Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-22 08:44
Ursprungligen av atomlab:

Är det bara jag som helt plötsligt inte kan MMSá bilder direkt från kameran? Eller inte från något ställe egentligen...

Du ska kanske aktivera MMS i inställningar.

Mappar är ju finemang - och hur dom löst det visar att dom fortfarande är herre på täppan. I övrigt så är ju alla feta nyheter oanvändbara på min 3G - men jag köper ju nya när den kommer. Min lur är vare sig piggare eller segare med iOS4.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-21 23:15

Wow! Efter 3 timmar och 9 minuter är det klart för att testas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 23:26

Märkligt. Ser ni att det står något vid operatören och jag ser inte heller vilken mottagning jag har eller om jag har 3G...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 23:32
Ursprungligen av atomlab:

Märkligt. Ser ni att det står något vid operatören och jag ser inte heller vilken mottagning jag har eller om jag har 3G...

Du får nog återställa din lur. Eller byta operatör O:-)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 23:33
Ursprungligen av atomlab:

Märkligt. Ser ni att det står något vid operatören och jag ser inte heller vilken mottagning jag har eller om jag har 3G...

På din bild så ser du ju att du kör wifi, därför står inte 3G bredvid.

  • Medlem
  • 2010-06-21 23:34
Ursprungligen av atomlab:

Märkligt. Ser ni att det står något vid operatören och jag ser inte heller vilken mottagning jag har eller om jag har 3G...

Min va jailbreakad innan och jag ändrade "operatören" till Spata, trodde "TRE" skulle komma tillbaka nu när jag uppdaterade men det står fortfarande "Spata"

Spooky..

Ursprungligen av Spata:

Min va jailbreakad innan och jag ändrade "operatören" till Spata, trodde "TRE" skulle komma tillbaka nu när jag uppdaterade men det står fortfarande "Spata"

Spooky..

Inte ett dugg, helt normalt om man har koll på vad det är man ändrar vid de olika tweaksen man kan göra via Jailbrek.

  • Medlem
  • 2010-06-21 23:53
Ursprungligen av theplague:

Inte ett dugg, helt normalt om man har koll på vad det är man ändrar vid de olika tweaksen man kan göra via Jailbrek.

Jasså, vad har jag missat och hur får jag tillbaka operatörsnamnet?
Alla spår av jb ska ju försvinna när man uppdaterar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 23:56
Ursprungligen av Spata:

Jasså, vad har jag missat och hur får jag tillbaka operatörsnamnet?
Alla spår av jb ska ju försvinna när man uppdaterar.

Uppdatera, nej, Återställa, ja. Räkna med att nästan vadsomhelst kan hända om man har jailbreakat sin telefon, speciellt med ett helt nytt OS.

Ursprungligen av Spata:

Jasså, vad har jag missat och hur får jag tillbaka operatörsnamnet?
Alla spår av jb ska ju försvinna när man uppdaterar.

Ursprungligen av Jetwash:

Uppdatera, nej, Återställa, ja. Räkna med att nästan vadsomhelst kan hända om man har jailbreakat sin telefon, speciellt med ett helt nytt OS.

Precis, du har bara uppdaterat OS:et, tweaks som gäller UI kan ligga kvar där de lades när du gjorde dem.
Vill du börja om från scratch är det återställning som gäller.

  • Medlem
  • 2010-06-22 09:39
Ursprungligen av theplague:

Precis, du har bara uppdaterat OS:et, tweaks som gäller UI kan ligga kvar där de lades när du gjorde dem.
Vill du börja om från scratch är det återställning som gäller.

Provade att återställa hela telefonen men det gjorde ingen skillnad. Provade även att återställa nätverksinställningarna men ingen skillnad där heller.

Ursprungligen av Spata:

Provade att återställa hela telefonen men det gjorde ingen skillnad. Provade även att återställa nätverksinställningarna men ingen skillnad där heller.

Har du återställt och ställt in den som ny telefon. Tvivlar jag starkt på. Att uppdatera eller återställa efter backup är i princip samma sak.

  • Medlem
  • 2010-06-22 10:39
Ursprungligen av theplague:

Har du återställt och ställt in den som ny telefon. Tvivlar jag starkt på. Att uppdatera eller återställa efter backup är i princip samma sak.

Nope! Blir att göra det! Synd att du inte skrev det direkt, så hade jag tjänat en timme;)

Ursprungligen av Spata:

Nope! Blir att göra det! Synd att du inte skrev det direkt, så hade jag tjänat en timme;)

Borde flikat in det, ibland blir man nästan hemmablind i den här världen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 23:30

Glömde att fråga: ser även era omslag dåliga ut i den nya albumsvyn?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 23:34
Ursprungligen av Adzam 1:

Glömde att fråga: ser även era omslag dåliga ut i den nya albumsvyn?

