Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS lanseras i Sverige den 31:a juli

Tråden skapades och har fått 294 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-29 22:25

Jag ringer nog för lite för att det ska vara aktuellt att få det att gå ihop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 22:38

Så går det när man är för exalterad, är så van med att förknippa den statusen med att paketet sedan är skickat efter någon timme bara.. Men jag håller tummarna för att ett mirakel sker och den dyker upp redan imorgon ändå

Ursprungligen av Odditee:

Så går det när man är för exalterad, är så van med att förknippa den statusen med att paketet sedan är skickat efter någon timme bara.. Men jag håller tummarna för att ett mirakel sker och den dyker upp redan imorgon ändå

Men har du bokat från tre? Och du fick ett kolli-id? Själv försökte jag idag men fick inget id-nr:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 19:39
Ursprungligen av Engalunda:

Men har du bokat från tre? Och du fick ett kolli-id? Själv försökte jag idag men fick inget id-nr:(

Japp, ringde och bokade via deras kundtjänst i måndags och fick kolli-id igår. Det har dock inte hänt något alls sedan igår så den verkar inte vara skickad, får säkert vänta tills måndag..

hmm..

Ursprungligen av Odditee:

Japp, ringde och bokade via deras kundtjänst i måndags och fick kolli-id igår. Det har dock inte hänt något alls sedan igår så den verkar inte vara skickad, får säkert vänta tills måndag..

Fan vad skumt, var väl ngn jäkla sommarjobbare som jag snackade med säkert! Men var glad att du har ett kolli-id! En bit på vägen:cool:

Ringde till tre nu och kollade upp om man kunde få sitt kolli-nr, inte, eftersom dom inte hade får sina telefoner förens imorgon. Och det betyder att vi som beställt som får vänta tills måndag sa hon till mig. Stämmer detta? Jag fattade som att alla som beställde sin iPhone innan den 28/7 skulle få hämta ut den på fredag.

Nu kom mailet för två minuter sedan med lite saker i:

Apple - iPhone - Var du kper

Osäker på om det är ngt nytt.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-30 11:59
Ursprungligen av Goflorp:

Nu kom mailet för två minuter sedan med lite saker i:

Apple - iPhone - Var du kper

Osäker på om det är ngt nytt.

Länken var ju bara till var man köper iPhone 3G: Telia och Telenor..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-30 11:52

Tänk vad smidigt det hade varit om AppleStore hade sålt iphonen i stället..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-30 12:02

iPhone 3GS börjar skickas idag
Kunder som har förhandsköpt iPhone 3GS den 17 juli via telia.se kan glädjas med att Telia börjar skicka ut telefonerna redan idag. Många av dessa kommer alltså ha chansen att få sin telefon redan imorgon den 31 juli.

Från teliaiphoneblog.com

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 12:47

Det lovade väl dom redan från början vad jag läst så hade varit lite trist o inte kunna leverera som man lovat

Fan va sugen man är på och köpa en 16gb svart från telenors sida för 6831kr :/ men det är bättre och vänta och se om telia släpper den me kontantkort fast lite billigare...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-30 17:39
Ursprungligen av MrParanoid:

Fan va sugen man är på och köpa en 16gb svart från telenors sida för 6831kr :/ men det är bättre och vänta och se om telia släpper den me kontantkort fast lite billigare...

5495 kontant från telia, enligt Telia iPhone Blog

Ursprungligen av Jeppe_E:

5495 kontant från telia, enligt Telia iPhone Blog

Jag har ju redan beställt en 32GB 3Gs från Telia @ 378 kr i 24 mån och 995 kr kontant, och ville försöka jämföra det med de priser som nu lagts ut på bloggen. Men jag fattar inte ett jota och får fan inte ihop hur priserna i listan på bloggen hänger ihop.

Kan någon bena ut det lite tack?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 18:57
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jag har ju redan beställt en 32GB 3Gs från Telia @ 378 kr i 24 mån och 995 kr kontant, och ville försöka jämföra det med de priser som nu lagts ut på bloggen. Men jag fattar inte ett jota och får fan inte ihop hur priserna i listan på bloggen hänger ihop.

Kan någon bena ut det lite tack?

