Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone - direkt aktivering, jailbreak av 1.1.3 + upplåsning av BL 4.6

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 11:54

Har en uppgraderad 1.0.2 OOB som nu bestitter 1.1.3 via ZiPhone efter att ha haft 1.1.1, 1.1.2 tidigare. Nu när jag uppgraderat den och restorat enligt konstens alla reglaer innan ZiPhone 2.4 så är det vissa problem med bl.a. att bilderna från ScreenShot och Camera Pro inte "hittar hem" till rätt plats. D.v.s kameraalbum! Någon som stött på samma "problem"?? Om! Någon fix eller aning vad göra??

ZiPhone 2.4 fungerade super för mig. Hade 1.0.2 jailbrake etc. Mina steg:

1. uppdatera till 1.1.3 i iTunes

2. kör ZiPhone 2.4 - klickade i "jailbreak", "activate" & "unlock". någon minut senare = klart.

Mitt baseband är 3.9.

Det är massor med olika inlägg i många olika trådar - så man blir lätt förvirrad och "nervös". Vill med mitt inlägg bara säga att det är väldigt enkelt och fungerar bra. Locate me fungerar bra den med

Ursprungligen av el gringo:

ZiPhone 2.4 fungerade super för mig. Hade 1.0.2 jailbrake etc. Mina steg:

1. uppdatera till 1.1.3 i iTunes

2. kör ZiPhone 2.4 - klickade i "jailbreak", "activate" & "unlock". någon minut senare = klart.

Mitt baseband är 3.9.

Det är massor med olika inlägg i många olika trådar - så man blir lätt förvirrad och "nervös". Vill med mitt inlägg bara säga att det är väldigt enkelt och fungerar bra. Locate me fungerar bra den med

Tvekade in i det sista, nervöst tog jag dock precis steget att installera 1.1.3 via iTunes och därefter använda ziphone för jailbreak, activate och unlock. Det som gjorde mig nervös var främst för att steget från 1.0.2 - som jag inte lyckats göra virginize på, ej vetat vilken typ av upplåsning man använt tidigare mm.. skulle ge mig massor av bekymmer.

Men det blev inga problem, till min stora lycka, allt fungerar perfekt!!
Tack Ziphone! (och El Gringo, vars inlägg jag läste om och om igen för att hålla mig lugn under hela processen)

/ Fredrik

Har ett problem. Jag körde senaste ZiPhone på en 1.1.2 otb som redan var jailbreakad och pplåst med turbosim. Jag har nu tagit ur turbosimet och allt fungerar bra. Jag uppgraderad till 1.1.3, funkar fint. Nu till problemet. I iTunes står det att jag har 2,44gb övrigt innehåll i min iPhone. Jag gjorde en synkronisering och då minskade det till 2,42. Kan jag på nåt sätt radera allt innehåll på telefonen och starta om?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-24 12:15

Någon annan än jag som fått en Application_ROOT mapp i /private/var/root efter att ha kört uppgradering till 1.1.3 och ZiPhone 2.4???
Undrar om det kan vara något som BossTool har skapat eller vad???
Känner inte igen den i.v.f som helst!?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-25 12:46

Kan någon förklara för mig vad som är skillnaden på dom olika bootloader är och vilket som är bäst att ha???

Vad innebär Verbose boot? Enligt denna guide http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=666 så borde man använda detta!

Senast redigerat 2008-02-25 13:31
  • Medlem
  • Ingarö
  • 2008-02-25 19:36

Har kört ziphone allt funkade perfekt ska köra bsd subsystems kommer till 3/4 sen
får jag bara Package download failed.
Har testat flera gånger med samma resultat..... har dock inte iphonen inkopplad till datorn då jag gör detta vet ej om det har någon betydelse, men jag har inte till gång till wifi hemma.
Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 06:54

Zibri’s jailbreak works with iPhone 1.1.4

Update: While some users have upgraded with no problems, Zibri is asking that users not upgrade until the tool can be thoroughly checked with the new firmware. “People who donated will receive the next version a day before everyone else. Expect a new version in 2 days (3 days for non-donors),” he says.

http://www.tuaw.com/2008/02/26/zibris-jailbreak-works-with-iphone-1-1-4/

Ursprungligen av matz:

