Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone - direkt aktivering, jailbreak av 1.1.3 + upplåsning av BL 4.6

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-02-11 21:34
Ursprungligen av koze:

Jag fattar inte, på vilka OTB versioner ska man köra AnySim? Borde den inte greja alla Baseband-versioner? Sjukt. Hursomhelst verkar det vara bäst att vänta tills det kommer en version som är lite stabilare, det verkar vara en del problem med Installer osv.

Anysim ska du köra om du aktiverat/Jailbreake på en telefon äldre än 1.1.2 dvs, 1.0.1, 02, 1.1.1 (förutsatt att du uppdaterat till 1.1.2 eller 1.1.3 och sedan kört ZiPhone)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-11 21:53

Med andra ord BT 3.9 = AnySim? Det här innebär att jag med min 1.0.2 OTB som har 1.1.3 kan köra vanlig 1.1.3 update med iTunes och sedan aktivera och jailbreaka den med ZiPhone och sedan köra AnySim 1.3? Känner mig som en papegoja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 04:17
Ursprungligen av koze:

Det här innebär att jag med min 1.0.2 OTB som har 1.1.3 kan köra vanlig 1.1.3 update med iTunes och sedan aktivera och jailbreaka den med ZiPhone och sedan köra AnySim 1.3?

Det här undrar jag också. Kan någon bekräfta/dementera ovanstående?

(Jag har alltså uppdaterat till 1.1.3 via DevTeams soft update som nämns i den här tråden)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 07:55
Ursprungligen av koze:

Med andra ord BT 3.9 = AnySim? Det här innebär att jag med min 1.0.2 OTB som har 1.1.3 kan köra vanlig 1.1.3 update med iTunes och sedan aktivera och jailbreaka den med ZiPhone och sedan köra AnySim 1.3? Känner mig som en papegoja.

precis, alla som har BT 3.9 kan updatera/återställa till 1.1.3, köra ziphone -a -j och sen anysim för 1.1.3, det funkar!

Vart finner jag den nya versionen Robo-X ? Kanske jag som googlar dåligt men hittar inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-11 22:06
Ursprungligen av FillilutteN:

Vart finner jag den nya versionen Robo-X ? Kanske jag som googlar dåligt men hittar inte.

Läs första inlägget.

//Rob

Menar du den här länken? http://files.filefront.com/ZiPhonezip/;9613938;/fileinfo.html För den är ju samma 1.0 ? Äsch jag måste vara blind! ahh

edit: Ingen som kan länka till den senaste versionen av ziphone?

Senast redigerat 2008-02-11 23:47
  • Medlem
  • 2008-02-12 00:18
Ursprungligen av FillilutteN:

Menar du den här länken? http://files.filefront.com/ZiPhonezip/;9613938;/fileinfo.html För den är ju samma 1.0 ? Äsch jag måste vara blind! ahh

edit: Ingen som kan länka till den senaste versionen av ziphone?

Senaste versionen hittar du här http://files.filefront.com/ZiPhonezip/;9615637;/fileinfo.html
uppdaterad väldigt nyligen, och nu är OSX versionen borttagen då den ändå inte fungerade korrekt... bara hoppas på en ny och bättre version snart...

Stort tack, dumt att han inte ändrar zip-filens namn tycker jag. Blir inte klok på om det är en ny eller samma jag försöker med. Hoppas den gör att jag får igång fanskapet då.

edit: det blev samma resultat. Nämligen inget, kommer bara tillbaka till aktiveringssidan. Fy fan för det här, why?!

Senast redigerat 2008-02-12 00:31
  • Medlem
  • 2008-02-12 00:26

Det verkar råda lite delade meningar om vem det egentligen är som har utvecklat "ZiPhone"
Läser på hackint0sh forum:

Citat:

forget to thank/donate Zibree :

-he brought out something he STOLE from DEV-team in an unfinished and untested way just because of his own glory and to make his point to the 2 dev-communities he has been kicked out from (same happened to him when he was "hacking" the TomTom ... Google for it ...):
-ZiPhone does NOT work on an Intel based Leopard Macintosh ...(faut le faire) ; it is NOT tested enough and clearly (see all the issues) not stable enough to be brought out
-like with anySIM 1.2.1 and anySIM 1.3, he STOLE developments from others and published it under his name, although the guy cannot not even compile source code ...
-"his" (stolen, yes) 1.1.3 jailbreak is completely from DEV development (go check into the iPhone file system) which was supposed to bebrought out only after the launch of the Apple SDK (end of february) ..

