Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 14:51
Ursprungligen av keptang:

Det var väl Telenor för 699/månad med flat-abb?

Inget som finns kvar. Sen var det ju bara ett spel för gallerier. Vid det skedet visste ju Telenor själva inte vilket som skulle bli officiella datumet. Kan väl fortfarande inte garantera något datum, för de som råkat beställa. Ville bara skapa ett intryck av att man ska ta Telenor om man ville få luren först. Skulle dock inte förvåna mig om Telenor leverar sist av alla.

Förra året var Telenor snabbast också, gick ut och sa 9 juli, när ingen visste något. Sedan fick de snällt vänta till officiell lansering 31 juli. Och när de kör fult och försöker leka smarta två år i rad... ja, då går de fetbort hos mig i alla fall, hur bra de än skulle vara i övrigt.

I morgon kommer priserna. Det tror jag att Zimmerman har lovat;)

Det spelar väl liten roll om det finns kvar eller inte. Telenor är företaget som gått ut med pris.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 15:16
Ursprungligen av keptang:

Det spelar väl liten roll om det finns kvar eller inte. Telenor är företaget som gått ut med pris.

De gick inte ut med något egentligen. Vad kostar telefonen utan bindtid? Eller annan abonnemangsform? Är det bara jag som stör mig på sånt här fulsälj?

Vad har iPhone 4 som gör att man känner så stort behov av att uppdatera, om man redan har en 3GS? Speciellt med de problem som de verkar ha med luren, med antennproblem och proximity sensor-problem?

Nu sålde jag min 3GS. Den 30:e kan inte komma snabbt nog!

Senast redigerat 2010-07-18 16:50

Jag har för mig att man beställde via nätet för uthämtning i butiken men eftersom jag var bunden (pga köpet av 3G) så var det erbjudandet inte intressant utan jag var ute efter telefonen till kontantpris och då återstod bara att köa.

Sedan har jag ett svagt minne av att du inte var garanterad att få telefonen samma dag som den släpptes om du tog erbjudandet men någon annan minns säkert hur det var.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har för mig att man beställde via nätet för uthämtning i butiken men eftersom jag var bunden (pga köpet av 3G) så var det erbjudandet inte intressant utan jag var ute efter telefonen till kontantpris och då återstod bara att köa.

Sedan har jag ett svagt minne av att du inte var garanterad att få telefonen samma dag som den släpptes om du tog erbjudandet men någon annan minns säkert hur det var.

Jag tror du minns helt rätt. Jag avstod att förhandsbeställa för att abonnemanget som Telia erbjöd inte var det jag ville ha. Framförallt gick det inte att få "Mobilsurf Alltid" (som numera bara heter Mobilsurf), utan det var bara det dyrare för 199 kr/mån om jag minns rätt. Så jag köade istället (och fick butikens sista ex, de hade bara fått in typ 8 stycken).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror du minns helt rätt. Jag avstod att förhandsbeställa för att abonnemanget som Telia erbjöd inte var det jag ville ha. Framförallt gick det inte att få "Mobilsurf Alltid" (som numera bara heter Mobilsurf), utan det var bara det dyrare för 199 kr/mån om jag minns rätt. Så jag köade istället (och fick butikens sista ex, de hade bara fått in typ 8 stycken).

Det var så jag resonerade också. Minns inte hur många exemplar Växjöbutiken hade fått in, men jag vet att inte alla som köade fick någon telefon i alla fall. När 3GS släpptes var det ett mycket större elände för min del. Missade att köa, Telia slarvade bort min beställning två gånger (!) och till slut fick jag telefonen den 11 september... Det var väldigt långa väntetider på 3GS vill jag minnas.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 18:21

Så med andra ord om man ska köpa kontant kunde man inte boka någon?
Är det jag tänkt göra eftersom jag redan har ett ganska nytt abonnemang.
Hade många butiker natt release 00:01 eller släppte dom på morgonen?

Ursprungligen av zOlid:

Så med andra ord om man ska köpa kontant kunde man inte boka någon?
Är det jag tänkt göra eftersom jag redan har ett ganska nytt abonnemang.
Hade många butiker natt release 00:01 eller släppte dom på morgonen?

Jag tror det var så.

Butiken i Växjö öppnade vid sex eller sju på morgonen om jag inte minns fel. I storstäderna var det nog några butiker som började sälja vid midnatt, i alla fall för iPhone 3G.

Helveeeeeeeeeeete!

Här har man suttit och tryckt på sin 3G i två år. Äntligen kommer 4an och så åker jag till Italien den 28 juli. Hoppades på att få köa den 28 på natten/morgonen och sen åka ut till Arlanda till kvällen med min nya 4a.

Nu blir det till att beställa på nätet

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-20 09:51

Varför inte köpa den i Italien? Där säljs dom väl upplåste från operatörer dessutom.

Ursprungligen av minipod:

Helveeeeeeeeeeete!

Här har man suttit och tryckt på sin 3G i två år. Äntligen kommer 4an och så åker jag till Italien den 28 juli. Hoppades på att få köa den 28 på natten/morgonen och sen åka ut till Arlanda till kvällen med min nya 4a.

Nu blir det till att beställa på nätet

Ursprungligen av MatsOlov:

Varför inte köpa den i Italien? Där säljs dom väl upplåste från operatörer dessutom.

Någon skrev att den var försenad t.o.m september där. Vilket jag redan uttryckt stor misstro till.

Ursprungligen av godpuppet:

Någon skrev att den var försenad t.o.m september där. Vilket jag redan uttryckt stor misstro till.

Det är de inte, det kan jag i princip lova dig.

Ursprungligen av Capeman:

Det är de inte, det kan jag i princip lova dig.