Zibri’s jailbreak works with iPhone 1.1.4

Update: While some users have upgraded with no problems, Zibri is asking that users not upgrade until the tool can be thoroughly checked with the new firmware. “People who donated will receive the next version a day before everyone else. Expect a new version in 2 days (3 days for non-donors),” he says.

http://www.tuaw.com/2008/02/26/zibris-jailbreak-works-with-iphone-1-1-4/

Jag försökte att först uppdatera till 1.1.4 och sedan köra Ziphone 2.4 men det fungerade inte, så jag kan inte rekommendera det. Bättre att hänga kvar vid en fungerande 1.1.3 och vänta några dagar på en uppdaterad Ziphone.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-28 07:58

iNdependence har tydligen en fungerande aktivering/jailbreak/upplåsning för 1.1.4, dock så nergraderar de baseband till 1.1.2 versionen (samma lösning som ziphone kör med om man har BL 4.6).

Kommer själv ligga lite lågt de närmaste dagarna för att se om någon kommer med komplett 1.1.4 lösning (utan nergradering av baseband).

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-27 07:07

Finns de en ny update igen ?!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 10:34
Ursprungligen av ShiBBan:

Finns de en ny update igen ?!

Ingen rast och ingen ro.......:confused:

Enda anledningen jag skulle kliva upp till 1.1.4 just nu är för att få ett nytt BB som förhoppningsvis reducerar antalet problem i näten.

Om man kör BL 3.9 borde Independence 1.4b5 uppgradera till rätt baseband, eller hur?

Jag körde iJailbreak efter jag uppgraderat min BL3.9-lur till 1.1.3. Då bör ju baseband bli rätt när jag kör 1.1.4uppgradering i iTunes, och sen görs en gunlock i Independence 1.4b5. Kan det stämma?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-28 09:11

ZiPhone funkar just nu bara för att jailbreaka 1.1.4!
Däremot är det inte långt kvar tills en ny version släpps som funkar med 1.1.4.
Zibri, som typ är lika galen som steve jobs, har dock bestämt sig för att släppa programmet till alla som har donerat ett par dagar tidigare. Men jag skulle inte oroa mig, ni kommer nog har era 1.1.4 telefoner upplåsta innan helgen är över i alla fall!

Rock on!

Btw så kan ni ju titta in på den svenska översättningen av ziphone, det är säkert lite typos och dåliga ordval kvar där men ändå!

Har idag en 1.1.3 som är uppgraderad med ziphone GUI (OSX).

Så nu är det alltså en 1.1.3 med BL 4.6 och baseband 04.02.13 (Har kört så i 1 vecka nu)

Om jag nu vill nedgradera min BL till 3.9 och få baseband 04.03.13, kryssar jag bara i downgrade BL i ziphone och kör den proceduren nu då ?

Eller måste jag göra en ny restore till 1.1.3 i iTunes, och sedan köra hela proceduren på en gång , alltså jailbreak,aktivering,unlock,nedgradera BL

Eller går det att nedgradera BL såhär i efterhand , eller måste telefonen vara helt "ren" ?

//Everlast

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-28 11:12

Jag skulle dra en restore innan.

Någon som har lyckats att få en fullt fungerande 1.1.4 än ?

//Everlast

ziphone 2.5 släpps om en liten stund....:D

//Everlast

Jag har ett litet problem, iphonen är inte upplåst.
När jag stoppar i kabeln så är det antingen en bild på ett dåligt batteri (har laddat den)
eller Appleloggan. Telefonen dyker inte upp i itunes eller någonstans.
Kommer inte riktigt vidare..

Är väldigt grön på detta också ska tilläggas, tycker det är svårt att sätta sig in i det, dels när alla snackar facktermer man inte känner till..

Ingen som vill tjäna en flaska vin?

Ursprungligen av mjarnefur:

Jag har ett litet problem, iphonen är inte upplåst.
När jag stoppar i kabeln så är det antingen en bild på ett dåligt batteri (har laddat den)
eller Appleloggan. Telefonen dyker inte upp i itunes eller någonstans.
Kommer inte riktigt vidare..

Är väldigt grön på detta också ska tilläggas, tycker det är svårt att sätta sig in i det, dels när alla snackar facktermer man inte känner till..

Ingen som vill tjäna en flaska vin?

Kolla att du inte gör samma tabbe som jag, se till att köra iPhonens USB-kabel rakt in i macen, inte via nån USB-hub

Bevaka tråden