Hmm... återstår att se hur det artar sig...

Ursprungligen av kato:

Det verkar råda lite delade meningar om vem det egentligen är som har utvecklat "ZiPhone"
Läser på hackint0sh forum:
Hmm... återstår att se hur det artar sig...

Tragiskt med alla Nevergonnabe's som genom sin desperation (läs kåthet) på kred förstör så mycket.
Har vi otur nu så patchar apple SDK och därmed försvårar alla våras möjligheter att få roliga saker.
'Bunt ihop och slå ihjäl' som Beppe Wolgers skrev.

Ursprungligen av petterf:

'Bunt ihop och slå ihjäl' som Beppe Wolgers skrev.

Lars Ekborg sade "Bunta ihop å slå ihjäl" och det gällde bla "Kärringar över 40" och en del andra...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 20:06

Nu finns ZiPhone 2.0. Det kan nedgradera BL 4.6 till 3.9 men jag skulle nog vänta med det tills det har testats mer.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nu finns ZiPhone 2.0. Det kan nedgradera BL 4.6 till 3.9 men jag skulle nog vänta med det tills det har testats mer.

//Rob

Varför skall man göra det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 21:10
Ursprungligen av newcastle:

Varför skall man göra det?

Läs den här tråden.

ziphone 2.0 kan nu förutom det som jag skrev tidigare, alltså nedgradera BL 4.6 till den äldre 3.9, göra det här:

Jailbreaka, aktivera och låsa upp alla iPhoner med båda BL 3.9 och BL 4.6. Alltså man kan nu slänga bort AnySIM. Alla guider är nu mer eller mindre föråldrade.

//Rob

Ursprungligen av Goflorp:

Lars Ekborg sade "Bunta ihop å slå ihjäl" och det gällde bla "Kärringar över 40" och en del andra...

Förvisso - men det var Beppes text - och som var den primära måltavlan för ilskan; "Måtte skägget växa inåt på're författardj-v-l - å' kväva'rej"

Ursprungligen av leonardo:

Förvisso - men det var Beppes text - och som var den primära måltavlan för ilskan; "Måtte skägget växa inåt på're författardj-v-l - å' kväva'rej"

Jaaaa.... du har så rätt!

Skll försöka leta i arkivet....

Ursprungligen av kato:

Det verkar råda lite delade meningar om vem det egentligen är som har utvecklat "ZiPhone"

Känns ju inte helt oväntat, med tanke på Zibris "track record" hittills. Väldigt tråkigt i så fall, även om vi säkert är många som är glada på att slippa vänta ännu mer.

Nu är det ändå är släppt tycker jag dom borde släppa något för att visa att det inte bara är snack (inte för jag tror det - men många bedömer bara slutresultatet).

Och vad gäller anySIM 1.2.1u så har dom fortfarande inte släppt en officiell variant så vitt jag vet, vilket dom haft väldigt god tid på sig att göra.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-02-12 01:31

Jag lyckades bricka min iPhone för ett dygn sedan, så jag tänkte att va fan, det kan ju inte bli värre iallafall...
Blev något förvånad när ziphone fixade det på 3 minuter genom ett enda kommando.
Fantastiskt! Däremot lyckades jag inte i OSX, så jag fick starta upp Parallells och köra via XP. Behövde ju inte ens köra Anysim eller nåt annat program, allt fungerade direkt.
Knappt så jag tror det ännu...lol

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 10:16

Någon gudie för Mac och ZiPhone?

Vilken djungel detta är

Bara snabbt, kan jag köpa en helt ny iPhone i USA typ idag som borde vara 1.1.3 redan från början, och sen köra detta (ZiPhone) på den, för att den ska fungera här i Sverige?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-02-12 12:35
Ursprungligen av jonas.larsson:

Vilken djungel detta är

Bara snabbt, kan jag köpa en helt ny iPhone i USA typ idag som borde vara 1.1.3 redan från början, och sen köra detta (ZiPhone) på den, för att den ska fungera här i Sverige?

