Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gnäller inte utan undrar bara rent tekniskt varför det skrivs så otroligt långsamt till Iphonens flash - det är liksom en bithastighet som hör hemma i 80-tal och floppydiskar. "Återställer iPhones musik och videor" går extremt...löjligt...långsamt. USB2 i sammanhanget är outnyttjad lyx - lika bra att köra det med Bluetooth. :-D. Ja, varför fixar inte Apple Bluetooth-synkning när det ändå går i den hastigheten på läs och skrivhastigheten?

varför är de så segt.... ja har 3gs men tkr de segar ändå..suck

vad alla tjatar om spotify, kör ingen ipoden bara? 100gr bättre....mer apple åt folket, dessutom så är spotify drygt

Mitt fungerar inte alls bara startar om hela tiden

Operatör nu: Sweden 3G inte Telia som förr

Konstigt. Operatören står numera som "Sweden 3G" istället för "Telia" som det gjorde förut. Har halebop och de går ju som bekant i telias nät så de har jämt stått telia... men nu med iOS4 så är det plötsligt Sweden 3g som gäller...

Lite irriterande eftersom 3g ikonen kommer precis efter Sweden 3g så de blir liksom Sweden 3g 3g...

Nån som fått liknande?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 21:21

En nyhet verkar vara att när man tittar på album får en mer detaljerad vy med omslag och låtlängd bland annat.

Varför ser mina omslag rent ut sagt skit ut i detta läge? Jättesuddiga! Ser helt normalt ut på alla andra ställen utom här.

Iofs ser det ju rätt risigt ut även på den här bilden som jag har lånat från Ilounge.

  • Medlem
  • 2010-06-21 21:45
Ursprungligen av Adzam 1:

En nyhet verkar vara att när man tittar på album får en mer detaljerad vy med omslag och låtlängd bland annat.

Varför ser mina omslag rent ut sagt skit ut i detta läge? Jättesuddiga! Ser helt normalt ut på alla andra ställen utom här.

Iofs ser det ju rätt risigt ut även på den här bilden som jag har lånat från Ilounge.

Jag tror att det är så att de gjort tumnaglarna i rätt storlek för menyn (under artist), där är albumbilderna bra, sen förstorar dem bara. Inte så snyggt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 21:49
Ursprungligen av jac:

Jag tror att det är så att de gjort tumnaglarna i rätt storlek för menyn (under artist), där är albumbilderna bra, sen förstorar dem bara. Inte så snyggt.

Väldigt dåligt. Då kunde de slängt med möjligheten att välja bort hela den här nya vyn!

Edit: Här ser det ju dock bra ut! En annan bild jag hittade på denna länk:

iOS 4 walkthrough | TiPb

  • Medlem
  • 2010-06-21 21:51
Ursprungligen av Adzam 1:

Väldigt dåligt. Då kunde de slängt med möjligheten att välja bort hela den här nya vyn!

Alternativt göra tvärtom, tumnaglarna i rätt storlek i albumvyn, sen förminskat dem i artistvyn... Eller göra en till. Det är ju inga stora filer...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 21:54
Ursprungligen av jac:

Alternativt göra tvärtom, tumnaglarna i rätt storlek i albumvyn, sen förminskat dem i artistvyn... Eller göra en till. Det är ju inga stora filer...

Sant! Hoppas verkligen det här fixas till snart, för det känns ju inte särskilt Apple alls när de missar på sådana här detaljer!

Ursprungligen av Adzam 1:

En nyhet verkar vara att när man tittar på album får en mer detaljerad vy med omslag och låtlängd bland annat.

Varför ser mina omslag rent ut sagt skit ut i detta läge? Jättesuddiga! Ser helt normalt ut på alla andra ställen utom här.

Bortsett från denna (pinsamma) miss, och problemet att långa filmtitlar i iPod-appen fortfarande inte får en mindre text så hela titeln skrivs ut, är jag nöjd med uppdateringen. Läste tidigare att iOS4 skulle gå som sirap på 3G-luren, men tycker det rullar på riktigt fint.

Bästa nyheten är utan tvekan mapparna!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 23:40
Ursprungligen av Striberger:

Bortsett från denna (pinsamma) miss, och problemet att långa filmtitlar i iPod-appen fortfarande inte får en mindre text så hela titeln skrivs ut, är jag nöjd med uppdateringen. Läste tidigare att iOS4 skulle gå som sirap på 3G-luren, men tycker det rullar på riktigt fint.

Bästa nyheten är utan tvekan mapparna!

Håller med! Trevligt, särskilt att det var gratis även för mig denna gång.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-23 09:41
Ursprungligen av Adzam 1:

En nyhet verkar vara att när man tittar på album får en mer detaljerad vy med omslag och låtlängd bland annat.

Varför ser mina omslag rent ut sagt skit ut i detta läge? Jättesuddiga! Ser helt normalt ut på alla andra ställen utom här.

Iofs ser det ju rätt risigt ut även på den här bilden som jag har lånat från Ilounge.

Jag citerar mig själv! Löste problemet nyss!

Det man behövde göra var att ta bort all musik från Ipoden och sen lägga tillbaka det igen! Tar ju en stund så klart, men om man inte orkar vänta på en uppdatering kan det ju vara värt att testa (så jobbigt är det ju inte!).

Ursprungligen av Adzam 1:

Jag citerar mig själv! Löste problemet nyss!

