Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (juni 2009)

Tråden skapades och har fått 220 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-06-15 18:34

Fick min idag, beställde en custom förra måndagen. Fick meddelande i fredags att den var färdig, så nog borde det gå fortare än till den 25e.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-15 18:56

Vilka program ska jag ha?

Fick arslet ur vagnen och beställde en idag; enklaste Pro för 12.495:-.

Så; vad finns det för totalt livsnödvändiga program till Mac som jag måste tanka ner? Kan ju faktiskt förbereda lite nu, trots att jag sitter med en Dell för närvarande:-)

Sitter här med min nya 15"4. Den är kalas men jag har riktigt dålig airport signal. Det tar en satans tid att ladda en sida. Som den här sidan till exempel. 45 sekunder.

Gamla Macen bredvid går supersnabbt.

Jag är på g att beställa en 13" 2.26 Ghz 4gb minne. Är det någon som har koll på leveranstiden när man gör en custom beställning? Skickar de fortfarande från kina?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 00:03

Datorn kom idag - 13", 2.53 GHz. Riktigt trevlig - liten och lätt (jämfört med min gamla MBP 15").

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2009-06-16 01:27

Fick min MBP 15", 2.66 idag.
Vilken underbar dator! och vilken batteritid!! Suttit och surfat runt och installerat lite program nu och batteriet var på ca 90% när jag började. Har suttit snart i 1 tim 30 min och står 4.52 kvar på batteriet
Wifi aktiverat, tangentbordsbelysningen på, skärmen på 3:e svagaste. Helt ok om ni frågar mig
Lägger upp lite bilder imorgon för er sugna som ännu väntar på era skönheter

gonatt!

beställde en mbp 13" 4 GB och 250 GB hårdisk i dag. kommer 25-26 juni, helt ok tid.

någon som har gjort en unboxing video?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 18:07
Ursprungligen av kalle94:

någon som har gjort en unboxing video?

Vad är charmen med detta?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-16 13:01

Beställde en i Tisdags med csn-rabbat samt (nästan)gratis iPod Touch 8GB, hoppas att den kommer idag för jag ska iväg ikväll och kommer hem först på måndag. På apples sida står det bara "Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 15 jun 2009" Inget spårnings nummer eller så, har ståt tidigare i helgen "Överförs till slutgiltig leverantör" eller något i den stilen, tar en jävla tid tycker jag. Det är verkligen skillnad, jag beställde ett 8GB minneskort till kameran igår och det kom med posten nu, jo jo de skicka ju inom Sverige och sånt men endå.

Ursprungligen av NurkJon:

På väg till kund – leverans enligt schema 15 jun 2009.

Vad står det för beräknat leveransdatum?

Jag beställde 10/6 och har "På väg till kund – leverans enligt schema 16 jun" med beräknat leveransdatum "22 jun 2009 (kan komma att ändras)." Hoppas såklart att den dyker upp innan helgen.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-16 15:24

22 jun + 19 jun + 23 jun beroende på var/hur jag kollar.

Efter mycket vånda och lång betänketid så har jag äntligen "fått tummen ur..." och beställt en ny MBP, blev en 15" 3,06MHz med 500GB 7200varvs hårddisk. Med Mecenat rabatt hamnade det på drygt 24000:-, men jag har inte vågat gå in och kolla lev tid utan det får bli en överraskning när den kommer. (den som väntar på något gott vänta alltid för länge);)

  • Oregistrerad
  • 2009-06-16 16:17

Beställde MacBook 15" (som av någon anledning blev built to order trots standardkonfigurationen 2.66Ghz), LED Cinema Display, Mighty Mouse och Keyboard förra onsdagen. Datorn skickades enligt Apple Store i fredags med något företag som heter Cevalogistics, medans resten skickades med ett annat företag som heter Syncreon. Givetvis fungerar inte trackingnumren som Apple skrivit ut hos någon av leverantörerna, och inte heller UPS, TNT eller DHL. Beräknat leveransdatum har hela tiden varit 23:e Juni, men igår morse ändrades statusen till "Förbereder överlämning till slutlig budfirma", så förhoppningsvis kommer allt innan helgen.

Eller vad tror ni? Är det för mycket att hoppas på?

Är det någon som har fått sitt paket tidigare än beräknat leveransdatum?

MBP 17 beställd...

