Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS lanseras i Sverige den 31:a juli

Tråden skapades och har fått 294 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ibanez:

Sa inte telia att de skulle komma med priser idag också, de har jag inte sett något om

Jag har inte sett att de har lovat priser till idag. De har bara sagt att det kommer inom kort men inget datum är utlovat. Jag tror att det är ett litet chickenrace denna gång när vi har fyra operatörer på gång (3, Telenor, Telia, Halebop)

Ok, Halebop ägs av Telia;)

Tur man har insider så man slipper stå och köa för denna telefon, den 31:a åker jag helt enkelt ner och tar en latte på vägen och knallar in för att hämta mig min 3GS som redan är baxad o klart

Till er andra som skall sitta i kön (gjorde jag i 7 timmar och fick gå in som 2:a person ) är mina råd.. ta med en STOL

Ursprungligen av @ndreas:

Tur man har insider så man slipper stå och köa för denna telefon, den 31:a åker jag helt enkelt ner och tar en latte på vägen och knallar in för att hämta mig min 3GS som redan är baxad o klart

Till er andra som skall sitta i kön (gjorde jag i 7 timmar och fick gå in som 2:a person ) är mina råd.. ta med en STOL

Skönt att du inte låter det minsta dryg och överlägsen, det kunde ju blivit jobbigt.

Altså om Tre, Telia OCH Telenor släpper den samtidigt bör det väl knappast bli akut brist på de?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-01 23:17

Det kan det väl visst bli?

5000 telefoner är 5000 telefoner (fiktiv siffra), oavsett hur många som säljer den, eller hur?

Halebop kommer också 31/7 med 3GS enligt deras information som gick ut idag. Pris ännu okänt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-02 22:34

Mycket offtopic nu...raderar ytterligare inlägg.

Telia har inte lämnat möjlighet att förhandsbeställa? eller?

Jag lägger ju gärna en best med handpenning t o m, om jag slipper köa från 03:00 ....

Inte än... Vi väntar och hoppas...

Lite sugen på en 3GS är man allt, men att köpa en dyr telefon med abb som man inte ens kommer använda känns inte då lockande eftersom man kör med abb från jobbet.

Skulle vara om jag blev av med min älskling 2G för en fin slant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-03 20:43

En snabb kanske dum fråga, varför köper man en 3GS om man har en 3G? De e ju ändå ganska mycket pengar det handlar om..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-03 20:44
Ursprungligen av Luken:

En snabb kanske dum fråga, varför köper man en 3GS om man har en 3G? De e ju ändå ganska mycket pengar det handlar om..

För att den är flera gånger snabbare.

Ursprungligen av Luken:

En snabb kanske dum fråga, varför köper man en 3GS om man har en 3G? De e ju ändå ganska mycket pengar det handlar om..

...man kanske har pengar så man inte bryr sig.

Ursprungligen av Luken:

En snabb kanske dum fråga, varför köper man en 3GS om man har en 3G? De e ju ändå ganska mycket pengar det handlar om..

Det är väl ändå en avvägningsfråga som är väldigt inividuell.

En del vill ha en Nokia pissbillig, med kontantkort för 500:-
Andra vill ha det brutalaste som går att få.

En del anser det värt de pengarna för att få en snabbare lur, större minne, kompass, videomöjligheter etc etc.

jag gör den bedömningen, sedan fick jag ju 3500 för min 3G - det "mildrar ju fallet" en hel del...

En nyttig övning i livet är att försöka sätta sig in i hur andra tänker.
Ens egen åsikt är sällan den enda som är "rätt"

shiit fick du 3500 för den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-04 00:26

alltså när telia den 12 juli har möjlighet att låsa upp iPhones så kommer värdet öka markant, många vill ha en icke operatörslåst iPhone 3G kan jag säga, som man inte måste jailbreaka och meka med. för en 16 GB version som du har vart rädd om utan repor kan du få 4000 kronor för.

Ursprungligen av Esa:

alltså när telia den 12 juli har möjlighet att låsa upp iPhones så kommer värdet öka markant, många vill ha en icke operatörslåst iPhone 3G kan jag säga, som man inte måste jailbreaka och meka med. för en 16 GB version som du har vart rädd om utan repor kan du få 4000 kronor för.

Det kan du få för en som du haxxat upp också =P

Ursprungligen av PeeMaN:

Det kan du få för en som du haxxat upp också =P

Zappe: Här stod det:) Det var i inlägget direkt ovanför mitt, men jag orkade inte citera bägge två:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 21:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Zappe: Här stod det:) Det var i inlägget direkt ovanför mitt, men jag orkade inte citera bägge två:cool:

Det stod "som man inte måste jailbreaka" inte att det höjde värdet

Ursprungligen av zappee:

Det stod "som man inte måste jailbreaka" inte att det höjde värdet

Tja, jag vet inte, det är tolkningsbart som så mycket annat som vi skriver här:)

Ursprungligen av Esa:

alltså när telia den 12 juli har möjlighet att låsa upp iPhones så kommer värdet öka markant, många vill ha en icke operatörslåst iPhone 3G kan jag säga, som man inte måste jailbreaka och meka med. för en 16 GB version som du har vart rädd om utan repor kan du få 4000 kronor för.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det kan du få för en som du haxxat upp också =P

Jag tolkade det som att Esa tycker att en icke operatörslåst går upp i värde. PeeMaN tycker att du kan få samma pris för en hackad, vilket jag tolkar som att han menar att en hackad betingar högre pris än en icke-hackad.

