Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone - direkt aktivering, jailbreak av 1.1.3 + upplåsning av BL 4.6

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-13 15:52
Ursprungligen av MareMare:

Det låter ju lovande, frågan är bara vad gehots unlock gjorde? Borde ju bara ha låst upp basebandet och på så sätt lämnat 4.6 bootloadern orörd?

Den lämnar allt sådant orört, jag ska nog göra detta på min iPhone ikväll, när du kör 1.1.3 RESTORE i iTunes så tar den bort alla ändringar som Gunlock gjort. Det är bara att uppdatera sin 1.1.2 OOB till 1.1.3 via iTunes och sen använda ZiPhone!

Ursprungligen av Plizzo:

Den lämnar allt sådant orört, jag ska nog göra detta på min iPhone ikväll, när du kör 1.1.3 RESTORE i iTunes så tar den bort alla ändringar som Gunlock gjort. Det är bara att uppdatera sin 1.1.2 OOB till 1.1.3 via iTunes och sen använda ZiPhone!

Så du sitter på 1.1.2 oob upplåst med geohot? Du får jättegärna berätta hur det löser sig.

Ursprungligen av MareMare:

Så du sitter på 1.1.2 oob upplåst med geohot? Du får jättegärna berätta hur det löser sig.

Hej,

Jag sitter också med en OOB 1.1.2 upplåst med geohot

Vad menas med att "köra 1.1.3 RESTORE i iTunes" ?

Hur skall jag bära mig åt för att få en fullt fungerande 1.1.3, med alla dess funktioner ?

//Everlast

Senast redigerat 2008-02-13 17:23
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-14 19:54
Ursprungligen av MareMare:

Så du sitter på 1.1.2 oob upplåst med geohot? Du får jättegärna berätta hur det löser sig.

MareMare, det funkade skitbra! Sitter nu här med en fullt fungerande 1.1.3, enda prolemet var google maps som man löser med att installera locateme och köra en gång. Allt funkar svinbra!

PS: Körde via ZiPhone GUI för OS X, inga problem alls!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-14 22:10

Uppgr till 1.1.3 utan eller med turbokortet, mm?

Först vill jag säga - bästa forumet. Tack alla som jobbar med det.
Jag har OOB 1.1.2 köpt med turbo (eller stealth?) sim och JB när jag fick den, och vill naturligtvis uppgradera till 1.1.3. Innan jag vågar göra detta (följer nog ifuns guide) så vill jag vara säker på att jag gör rätt. Ifun skriver att den ska vara ny eller återställd. Hur återställer jag den? Måste jag dessutom ta ur turbo/stealth simkortet och lägga in orginal AT&T, eller bara ha mitt Tele2 (utan turbo/Stealth)? Tacksam för råd.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-13 16:08

Hej!

Det låter ju lysande!! ..är det någon som kan bekräfta att mina kontakter i telefon listan finns kvar i Itunes efter jag syncat telefonen? Givetvis innan jag ger mej på det här!! Funkar det så?

Ursprungligen av sossis:

Hej!

Det låter ju lysande!! ..är det någon som kan bekräfta att mina kontakter i telefon listan finns kvar i Itunes efter jag syncat telefonen? Givetvis innan jag ger mej på det här!! Funkar det så?

Ja, det borde den. Dock så brukar jag alltid göra en backup på backupen innan jag uppgraderar min iPhone. Rekomenderar det. Känns säkrast så.

Du gör det genom att helt enkelt kopiera mappen Backup som du finner i user/Bibliotek/Application Support/MobileSync.

Snälla hjälp mig, den har låst sig vid apple-loggan å nu kan jag inte ens göra nått. det ända som händer när jag trycker home och powerknappen är at den stängs av och slår på sig igen....SNÄLLA

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 21:34
Ursprungligen av brainstorm:

Snälla hjälp mig, den har låst sig vid apple-loggan å nu kan jag inte ens göra nått. det ända som händer när jag trycker home och powerknappen är at den stängs av och slår på sig igen....SNÄLLA

Håll ner sleep och home knapparna, efter ca 10 sek släpp sleep knappen men fortsätt att hålla ner home knappen i ytterligare 10-15sek. Skärmen ska bli svart. Koppla in den till datorn och iTunes ska hitta den i recover modus. Då är det bara att göra en återställning med den senaste firmware.

//Rob

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-13 21:31

Hallå!

Hehe...där satt den! Uppdaterade min 1.1.2 OOB via Itunes till 1.1.3 och körde Ziphone, allt funkar klockrent!! Swephone ska in och sen är man nöjd! Vill även tacka för ett underbart forum!! TACK!

