Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ZiPhone - direkt aktivering, jailbreak av 1.1.3 + upplåsning av BL 4.6

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-02-12 15:25
Ursprungligen av jonas.larsson:

Struten, vad betalade du?!

Nu vill jag oxå köpa en, men jag ska ju inte till USA förrens nästa höst

16GB kostade $499 - samma pris som på webben..
8GB kostar $399.

Ingen som ska över snart? Köp en åt mig med då

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 07:19
Ursprungligen av jonas.larsson:

Ingen som ska över snart? Köp en åt mig med då

Jag har en åt dig den 25:e

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-12 14:59

Fungerar detta med Mac OS X än eller måste man köra windohs?

(Inte så snabb...)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-12 15:27

Sitter nu med en 1.1.3 (BL 3.9) upplåst och klar! Lite krångligt att göra på en mac då jag var tvungen att använda MobileDevice.framework för iTunes 7.4.2 för att ziphone skulle funka, men det gick ju
Uppgraderade först till 1.1.3 (från 1.1.1 jb&upplåst, diverse program installerade) i iTunes. Stängde sen av iTunes och iTunes Helper. Bytte ut MobileDevice.framework mot den gamla versionen. Startade om telefonen i restore läge (eller vad det nu heter). Körde ziphone -a -j, gick snabbt som bara den. Telefonen bootade om när det var klart, och där fanns Installer redan. Installerade BSD subsystem och Open SSH och AnySim. Först fick jag lite problem med Installer som klagade på något, men efter en omstart av telefonen gick allt bra sen. Satte Autolock till Never och övergick till Airplane mode och körde sen AnySim 1.3. Tog en 5 minuter eller så, och sen var det klart. Allt verkar funka bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 16:24

Jag har lyckats komma up till 1.1.3 nu och det verkar funka men jag kan inte stänga av EDGE.
Någon annan som har samma problem eller som kan tipsa?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-12 17:27

Vågar man ta en 1.0.2 OOB och uppdatera till 1.1.3 i iTunes, brickas den inte då?
Vet hur jag ska unlocka, men själva uppgraderingen är jag orolig för..

  • Medlem
  • 2008-02-12 18:09

En på i.unlock.no har satt ihop ett enkelt gui för Windows läs mer här http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=29554

jag har gjort precis som det står men kan inte få det att funka
jag hade jailad 1.1.1 som uppdaterades till 1.1.3
har windows
hade base 3.9
kan inte installera 1.1.1 heller får fel kod 1
skall kanske prova med en annan dator ?
han ni några ideer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 20:56

Löste problem att activera/jailbreak med ziphone -a -j

Hade samma problem som er men gjorde detta.
sen stängde jag av iphonen på vanligtvis
drog ut kabeln
Stängde av itunes öppna taskmanger döda itunes.exe ituneshelper.exe
öppna dos fönster körde
ziphone bara först
sen ziphone -a -j
sen höll jag inne home knappen medans jag satte i kabeln då kommer den i rätt mode och kommer börja köra ziphone direkt.
Sen fungera det

morto81 1000000000000000000
tack
fick det funka efter 4 timmar

körde den på min 1.1.2 OTB funkar prima! använde unlocks ihopsättning av programmet

en fråga... tänkte uppdatera till 1.1.3 via iTunes och därefter avända programet igen.. är det någon som har gjort det eller vet om det kommer att funka?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 23:34
Ursprungligen av buxarbum:

körde den på min 1.1.2 OTB funkar prima! använde unlocks ihopsättning av programmet

en fråga... tänkte uppdatera till 1.1.3 via iTunes och därefter avända programet igen.. är det någon som har gjort det eller vet om det kommer att funka?

Ja det kommer att fungera.

//Rob

bus error efter/under stg åtta
va fan

Ny version, ZiPhone 1.1:

no more need for recovery mode!
no more "difficult" things
just run ziphone and it will do everything for you

http://zibree.blogspot.com/2008/02/ziphone-11-out-mac-version-too.html

kollade för 7 minuter sedan:), tack

filen borta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 01:00
Ursprungligen av SockerConny:

filen borta?