Dr Tinnitus

Ring Telia?

Ursprungligen av zappee:

Ring Telia?

Visst, jag gör så och så får alla andra som ev. undrar ringa de med....

Nä, då jag frågar här, så var ju tanken att någon här i tråden hade förstått hur de räknat samman det hela, och kanske kunde förklara det lite. Annars hade jag givetvis ringt Telia direkt.

Hur som helst så verkar det ju inte ha varit så dåligt det där förhandsbeställningserbjudandet på 378 Kr/mån i 24 månader + 995 kr kontant, eller?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 19:12
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Visst, jag gör så och så får alla andra som ev. undrar ringa de med....

Nä, då jag frågar här, så var ju tanken att någon här i tråden hade förstått hur de räknat samman det hela, och kanske kunde förklara det lite. Annars hade jag givetvis ringt Telia direkt.

Hur som helst så verkar det ju inte ha varit så dåligt det där förhandsbeställningserbjudandet på 378 Kr/mån i 24 månader + 995 kr kontant, eller?

Dr Tinnitus

Beror ju på om du vill ha ett korrekt svar eller en gissning, men visst. Upp till dig.

Ursprungligen av zappee:

Beror ju på om du vill ha ett korrekt svar eller en gissning, men visst. Upp till dig.

Så du menar att man här på 99.se alltid bara får gissningar och att ingen någonsin ger ett bra eller korrekt svar?

Sen kan man ju också begrunda det faktumet att det faktiskt händer att man ringt och talat med just Telia, och fått felaktiga svar.....

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Hur som helst så verkar det ju inte ha varit så dåligt det där förhandsbeställningserbjudandet på 378 Kr/mån i 24 månader + 995 kr kontant, eller?

Dr Tinnitus

Det var ett ganska ok erbjudande.

Ursprungligen av Jeppe_E:

5495 kontant från telia, enligt Telia iPhone Blog

Suveränt bra priser från Telia med andra ord. För min del blir det dock inte tal om annat än att max köpa den gamla 3G för 4.495kr. Misstänker att den duger fint till det mesta.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-30 20:33
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Suveränt bra priser från Telia med andra ord. För min del blir det dock inte tal om annat än att max köpa den gamla 3G för 4.495kr. Misstänker att den duger fint till det mesta.

Det gör den men det som är uppgraderat i 3GS är värt dom extra hundralapparna det kan jag lova. Nu gör den det den är tänkt att göra mycket bättre.

Senast redigerat 2009-07-30 20:46

Jag skall iaf definitivt köpa mig en 16gb 3gs nu i dagarna, om där är några kvar hehe. Orkar inte stå i kö i flera timmar och trängas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-30 22:01

NOTERAS!!!! Telia har skrivit fel på sin blogg

på priserna till höger är det ett tal för mycket på 3Gs modellerna på dem med 5 summor där, alltså endast vissa av dem stämmer inte, eftersom de bara är fyra olika fasta kostnader per månad.. se tex på prata på 4 olika månadskostnader 5 olika summor vid sidan, detta är fel, så den lägsta avgiften där räknas inte

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-30 22:17

Betyder det här att Telia har skrotat sina mini midi maxi abb. De var tydligen inte så bra anpassade. Verkar bara ha kvar iSurf enl. iPhone Blogen

Ursprungligen av 3mil:

Betyder det här att Telia har skrotat sina mini midi maxi abb. De var tydligen inte så bra anpassade. Verkar bara ha kvar iSurf enl. iPhone Blogen

Citat:

"Ikväll kl. 00.01 startar försäljningen på telia.se men redan nu kan ni få ta del av vissa priser. Alla abonnemang kommer sedan finnas ute på telia.se."

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-30 22:56

Ahh - missade den detaljen - hade iaf. velat sett en extra nolla bakom mobil surfgränserna så hade de varit precis det jag söker.

Det verkar som om Tre sponsrar 99.se

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-30 23:51
Ursprungligen av Björnström:

Det verkar som om Tre sponsrar 99.se

Hoppas ni fick bra betalt

Ursprungligen av Björnström:

Det verkar som om Tre sponsrar 99.se

Nähä:)

Bevaka tråden