Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .

BTW, någon som vet exakt när ibooks för iphonen kommer?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-06-21 20:35
Ursprungligen av snällpåriktigt:

BTW, någon som vet exakt när ibooks för iphonen kommer?

Hitta den på Appstore. Fast för iPad!

Senast redigerat 2010-06-21 20:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:04
Ursprungligen av kuspen:

Hitta den på Appstore. Fast för iPad!

Finns för iPhone också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:51

Ni som har problem med säkerhetsuppdateringen, har ni iPhone 3G? Det har nämligen jag och jag har samma problem men sambon med 3GS är klar för länge sedan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:56
Ursprungligen av baller:

Ni som har problem med säkerhetsuppdateringen, har ni iPhone 3G? Det har nämligen jag och jag har samma problem men sambon med 3GS är klar för länge sedan...

Jepp, 3G... Hände knappt ett skit på en timme, så jag avbryter nu och provar igen!

w00t! Gick gick hur smutt som helst... 10 min, tills det var dags att få över 22GB musik igen.
Men det är inte programuppdateringens fel...O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:58
Ursprungligen av baller:

Ni som har problem med säkerhetsuppdateringen, har ni iPhone 3G? Det har nämligen jag och jag har samma problem men sambon med 3GS är klar för länge sedan...

Jag har 3G och det funkar kalas för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:01
Ursprungligen av Trineo:

Jag har 3G och det funkar kalas för mig.

Behövde du också säkerhetskopiera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:05
Ursprungligen av baller:

Behövde du också säkerhetskopiera?

Yes, och det tog en stund.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-06-21 21:12

Ingen som vet när Spotify får tummen ur då? Det är ju i princip enbart för att köra spotify i bakgrunden jag uppdaterar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:13
Ursprungligen av Davey:

Ingen som vet när Spotify får tummen ur då? Det är ju i princip enbart för att köra spotify i bakgrunden jag uppdaterar.

Fråga dem?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-21 21:14
Ursprungligen av Davey:

Ingen som vet när Spotify får tummen ur då? Det är ju i princip enbart för att köra spotify i bakgrunden jag uppdaterar.

Håll koll på deras blogg eller maila dem.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-21 20:58

Upptäckte att den har gjort något med alla mina bilder nu, de ser ut som förstorade bitmappar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 21:22
Ursprungligen av Csoft:

Upptäckte att den har gjort något med alla mina bilder nu, de ser ut som förstorade bitmappar

Samma här, undrar varför detta har skett...oerhört illa!

Samma sak med omslagen i iPod'en...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-21 21:28
Ursprungligen av zinned:

Samma här, undrar varför detta har skett...oerhört illa!

Samma sak med omslagen i iPod'en...

Det är egentligen helt otroligt att sådant här händer, provas inte uppdateringarna innan? Förra gången (3.1.3) var det massa lurar som crashade.... dåligt Apple. Vad har vi beta testare till?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:36
Ursprungligen av Csoft:

Det är egentligen helt otroligt att sådant här händer, provas inte uppdateringarna innan? Förra gången (3.1.3) var det massa lurar som crashade.... dåligt Apple. Vad har vi beta testare till?

Definera massa.

Det är OMÖJLIGT att skapa något helt utan att det går åt helvete för någon.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-21 21:45
Ursprungligen av zappee:

Definera massa.

Det är OMÖJLIGT att skapa något helt utan att det går åt helvete för någon.

en massa var kanske att ta i. Men se mer här:
http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/274933-iphone-os-3-1-3-slaeppt.html

Måste itunes radera alla låtar, filmer mm för att kunna lägga till pdf'er i ibooks?
Svar:
Bara drag and drop

Jag blir alltid förvånad över hur extremt uppenbara buggar det oft är vid feta updates - iOS OSX sak samma. Detta trots att det varit ute som betas länge...ändå är det sådana där otroliga buggar. Det värsta hittils i historien är nog när Leopard släpptes och inte lirade med Windowsnätverk (smb) Hur dom missat det efter ett år av utveckling och 13 00 betatestare är det ingen - ingen - som kan förklara.

Jag väntar bara på updaten av t.ex. OSX som kan ALLT och rullar klockrent...förutom EN grej; menylisten saknas. :-D.

Ursprungligen av zinned:

Samma här, undrar varför detta har skett...oerhört illa!

Samma sak med omslagen i iPod'en...

