Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone - direkt aktivering, jailbreak av 1.1.3 + upplåsning av BL 4.6

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om jag har förstått det hela rätt:

Om man använder ziphone 2.3 eller äldre, så får man en 1.1.3 med BL 4.6 och firmware
04.02.13-G (då kommer ej den nya kartfunktionen att fungera)

Om man däremot väljer ziphone 2.4, får man en 1.1.3 telefon med BL 3.9 och firmware 04.03.13-G. Alltså en helt fungerande 1.1.3 telefon.
Men det är tydligen ganska så riskabelt att låta ziphone nergradera BL från 4.6 till 3.9.

För skulle det hända något under själva proceduren, så sitter man med all säkerhet med en värdelös telefon i handen...

Är detta rätt tänkt ?

//Everlast

Hur kollar man vilken bootloader man har? Jag har låst upp iphone 1.1.3 OOB med 2.4 så jag kan kolla upp åt er.

Ursprungligen av BosnianX:

Hur kollar man vilken bootloader man har? Jag har låst upp iphone 1.1.3 OOB med 2.4 så jag kan kolla upp åt er.

Det skall gå med något program som finns i installern, kommer ej på vad det heter

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Det skall gå med något program som finns i installern, kommer ej på vad det heter

//Everlast

Så här kollar du ditt baseband

Tack för länkarna till 2.3.

Men om du hänger kvar på 4.6 BL så räcker det att instalera Locate Me för att kart possitionering ska funka... har jag i alla fall läst...

Har testat att installerat Locate ME och den missar med ca 150 - 200 meter men ändå ok .

Det står 4.6_M3S2

P.S
Tack för guiden

OK....
Har precis låst upp en 1.1.2 OTB mha denna guide...
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=30238

Funkade hur bra som helst.
Restorade först via iTunes till 1.1.3
Jag nergraderade dock inte BL till 3.9 ....blev lite feg, men possitioneringen verkar inte så stabil trots att man installerar LocateMe. Har bara funkat 1 av 5ggr, Träffade hyffsat rätt första ggn, men resterande 4 ggr blir jag utpekad att jag sitter nere i Irak!?!?!?

Nå?
Hur ska ni andra 1.1.2 OTB göra?
Nergradera till 3.9 eller hänga kvar på 4.6?

P.S.
Kör ni Ziphone måste ni läsa texten som rullar förbi på iPhonen!!
Bra underhållning!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-19 23:03

Nu har jag fått min iPhone, YES !!! ... Men nu undrar jag, är det något man ska tänka på att göra/inte göra? Ska köra guiden som The_Morgue länkade tänkte jag...

(iPhonen är helt ny, inte ens öppnad)

Är det ett måste att nergradera baseband och vad får man ut av detta???

Jag körde Ziphone 2.4 på en 16Gb 1.1.3 OOB och har bootloader 4.6_M3S2. Ingen nedgradering till 3.9 för mej med andra ord...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 03:38
Ursprungligen av newcastle:

Jag körde Ziphone 2.4 på en 16Gb 1.1.3 OOB och har bootloader 4.6_M3S2. Ingen nedgradering till 3.9 för mej med andra ord...

Körde du Ziphone 2.4 OSX GUIn eller var det PC versionen?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Körde du Ziphone 2.4 OSX GUIn eller var det PC versionen?

//Rob

Körde OSX GUIn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 09:36
Ursprungligen av newcastle:

Körde OSX GUIn.

Då kan vi nog med 99% säkerhet säga att det som står i macrumors tråden är BS. Det finns alltså ingen anledning att inte använda ziphone 2.4.

//Rob

Då är den stora frågan, skall man nergradera bootloadern från 4.6 till 3.9 ?

//Everlast

Senast redigerat 2008-02-20 11:49
Ursprungligen av everlast:

Då är den stora frågan, skall man nergradera bootloadern från 4.6 till 3.9 ?

//Everlast

Jag har då inte sett någon anledning till att göra det.

Ursprungligen av newcastle:

Jag körde Ziphone 2.4 på en 16Gb 1.1.3 OOB och har bootloader 4.6_M3S2. Ingen nedgradering till 3.9 för mej med andra ord...

Vilket baseband har du efter uppgraderingen 04.02.13 eller 04.03.13 ?

//Everlast

I går kväll låste jag upp 3 rykande färska 16GB iPhones med ZiphoneOSX 2.4. Klickade i de tre kryssrutorna och ka-ching! var det klart. Inga problem alls. Fast Ziphone rapporterade alltid med röd text, "ziphone reported error 1" eller liknande, men det verkar vara fel felmeddelande eftersom allt gick precis som det skulle.

