Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 19:44

Återställer från senaste sync 2 min kvar..

Hm, nedladdningen gick på ett par minuter, men säkerhetskopieringen segar sig fram extreeeemt långsamt... Hur har säkerhetskopieringen varit för er andra?

klart, hittills ny bakgrundsbild snyggare animering när man kommer tillbaks till huvudmenyn från något program och egen begrundsbild.

Angry birds som släppt en uppdatering idag vägrar uppdateras har uppdaterat det 3 gånger nu ändå dyker det upp att det finns uppdatering.

Ursprungligen av mendezzz:

klart, hittills ny bakgrundsbild snyggare animering när man kommer tillbaks till huvudmenyn från något program och egen begrundsbild.

Angry birds som släppt en uppdatering idag vägrar uppdateras har uppdaterat det 3 gånger nu ändå dyker det upp att det finns uppdatering.

Samma här angående Angry Birds. Fast det problemet har jag haft många gånger förr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 19:49

Återställer iPhone-program...

Nu fár man väl igen för att man sparat på 50 skit-appar man aldrig använt...

  • Medlem
  • 2010-06-21 20:05

Man kan inte ha en bakgrund för menyn och en "vanlig". Det suger lite. Hade varit skönt att ha en ganska obefintlig bakom alla ikoner och en lite roligare annars...

Ursprungligen av jac:

Man kan inte ha en bakgrund för menyn och en "vanlig". Det suger lite. Hade varit skönt att ha en ganska obefintlig bakom alla ikoner och en lite roligare annars...

Menar du en bakgrund när telefon är låst och en för alla appar? Det funkar för mig om det är det du menar, sorry om jag missförstår.

Ursprungligen av willhaven1980:

Menar du en bakgrund när telefon är låst och en för alla appar? Det funkar för mig om det är det du menar, sorry om jag missförstår.

Det funkar utmärkt.

Jahapp. Säk.kopieringen bara avbröts?! Börja om från början...

Varför tar säkerhetskopieringen 5565 timmar när man uppdaterar och en minut när man synkar en vanlig dag?

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-21 20:15
Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Det kommer när Spotify uppdaterat sin app.

Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

som jag förstår det måste Spotify komma ut med en update för att det ska funka =/

Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Nej, det skulle det inte. Inte förrän Spotify uppdaterat sitt program. Läs på lite.

EDIT: Sen...

Ursprungligen av Capeman:

Nej, det skulle det inte. Inte förrän Spotify uppdaterat sitt program. Läs på lite.

EDIT: Sen...

Hoppas att de gör en ordentlig uppdatering av appen då för som den är nu är den totalt värdelös och då är det inte för att jag inte kan ha den i bakgrunden.
Blir avundsjuk så fort mina kompisar kommer med sin Spotify till deras androidtelefoner...den är så fin och så bra!

Ursprungligen av korthoga:

Hoppas att de gör en ordentlig uppdatering av appen då för som den är nu är den totalt värdelös och då är det inte för att jag inte kan ha den i bakgrunden.
Blir avundsjuk så fort mina kompisar kommer med sin Spotify till deras androidtelefoner...den är så fin och så bra!

Tycker tjänsten är ganska värdelös hur som helst, men det är ju bara på grund av min egen musiksmak, så Spotify kvittar totalt för mig.

Som jag har förstått det så måste Spotify uppdatera sin app först innan den fungerar att köra i bakgrunden.

Edit: Jättesen

Senast redigerat 2010-06-21 21:37
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 20:37
Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Spotify måste ju se till att uppdatera sin app först så att den stödjer multitasking. Jag har hittills inte fått uppdatering på någon app för just detta...

Btw, vad hände med iBooks? Skulle den inte installeras också?

Ursprungligen av zinned:

Btw, vad hände med iBooks? Skulle den inte installeras också?

Det är ett separat program i App Store så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-06-21 21:00
Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Spotify måste släppa en uppdatering med stöd för iOS4 för att bakgrundsljud skall fungera...

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-06-21 21:17
Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Dom måste anpassa sin app för iOS 4. Lär komma en rad uppdateringar framöver. Innan dess är det Apple´s egna Apps som stödjer multitasking.

Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Du läste uppenbarligen inte: http://www.99.se/1904788-post102.html

Detta var ett inlägg i den numera låsta tråden som jag inte hann svara på:

Ursprungligen av Rytterfalk:

Fast vad är det som du egentligen behöver backupa? Det är väldigt lite egentligen. Programmen? Knappast, kanske programdata, men det lär inte ta speciellt stor plats. Musik? Knappast då även den köpta musiken på språng finns att ladda ner via iTunes på datorn, så nog är jag irriterad över att den backupar typ ALLT fast det egentligen inte finns någon vettig mening med det. Så det som återstår är bilder, filmklipp och ja.. vanlig telefondata.

Jag tänker att det borde gå att slimma det hela rätt mycket mer.

Det skulle kanske kunna finnas en inställning. För min egen del så ser jag hellre att det ligger lokalt istället för att behöva ladda hem. Och så stor är ju inte backupen, för min del är backupen av min iPhone 3GS 32 GB på 630 MB. Så det mesta (musik, videor etc) är ju inte med i backupen, utan synkas på nytt efter att man återställt från backup.

  • Medlem
  • 2010-06-21 20:13

Ja! Det gick visst Man var bara tvungen att gå in, jag missförstod eftersom det inte är ett val för varje...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:16

Hur länge har eran hållit på? Min säkerthets kopiering har hållit på i en halv timme- en timme nu och har inte kommit ens en fjärdedel >.>

Ursprungligen av liganen:

Hur länge har eran hållit på? Min säkerthets kopiering har hållit på i en halv timme- en timme nu och har inte kommit ens en fjärdedel >.>

Tog lång tid, mycket snabbare på slutet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:21
Ursprungligen av thurfjell:

Tog lång tid, mycket snabbare på slutet.

Hade du mycket appar, musik, och sånt? Jag har 5,76 gb i apps så det måste vara det som segar ner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:25
Ursprungligen av liganen:

Hade du mycket appar, musik, och sånt? Jag har 5,76 gb i apps så det måste vara det som segar ner.

Jag tömde onödig musik och podcasts innan uppgraderingen, så har väl sammanlagt 3Gb på telefonen nu. Gjorde även en säkerhetskopia före uppdateringen, tog ca 10 min. Nu gör den en ny säkerhetskopia automatiskt före uppgraderingen, och jag har väntat i 30 min nu, och stapeln är inte ens på en tiondel. Går framåt, men förbannat sakta. Är det någon som har en aning om vad som tar sådan tid? Man tycker ju att båda säkerhetskopiorna borde gå lika fort?

Stora plus till mappar och bakrundsbild i hemskärmen, sitter glatt med alla mina appar på en sida nu :), dock besviken på att inte mer appar har anpassat sig till multitasken redan nu, vill ju kunna köra spotify

Bevaka tråden