...efter en hel del stötande och ännu mer blötande O:-) fick det bli en
MacBook Pro 17" på 2.8 GHz med tillvalen matt skärm och 7200 rpm 500 GB HD.
Ska köra Logic m.m. men har inte funnit det värt med tilläget för 3.09-processorn.
Får se hur surt det äpplet smakar så småningom... Men jag lägger heller de
pengarna på en extra skärm och lite andra tillbehör...

Har fått preliminärt leveransdatum - 14 dagar

/Hasse

Ursprungligen av hasse_fx:

...efter en hel del stötande och ännu mer blötande O:-) fick det bli en
MacBook Pro 17" på 2.8 GHz med tillvalen matt skärm och 7200 rpm 500 GB HD.
Ska köra Logic m.m. men har inte funnit det värt med tilläget för 3.09-processorn.
Får se hur surt det äpplet smakar så småningom... Men jag lägger heller de
pengarna på en extra skärm och lite andra tillbehör...

Har fått preliminärt leveransdatum - 14 dagar (11-12/8)

/Hasse

OK - TNT har redan fått vantarna på leveransen... Samtidigt har beräknad leverans
ändrats från 11/8 till 7/8 Trevligt när de gissar fel "åt rätt håll"! Får tydligen planera
om helgen!!

/Hasse

2.8 eller 3.06?

Är det värt pengarna att uppgradera en PB 17" till 3.06? Jobbar mest i Photoshop och Indesign.

P

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-16 23:16

Nu står det "Aktuell leveransstatus Förbereder överlämning till slutlig budfirma 16 jun 2009" för mig igen, den har alltså gått tillbaka till samma status som den hade i Lördags samt Söndags, hur fan ska man kunna lita på apples sida? Aja nu är jag inte hemma i vilket fall så det spelar liten roll när den kommer egentligen men av någon anledning är det endå intressant och det gör ändå mig sur att den har bytat status till samma som den hade tidigare.

Ursprungligen av NurkJon:

det gör ändå mig sur att den har bytat status till samma som den hade tidigare.

Jag fick samma bakslag igår. Nu får de ju bestämma sig, har budfirman fått paketet eller inte?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-17 16:30

Nu har den bytat status tillbaka till "Aktuell leveransstatusPå väg till kund – leverans enligt schema17 jun 2009" igen, undras när den kommer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-17 16:52

Längtar att få ersätta min MacBook Pro 17" Early 2008 med en MacBook Pro 13" .. Men det lär nog dröja ett par år, åtminstone tills mitt Apple Care gått ut.. Men jäklar vad skärmen är fin!

  • Oregistrerad
  • 2009-06-17 16:55

Blir galen på "På väg till kund – leverans enligt schema"...

Jag gick min nya 13 tummare igår. Hade en vän som kom hem från USA. Han fick äran att handla den åt mig.
Blev 2,53/4 GB/250.

Funkar fint fint, härligt mycket billigare än i Sverige dessutom

Ursprungligen av demierre:

Jag gick min nya 13 tummare igår. Hade en vän som kom hem från USA. Han fick äran att handla den åt mig.
Blev 2,53/4 GB/250.

Funkar fint fint, härligt mycket billigare än i Sverige dessutom

fick du den med svenskt tangentbord?

Ursprungligen av kalle94:

fick du den med svenskt tangentbord?

Nope, så länge jag inte tittar ner så blir det inte fel när jag skriver hehe.
Kan man ordna med tangenbordet så här iefterhand?

Ursprungligen av demierre:

Nope, så länge jag inte tittar ner så blir det inte fel när jag skriver hehe.
Kan man ordna med tangenbordet så här iefterhand?

nja, jag skulle tro att tangenborden är lösa delar så kanske det går. men jag vet inte hur isf

  • Medlem
  • 2009-06-18 00:35
Ursprungligen av demierre:

Jag gick min nya 13 tummare igår. Hade en vän som kom hem från USA. Han fick äran att handla den åt mig.
Blev 2,53/4 GB/250.

Funkar fint fint, härligt mycket billigare än i Sverige dessutom

Funderar på att göra samma sak!
Hur funkar det med försäkringen med en dator köpt i USA?
Hur funkar det med strömkontakten i Sverige med en amerikansk modell?

Lös del och lös del. Klart det går att byta. Men du får byta hela topcaset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 11:58

En liten bild:

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-17 13:55
Ursprungligen av vanilj:

En liten bild:

Skärmen ser ut att vara riktigt bra!

Bevaka tråden