hört lite kritik mot Telenor som operatör.
Vad är era erfarenheter av de två?

Enl. Telia så skulle det inte med deras kort gå att använda båda korten (surfa på båda enheterna) samtidigt. Vet ej, men antar att samma gäller för Telenor.
Tror ni detta kan bli ett probem?

Jag gick och pratade med en säljare i en Teliabutik och fick följande förslag:

För 799 kr/mån med en bindningstid på 24 mån

  • 3000 min

  • 3000 sms/mms

  • 1 GB data (sen stryps hastigheten men ingen extra avgift tillkommer)

+ 40 kr/mån för extrakort (det ska enl säljaren gå att använda både iPhone och iPad samtidigt)
0 kr för telefonen

Den faktiska månadsavgiften blir alltså 849 kr med extrakortet.

Ursprungligen av NOW!S:

+ 40 kr/mån för extrakort (det ska enl säljaren gå att använda både iPhone och iPad samtidigt)

Det stämmer. Jag har Telia, JobbMobil ellervarenuheter och extrakort. Går fint att surfa via iPhone och iPad samtidigt.

Ursprungligen av rezuth:

Telenor hade uppe sin sida någon dag bara eftersom trycket var för stort och dom fick för många beställningar om jag minns rätt.

Här är en rapport på vad som stod.

Telenor först ut med priser på iPhone 4 i Sverige | iPhone 24

Ah, men det där var ju bara ett enda abonnemang och antagligen en chansning från Tele2 eftersom de vid den tiden troligen inte visste när lanseringen skulle komma. Jag menar en officiell sida (likt Telia och Halebop har) med flera olika abonnemang och priser. Jag tror de flesta knappast vill ha ett abonnemang för 700 kr i månaden.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-28 09:04
Ursprungligen av Adrian B:

Varken Tele2, Telenor eller Tre har väl kommit med några priser så vitt jag vet. Antar att det dyker upp rätt snart.

Läste detta i ett annat forum...

> 27 Jul, 2010 - klockan 20:15
>
> Blev uppringd av Tele2 för 3 timmar sedan dom ville att jag skulle binda upp mig på
> deras abonemang jag har just nu i 24 månader.. men jag sa att jag väntar på iphone 4..
> då sa han att iphone 4 inte kommer släppas förens i början av september…

Ursprungligen av speer:

Läste detta i ett annat forum...

> 27 Jul, 2010 - klockan 20:15
>
> Blev uppringd av Tele2 för 3 timmar sedan dom ville att jag skulle binda upp mig på
> deras abonemang jag har just nu i 24 månader.. men jag sa att jag väntar på iphone 4..
> då sa han att iphone 4 inte kommer släppas förens i början av september…

Det är sällan som företagen själva ringer runt och gör sånt utan man brukar lägga det på telemarketing-företag, dvs skrupelfria 20-åringar som inte har något problem alls med att ljuga lite för att lura kunder till att konsumera. Jag litar mkt mer på deras hemsida där det står säljstart 30 jul. Att jag inte har den i min hand förrän i slutet av aug/ början av sept pga få exemplar, är ett öde man nog får acceptera från alla operatörer.

Kommer man få en bumper i Sverige precis som i USA nu när Jobs lovat?

Ursprungligen av illerG:

Kommer man få en bumper i Sverige precis som i USA nu när Jobs lovat?

Ja.

..

  • Medlem
  • 2010-07-28 12:05

När bör man börja köa för en iPhone i Stockholm? Pratar vi sen natt eller tidig morgon?

Nu!

Ursprungligen av dalle:

när bör man börja köa för en iphone i stockholm? Pratar vi sen natt eller tidig morgon?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2010-07-28 13:01
Ursprungligen av Dalle:

När bör man börja köa för en iPhone i Stockholm? Pratar vi sen natt eller tidig morgon?

Börja nu då kommer du garanterat att få vara med i tidningen och ev tv:cool:

  • Medlem
  • 2010-07-28 13:27
Ursprungligen av henke21:

Börja nu då kommer du garanterat att få vara med i tidningen och ev tv:cool:

Nog för att jag inte har så mycket att göra, men att slösa min semester på att sitta i Stockholm på en väl trafikerad gata är inte vad jag drömmer om.
Men den här "tråden" var ju menat att den skulle tas någorlunda seriöst.

