Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS lanseras i Sverige den 31:a juli

Tråden skapades och har fått 294 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jaha, nu har prispress skickat mejl om att dom har den nya iphone 3gs i lager. Pris? 12 900kr (!). Det är väl ändå till att ta i? det är ju vad man får den för hos telia MED abonnemang (såklart). Sen kan man dessutom inte ens välja vad man vill ha, det går bara att välja den vita 32gb modellen.

Ursprungligen av MrParanoid:

Jaha, nu har prispress skickat mejl om att dom har den nya iphone 3gs i lager. Pris? 12 900kr (!). Det är väl ändå till att ta i? det är ju vad man får den för hos telia MED abonnemang (såklart). Sen kan man dessutom inte ens välja vad man vill ha, det går bara att välja den vita 32gb modellen.

Ja det var ju en Prispress som hette duga - fast uppåt....

Gissar de tar och säger "10 dgaras leveranstid" och sedan knatar ut på stan och köper lurar...Snygg mellanskillnad antagligen.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-29 08:43
Ursprungligen av MrParanoid:

Jaha, nu har prispress skickat mejl om att dom har den nya iphone 3gs i lager. Pris? 12 900kr (!). Det är väl ändå till att ta i? det är ju vad man får den för hos telia MED abonnemang (såklart). Sen kan man dessutom inte ens välja vad man vill ha, det går bara att välja den vita 32gb modellen.

Pricerunner hittar ställen som säljer en "hel" tusenlapp billigare: Apple iPhone 3G S 32GB - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation

Ursprungligen av iggy:

Pricerunner hittar ställen som säljer en "hel" tusenlapp billigare: Apple iPhone 3G S 32GB - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation

Hittat och hittat... Säljer och säljer...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-29 21:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Hittat och hittat... Säljer och säljer...

Så sant som det var sagt :">

Nu har Telenor också släppt priser på Iphone 3Gs, dock dyra...

http://www.telenor.se

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 13:42
Ursprungligen av mackan_b87:

Nu har Telenor också släppt priser på Iphone 3Gs, dock dyra...

http://www.telenor.se

Dyra?

Det är f-n ocker. De är enligt mina beräkningar 3000 (ja TRETUSEN) kr dyrare än Tre om man jämför 399pott-abonnemangen. Jag är mållös. Jag tror som så att finansavdelningen på telenor har alla drabbats av akut hjärnsläpp. 16Gb-varianten är dock "bara" 1000 kr dyrare än 3G 8Gb. Men likväl är de dyra. Personligen kan jag lika gärna köpa den kontant. Det blir billigare för mig, eftersom jag inte ringer så mycket.

Då är det bara Halebop kvar men jag tror att de kommer inte att släppa sina priser förän på fredag eftersom de har sagt att de börjar sälja på fredag och enbart säljer över webben

Man kan ju köpa dom kontant hos tele(s)nor, och det är det bästa "erbjudandet" någon operatör gett just nu tycker jag, trots 16gb svart kostar 6831kr.
Så om tele2 inte kommer sälja 3GS så blir det nog att jag köper den kontant hos tele(s)nor för min skatteåterbäring :P.

Ursprungligen av MrParanoid:

Man kan ju köpa dom kontant hos tele(s)nor, och det är det bästa "erbjudandet" någon operatör gett just nu tycker jag, trots 16gb svart kostar 6831kr.
Så om tele2 inte kommer sälja 3GS så blir det nog att jag köper den kontant hos tele(s)nor för min skatteåterbäring :P.

Hurdå?

Chattade med telenor nyss och fick då som svar att det är abb som gäller. trots att jag redan är kund så får jag inte köpa telefonen utan att teckna någon av deras nya abb.

Ursprungligen av poseidon84:

Hurdå?

Chattade med telenor nyss och fick då som svar att det är abb som gäller. trots att jag redan är kund så får jag inte köpa telefonen utan att teckna någon av deras nya abb.

Jag vet det genom att klicka på länken nån annan posta till telenors online butik Där kan man välja "utan abonnemang" och då blir det 6831kr för 16gb.