Har inte nedgraderat något, lät AT&T-simmarna sitta kvar.

Enda lilla glitchen var att en telefon hängde sig när Svenska menyer installerades. Den vägrade reagera på några knapptryckningar, men sedan jag anslutit till iTunes igen kom den igång igen utan att jag behövde göra om något, och sen lirade allt så fint så.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

I går kväll låste jag upp 3 rykande färska 16GB iPhones med ZiphoneOSX 2.4. Klickade i de tre kryssrutorna och ka-ching! var det klart. Inga problem alls. Fast Ziphone rapporterade alltid med röd text, "ziphone reported error 1" eller liknande, men det verkar vara fel felmeddelande eftersom allt gick precis som det skulle.

Jag låste upp 1 ny 8GB och en 16GB. Kopplade bara in dem med USB-kabeln. Kryssade i de tre rutorna i Ziphone 2.4 GUI och körde. Fick också samma felmeddelande båda gångerna. (Error 1). Har installerat Swephone och en massa annat utan några som helst problem. Ingen av telefonerna har hängt sej någon gång. Allting funkar klockrent och det är verkligen en underbar pryl.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 14:50

Någon som haft/har samma problem att Mail kraschar och inte går att öppna från Springboard efter ZiPhone 2.4?? Jag har det i.a.f. Någon som har fix eller lösning på detta problem vänligen!!?? (vore tacksam för snabbt svar då jag är på resand fot och behöver mailen) TACK!

//M

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 16:33

Så nu kan jag definitiv säga att ziphone 2.4 os x guin rör inte bootloadern om man inte har kryssat i rutan först. Jag låste precis upp en 1.1.2 oob iPhone med ziphone 2.4 osx och det fungerade utan problem och BL är fortfarande 4.6. Alla som säger att ziphone 2.4 nedgraderar BL automatiskt hade redan en bl 3.9 utan att veta det eller har kryssat i nedgradera bl i GUIn.

//Rob

Jag har nu uppgraderat till 1.1.3, men hur gör jag när jag lägger in swephone, den finns ju inte i installern !

//Everlast

Det går ej att refresh sources efter att jag har uppdaterat till 1.1.3 med ziphone

Hur gör jag nu ?

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2008-02-21 01:06
Ursprungligen av everlast:

Jag har nu uppgraderat till 1.1.3, men hur gör jag när jag lägger in swephone, den finns ju inte i installern !

//Everlast

Lägg till denna adress i source: http://ifun.se/swe
så kommer det finnas i installern.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-20 16:28

om jag forstsått de rätt är de nu så att om jag nu köper en iphone 1.1.3 ootb nu och kommer hem med den. sedan använder jag mig av ziphone för att låsa, jailbreaka och aktivera kan jag bara stoppa in mitt sim-kort efter denna procedur.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-20 16:28

menar låsa upp

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-20 18:32

funkar den här tutorialen oxå på samma sätt=?

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=666

Nu är allt fixat, uppgraderat min OOB 1.1.2 till 1.1.3 med ziphone 2.4

Jag har bara en lite fråga, hur får jag bort zibri's blog ikonen som ligger på springboarden ?

//Everlast

edit: det löste sig, var bara att trycka på den i ca 3 sek sedan X

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-21 19:07

Jag köpte min upplåst med 1.1.1. Vet dock inte om den är 1.0.2. oob och sedan uppgraderad till 1.1.1 eller om den är oob 1.1.1. Kan man ta reda på oob-versionen eller spelar detta inte någon roll när om man ska uppdatera med hjälp av ziphone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 23:17
Ursprungligen av yekko:

Jag köpte min upplåst med 1.1.1. Vet dock inte om den är 1.0.2. oob och sedan uppgraderad till 1.1.1 eller om den är oob 1.1.1. Kan man ta reda på oob-versionen eller spelar detta inte någon roll när om man ska uppdatera med hjälp av ziphone?

Det spelar ingen roll.

//Rob

Hej
Jag har lite problem: Uppgraderade min iphone 1.1.1 som var upplåst till 1.1.2 till 1.1.3 med hjälp av Ziphone och allt gick bra enligt guiderna men nu hittar inte itunes min iphone, har provat med 3 olika macar och ingen hittar iphonen fast programmet startar när jag kopplar iphonen till dator men sedan händer ingenting. Vet någon vad man kan göra?

Bevaka tråden