Ursprungligen av Csoft:

Upptäckte att den har gjort något med alla mina bilder nu, de ser ut som förstorade bitmappar

När folk ringer? Samma här.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 00:11
Ursprungligen av korthoga:

När folk ringer? Samma här.

Synka...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 20:59

Wonderful, uppdateringen failade med 1602. Fick återställa och börja om, satan vad tid det tar att synka in allt igen.

Grymt nöjd måste jag säga! Det känns genomgående fräschare, plus att jag upplever iPhonen som snabbare. Nu väntar man bara på uppdatering från Spotify

Ni som har laddat ner iBooks via iPhone - lade ni märke till det lilla plustecknet vid köpknappen? Någon som vet vad det innebär?

EDIT: Jag svarar mig själv. Verkar visa att det är en universell app som fungerar både på iPhone/iPod Touch och iPad.

Ursprungligen av Capeman:

Ni som har laddat ner iBooks via iPhone - lade ni märke till det lilla plustecknet vid köpknappen? Någon som vet vad det innebär?

EDIT: Jag svarar mig själv. Verkar visa att det är en universell app som fungerar både på iPhone/iPod Touch och iPad.

Ah! Jag har så undrat vad det där plustecknet betytt.

Alltså denna seghet! Min backup håller på sedan 19:20 och stapeln har endast gått någon millimeter!!! Usch! Hoppas den är klar innan morgonen för då ska jag på resa. aaaaa

Iphone 3G var det.. hmm.. ska uppdatera tjejens också, får se om det skiljer. Hon har 8GB version med rätt lite apps.. Jag har en 16Gb version som är nästan full.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-21 21:10
Ursprungligen av Rytterfalk:

Alltså denna seghet! Min backup håller på sedan 19:20 och stapeln har endast gått någon millimeter!!! Usch! Hoppas den är klar innan morgonen för då ska jag på resa. aaaaa

Iphone 3G var det.. hmm.. ska uppdatera tjejens också, får se om det skiljer. Hon har 8GB version med rätt lite apps.. Jag har en 16Gb version som är nästan full.

Fort går det inte, jag började ca 19:00 nu vid 21:10 börjar den återställa musiken.

Ursprungligen av Rytterfalk:

Alltså denna seghet! Min backup håller på sedan 19:20 och stapeln har endast gått någon millimeter!!! Usch! Hoppas den är klar innan morgonen för då ska jag på resa. aaaaa

Iphone 3G var det.. hmm.. ska uppdatera tjejens också, får se om det skiljer. Hon har 8GB version med rätt lite apps.. Jag har en 16Gb version som är nästan full.

Ursprungligen av joakimo:

Fort går det inte, jag började ca 19:00 nu vid 21:10 börjar den återställa musiken.

Sitter i exakt samma båt. Jag kan då inte minnas att uppdateringen till 3.0 var ens i närheten av såhär långsam. Började med min backup vid 19:20-snåret också och nu tankar den musik och videor. Påstår den iallafall...

Ursprungligen av Bluestreak:

Sitter i exakt samma båt. Jag kan då inte minnas att uppdateringen till 3.0 var ens i närheten av såhär långsam. Började med min backup vid 19:20-snåret också och nu tankar den musik och videor. Påstår den iallafall...

Alltså, min säger bara "Backing up "Carl Rytterfalk's iPhone" Och går långsamt långsamt millimeter för millimeter. Den är nog uppe i 5mm nu. Av 10cm. Och klockan är 23:45. Jag sitter på en snabb iMac 2.8GHz med utrymme och allt. SKIT.. Tänk om den inte är klar i morgon kl 06, för då kommer en bil och hämtar mig för jobb i Kroatsien!

Detta suger. Speciellt med tanke på att jag startade vid 19:20. aaaaaaaaa

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-06-21 21:42
Ursprungligen av Rytterfalk:

Alltså denna seghet! Min backup håller på sedan 19:20 och stapeln har endast gått någon millimeter!!! Usch! Hoppas den är klar innan morgonen för då ska jag på resa. aaaaa

Iphone 3G var det.. hmm.. ska uppdatera tjejens också, får se om det skiljer. Hon har 8GB version med rätt lite apps.. Jag har en 16Gb version som är nästan full.

Det tog minst en halvtimme för min 8G (ca 5G utnyttjat) att göra backupen klart, just nu håller den på att återställa, får se hur lång tid det tar.

Min backup gick på ett par minuter, och jag har en nästan fylld 32 GB 3GS.

Bevaka tråden