JA!
Jag gjorde det!!
Köpte en 16GB i USA i söndags..körde Ziphone igår och det var klart på 3 min!
Kör nu med mitt telia SIM-kort. (Installerade också svenska menyer etc)
Inga problem ännu!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-12 11:32

... WHOOOOOAAA!!!!!!

Funkade KLOCKRENT.. Följde denna guiden nedan. Min telefon var alltså från början vid köp, en 1.0.2. Denna knäckte jag vid köpet och har fungerat fram tills igår med 1.0.2, då jag fick för mig o uppdatera till 1.1.2 (detta var alltså innan detta hacket kommit).

Jag har tillbringat 13-14 timmar igår med att försöka få telefonen att ringa med, men förgäves. Det enda jag kunde göra var att jailbreaka den i olika versioner (1.0.2, 1.1.1, 1.1.2). Trodde allt hopp var ute tills jag igår vid 23-tiden såg detta hacket.
Jag avvaktade tills imorse och provade och det funkade perfekt.. Hur smidigt som helst.. (och tro mig, jag har provat ung. ALLA andra sätt).
Tog mig 5 min efter uppdateringen och så funkade ALLT!
Ska säga till alla därute som undrar, min tele var imorse (när jag började), en 1.1.1 jailbreakad. Körde även allt i Windows.

Fick först ett fel meddelande när jag försökte uppdatera i iTunes, men jag drog ner 1.1.3 filen separat och valde "Shift+Återställa", och detta funkade klockrent.
Sedan körde jag efter följande system:

-----------------------------------------------------------------------------------------
1.1.1 upplåst till 1.1.3 upplåst med anysim 1.3

1. Uppdaterade genom Itunes som vanligt. (Eller välj filen separat)

2. Körde Ziphone.exe -j -a (stäng inte av itunes under tiden Ziphone jobbar då kommer det inte funka)

3. Installera BSD subsysteme igen annars funkar ingenting

4. Installera anysim 1.1.3 finns under iClarified i sources Glöm inte att sätta autolock till never och köra anysim i airplane mode
-----------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas detta kan hjälpa andra stackare som sitter i samma båt som mig...

Lycka till alla... !!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 12:58

struten: Kör du mac eller pc?

Och funkar detta med iTunes 7.6?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 14:37
Ursprungligen av lepetitgarcon:

Och funkar detta med iTunes 7.6?

Ja varför skulle det inte fungera med iTunes 7.6?

Det finns nu en inofficiell OS X version utav ziphone. Du måsta spara filerna i samma mapp som ziphone.exe.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ja varför skulle det inte fungera med iTunes 7.6?

Det finns nu en inofficiell OS X version utav ziphone. Du måsta spara filerna i samma mapp som ziphone.exe.

//Rob

För i vissa guider står det att man först ska nedgradera iTunes till 7.42..
Väntar nog på den officiella ZiPhone innan jag vågar!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 14:49
Ursprungligen av lepetitgarcon:

För i vissa guider står det att man först ska nedgradera iTunes till 7.42..
Väntar nog på den officiella ZiPhone innan jag vågar!

Det är bara för att guiden var skriven för några månader sen och då fanns endast independence 1.3.1 som fungerade endast med iTunes 7.5.x. Sen dess finns indepedence 1.3.2beta som fungerar med iTunes 7.6.

//Rob

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-02-12 15:14
Ursprungligen av matz:

struten: Kör du mac eller pc?

PC - XP pro.
...och iTunes 7.5..fast det borde inte spela nån roll vilken version för iTunes behövs inte för själva Ziphoneproceduren.
Edit: Körde detta på 2 telefoner inköpta på samma AppleStore - båda funkade lika bra! Polarn kör iTunes på Mac och kunde sedan synka tillbaka allt från sin "gamla" 8GB iPhone.

Struten, vad betalade du?!

Nu vill jag oxå köpa en, men jag ska ju inte till USA förrens nästa höst

Bevaka tråden