Ja det verkar vara en bugg. Ser ut som de skalar upp en liten bild.

för mig fungerar allt perfekt, står hur mkt täckning jag har sedan telenor SE 3G. knivskarpa bilder, snabbt går allt..samt att allt fungerar som de ska och gjort innan...enda är alltså pixelbilder på iPod omslagen, skitfult men men , bryr mig inte, inte direkt så jag sitter o tittar på dem dag ut o dag in.

gmail funkar inge vidare om man kör exhcangesync.
Ta inte bort kontot som Adrian rekommenderade det gör att alla kontakter försvinner och inte synkas ner igen eftersom synken inte fungerar.

Edit: synken verkar fungera men sporadiskt och gå otroligt segt.
Verkar vara många som har samma problem.
http://www.google.com/support/forum/p/gmail/thread?tid=5e07dc8778026255&hl=en

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 07:26
Ursprungligen av mendezzz:

gmail funkar inge vidare om man kör exhcangesync.
Ta inte bort kontot som Adrian rekommenderade det gör att alla kontakter försvinner och inte synkas ner igen eftersom synken inte fungerar.

Edit: synken verkar fungera men sporadiskt och gå otroligt segt.
Verkar vara många som har samma problem.
updated iPhone to iOS4 and I cannot setup exchange sync with gmail - error says 'Unable to verify account information' - Gmail Help

Min fungerar också sådär bra...

Skönt att Googles servrar dör och inte Apples, när Apple uppdaterar

Senast redigerat 2010-06-22 08:24

De som tycker att det går segt(nedladdning, gmailsync etc etc):
Beror det så klart på att x antal miljoner sitter och gör samma sak just nu.

De som tycker att det buggar:
Överväg att återställa som Ny Programvara. Detta är så pass stort hopp gällande programvara att jag misstänker att det inte är optimalt att ställa in efter backup. Irriterande men sant.

Ursprungligen av theplague:

De som tycker att det går segt(nedladdning, gmailsync etc etc):
Beror det så klart på att x antal miljoner sitter och gör samma sak just nu.

De som tycker att det buggar:
Överväg att återställa som Ny Programvara. Detta är så pass stort hopp gällande programvara att jag misstänker att det inte är optimalt att ställa in efter backup. Irriterande men sant.

gmailsynken funkade alldeles utmärkt innan jag lade på 4.0 är ju inga jättemängder data som skickas heller, har svårt att tro att inte googles servrar ska klara detta, det är väl inte så att allt synkas om? och om det gör det så är det som sagt inga jättemängder data

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 23:47

Hur går det med ringsignalerna kan ni använda "egna"?
Enligt iTunes är dom syncade men dom finns inte i mobilen..

Jag får nog säga att få ändra volymen på mitt stereo bluetooth headset från jabra var det bästa (jobbigt med maxad volym hela tiden) och att iPhonen kommer ihåg trådlösa nät som inte broadcastar sitt SSID och loggar in på dem automatiskt.

Annars hade det inte varit fel att få byta bakgrund på sin iPhone 3G =(

Vet någon om hur man får multitasking till en 3G. det går rykten om att det går, fattar dock inte hur

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 23:52
Ursprungligen av Nilleboiii:

Vet någon om hur man får multitasking till en 3G. det går rykten om att det går, fattar dock inte hur

Du har fått svar i din tråd som du startade:
http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/278526-multitasking-pa-3g.html

Fortsätt i den.

Ursprungligen av Nilleboiii:

Vet någon om hur man får multitasking till en 3G. det går rykten om att det går, fattar dock inte hur

Du får jailbreaka telefonen, enda settet som du kan ändra för att få tillgång till appels funktion.

Edit: fasiken va het denna tråden var, hinner inte skriva något förrän någon annan svarat

En sjukt störig grej med folders är att när man är inne i en folderapp. och avslutar appen så hamnar man i folderappen igen istället för home-screen, vansinnigt faktiskt!! En onödig knapptryckning behövs i det fallet.

Ska det inte vara så?

Ursprungligen av westerlu77:

En sjukt störig grej med folders är att när man är inne i en folderapp. och avslutar appen så hamnar man i folderappen igen istället för home-screen, vansinnigt faktiskt!! En onödig knapptryckning behövs i det fallet.

Det låter som att du hittat dagens i-landsproblem.
Personligen håller jag inte med dig. I OS X stängs inte finder ner för att du öppnar ett program. Det är väl en del av "multitasking" att den har fortfarande igång grejer under tiden. Mappar är en del av detta. Då tycker jag det är värre att man alltid får dubbeltrycka och sedan hålla inne ikonerna i "multitaskdocken" och sedan trycka på minusknpparna för att stänga av programmet. Eller är det avstängt redan? Någon som vet?

Ursprungligen av Bestefar:

Då tycker jag det är värre att man alltid får dubbeltrycka och sedan hålla inne ikonerna i "multitaskdocken" och sedan trycka på minusknpparna för att stänga av programmet. Eller är det avstängt redan? Någon som vet?

Inte en gång till... Ta det i tråden om multitasking.

Bevaka tråden