Senast redigerat 2009-07-29 17:56
Ursprungligen av MrParanoid:

Jag vet det genom att klicka på länken nån annan posta till telenors online butik Där kan man välja "utan abonnemang" och då blir det 6831kr för 16gb.

aha, hittade det nu. inte så dumt med mitt nuvarande abb plus extra surf. blir bara 157:- i månaden då och kostnaden för telefonen då förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 16:05

Gött, min iPhone från Tre är skickad idag vilket innebär att jag troligtvis kommer kunna hämta ut den redan imorgon då jag fick kollinumret via kundtjänsten Kan dock inte använda den fullt ut förrens den 6/8 då mitt telenummer portas då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 16:57
Ursprungligen av Odditee:

Gött, min iPhone från Tre är skickad idag vilket innebär att jag troligtvis kommer kunna hämta ut den redan imorgon då jag fick kollinumret via kundtjänsten Kan dock inte använda den fullt ut förrens den 6/8 då mitt telenummer portas då

Hur vet du att den skickats!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-29 19:46
Ursprungligen av acke:

Hur vet du att den skickats!?

Som jag skrev i mitt inlägg: "..då jag fick kollinumret via kundtjänsten".

Ursprungligen av Odditee:

Som jag skrev i mitt inlägg: "..då jag fick kollinumret via kundtjänsten".

Men... Det betyder ju inte att den skickts. Snarare tyder det som står på Postens sida att den INTE har skickats.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 20:33
Ursprungligen av Capeman:

Men... Det betyder ju inte att den skickts. Snarare tyder det som står på Postens sida att den INTE har skickats.

Nej, den har inte skickats. Posten får den elektroniska förhandsinformationen upp till ett dygn innan paketet faktiskt går med posten. Alltså skickas den förmodligen i morgon, med leverans till postkontoret på Fredag (om den inte "kommer bort" i postgången...

Ursprungligen av Capeman:

Men... Det betyder ju inte att den skickts. Snarare tyder det som står på Postens sida att den INTE har skickats.

jopp! inte skickats tyvärr, jobbar själv på posten & sådär ser de tyvärr ut hos mig med:) men snart så!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 09:27
Ursprungligen av Odditee:

Som jag skrev i mitt inlägg: "..då jag fick kollinumret via kundtjänsten".

Ok, läste lite slarvigt. Men det där betyder inte att den har skickats utan att 3 har sagt att de ska skicka paketet till Posten. Men eftersom det dr var igår så borde den komma idag. Grattis.

Betonghäckarna på Telia har FORTFARANDE inte lyckats prestera prisalternativen för t.ex företag med påföljd att man som företagare inte kan vara med som förköpskund. Luktar nästan diskriminering. Och vi befinner oss idag < 2 dygn innan 3Gs släpps - makalöst o rent generande dåligt!!! (Nu kan Telia ju iaf inte skylla på att de inte vet vad luren kommer kosta).

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-29 22:40
Ursprungligen av iGroucho:

Betonghäckarna på Telia har FORTFARANDE inte lyckats prestera prisalternativen för t.ex företag med påföljd att man som företagare inte kan vara med som förköpskund. Luktar nästan diskriminering. Och vi befinner oss idag < 2 dygn innan 3Gs släpps - makalöst o rent generande dåligt!!! (Nu kan Telia ju iaf inte skylla på att de inte vet vad luren kommer kosta).

De har redan sagt att de kommer presentera priserna på releasedagen...

Ursprungligen av zappee:

De har redan sagt att de kommer presentera priserna på releasedagen...

Nån vis man sa att det är ju ett självmål av episka proportioner att inte släppa infon på förhand så folk kan bestämma sig INNAN man går till affärn.

Tänk er när de öppnar portarna och alla skall stå där och fråga
"Abb? ja, Öh? Vad har ni då... Vilket är bäst? Änna? Jag SMS:ar ju mest då va..."

Snacka om att man kommer känna lust gå lös på blondinbellor med en LIE efter en stund.

Personalen kommer ju ta livet av sig innan lunch.

Samma sak kommer hända i Kundtjänst, de kommer få svara på tusentals förfrågningar i "onödan", de kunde ju lika gärna gått ut med info två dagar innan.

Jag GILLAR Telia, men kan ändå inte låta bli att fundera på om det finns hela högar med Sadister i ledningen. "Jaha, nu vill ni väl veta vad den kostar?........Nähä!"

Ursprungligen av Goflorp:

Nån vis man sa att det är ju ett självmål av episka proportioner att inte släppa infon på förhand så folk kan bestämma sig INNAN man går till affärn.

Tänk er när de öppnar portarna och alla skall stå där och fråga
"Abb? ja, Öh? Vad har ni då... Vilket är bäst? Änna? Jag SMS:ar ju mest då va..."