Jag får banne mig inte igång min iPhone med Ziphone.
Jag gör en återställning i iTunes först så den läser in 1.1.3
Kör Ziphone med växlarna -a -j och väntar 45 sek med råge som det står. Men inget händer. Det är bara ett äpple på iPhonen och sen händer inget mer.

Hittade detta på iphone-elites forum ang. våra problem med äpplet på iPhonen som aldrig vill försvinna. Det funkade för mig:

To those of you that are suffering from the endless Apple logo on the iPhone for much longer than the time that ziphone states it will take:

After waiting a long time (don't be impatient), try powering off your phone using the home and sleep buttons. Once it's powered off, make sure iTunes and iTunes helper aren't running, then press and hold the home button while you plug your iPhone into the dock or dock cable. This will put your phone into recovery mode, as you know. Then run ziphone with the -v (Verbose Boot) option ONLY, and it should boot normally and the options you used originally (to activate, jailbreak, or unlock) should have taken effect.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 22:15

1.1.1 ipsf?

Nån som vet om det går att uppdatera en iPhoneSimFree upplåst 1.1.1 lur till 1.1.3 och sedan köra den nya metoden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 20:28
Ursprungligen av Cobra:

Nån som vet om det går att uppdatera en iPhoneSimFree upplåst 1.1.1 lur till 1.1.3 och sedan köra den nya metoden?

Uppdaterade just min 1.1.1OOB/ISF/1.1.2/Oktprep/ISF

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. Stänga av Itunes
3. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
5. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
6. Njut av häftig matirx text på iPhonen
7. allt funkar !!

Hela grejen tog mindre än en kvart. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 20:48
Ursprungligen av tellina:

Uppdaterade just min 1.1.1OOB/ISF/1.1.2/Oktprep/ISF

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. Stänga av Itunes
3. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
5. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
6. Njut av häftig matirx text på iPhonen
7. allt funkar !!

Hela grejen tog mindre än en kvart. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

Är detta gjort på en Mac eller Windows dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 20:53

Jag har idag en en oob 1.1.1 telefon som är uppgraderad till 1.1.2. Kan jag köra denna guide http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=675 och sen kör anySim 1.1.3.

Kommer jag få telefonen att funka? Kör Mac OS X ska kanske tilläggas. Är bra sugen nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 22:45

[QUOTE="Zebbe";1460154]Jag har idag en en oob 1.1.1 telefon som är uppgraderad till 1.1.2.
Gör så:

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. Stänga av Itunes
3. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
5. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
6. Njut av häftig matrix text på iPhonen
7. allt funkar !!

Hela grejen tog mindre än en kvart. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

Kan jag köra denna guide http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=675 och sen kör anySim 1.1.3.

Nej!!

Kommer jag få telefonen att funka? Kör Mac OS X ska kanske tilläggas. Är bra sugen
nu![/QUOTE]

Jepp jag kör Mac OSX 10.5.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 23:24
Ursprungligen av tellina:

Jepp jag kör Mac OSX 10.5.2

Ska se om jag vågar göra detta då. Gick åt helvete när jag uppdaterade till 1.1.2 och har en känsla av att det kommer bli strul om jag ger mig på 1.1.3

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 23:49

Gick fint för mig via windows XP och GUI versionen att uppgradera från jailbreakad 1,1,1 till 1,1,3.
Det enda jag kan rekommendera är att göra en restore före uppgraderingen så att man får bort alla gamla program. Eller avinstallera dem före uppgraderingen.
Nu äre så att jag inte kan avinstallera vissa program i installern.
De syns dock inte i vanliga telefonmenyn så det är väl inte hela världen, finns säkert nå program som fixar det å, Tips?
Annars funka allt kanon, lyckades lokalisera mig i Umeå via wlan o google earth. Klart imponerande.
Det enda som va lite knepigt va kontakten med itunes som slutade funka och då kom inte iphonen upp i recoveryläge utan stannade vid äpplet.
Men eftersom man är van vid en windowsdator så funkade det efter en omstart....
Man kan ju alltid restora och hacka om den, men jag vill inte prova lyckan förmycket idag

Anysim behövs inte heller som sagt.
La en donation till ziphone;).
Riktigt glad nu..