Men det spelar inte så stor roll. Idag är det 21 dagar kvar:)

Ursprungligen av Esa:

alltså när telia den 12 juli har möjlighet att låsa upp iPhones så kommer värdet öka markant, många vill ha en icke operatörslåst iPhone 3G kan jag säga, som man inte måste jailbreaka och meka med. för en 16 GB version som du har vart rädd om utan repor kan du få 4000 kronor för.

Tja... Jag kan inte se att priset går upp med mer än 300... Trots allt så kostar det bara 300 kronor att låsa upp den på Telia och det borde finnas gott om ett år gamla telefoner ute nu...

Och att en hackad (jailbreakad) telefon ökar i värde... kan jag inte heller förstå

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 11:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Tja... Jag kan inte se att priset går upp med mer än 300... Trots allt så kostar det bara 300 kronor att låsa upp den på Telia och det borde finnas gott om ett år gamla telefoner ute nu...

Och att en hackad (jailbreakad) telefon ökar i värde... kan jag inte heller förstå

Var står det att en jailbreakad ökar i värde?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-09 01:44

Ännu ett bakslag i väntan på 3GS idag delades min SE i två delar så nu står jag utan telefon. Jävla gissel att det är 3-4 veckor kvar tills S:n kommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 12:09
Ursprungligen av bonis:

Ännu ett bakslag i väntan på 3GS idag delades min SE i två delar så nu står jag utan telefon. Jävla gissel att det är 3-4 veckor kvar tills S:n kommer

Jag vårdar min SE-telefon ömt just nu. Vore döden (och väldigt typiskt) om den dör såhär 3 veckor innan. Kan nog inte säga hur mycket jag ser fram emot att få en ny iPod/telefon/handdator.

Fråga, varför jailbreakar man en telefon idag? Finns inte alla program i App Store eller inbyggda i telefonen vid det här laget?

Ursprungligen av acke:

Jag vårdar min SE-telefon ömt just nu. Vore döden (och väldigt typiskt) om den dör såhär 3 veckor innan. Kan nog inte säga hur mycket jag ser fram emot att få en ny iPod/telefon/handdator.

Fråga, varför jailbreakar man en telefon idag? Finns inte alla program i App Store eller inbyggda i telefonen vid det här laget?

Nja, inte riktigt.

De enda anledningarna som jag kan se just nu till JB är:

* det finns ett program som gör att du kan använda telefonen som en wlanrouter istället för att dela ut internet via USB eller Bluetooth. Det ger väl en något längre räckvidd (vilket skulle vara bra i min stuga)

* teman... du kan ändra teman

* sbsettings är också ett program med snabbåtkomst till vissa inställningar

I övrigt så vet jag inte och JB:ar inte längre min telefon

Ursprungligen av acke:

Fråga, varför jailbreakar man en telefon idag? Finns inte alla program i App Store eller inbyggda i telefonen vid det här laget?

Ta gärna den diskussionen här:
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/267060-jejlbraejkad-iphone-goera.html
99.se - Visa inlägg - 3.0 iPhone 3G Jailbreak

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-09 13:01

Nu har vi hamnat lite OT här, eftersom tråden handlar om lanseringsdatum för 3Gs... Men jag tycker det är dåligt av operatörerna att inte gå ut med information om abonnemang, för egentligen... vad är problemet? De måste veta vad de skall betala för luren, de har färdiga abonnemang, telia har ju t.o.m. en hel uppsjö. Knappast något som påverkats iom lanseringen av 3Gs.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nu har vi hamnat lite OT här, eftersom tråden handlar om lanseringsdatum för 3Gs... Men jag tycker det är dåligt av operatörerna att inte gå ut med information om abonnemang, för egentligen... vad är problemet? De måste veta vad de skall betala för luren, de har färdiga abonnemang, telia har ju t.o.m. en hel uppsjö. Knappast något som påverkats iom lanseringen av 3Gs.

Du har rätt ang. OT (sorry, jag är en av syndarna)

När det gäller priserna så tror jag att det är lite "chicken race" över det hela. Vem ska vara först ut...och hur ska de behandla de som redan är inlåsta? Ska exvis Telia vara lika hårda som de brukar eller kommer de med något sockrat erbjudande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 13:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Du har rätt ang. OT (sorry, jag är en av syndarna)

När det gäller priserna så tror jag att det är lite "chicken race" över det hela. Vem ska vara först ut...och hur ska de behandla de som redan är inlåsta? Ska exvis Telia vara lika hårda som de brukar eller kommer de med något sockrat erbjudande?

Det hör väl hemma, åtminstone i samma härad som topic. Jag tror att du har helt rätt, den som lanserar först öppnar för priskonkurrens, där en konkurrent helt enkelt lägger sig en smula under det egna priset och snor kunder. Därför kommer jag inte att stå i kö den 31:e, utan ta mig tid att värdera de olika abonnemangen. Är Telia bättre? Hur mycket dyrare får det vara med en något bättre tjänst?

Vänligen, Ylan

Bevaka tråden