Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tack för den...men totala kostnaden är väl staplarna totalt? Vad menar du annars med totala kostnaden? Som du inte fick med säger du?

Ursprungligen av Dmon:

Gjorde lite stapeldiagram med Telias priser, fick fasen inte totala kostnaden att visas i diagrammet men det får duga. Hänsyn har tagits till sommarerbjudandet som gäller nu(surf ingår fram till 31/12).

Inte helt säker på att det stämmer till 100% men det borde göra det.

  • Medlem
  • 2010-07-27 17:50
Ursprungligen av Zimmerman:

Tack för den...men totala kostnaden är väl staplarna totalt? Vad menar du annars med totala kostnaden? Som du inte fick med säger du?

Det var meningen att totala kostnaden skulle stå överst på staplarna men jag lyckades inte få in den siffran där.

Aha...man får plussa ihop själv. Nå - tack ännu en gång - detta var bra.

Ursprungligen av Dmon:

Det var meningen att totala kostnaden skulle stå överst på staplarna men jag lyckades inte få in den siffran där.

Det var ett jävla gnäll på Telia. Jag band mig 18 månader med min 3G. Sitter här med den nu 25 månader senare, supernöjd och ska beställa en 4G. Binder mig gärna 24 månader. Hur ofta byter ni människor mobil egentligen?

Ursprungligen av minipod:

Det var ett jävla gnäll på Telia. Jag band mig 18 månader med min 3G. Sitter här med den nu 25 månader senare, supernöjd och ska beställa en 4G. Binder mig gärna 24 månader. Hur ofta byter ni människor mobil egentligen?

Jag har bytt varje år nu, men jag tror nog jag behåller iPhone 4 lite längre, kanske t o m tre år, om den håller.

Nu ska iofs inte jag vara gnällig själv

Kom dessutom precis på att jag kan beställa mobilen på företaget. Förlänger mitt nuvarande obundna företagsabonnemang, får telefonen gratis och sen lägger om mitt obundna privata abonnemang till det billigaste Telia har och kör 4G som privat lur. Woho!
Tror ni de prioriterar företagskunder?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-28 16:53
Ursprungligen av Adrian B:

Så vilken operatör ska du byta till? Varför?

(Det fanns 12 månader som alternativ förra året hos Telia.)

Jepp, jag funderade på 12, men tänkte att 18 kanske var lite lagom sådär... Hade varit bättre med 24 egentligen, blivit billigare och jag hade inte jättestort sug efter att byta upp till en 3Gs när den kom.

Jag vill byta bort Telia för att jag ringer ganska lite, och vill ha ett abonnemang som blir billigare, helt enkelt. Bingo (eller något sånt) hette det jag hade senast, men det känns som att deras nuvarande utbud av abonnemang är dyrare. Funderar på Halebop eller Tele2, men det är svårt att välja när det inte finns några priser utlagda. Skulle gärna ha Glocalnet också, deras abonnemang vore perfekt för mig, men de säljer inte iPhone 4 verkar det som.

Telia börjar sälja iPhone 4 klockan 00.01 på telia.se på fredag. Men om sidan inte ens klarar av anstormningen idag så undrar man ju hur den ska stå pall på fredag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 12:32

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore

Undra vad anledningen är till att AppleStore ligger nere? Får vi se en iPhone 4 på applestore kanske?

Eller kanske bara så "tråkigt" som att det är updates till mac pro?

Ursprungligen av WELiN:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore

Undra vad anledningen är till att AppleStore ligger nere? Får vi se en iPhone 4 på applestore kanske?

Eller kanske bara så "tråkigt" som att det är updates till mac pro?

Ta den diskussionen i dess egna tråd:

http://www.99.se/aktuella-rykten/279270-apple-store-nere-2010-07-27-a.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 12:55
Ursprungligen av Capeman:

Hej å hå, här går det undan med trådskapandet, letade lite snabbt ang det! Sorry Capeman!

Ursprungligen av WELiN:

Hej å hå, här går det undan med trådskapandet, letade lite snabbt ang det! Sorry Capeman!

Lugna puckar.

Häda icke!

Ursprungligen av WELiN:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore

Eller kanske bara så "tråkigt" som att det är updates till mac pro?

Det "trogna kunder" sms:et som skickats ut av Telia tidigare var enbart att de bjöd på sitt värdelösa gps program. Inget rabatterat pris, förtur för telefon eller liknande.

Så ni har inget direkt att vara avundsjuka över...