Snacka om att man kommer känna lust gå lös på blondinbellor med en LIE efter en stund.

Personalen kommer ju ta livet av sig innan lunch.

Samma sak kommer hända i Kundtjänst, de kommer få svara på tusentals förfrågningar i "onödan", de kunde ju lika gärna gått ut med info två dagar innan.

Jag GILLAR Telia, men kan ändå inte låta bli att fundera på om det finns hela högar med Sadister i ledningen. "Jaha, nu vill ni väl veta vad den kostar?........Nähä!"

om vi ska vara uppriktiga så är iPhonefenomenet unikt... Ingen annan produkt skapar ett sådant intresse, speciellt inte mobiltelefoner. I normala fall så måste Telia, Telesnor, Träia slänga ut mängder av stålar på reklam för att få en telefon exponerad och folk något så när intresserade...

iphone 3gs är d enda telefonen som man verkligen kan stå emot kommentar som "varför ska man lägga så mycket pengar för ett lur... det enda man behöver är ringa!".

DEt jag vill säga är att iphone är den enda telefonen som verkligen är värt sina pengar:p

Ursprungligen av Goflorp:

Nån vis man sa att det är ju ett självmål av episka proportioner att inte släppa infon på förhand så folk kan bestämma sig INNAN man går till affärn.

Tänk er när de öppnar portarna och alla skall stå där och fråga
"Abb? ja, Öh? Vad har ni då... Vilket är bäst? Änna? Jag SMS:ar ju mest då va..."

Snacka om att man kommer känna lust gå lös på blondinbellor med en LIE efter en stund.

Personalen kommer ju ta livet av sig innan lunch.

Samma sak kommer hända i Kundtjänst, de kommer få svara på tusentals förfrågningar i "onödan", de kunde ju lika gärna gått ut med info två dagar innan.

Jag GILLAR Telia, men kan ändå inte låta bli att fundera på om det finns hela högar med Sadister i ledningen. "Jaha, nu vill ni väl veta vad den kostar?........Nähä!"

Mkt bra synpunkter! Kundservicen är under all kritik - begreppet måste vara helt okänt. Bedrövligt att kunder som vill ha sin lur R-dagen ska behöva ta upp andras tid med att tamponera butiken med frågor som dom skulle ha kunnat sorterat ut INNAN med att vara pålästa. Vi företagare har ju inget annat för oss så visst kan vi tillbringa vår tid med att stå i Felias köer...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-29 22:04

Efter att ha joxat runt lite på Telenor så ser det ut som om man kan beställa den utan abb för 7800 kr. Stämmer det?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 22:08
Ursprungligen av iggy:

Efter att ha joxat runt lite på Telenor så ser det ut som om man kan beställa den utan abb för 7800 kr. Stämmer det?

Ja, det verkar ju så, eller hur?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-29 22:12
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, det verkar ju så, eller hur?

Onekligen. Det verkar bara märkligt om den variant som känns bäst är en variant som innebär att man inte har ett abb alls, när det är ett teleföretag som säljer den?

Ursprungligen av iggy:

Onekligen. Det verkar bara märkligt om den variant som känns bäst är en variant som innebär att man inte har ett abb alls, när det är ett teleföretag som säljer den?

Som Jeppe säger, det är inte säkert att det är bäst för alla. Trots allt, iPhone är inte en telefon som är direkt lämpad för kontantkort utan du lär behöva ett abbonemang till telefonen och eftersom operatörerna gärna vill att du ringer just med dem så får du telefonen till subventionerat pris om du låser in dig med ett abbonemang.

I mitt fall så är Telia ett självklart val pga täckning och att alla i min omgivning (familj, kollegor etc) har Telia. Då blir Telias vänner abbonemang utan minutkostnad inom Telia (och Halebop) väldigt attraktivt och totalkostnaden på 2 år är troligen lägre än om jag skulle köpa en icke-bunden telefon.

Sedan när det gäller iPhone, glöm inte kostnaden för datatrafiken. Den lär du behöva... och då kan beräkningarna se helt annorlunda ut.

Men som sagt, det varierar från person till person.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 22:17

Vad är det som säger att den är bäst?

Tecknar du 299 per månad och använder upp allt (utan att anstränga dig), så är ju ett sådant abonnemang billigare

Bevaka tråden