Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jacoblo33:

Absolut. Men samtidigt kan jag tycka att de borde vara öppnare mot kunderna och förklara hur det står till. Varför inte bara berätta med en notis på twitter, hemsidan, sin blogg eller mejlutskicket att priserna är spikade och väntar godkännande av apple...

Jo, det kan jag hålla med om. Lite mera öppenhet. Telia har ju sin iPhone-blogg, men inte ens dom får veta speciellt mycket (eller så vet dom, men får inte säga).

  • Medlem
  • 2010-07-28 15:17

Enligt Telias kundtjänst kommer det inte förekomma några natt-events. Kollar man på Halebop så står det "släpps 30/7 oo.oo."

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-28 15:49
Ursprungligen av Dalle:

Enligt Telias kundtjänst kommer det inte förekomma några natt-events. Kollar man på Halebop så står det "släpps 30/7 oo.oo."

Kan de inte bara komma med information på hemsidan så det är klart vad som gäller, hur svårt kan de vara!

Nytt från Telenor också. Inga priser än här heller...

På fredag är årets mest efterlängtade produktlansering äntligen här! Vi startar försäljningen av nya iPhone 4 på telenor.se kl. 00:00 natten till fredag den 30 juli.
Då efterfrågan vid lanseringen vida överstiger tillgången förväntas de första exemplaren att gå åt snabbt, så det gäller att vara tidigt ute. Se därför till att gå in och beställa på telenor.se/iphone4 så fort klockan slagit midnatt!

Premiärfest och nattöppet i utvalda butiker
Vill du klämma och känna på iPhone 4 innan du köper är du välkommen på premiärfest i någon av följande butiker:

* Hamngatan 26, Stockholm

* Drottninggatan 70, Stockholm

* Götgatan 15 i Nordstan, Göteborg

* Södra Förstadsgatan 10, Malmö.

Även här slår vi upp portarna kl. 00:00 natten till fredag 30 juli. Välkommen på premiärfest!

Obegränsad mobilsurf ingår ALLTID med iPhone 4!
Hos Telenor ingår obegränsad mobilsurf i ALLA iPhone 4-abonnemang. Det tillsammans med att du som iPhonekund surfar i samma nät som Telenors mobila bredband, som blev Bäst i test i PC för Alla (nr 6, juni 2010), är bara två av anledningarna till varför Telenor har flest kunder i Sverige med mobilsurf.

Information till dig som förbokat din iPhone 4 på telenor.se
Grattis! Vi har reserverat telefoner till alla er som var snabba nog att hinna förboka iPhone 4 på telenor.se. Vi skickar kostnadsfritt hem din iPhone 4 direkt vid säljstart, så håll utkik efter en avi i din brevlåda!

Nationellt kösystem med leveransgaranti
För att du ska vara säker på att du får din iPhone 4 i rätt turordning har vi valt att samla vårt iPhone 4-lager centralt istället för att sprida ut det i våra butiker över hela landet. Tiden för ditt köp registreras därför i vårt ordersystem och blir till en ”kölapp” som vi använder när vi prioriterar våra utskick vid en eventuell bristsituation. Vi skickar kostnadsfritt hem din iPhone 4 så fort vi nått din plats i kön. Så länge telefonen finns i lager tar detta normalt bara några dagar.

Vi ger dig också en leveransgaranti där vi bjuder på månadsavgiften på ditt nya abonnemang om din telefon inte levererats inom fyra veckor från beställning.

Teliabloggen har postat lite vanliga frågor och svar: Telia iPhone Blog Bloggarkiv De vanligaste frågorna rörande iPhone 4

Ursprungligen av Adrian B;:

Teliabloggen har postat lite vanliga frågor och svar: Telia iPhone Blog Bloggarkiv De vanligaste frågorna rörande iPhone 4

Jag noterade denna förändring

”Kan man köpa iPhone 4 till kontantpris oavsett abonnemangstid?”

Svar: Alla kan köpa iPhone 4 till kontantpris. Även de som har andra operatörer.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag noterade denna förändring

”Kan man köpa iPhone 4 till kontantpris oavsett abonnemangstid?”

Svar: Alla kan köpa iPhone 4 till kontantpris. Även de som har andra operatörer.

Samma här, men dom hävdar som sagt att telefonen är låst till telia i ett år

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag noterade denna förändring

”Kan man köpa iPhone 4 till kontantpris oavsett abonnemangstid?”

Svar: Alla kan köpa iPhone 4 till kontantpris. Även de som har andra operatörer.

Ja jag reagerade också på det, för innan hävdade de bestämt att bara befintliga kunder skulle få göra det.

Förresten, har ni sett att The Phone House ska börja sälja iPhone 4 i 40 butiker på fredag?

iPhone 4 mobiltelefon hos The Phone House

Från sidan:

iPhone 4

Säljstart i 40 butiker!