Amerikanska Apple Store uppe igen med bland annat trackpaden. Vår är dock fortfarande nere och kan hoppas att iphonen dyker upp där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 14:59

Apple - iPhone - Var du kper

Blev inte så mycket iPhone direkt via AppleStore

Jag pratade med Telia butiken Borås.
Det kommer INTE sälja iphone UTAN ABB. Enbart om man har Telia abb. som inte går förlänga får man köpa iphonen utan och då till kontantpriset. Dock Telia-låst.

Samt i alla fall där man binder sig kan man betala kontantpriset direkt, dvs de höjda månadsavgifterna.

Ursprungligen av ThePreTor1aN:

Jag pratade med Telia butiken Borås.
Det kommer INTE sälja iphone UTAN ABB. Enbart om man har Telia abb. som inte går förlänga får man köpa iphonen utan och då till kontantpriset. Dock Telia-låst.

Samt i alla fall där man binder sig kan man betala kontantpriset direkt, dvs de höjda månadsavgifterna.

Utan abb. Telia-låst icke möjligt? -Nej.
Enligt Kalle på Telia iPhone Blog Bloggarkiv Nu finns priserna för iPhone 4

"Kontantpriser gäller enbart för befintliga kunder".

Det var ett jämrans gnäll pá Telia. Vi har inte sett vad de andra erbjuder än. Jag tror inte att de kommer att komma med så mycket bättre erbjudanden

Det hör till kulturen. Så har det alltid varit - sedan Televerkets tid - och så kommer det alltid att vara. Nordamerikanerna har sitt AT&T att hata/driva med. Jag tror att alla länder har sådana här bjässeföretag som aldrig någonsin får rosor. Aldrig. Nå - jag tycker inte synd om dom. Mitt hjärta gråter för andra saker.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det var ett jämrans gnäll pá Telia.

Nej, jag tycker inte heller synd om dem. Det är bara det gamla vanliga om att folk bygger upp orealistiska förväntningar utan substans och blir sura när de inte fár som de vill. Bolagen ska tjäna pengar och det finns ingen anledning att kasta bort en möjlig förtjänst. Allt verkar ligga på samma nivá som ifjol.

Har nu ringt runt lite och hört mig för. Får intrycket av att det bara är telia som kommer få iph4 på fredag? Nu är det så att min flickvän just nu befinner sig i Paris, har googlat men inte hittat svar på om det går att köpa den olåst där. Är det någon som vet???

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 20:15
Ursprungligen av Skalman83:

Har nu ringt runt lite och hört mig för. Får intrycket av att det bara är telia som kommer få iph4 på fredag? Nu är det så att min flickvän just nu befinner sig i Paris, har googlat men inte hittat svar på om det går att köpa den olåst där. Är det någon som vet???

Locating iPhone wireless carriers

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-07-27 20:55

Enligt den listan är UK telefonerna låsta, sen saknas ju tele2 som svensk operatör.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 21:14
Ursprungligen av what:

Enligt den listan är UK telefonerna låsta, sen saknas ju tele2 som svensk operatör.

Ja om du köper den från en operatör är den låst i UK.

Tele2 säljer inte iPhone än.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-27 21:22

Finns det fortfarande ingen info om när butikerna öppnar?

Ursprungligen av Pascoe:

Finns det fortfarande ingen info om när butikerna öppnar?

Jag ringde Telia idag och fick svaret att tre butiker (Stockholm, Göteborg, Malmö) skulle öppna 00.00, alla andra butiker har ordinarie öppettider. Sen om det är helt korrekt eller inte skall jag låta vara osagt. Ska ringa igen på torsdag och kolla.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-27 22:07
Ursprungligen av Capeman:

Jag ringde Telia idag och fick svaret att tre butiker (Stockholm, Göteborg, Malmö) skulle öppna 00.00, alla andra butiker har ordinarie öppettider. Sen om det är helt korrekt eller inte skall jag låta vara osagt. Ska ringa igen på torsdag och kolla.

Okej, tack för infon! Man tycker ju det borde komma något officiellt!

Ursprungligen av Pascoe:

Okej, tack för infon! Man tycker ju det borde komma något officiellt!

Jag håller med, men jag kan inte minnas någon officiell info om öppettider när de släppte 3G och 3GS.

Inte många dagar kvar nu... Undrar hur tidigt man måste vara på plats.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-27 22:10
Ursprungligen av Capeman:

Jag ringde Telia idag och fick svaret att tre butiker (Stockholm, Göteborg, Malmö) skulle öppna 00.00, alla andra butiker har ordinarie öppettider. Sen om det är helt korrekt eller inte skall jag låta vara osagt. Ska ringa igen på torsdag och kolla.

Jag hade hoppats på att även någon av Sundsvalla butiker skulle öppna vid midnatt. Trevligare att fara in till stan och köa på torsdagskvällen än på fredagsmorgon!

Bevaka tråden