Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa spelkonsolen?

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Är det de spelen som är de viktiga så kan du spara pengar genom att köpa en Xbox.

De är några av de jag ser fram emot, men många andra också.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-20 00:45
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Är det de spelen som är de viktiga så kan du spara pengar genom att köpa en Xbox.

Du, det där är precis som att säga att man kan spara pengar genom att köpa en budget-PC-laptop med Windows om man ändå bara ska maila och surfa.

Ursprungligen av Jogin:

Du, det där är precis som att säga att man kan spara pengar genom att köpa en budget-PC-laptop med Windows om man ändå bara ska maila och surfa.

Varför kunde ingen ha berättat det för mej tidigare, jag skulle ha sparat en massa pengar!!!

(men inte kunnat se mej själv i spegeln)

Ursprungligen av Jogin:

Du, det där är precis som att säga att man kan spara pengar genom att köpa en budget-PC-laptop med Windows om man ändå bara ska maila och surfa.

Inte alls. Det är mer som att välja en Macbook eller en Macbook pro.
Är blu-ray ett krav, då är PS3 enda alternativet.
Är man ute efter bra online-läge är Xbox det rätta alternativet.

Är det inte ett krav så är det bara att kolla på vilka spel man helst spelar, fast de flesta kommer ju till båda plattformarna och är mer eller mindre lika på båda.

Jag streamar all min musik (förutom den DRM-skyddade från iTunes), alla mina bilder och alla mina filer från min Mac till min Xbox med Connect360, så det funkar lika bra på en Xbox som PS.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-20 10:10
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Inte alls. Det är mer som att välja en Macbook eller en Macbook pro.
Är blu-ray ett krav, då är PS3 enda alternativet.
Är man ute efter bra online-läge är Xbox det rätta alternativet.

Inga jämförelser är perfekta. Men när du enbart kollar på specifikationer istället för känsla och användarvänlighet och därför väljer det billigare systemet, som råkar kännas plastigt, fult och trist jämfört med det dyrare alternativet så är det ju onekligen ganska likt varför man vanligen väljer PC istället för Mac.

Jag köpte Xbox 360, när jag såg min brorsas PS3 så sålde jag den direkt. Helt oberoende av spec och exklusiva titlar. PS3an var helt enkelt bra av samma anledning som min Mac är det.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Är man ute efter bra online-läge är Xbox det rätta alternativet.

PS3 fick Xbox 360 Lives främsta funktionalitet igår. Om man är ute efter att spela med sina kompisar så har man bara ett alternativ — köp det som de har.

Ursprungligen av Jogin:

.... Om man är ute efter att spela med sina kompisar så har man bara ett alternativ — köp det som de har.

Det är i och för sig sant.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-06-19 22:43
Ursprungligen av henkebarn:

Vad glad jag blir! Ser så mycket fram emot spel som Assassins Creed, GTA4, med flera. Har bara min MacBook att spela på... Blir mycket Football Manager

Vet inte hur lnge jag väntat o väntat ..
men ett PS3 köp blir det när full vertionen Gran Turismo 5 släpps...
bara konsolen är ett köp för att avnjuta detta sanslösa spel...

Har spelat genom samtliga äldre vertioner och har väl ett hundra tal trevliga pris bilar
osv osv .. men GT5 lär bli till historiens bästa Bil (race) Simulator o lite till

Ursprungligen av Trisen:

Vet inte hur lnge jag väntat o väntat ..
men ett PS3 köp blir det när full vertionen Gran Turismo 5 släpps...
bara konsolen är ett köp för att avnjuta detta sanslösa spel...

Har spelat genom samtliga äldre vertioner och har väl ett hundra tal trevliga pris bilar
osv osv .. men GT5 lär bli till historiens bästa Bil (race) Simulator o lite till

Sannslöst snyggt är det iaf. Har själv aldrig fastnat för GT, men är ganska ny till PS konsolerna. MGS4 verkar ju trevligt, så det får det nog bli ett köp av.