Kör förresten med den senaste versionen 2.1 om ni ska göra det nu.
Pratar om Windows eftersom apple inte får tummen ur med macbook pro som jag tänkt köpa..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 00:12

Eller så funka det inte riktigt bra....Nu äre bara applelogan igen...:)
Vart så efter den hängde sig efter att jag tog bort några gamla program i installern.
Så ta bort allt ni kan innan uppgradering

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 00:29

Blev grymt imponerad av Ziphone 2.1
Min iphone historia innan jag körde Ziphone på OS X 10.5.2
----------------
1.0.2 OOTB (04.01.13_G) (BL 3.9)
1.1.1 (virginized innan uppdateringen)
1.1.2 oktoprep
1.1.3 soft upgrade
----------------

Körde bara en update på iTunes, restore då till 1.1.3
detta medför också att den uppdaterar Modem Firmware till
04.03.13_G.

Sedan startade jag igång Ziphone 2.1
* Jailbreak
* Aktivering

Provade sedan unlock eftersom det stod det i "read-me" att det gick.
- Unlock (Works on both BL3.9 and BL4.6)
Dock så stod det fortfarande endast BL 4.6 i GUI´t.

Gick hur fint som helst!!!
Nu funkar positioneringen också + att min kära E(dge) symbol är tillbaka +
nu kan jag pre-listeing på iTunes Store

//S

Senast redigerat 2008-02-15 00:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 00:42
Ursprungligen av sounden:

Blev grymt imponerad av Ziphone 2.1
Min iphone historia innan jag körde Ziphone på OS X 10.5.2
----------------
1.0.2 OOTB (04.01.13_G) (BL 3.9)
1.1.1 (virginized innan uppdateringen)
1.1.2 oktoprep
1.1.3 soft upgrade
----------------

Körde bara en update på iTunes, restore då till 1.1.3
detta medför också att den uppdaterar Modem Firmware till
04.03.13_G.

Sedan startade jag igång Ziphone 2.1
* Jailbreak
* Aktivering

Provade sedan unlock eftersom det stod det i "read-me" att det gick.
- Unlock (Works on both BL3.9 and BL4.6)
Dock så stod det fortfarande endast BL 4.6 i GUI´t.

Gick hur fint som helst!!!
Nu funkar positioneringen också + att min kära E(dge) symbol är tillbaka!

//S

Haha, där fick jag för allt gick så bra!
Så fort jag läst tillbaka min gamla backup och skulle reboota så fick jag inte upp
telefonen igen.. hehe tillbaka å kör restore igen!

//S

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 00:58

Jo, samma för mig..
Nu får jag inte upp telefonen i backupläget igen.
Datorskrället känner inte av telefonen så den går aldrig från applelogan till backupläget.
Tips?

Jag körde ZiPhone 2.1 från FW 1.1.1 funkade klockrent!
Sen installerade jag SwePhone 1.1.3 iPhonen blev helt CP!!!
Så nu måste jag återställa iPhonen. Hoppas att det går att få den att funka igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 22:42

[QUOTE="Zebbe";1460150]Är detta gjort på en Mac eller Windows dator?[/QUOTE]

MBP Mac OSX 10.5.2

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-02-14 21:46

Jag uppdaterade till 1.1.3 nu, nu verkar det inte gå att synca ringsignaler längre

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 01:08

Ahhh, va less ja bli att det alltid ska jävlas.
Min lur vill fortfarande inte gå in i backupläget så jag kan inte restora ens...
Skit vare värt, nu orka ja inte nå mer. Blir så less....
Får väl se om man får det att funka senare.
Man skulle haft nån restore hårdvarugrej som man bara klickar in..
Kanske funkar bättre med Mac

  • Medlem
  • 2008-02-15 02:14

Är det någon som kan bekräfta om Ziphone 2.1 fungerar med OSX 10.4.* dvs Tiger?
2.0 ville ju inte alls fungera tyvärr :/

Ursprungligen av kato:

Är det någon som kan bekräfta om Ziphone 2.1 fungerar med OSX 10.4.* dvs Tiger?
2.0 ville ju inte alls fungera tyvärr :/

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg. Men står det inte på bloggen att 10.4.11 stöds?

Hmm, ZiPhone 2.1 funkar ju utmärkt, men med bara den så får jag ändå bara "No Sim". Funkar ju utmärkt som iPod nu, men man vill ju gärna dumpa N95:an och ringa med iPhonen.

Vad behövs mer? Har läst vissa inlägg om att vi i Sverige behöver andra tillägg också? Swephone? Testade att lägga in lite (typ BSD Subsystem, OpenSSH osv) via Installer, men då blev kontakten med iTunes väldigt instabil, och telefonen "bootade om" snabbt hela tiden.

Jag är rätt säker på att min är en 1.1.2 OOB, och nu är det i alla fall BL 4.6 (den är köpt i USA i januari).

Bevaka tråden