Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS lanseras i Sverige den 31:a juli

Tråden skapades och har fått 294 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Det verkar som om Tre sponsrar 99.se

Ja, och tyvärr får även vi som betalat för att slippa reklam ta del av reklamen... Tack.

Och nu har Telia börjat köra iPhone 3GS TV reklam. Har redan sett två gånger. Dels i Fringe och nyss i Seinfeld

Snart så! =D

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 00:00

Tada... 00:00 Nu jäklar smäller det och Telias server går ner

Det står inget om kontantpris eller nåt sånt alls ?

Ursprungligen av MrParanoid:

Det står inget om kontantpris eller nåt sånt alls ?

Nej, jag blev sketsur.

När öppnar butikerna? 0800? Man blir ju jättesugen på o dra till närmsta affär och köpa sig ett ex

Ursprungligen av MrParanoid:

När öppnar butikerna? 0800? Man blir ju jättesugen på o dra till närmsta affär och köpa sig ett ex

07:00

Tack vare Telias "mobbning" av oss som vill köpa luren KONTANT
så straffas jag nu med att vara tvungen stå i kö från kl 05 eller ngt.

Ja, jag med. Man vill ju liksom vara säker på att det verkligen går att köpa den kontant =P hehe. Hmm.. Då får man väl lägga sig snart så man kan gå upp tidigt och dra till telia i stan.

Ursprungligen av MrParanoid:

Ja, jag med. Man vill ju liksom vara säker på att det verkligen går att köpa den kontant =P hehe. Hmm.. Då får man väl lägga sig snart så man kan gå upp tidigt och dra till telia i stan.

Så man orkar vara GLAD och TREVLIG när man stått och köat i två timmar utanför en Teliabutik mitt i GBG i blåsten och regnet.

Ursprungligen av Goflorp:

Så man orkar vara GLAD och TREVLIG när man stått och köat i två timmar utanför en Teliabutik mitt i GBG i blåsten och regnet.

haha, ja =P sålänge hade jag dock inte tänkt köa. Tänkte jag skulle gå upp vid halv 6 och sen gå o ta bussen, tar väl ca 20 minuter, sen köa resten av tiden och hoppas att där inte finns för många andra som vill ha iphone hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 00:21

Jag tänkte fråga: får man iPhonen rakt i handen när man går och köper den? Låter väl dumt, men jag har förbeställt den och ringde Telia och frågade då om jag får Iphonen direkt om jag går till en av butikerna. Nej, sa hon och förklarade att det är någon slags lista som man blir uppskriven på ? Förvirrande.. Men jag är säkert ute och cyklar...

Ursprungligen av marQz:

Jag tänkte fråga: får man iPhonen rakt i handen när man går och köper den? Låter väl dumt, men jag har förbeställt den och ringde Telia och frågade då om jag får Iphonen direkt om jag går till en av butikerna. Nej, sa hon och förklarade att det är någon slags lista som man blir uppskriven på ? Förvirrande.. Men jag är säkert ute och cyklar...

Det låter ju väldigt konstigt. Varför skulle man inte få en vara direkt om man är i en fysisk butik och betalar för den?

Ursprungligen av MrParanoid:

Det låter ju väldigt konstigt. Varför skulle man inte få en vara direkt om man är i en fysisk butik och betalar för den?

Därför att det finns ett lanseringsdatum, det är den 31:e. Innan dess kan man inte få den.

Ursprungligen av Goflorp:

Därför att det finns ett lanseringsdatum, det är den 31:e. Innan dess kan man inte få den.

Jag antar att han menade om man gick in i affären imorron (idag) och köper den ? Det är ju den 31 nu..

Nu kan man ju se alla abonnemangsformer på telia.se.
Om man inte väljer "Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra" så ändras den förhöjda månadsavgiften till 200kr från 150kr i månaden.
Väljer man att sänka från 24 månader till 18 eller 12 månader så höjs grundavgiften för telefonen från engångsavgift 195kr till 1395kr/2695kr för 16gbs mobilen.

Så till min fråga. Vet någon om man kan sänka den förhöjda månadsavgiften från säg 200kr/månaden till 100kr/månaden och istället betala 2595kr i fast pris för mobilen.
Hittar inget sådant på sidan, men det kanske är möjligt ändå?

Ja eller varför inte betala 4995kr direkt och slippa förhöjd månadsavgift fast då ändå binda sig 24 månader.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ja eller varför inte betala 4995kr direkt och slippa förhöjd månadsavgift fast då ändå binda sig 24 månader.

Eller köpa den kontant för 5495kr ?

Jo fast mitt allternativ var mer det 100 i månaden och betala 2595kr.
Vore hur som helst kul att veta om det går.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jo fast mitt allternativ var mer det 100 i månaden och betala 2595kr.
Vore hur som helst kul att veta om det går.

Det vet jag faktiskt inte. Får du väl fråga i butiken imorron

Vill veta nu, fan att man ska behöva gå och lägga sig för att det ska bli julafton.

ja, man får väl gå o lägga sig så man orkar upp om 4.5 timmar

Uppe...

Vaknat? Dunno......

Ursprungligen av Goflorp:

Uppe...

Vaknat? Dunno......

Jodå... Har varit vaken sedan kl 01.00 då jag ställde mig i kö ett strålande väder, varmt och soligt i Luleå:)

Blev du nöjd då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 07:36

Min telefon är sorterad i natt vid 03. Känns som att den kommer ut idag.

16GB Vit, i min hand. inkopplad för sync & ladd...

Skall sova....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 08:36

"Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren" Ska man bara leta sig hem alltså.

Var på Telia Kungsgatan i Stockholm 08.30. De bjussade på frukost, massor med trevlig personal och ingen kö alls. Sitter nu och synkar upp min vita trettiotvågiggare. Najs najs!

  • Medlem
  • 2009-07-31 10:34

Hade dom många 32gigare på lager på kungsgatan?

Ursprungligen av coste:

Hade dom många 32gigare på lager på kungsgatan?

Nej de började sina. Det svarta var slut och det fanns fåtal vita kvar. Sextongiggare fanns det relativt många kvar av sa de.

Bevaka tråden