Tips är hdmoviesource.com för alla med PS3. De fixar alla PS3 spel för ca 400:- med frakt.

Senast redigerat 2008-06-19 23:05

Köpte en XBOX360 till min son då han ville ha GTA4 och jag är inte imponerad!!

Ursprungligen av SkrotNisse:

Köpte en XBOX360 till min son då han ville ha GTA4 och jag är inte imponerad!!

Jag blir lite nyfiken, hur gammal är din son?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-26 23:07
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jag blir lite nyfiken, hur gammal är din son?

Vadå da,Jag har GTA 3,4 och 5 på XBOX.

Ursprungligen av fedi-93:

Vadå da,Jag har GTA 3,4 och 5 på XBOX.

GTA 5?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-26 23:27
Ursprungligen av phindus:

GTA 5?

GTA 4 - vice city
GTA 5 - san andreas

Ursprungligen av fedi-93:

GTA 4 - vice city
GTA 5 - san andreas

Ehhh, GTA 4 är väl GTA 4 (till XBOX 360/PS3). GTA 5 har inte kommit ut än.

Ursprungligen av phindus:

Ehhh, GTA 4 är väl GTA 4 (till XBOX 360/PS3). GTA 5 har inte kommit ut än.

Precis, GTA Vice City och San Andreas hör till GTA 3-serien.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-27 00:39
Ursprungligen av henkebarn:

Precis, GTA Vice City och San Andreas hör till GTA 3-serien.

Åhh,Det var nytt,Jag trodde att numren fortsatte att gå upp efter varje GTA version..:">

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-20 10:34

Personligen valde jag okså mellan Wii PS3 och Xbox360... PS3an gick bort med en gång då det inte går att installera något chip i den än... Sedan fall Xboxen då jag inte vill ha några fler microsoftprodukter eftersom det i 99,99% av fallen bara är skräp så det fick bli en Wii.
Har en kompis som har eget företag och installerar chip så det va enkelt och smidigt och billigt Dessutom finns det grymma spel till Wiin typ raving rabids, excite truck, super mario galaxy, mm mm. Dessutom kan man lägga in rommar som man har laddat ner från nätet eller köpt via nintendo så man får tillgång till ALLA gamla 8-bitars spel och supernintendo spel

Att ladda ner spel är den värsta typen av piratkopiering. Spelutvecklarna kan inte tjäna in pengarna genom att ge sig ut på turne, hoppas på att folk går till arkadhallen och spelar eller klara sig genom företagsköp.

Att stolt välja konsol utifrån vilken man lättast kan ladda ner spel till.... suck.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-20 12:02
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Att ladda ner spel är den värsta typen av piratkopiering. Spelutvecklarna kan inte tjäna in pengarna genom att ge sig ut på turne, hoppas på att folk går till arkadhallen och spelar eller klara sig genom företagsköp.

Att stolt välja konsol utifrån vilken man lättast kan ladda ner spel till.... suck.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att chippning är viktigt faktiskt. Visst är det fel att piratkopiera, men det är inget jättestort och hemskt brott. Att köra för fort är värre, och det gör ju alla...

Men, med det sagt, så förstår jag ändå inte varför det är så viktigt med chippning? Det måste ju isf vara så att man formligen slukar spel?? Typ spelar precis alla spel som kommer? De senaste fyra månaderna så har det enligt mig funnits fyra högintressanta spel på marknaden: Call of Duty 4, GTA IV, MGS4 och strax Battlefield:Bad Company. Fyra spel på fyra månader. Självklart varierar folks smak, men är det verkligen möjligt att den typiske användaren av en chippad spelkonsoll tycker att under samma tidsperiod så finns tio högintressanta spel eller fler? Nu snackar vi titlar som man bara inte kan vara utan (och därför borde vara värda sitt pris)!?