Det är inte försenat i Italien menar du? Precis det jag inte heller trodde på

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-21 20:02

Kommer 3GS försvinna från butikshyllorna?

Kommer 3GS fortfarande tillverkas nu när Iphone 4 ser dagens ljus?
eller vad tror ni?
Hur mycket tror ni eventuellt att 3GS kan gå ned i pris vid lanseringen av Iphone 4 i Sverige?

Många frågor på en gång men funderar på att köpa en Iphone 3GS, helst en vit och vill inte betala för mycket:)

Ursprungligen av macan85:

Kommer 3GS fortfarande tillverkas nu när Iphone 4 ser dagens ljus?
eller vad tror ni?
Hur mycket tror ni eventuellt att 3GS kan gå ned i pris vid lanseringen av Iphone 4 i Sverige?

Många frågor på en gång men funderar på att köpa en Iphone 3GS, helst en vit och vill inte betala för mycket:)

Ja, det är ju redan klart. Bara att titta på Apples hemsida:

Shop iPhone - Apple Store (U.S.)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-21 20:05

Vad tror du är ett rimligt pris och kommer den vita telefonen fortsätta att tillverkas?

Ursprungligen av macan85:

Vad tror du är ett rimligt pris och kommer den vita telefonen fortsätta att tillverkas?

Nu för du allt titta dig runt lite!

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone-3gs-8GB.product

Hade du tittat lite på Apples och Telias (eller Tre, Telenor) så hade du fått svar på alla dina frågor direkt!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 18:33

Låter bra det.
Känns som att mer info förmodligen kommer komma imorgon från dom olika operatörerna.
Får väll gå och höra i några butiker imorgon och se vad dom säger.
Känns ju lite halv nördigt att sitta och vänta i 5 timmar + måste jag säga
Men vill ha telefonen snabbt och inte vänta.
Är så sjuuuuukt trött på min typ 4år gamla Sony-Ericsson telefon jag har nu tillfälligt för att jag passade på sälja min 3gs precis innan iPhone 4 kom i USA och innan blocket blev överfullt av annonser och priset gick ner dramatiskt.

Ursprungligen av zOlid:

Låter bra det.
Känns som att mer info förmodligen kommer komma imorgon från dom olika operatörerna.
Får väll gå och höra i några butiker imorgon och se vad dom säger.
Känns ju lite halv nördigt att sitta och vänta i 5 timmar + måste jag säga
Men vill ha telefonen snabbt och inte vänta.

Det var lite så jag tänkte när jag skulle köpa 3GS. Orka köa... Det ångrade jag sedermera bittert.

Om Apple däremot kommer att sälja iPhone 4 olåst från Apple Store så kommer jag nog att köpa en därifrån istället. Vill ändå inte ha någon "månadsavbetalning" på telefonen.

Det blir spännande att se om de vita kommer direkt vid premiären här i Sverige. De ska ju komma "i slutet av juli", men oklart om det kommer till alla länder direkt.

Ursprungligen av Adrian B:

Det blir spännande att se om de vita kommer direkt vid premiären här i Sverige. De ska ju komma "i slutet av juli", men oklart om det kommer till alla länder direkt.

Mmm, jag känner att mitt största dilemma kommer att ligga där. Vill ha en vit, men jag vet inte om jag vill vänta extra länge på att få en sådan...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 19:35
Ursprungligen av Capeman:

Mmm, jag känner att mitt största dilemma kommer att ligga där. Vill ha en vit, men jag vet inte om jag vill vänta extra länge på att få en sådan...

Känner lika dant. Om inte vita släpps vid release i sverige kommer jag nog inte orka vänta, har för lite tålamod för det
Jag hoppas på att den vita kommer att gå att förbeställa imorgon på Apple store uk.
Dom ska ju införa "gratis skal till alla iPhone 4 ägare programmet" på Apple store imorgon iaf, och man kan ju hoppas att den vita går att förbeställa också då, fast om så var fallet så hade dom nog sagt det under fredags konferensen.
Eller iaf när den vita kommer, att den inte kommer ha så lång väntetid (3veckor) som den svarta.
Det borde den inte ha eftersom dom sagt att den ska börja levereras denna månad.

Ursprungligen av zOlid:

Dom ska ju införa "gratis skal till alla iPhone 4 ägare programmet" på Apple store imorgon iaf, och man kan ju hoppas att den vita går att förbeställa också då, fast om så var fallet så hade dom nog sagt det under fredags konferensen.

Jag hade för mig att Jobs sade att det skulle ta någon vecka att få "skal-programmet" på plats?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 20:10
Ursprungligen av Capeman:

Jag hade för mig att Jobs sade att det skulle ta någon vecka att få "skal-programmet" på plats?

Late next week sa han såg jag nu när jag titta igenom presentationen igen.
Kom i håg fel my bad!
Men i vilket fall som helst. Då hoppas jag att preordering för den vita startar samtidigt iaf.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-18 19:32

Tur att jag har semester den 30e Och håller tummarna att dom släpper några vita sammtidigt, isf blir det nog till att köa

Jag ska definitivt köa utanför nån teliabutik i stockholm. Hoppas de inte har öppet vid midnatt, då går man ju miste om en halv dag om man ska köa. Öppnar de på morgonen kan man ju åtminstone sitta där på natten när man ändå inte tänkte göra nåt vettigt.

Flera Teliakunder verkar ha fått ett välkomnande SMS gällande iPhone. Inte jag, trots att jag varit kund i två år. Jag måste verkligen få tag på en ny iPhone. Står i valet mellan att satsa på butik i Sthlm eller Hudiksvall.

Bevaka tråden