Ursprungligen av Dalle:

Nog för att jag inte har så mycket att göra, men att slösa min semester på att sitta i Stockholm på en väl trafikerad gata är inte vad jag drömmer om.
Men den här "tråden" var ju menat att den skulle tas någorlunda seriöst.

Som man frågar - får man svar brukar det heta. Hur kan någon här veta " när man börjar köa i Stockholm" När som helst kanske, det är väl ingen som vet......
Butiken på Kungsgatan öppnar väl 24:00 efter vad jag förstår.
Skämta lite får man väl göra - även med en så "viktig fråga" som iPhone.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-28 14:14

Jag ringde telia i malmö och enligt butiken skulle de öppna 00.01 men enligt telias bloggare så ska inga butiker ha nattöppet. Förvirrande

Fick precis mejl av Tre med följande:

inom kort kommer vi äntligen att börja sälja nya iPhone 4, och för att du ska kunna skaffa din iPhone så snart som möjligt utökar vi öppettiderna i två av våra 3Butiker på lanseringsdagen.

Natten till fredagen den 30:e juli kl 00.00 kommer 3Butiken på Kungsgatan 37 i Stockholm öppna för att sälja iPhone 4. 3Butiken i Nordstan i Göteborg kommer slå upp portarna kl 06:00 på morgonen, butikerna kommer sedan stänga som vanligt på fredag eftermiddag.

iPhone 4 kommer att finnas i samtliga 3butiker men i begränsat antal. Den kommer också att finnas tillgänglig på 3s hemsida från säljstart, i övriga kanaler gäller ordinarie öppettider.

Tänk på att iPhone 4 finns i ett begränsat antal - först till kvarn gäller.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-28 14:15

Nu skickade Tre ut ett väldigt korkat mail om att dom ska ha öppet extra tidigt i två butiker. Först till kvarn och allt det där. Men fortfarande inga priser. Grrr. Vem vill stå i kö utan att veta priset.

Hej,
inom kort kommer vi äntligen att börja sälja nya iPhone 4, och för att du ska kunna skaffa din iPhone så snart som möjligt utökar vi öppettiderna i två av våra 3Butiker på lanseringsdagen.

Natten till fredagen den 30:e juli kl 00.00 kommer 3Butiken på Kungsgatan 37 i Stockholm öppna för att sälja iPhone 4. 3Butiken i Nordstan i Göteborg kommer slå upp portarna kl 06:00 på morgonen, butikerna kommer sedan stänga som vanligt på fredag eftermiddag.

iPhone 4 kommer att finnas i samtliga 3butiker men i begränsat antal. Den kommer också att finnas tillgänglig på 3s hemsida från säljstart, i övriga kanaler gäller ordinarie öppettider.

Tänk på att iPhone 4 finns i ett begränsat antal - först till kvarn gäller.

Jag tänkte just samma sak... "öppet", "först till kvarn" men inga priser...

Mejlade en kille på 3s kommunikationsavdelning och de har alla priser klara. De väntar enbart på godkännande av Apple innan de får gå ut med det.

Han misstänker att det är samma problem för Telenor och Tele2. Hade ingen aning om hur Telia lyckats med att få ut sina redan.

Ursprungligen av jacoblo33:

Mejlade en kille på 3s kommunikationsavdelning och de har alla priser klara. De väntar enbart på godkännande av Apple innan de får gå ut med det.

Han misstänker att det är samma problem för Telenor och Tele2. Hade ingen aning om hur Telia lyckats med att få ut sina redan.

Det är värt att tänka på innan man anklagar operatörerna för att vara sega.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är värt att tänka på innan man anklagar operatörerna för att vara sega.

Absolut. Men samtidigt kan jag tycka att de borde vara öppnare mot kunderna och förklara hur det står till. Varför inte bara berätta med en notis på twitter, hemsidan, sin blogg eller mejlutskicket att priserna är spikade och väntar godkännande av apple...

Håller med, men man vill väl inte skylta med att man är en liten slav under Apple. Det måste vara genant att vara en liten filial av ett amerikanskt företag - när man tror att man egentligen är ett stort nordiskt företag.

Ursprungligen av jacoblo33:

Absolut. Men samtidigt kan jag tycka att de borde vara öppnare mot kunderna och förklara hur det står till. Varför inte bara berätta med en notis på twitter, hemsidan, sin blogg eller mejlutskicket att priserna är spikade och väntar godkännande av apple...

Bevaka tråden