Fredagen den 30 juli mellan kl 00.01 och 01.00 har vi nattöppet på Kungsgatan 3 i Stockholm, ett begränsat antal kommer då att säljas. I början kommer den att finnas med Telia och Tele2.

Kom i tid för att vara säker på att få ett exemplar.

Produkten kommer till att börja med ej vara tillgänglig på vår webplats utan bara i nedanstående 40 butiker i ett begränsat lager från och med 30/7.

Eskilstuna Tuna Park
Ikanohuset Linköping
Västerås - Gallerian
Marieberg
Hageby
Karlstad
Norrköping-Domino
Skellefteå-Gallerian
Borlänge
Umeå Kungspassagen
Luleå Smedjan
Hudiksvall
Östersund Mittpunkten
Örnsköldsvik
Boden
Piteå Gallerian
TÄBY
Kista Galleria - Kistagån
Gävle - Gallerian Nian
Stinsen STHLM
Solna
Uppsala2-Stora Torget
Farstaplan
Vällingby
Ringen
Jakobsberg STHLM
Haninge
Sickla
Nacka Forum STHLM
Väla Centrum
Burlöv-Malmö
Malmö City
GBG - Nordstan
Partille
Frölunda Torg
Sveavägen
Kungsgatan 3 STHLM
Gallerian Övre STHLM
Västermalm STHLM
Fältöversten

Ursprungligen av Adrian B:

Teliabloggen har postat lite vanliga frågor och svar: Telia iPhone Blog Bloggarkiv De vanligaste frågorna rörande iPhone 4

Ja, där skriver de att "Vanliga affärsöppetider gäller..."

men...

"Från midnatt den 30 juli kommer iPhone 4 finnas i Telias nattöppna butiker:
Kungsgatan 36 i Stockholm
Kungsportsplatsen 2 i Göteborg
Södra Förstadsgatan 7 i Malmö
"

står det på Telia.se

Och nu har de lagt till detta på iphoneBlog med...

Shit...så fel jag hade...hmmm...nu måste jag planera om...eller förresten, jag går till vanliga butiken som öppnar vanligt. Som förra gången.

Ursprungligen av Goflorp:

Ja, där skriver de att "Vanliga affärsöppetider gäller..."

men...

"Från midnatt den 30 juli kommer iPhone 4 finnas i Telias nattöppna butiker:
Kungsgatan 36 i Stockholm
Kungsportsplatsen 2 i Göteborg
Södra Förstadsgatan 7 i Malmö
"

står det på Telia.se

Och nu har de lagt till detta på iphoneBlog med...

Och nu kom ett knapphändigt mejl från Telenor också...
iPhone 4 hos Telenor

Citat:

På fredag är årets mest efterlängtade produktlansering äntligen här! Vi startar försäljningen av nya iPhone 4 på telenor.se kl. 00:00 natten till fredag den 30 juli.
Då efterfrågan vid lanseringen vida överstiger tillgången förväntas de första exemplaren att gå åt snabbt, så det gäller att vara tidigt ute. Se därför till att gå in och beställa på telenor.se/iphone4 så fort klockan slagit midnatt!

Premiärfest och nattöppet i utvalda butiker
Vill du klämma och känna på iPhone 4 innan du köper är du välkommen på premiärfest i någon av följande butiker:
Hamngatan 26, Stockholm

Drottninggatan 70, Stockholm

Götgatan 15 i Nordstan, Göteborg

Södra Förstadsgatan 10, Malmö.

Även här slår vi upp portarna kl. 00:00 natten till fredag 30 juli. Välkommen på premiärfest!

Obegränsad mobilsurf ingår ALLTID med iPhone 4!
Hos Telenor ingår obegränsad mobilsurf i ALLA iPhone 4-abonnemang. Det tillsammans med att du som iPhonekund surfar i samma nät som Telenors mobila bredband, som blev Bäst i test i PC för Alla (nr 6, juni 2010), är bara två av anledningarna till varför Telenor har flest kunder i Sverige med mobilsurf.

Information till dig som förbokat din iPhone 4 på telenor.se
Grattis! Vi har reserverat telefoner till alla er som var snabba nog att hinna förboka iPhone 4 på telenor.se. Vi skickar kostnadsfritt hem din iPhone 4 direkt vid säljstart, så håll utkik efter en avi i din brevlåda!

Nationellt kösystem med leveransgaranti
För att du ska vara säker på att du får din iPhone 4 i rätt turordning har vi valt att samla vårt iPhone 4-lager centralt istället för att sprida ut det i våra butiker över hela landet. Tiden för ditt köp registreras därför i vårt ordersystem och blir till en ”kölapp” som vi använder när vi prioriterar våra utskick vid en eventuell bristsituation. Vi skickar kostnadsfritt hem din iPhone 4 så fort vi nått din plats i kön. Så länge telefonen finns i lager tar detta normalt bara några dagar.

