Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av godpuppet:

Tror inte prisutlämningen har något med Apple att göra. De har ju med stor förhoppning lämnat sina priser till operatörerna, som nu komponerat ihop ett erbjudande. Jag tror fortfarande det är en katt och råtta lek i vem som ska blotta sig först.

Det verkar inte så enligt iDG
Operatörerna förhandlar om iPhone 4 in i det sista - IDG.se

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-22 13:23

Bröt ut några inlägg och skapade en egen tråd om iPhone 4 baksidor... fortsätt den diskussionen i den tråden.
/Admin

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-22 22:32

Tråkiga som e som ska hålla på allt in i det sista, skulle inte förvåna mig om priserna kommer på torsdag eftermiddag.

ni som ska köa hur länge tänkte ni stå?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 22:38
Ursprungligen av Pascoe:

ni som ska köa hur länge tänkte ni stå?

Om jag nu inte får för mig att köpa den vita från england om det är snabb leverans på den.

Så tänkte jag att jag skulle glida förbi Telia butiken som ligger 100m från min lägenhet typ 12timmar innan dom öppnar (dvs om dom gör en natt release) och se om det är någon kö.
Är det inte det så väntar jag 4 timmar till och checkar läget, och gör så tills det står några där utanför tänkte jag.
Men man får väll vänta kanske 4 timmar plus, eller något om man vill ha en antar jag.

Ursprungligen av zOlid:

Om jag nu inte får för mig att köpa den vita från england om det är snabb leverans på den.

Den vita finns ju inte ngnstans än, inte i England heller.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 22:45
Ursprungligen av Goflorp:

Den vita finns ju inte ngnstans än, inte i England heller.

Nej, men dom har lovat att den ska börja skeppas ut i slutet av denna månad.

Steve Jobs sa 16 juli: "A lot of people waiting for the white iPhone. We are going to start shipping it in the end of this month"

Så den borde komma upp för beställning denna eller nästa vecka på apple store online UK.
Samt även dyka upp i butiker i England runt samma datum som vi får den svarta i Sverige.

Jag blir ensam i år för Min kompis ska ha en vit. Funderar på tre/fyra snåret om butiken öppnar 0800

Tror ni man kommer kunna köa nånstans för att köpa den hos tele 2? De har ju inga officiella butiker.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Enligt telia kommer den vita i början av september! jobbigt att behöva vänta så länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 10:14

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Lansering av nytt mobilabonnemang

Telia släpper ny abb-form inför lanseringen av iPhone 4

Ursprungligen av WELiN;:

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Lansering av nytt mobilabonnemang

Telia släpper ny abb-form inför lanseringen av iPhone 4

Lite väl dyrt för mig. Iofs så beror det på vad priset för telefonen blir

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 10:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Lite väl dyrt för mig. Iofs så beror det på vad priset för telefonen blir

Får ju nästan hoppas på ett väl reducerat pris på telefonen för denna typen av abb...

Ursprungligen av WELiN:

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Lansering av nytt mobilabonnemang

Telia släpper ny abb-form inför lanseringen av iPhone 4

Exakt samma pris som Telenor då om man får telefonen på köpet vid 24 månaders abonnemang.

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Inför lanseringen av iPhone 4

Vita modellen kommer först i september för oss

"Den vita modellen av iPhone 4 kommer inte finnas tillgänglig vid lanseringen den 30 juli.
Beräknad leverans är i början av september.
Information kring priserna kommer nästa vecka."

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-23 11:17

Om 699kr abonnemanget skall bli värt att teckna för mig så får telefonen kosta max:
--------------------------------------
Kalkyl vid 12mån:
Nytt Abb: 699x12=8388
Nuvarande: (Samtal + SMS: 150mån x 12=1800)+(Mobilsurf extra+ 199kr/mån x 12 = 2388) = 4188kr

8388-4188=4200kr

Ca 7500kr för telefonen (kontantpris) -4200 = 3300kr

Telefonen får alltså max kosta ca 3300kr vid detta abb på 12mån för att det skall löna sig för mig att teckna detta.
--------------------------------------
Kalkyl vid 24mån:
699x24=16776
Nuvarande: (Samtal + SMS: 150mån x 24=3600)+(Mobilsurf extra+ 199kr/mån x 24 = 4776) = 8376kr

16776-8376=8400
Ca 7500kr för telefonen (kontantpris) -8400 = -900

Jag skulle då förlora 900kr emot vad jag har nu om telefonen var gratis. Dvs inte värt det.
--------------------------------------

Ska bli intressant att se vad det ploppar upp mer för abb samt vad det blir för priser på telefonen.

Ursprungligen av kainen;:

Om 699kr abonnemanget skall bli värt att teckna för mig så får telefonen kosta max:
--------------------------------------

Jag skulle då förlora 900kr emot vad jag har nu om telefonen var gratis. Dvs inte värt det.
--------------------------------------

Ska bli intressant att se vad det ploppar upp mer för abb samt vad det blir för priser på telefonen.