Det man behövde göra var att ta bort all musik från Ipoden och sen lägga tillbaka det igen! Tar ju en stund så klart, men om man inte orkar vänta på en uppdatering kan det ju vara värt att testa (så jobbigt är det ju inte!).

Kanon, tack för tipset!

Ursprungligen av Adzam 1:

Jag citerar mig själv! Löste problemet nyss!

Det man behövde göra var att ta bort all musik från Ipoden och sen lägga tillbaka det igen! Tar ju en stund så klart, men om man inte orkar vänta på en uppdatering kan det ju vara värt att testa (så jobbigt är det ju inte!).

Sweet, tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:35

Någon som har märkt att mp3 (ipod) hänger sig i 4.0 är det så bara för mig?

Ursprungligen av add3:

Någon som har märkt att mp3 (ipod) hänger sig i 4.0 är det så bara för mig?

Ja, det har jag tyvärr märkt. Den blir en vit skärm när jag trycker igång iPod och sen hamnar jag i startskärmen igen. Får väl vänta in buggfix...

Okej en fråga till alla...

Eftersom mina vänner fått en del buggar i sin iPhone 3gs efter uppdateringen, hur löser man detta?
Kommer Apple släppa ÄNNU en uppdatering (suck) eller får vi leva med buggarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:47
Ursprungligen av julian-c:

Okej en fråga till alla...

Eftersom mina vänner fått en del buggar i sin iPhone 3gs efter uppdateringen, hur löser man detta?
Kommer Apple släppa ÄNNU en uppdatering (suck) eller får vi leva med buggarna?

Vad är det för buggar?

Ursprungligen av zappee:

Vad är det för buggar?

den i ipoden omslagen är bitmapps-aktiga. Och ipoden hänger sig. Sedan lite andra små saker, inte för mig men för mina vänner. Min uppdatering är ej klar, återkommer då min är klar.

Men hur gör man då? Kommer Apple med en ny uppdatering eller får man leva med detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:53
Ursprungligen av julian-c:

den i ipoden omslagen är bitmapps-aktiga. Och ipoden hänger sig. Sedan lite andra små saker, inte för mig men för mina vänner. Min uppdatering är ej klar, återkommer då min är klar.

Men hur gör man då? Kommer Apple med en ny uppdatering eller får man leva med detta?

Man börjar med att återställa som ny telefon...

  • Medlem
  • 2010-06-21 21:42

Vad tråkigt att GM-releasen 8A293 verkligen inte småuppdaterades lite till. Jag har haft den installerad sedan den kom (för utvecklare) och min gamla 3G går knappt att använda. Sirap är lättflutet i jämförelse. Programmen avlutas i kapp redan i uppstart trots dagliga omstarter av telefonen. Kom iPhone4, kom!

Ursprungligen av DrDip:

Vad tråkigt att GM-releasen 8A293 verkligen inte småuppdaterades lite till. Jag har haft den installerad sedan den kom (för utvecklare) och min gamla 3G går knappt att använda. Sirap är lättflutet i jämförelse. Programmen avlutas i kapp redan i uppstart trots dagliga omstarter av telefonen. Kom iPhone4, kom!

Det är inte så att du jailbreakat för att få multitasking på din 3G trots att den inte ska ha det? För jag har hört att det verkligen är segt då.

Annars är ju hela poängen med GM just att den ska vara den slutliga versionen, introducerar de ändringar i sista minuten riskerar man också nya buggar och måste testa mera. Är det kvar buggar ändå så tror jag hellre de jobbar på 4.0.1 redan nu.

  • Medlem
  • 2010-06-22 08:40
Ursprungligen av Adrian B:

Det är inte så att du jailbreakat för att få multitasking på din 3G trots att den inte ska ha det? För jag har hört att det verkligen är segt då.

Annars är ju hela poängen med GM just att den ska vara den slutliga versionen, introducerar de ändringar i sista minuten riskerar man också nya buggar och måste testa mera. Är det kvar buggar ändå så tror jag hellre de jobbar på 4.0.1 redan nu.

Näpp! Sådant sysslar jag inte med. Men märkligt nog är det skillnad på hur GM och GM uppför sig. Den gamla 3G:n är snabbare nu med den officiella iOS4, men visst längtar man till telefonen med 4 på slutet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 21:44

Hopp...

"iPhone-enheten kan inte synkroniseras. Det angivna filnamnet är en dubblett."

Vad menas med det?

Den ploppar upp varannan minut, sedan när allt var klart så fanns det inga "egna" ringsignaler.

Men ni som har problem med backuptiderna, hur länge sedan var det som ni gjorde backup tidigare? Backuppen är inkrementell på något sätt så om det var länge sedan ni gjorde en backup så tar det längre tid.

Å andra sidan så är det kanske ett riktigt probem - men jag hade inte problem med långa väntetider för backupen

Och alla egna bakgrundsbilder som tidigare var knivskarpa blev plötsligt helt pixliga. Intressant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 21:55

Nu syncade jag telefonen igen och då körde den "Optimerar bilder: Bild X av 583".

Efter det var alla bilder som de skulle vara...så när som tumnaglarna för skivomslagen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 22:05
Ursprungligen av zinned:

Nu syncade jag telefonen igen och då körde den "Optimerar bilder: Bild X av 583".

Efter det var alla bilder som de skulle vara...så när som tumnaglarna för skivomslagen

Samma tumnaglar som jag har problem med (se bilder ovan)?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2010-06-21 22:06

Finns det någon bra sida som summerar alla nya funktioner? Det är ett myller av gestures och knappcombos tycker jag.

Bevaka tråden