Vi ger dig också en leveransgaranti där vi bjuder på månadsavgiften på ditt nya abonnemang om din telefon inte levererats inom fyra veckor från beställning.

Håll dig uppdaterad på telenor.se och twitter.com/TelenorOutlet

kom loss nu tele2. Det är ju ni som ska sätta press på resten.

  • Medlem
  • 2010-07-28 16:43
Ursprungligen av Patric08:

kom loss nu tele2. Det är ju ni som ska sätta press på resten.

Jag har också hela tiden hoppats på Tele2. Men jag har ingen lust att vänta i 2 månader på en lur. Misstänker att man får beställa från deras sida. Om de bara kunde få tummen ur!

Om jag t.ex köper på telia butiken här i varberg till kontantpris och sedan vill sätta i mitt tele2 sim måste jag ju häva operatörslåset på något sätt. Telia hävdar att detta är möjligt först efter ett år. Stämmer detta? Finns det någon väg runt det isåfall?

Ursprungligen av Skalman83:

Om jag t.ex köper på telia butiken här i varberg till kontantpris och sedan vill sätta i mitt tele2 sim måste jag ju häva operatörslåset på något sätt. Telia hävdar att detta är möjligt först efter ett år. Stämmer detta? Finns det någon väg runt det isåfall?

Ja det stämmer. Möjligtvis att du kan "hacka" låsningen, men det är en fråga för "Upplåsning & Jailbreak"-forumdelen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 17:56

Från midnatt den 30 juli kommer iPhone 4 att finnas i Telias nattöppna butiker:

Kungsgatan 36 i Stockholm
Kungsportsplatsen 2 i Göteborg
Södra Förstadsgatan 7 i Malmö

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-28 18:17

Priser från Tre

Ursprungligen av delaque:

Står inget om öppningsavgifter. Är de gratis helt plötsligt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-28 18:23
Ursprungligen av Patric08:

Står inget om öppningsavgifter. Är de gratis helt plötsligt?

Enligt den separata specen av 3pott på deras sida, så kostar öppningsavgiften 0,69/samtal. Så jag misstänker att de glömt eller gömt den informationen, lite beroende på mängden cynism hos uttolkaren.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-28 18:35

Öh, har jag rökt något olämpligt, eller har Telia nu tagit bort sina priser från webben? Sidan jag kommer till från framsidan när jag klickar på bilden av telefonen verkar inte ha några priser längre...

Ursprungligen av delaque:

Öh, har jag rökt något olämpligt, eller har Telia nu tagit bort sina priser från webben? Sidan jag kommer till från framsidan när jag klickar på bilden av telefonen verkar inte ha några priser längre...

Samma här. Allt är borta just nu hos mig på deras sida...

  • Medlem
  • 2010-07-28 20:02
Ursprungligen av ekaan:

Från midnatt den 30 juli kommer iPhone 4 att finnas i Telias nattöppna butiker:

Kungsgatan 36 i Stockholm
Kungsportsplatsen 2 i Göteborg
Södra Förstadsgatan 7 i Malmö

Har du någon källa på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 20:03
Ursprungligen av Dalle:

Har du någon källa på det?

Det står ju i hans post. Telia.se

Just nu känns 3Pott499 med 32gb modellen som klart bästa alternativet för mig. Hoppas att de kompletterar med priser för 12 månaders bindningstid under morgondagen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 18:56

Priserna för Tre sägs komma ut men hemsidan är ännu inte ändrad. Proffsigt ;D

Ursprungligen av 20hz:

Priserna för Tre sägs komma ut men hemsidan är ännu inte ändrad. Proffsigt ;D

Länk finns på första sidan
Prisinformation-iPhone 4 - Privat - tre.se

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-28 19:24

Ja det tog lång tid för bloggen att fatta det. Butikerna har sagt det den igår

Ursprungligen av Pascoe:

Ja det tog lång tid för bloggen att fatta det. Butikerna har sagt det den igår

Det är inte helt sant. Jag var inne på Kungsgatan 16.30 och frågade själv. Då var det fortfarande inte bestämt om de skulle ha nattöppet eller inte, men personalen hoppades på positivt besked.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Det är inte helt sant. Jag var inne på Kungsgatan 16.30 och frågade själv. Då var det fortfarande inte bestämt om de skulle ha nattöppet eller inte, men personalen hoppades på positivt besked.

Om jag så blir 400 år gammal kommer jag aldrig lära mig hur de velepinnarna fungerar på det bolaget.

Förhoppningsvis hade väl ingen en aning 16:30.
Nu står det på Webben på iphoneblog och Telias hemsida att de har öppet från midnatt.

Bevaka tråden