Nu börjar det bli kul att räkna igen;)

Jag gjorde ett snabbt överslag och kom också fram till att det inte är värt det. Men nu kommer fördelen med specad räkning. Jag får perfekt koll på min telefonanvändning:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-23 11:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu börjar det bli kul att räkna igen;)

haha absolut! Det kommer nog bli några uträkningar innan den 30e

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-23 15:09

De som väntar på en vit iPhone kommer att få vänta ett tag, vare sig man köper i sverige eller utomlands:

Apple delays white iPhone a second time, won't ship until 'later this year' -- Engadget

"White models of Apple's new iPhone® 4 have continued to be more challenging to manufacture than we originally expected, and as a result they will not be available until later this year. The availability of the more popular iPhone 4 black models is not affected."

Edit: That does it... det blir en svart telefon för mig och så får jag köpa en vit baksida till den senare.

Ursprungligen av kainen:

De som väntar på en vit iPhone kommer att få vänta ett tag, vare sig man köper i sverige eller utomlands:

Apple delays white iPhone a second time, won't ship until 'later this year' -- Engadget

"White models of Apple's new iPhone® 4 have continued to be more challenging to manufacture than we originally expected, and as a result they will not be available until later this year. The availability of the more popular iPhone 4 black models is not affected."

Edit: That does it... det blir en svart telefon för mig och så får jag köpa en vit baksida till den senare.

NEEEEEEEEJ ännu mer väntan....SKa man orka med det

Japp, blir en svart för mig också. Surt.

Känner samma som föregående talare. Nu får det bli en svart trots allt. Orkar inte vänta tills slutet av året på en vit. Vem vet, den kanske blir senarelagd ännu mer.

Och jag fick helt plötsligt med mig min kompis i kön... Han verkar känna som er tre

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-25 19:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Och jag fick helt plötsligt med mig min kompis i kön... Han verkar känna som er tre

Han kanske köper en svart nu och byter när den snygga kommer?

Jag får trösta er med att säga såhär. Tänk nästa år, DÅ kommer vi allihopa kunna köpa en vit Iphone 4Gs eftersom de problem de har nu säkert är lösta då

Dagens förgätmigej: Tänk positivt

Trevlig helg!

Alla som gillar vit lur har nu en gyllene chans att komma ur detta kitschiga tillstånd :-). En gyllene chans att slippa gå omkring och annonsera ut att man inte har någon smak och känsla för stil. Jag tror det är ödets skönhetsgudinna - eller någon kosmisk antikitschorganisation - som sett till att det är problem med tillverkningen av vita lurar.
För oss som inte lider av denna smaklöshet - eller är över 10 år - som alltid köpt svart så är detta också bra. Vi slipper nu se pinsamheterna ute på stan - åtminstone på ett bra tag.

Ursprungligen av Zimmerman:

Alla som gillar vit lur har nu en gyllene chans att komma ur detta kitschiga tillstånd :-). En gyllene chans att slippa gå omkring och annonsera ut att man inte har någon smak och känsla för stil. Jag tror det är ödets skönhetsgudinna - eller någon kosmisk antikitschorganisation - som sett till att det är problem med tillverkningen av vita lurar.
För oss som inte lider av denna smaklöshet - eller är över 10 år - som alltid köpt svart så är detta också bra. Vi slipper nu se pinsamheterna ute på stan - åtminstone på ett bra tag.

Skönt att höra att du har respekt för oss som inte delar samma smak som du...

Jo, för tusan - 100% respekt. Ni är alla värda exakt lika mycket som jag och även ni omfattas av FN's De Mänskliga Rättigheterna, etc, etc - det är bara det att ni gillar kitsch. Det ska ni inte skämmas för och ni ska inte bli arga på oss som har rätta känslan och det estetiska sinnet. Jag vill ju bara hjälpa - upplysa helt enkelt - så ni inte går omkring i total villfarelse och tror att vita mobiler är snyggt och coolt - eller "charmigt". Det är kitsch.

(männsikovärdet mäts inte utifrån vilken färg man gillar på en telefon)

Ursprungligen av Adrian B:

Skönt att höra att du har respekt för oss som inte delar samma smak som du...

Ursprungligen av Zimmerman:

Det är kitsch.

I dina ögon, ja. Men det är ju också en smaksak.

Det kan vara skönt att bryta av lite från konformiteten också. Minns att när den vita iBooken kom 2001 så tyckte jag den var snygg och inte minst så bröt den mot den skog av gråsvarta bärbara som dominerade (dasslocket borträknat ).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-27 12:20
Ursprungligen av Zimmerman:

Alla som gillar vit lur har nu en gyllene chans att komma ur detta kitschiga tillstånd :-). En gyllene chans att slippa gå omkring och annonsera ut att man inte har någon smak och känsla för stil. Jag tror det är ödets skönhetsgudinna - eller någon kosmisk antikitschorganisation - som sett till att det är problem med tillverkningen av vita lurar.
För oss som inte lider av denna smaklöshet - eller är över 10 år - som alltid köpt svart så är detta också bra. Vi slipper nu se pinsamheterna ute på stan - åtminstone på ett bra tag.

Haha, jag kommer att älska min fina vita iPhone. Men då jag inte klarar av att vänta på den så får det bli en svart på fredag. Eller, min man får köpa en svart på fredag, men den får han tillgång till först när jag har fått min fina vita.

Och inte lider jag över min eventuella smaklöshet heller

Dock något besviken över att Apple inte har valt att släppa iPhone 4 utan operatörlåset i Sverige. Trots allt så har vi en marknad där konsumenter brukar kunna köpa olåsta telefoner.

Bevaka tråden