Nej men han ändrade precis länken. Jag laddade precis ner den senaste versionen från rapidshare.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nej men han ändrade precis länken.

Ja, här är en korrigerad länk (jämfört med den jag postade ovan):
http://zibree.blogspot.com/2008/02/ziphone-11-out-mac-version-too-link.html

Version 1.1 fixade det. Bara att ladda ner, starta terminal, dra igång enligt instruktioner, iphone går med automatik in i recovery... 3 minuter senare... Good

Kör Leopard med allt uppdaterat!!!

Det slog igenom några sek senare

ropade hej för tidigt, verkar ta bra mkt mer än 3 minuter, fastnar och inget händer, har omnstallerat fw och ska på det igen imorgon...

iJailbreak är ZiPhone för Mac, typ: http://ijailbreak.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 10:33
Ursprungligen av Adrian B:

iJailbreak är ZiPhone för Mac, typ: http://ijailbreak.com/

Hmm.. påminner starkt om ziphone. När jag öppnade programpaketet så är det ziphone. Så om det kommer en ny version måste iJailbreak uppdateras.

iJailbreak gör det jätte enkelt att jailbreaka, aktivera och låsa upp (endast bl 4.6) iPhones. Otroligt smidigt. Har provat att köra iJailbreak och det ser enkelt ut att använda. Har inte låst upp iPhone med den så vet inte om den faktiskt gör något.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-13 10:46
Ursprungligen av Robo-X:

Hmm.. påminner starkt om ziphone. När jag öppnade programpaketet så är det ziphone. Så om det kommer en ny version måste iJailbreak uppdateras.

Jo precis, jag tror det är ZiPhone rakt av med ett Mac-gui.

Antagligen kommer iNdependence med samma sak snart, han jobbar för fullt med det.

Det händer rätt mycket nu kring den här biten. Ett bra skäl till att inte börja skriva guider som blir inaktuella på ett dygn

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 14:50

DONE! Late night 02:36 local time south east Asia.
1.1.2----->1.1.3 via ITunes "no probs" (1.1.2 3.9)
1.1.3-----> aktiverad och jailbreakad via ZiPhone "no probs"
1.1.3-----> upplåst med anySim 1.3 "lite problem med att byta namn på viss fil i men fixat genon iClarified´s guide: How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone"

Kört Mac OSX Tiger

That´s it!!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-13 15:04

Återställde med iTunes, sedan jailbreak med iJailbreak. Behövde inte köra anySIM, var redan upplåst och klart av någon anledning.

Har den allra första revisionen. Det innebär att jag har BL 3.9?

Jag körde den första installer unlocken från geohot på min 1.1.2 oob. Nu känner jag dock för att dels uppdatera till 1.1.3 och för att få en helt clean telefon (inga flyttade fonter, ssh ikon mfl.) köra zibrees unlock. Kommer detta fungera? Vet inte riktigt om geohot unlocken nergraderade något baseband, bootloader som gör att det inte fungerar? Skulle en restore till 1.1.3 i itunes och sedan ziphone kunna låsa upp min telefon på nytt?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-13 15:18
Ursprungligen av MareMare:

Jag körde den första installer unlocken från geohot på min 1.1.2 oob. Nu känner jag dock för att dels uppdatera till 1.1.3 och för att få en helt clean telefon (inga flyttade fonter, ssh ikon mfl.) köra zibrees unlock. Kommer detta fungera? Vet inte riktigt om geohot unlocken nergraderade något baseband, bootloader som gör att det inte fungerar? Skulle en restore till 1.1.3 i itunes och sedan ziphone kunna låsa upp min telefon på nytt?

Jag snackade med Robo-X och han sa att det ska funka fint, min polare Markus gjorde detta igår och sedan så körde han -j -a -u och allt funkar asbra!

Ursprungligen av Plizzo:

Jag snackade med Robo-X och han sa att det ska funka fint, min polare Markus gjorde detta igår och sedan så körde han -j -a -u och allt funkar asbra!

Det låter ju lovande, frågan är bara vad gehots unlock gjorde? Borde ju bara ha låst upp basebandet och på så sätt lämnat 4.6 bootloadern orörd?

Bevaka tråden