En speltitel i månaden har man råd att köpa...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-22 02:05
Ursprungligen av Jogin:

En speltitel i månaden har man råd att köpa...

Ja, lätt. Speciellt om man går i skolan. 599:- för något skit som man spelar ut på en vecka är lugnt, speciellt när man betalar sin egen mobilräkning och kan tänka sig att äta ute en gång i månaden.

PS3an är snyggare och tystare, men har sämre kontroller och sämre utbud. Xboxen låter som ett svin men är lätt att flasha och "alla" har den. Plus att PS3an har WLAN också.

Ursprungligen av Davey:

Ja, lätt. Speciellt om man går i skolan. 599:- för något skit som man spelar ut på en vecka är lugnt, speciellt när man betalar sin egen mobilräkning och kan tänka sig att äta ute en gång i månaden.

Oavsett hur mycket pengar man har måste man ibland prioritera och i ditt fall verkar du inte vilja eller kunna prioritera tv-spel. Det rättfärdigar inte att piratkopiera eller på annat sätt skaffa spelet utan att betala för det.

Jag menar, bara för att jag inte tjänar över 30k i månaden är det inte okej att jag stoppar en oxfilé i fickan varje gång jag är och handlar.

Ursprungligen av henkebarn:

Oavsett hur mycket pengar man har måste man ibland prioritera och i ditt fall verkar du inte vilja eller kunna prioritera tv-spel. Det rättfärdigar inte att piratkopiera eller på annat sätt skaffa spelet utan att betala för det.

Jag menar, bara för att jag inte tjänar över 30k i månaden är det inte okej att jag stoppar en oxfilé i fickan varje gång jag är och handlar.

Piratkopiering ≠ stöld.
Inte ens jämförbart.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-22 22:04
Ursprungligen av Laseranders:

Piratkopiering ≠ stöld.
Inte ens jämförbart.

Jag håller med dig. Men du måste väl medge att det skäl Davey lägger fram för piratkopiering — att han inte vill betala helt enkelt — är en ganska dålig motivering?

Ursprungligen av henkebarn:

Menar du att piratkopiering inte är stöld?

Nåväl, det är ju väldigt OT så jag väntar mig inte ett svar, men du får gärna PM:a mig en motivering, för en sådan åsikt är ytterst intressant!

Piratkopiering är inte stöld på samma sätt som våldtäkt inte är mord.

Ursprungligen av Jogin:

Jag håller med dig. Men du måste väl medge att det skäl Davey lägger fram för piratkopiering — att han inte vill betala helt enkelt — är en ganska dålig motivering?

Det tänker jag inte diskutera i den här tråden.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-06-23 05:27
Ursprungligen av Jogin:

Jag håller med dig. Men du måste väl medge att det skäl Davey lägger fram för piratkopiering — att han inte vill betala helt enkelt — är en ganska dålig motivering?

Jag vill visst betala, men fan inte de hutlösa priser spel faktiskt kostar. Hittar jag ett riktigt bra spel kommer jag betala för det. Mass Effect, t.ex. kommer jag köpa så fort jag får lön bara för att det var så sjukt bra och Bioware absolut ska ha sina pengar för det. Men om man kollar på alla spel jag har laddat ner till Xboxen, t.ex. Viking eller Army of Two. Vilka jävla skräpspel. Army of Two spelade jag och en kompis ut på två kvällar. Hade jag lagt 75% av min månadsinkomst på det hade jag känt mig BLÅST. Och då ser jag hellre att jag blåser EA på en struntsumma (tänk på hur mycket av spelet som är förpackning och skit, som jag ändå inte tar del av och som dom INTE blir "bestulna på" när jag laddar ner) än att de blåser mig på en JÄVLA massa pengar för mig.

Moraliskt rätt? Säkert inte i era ögon men i mina är det rättfärdigat.

Det håller jag med om.

En sak som egentligen talar för Xbox 360 är att den har så sjukt skön kontroll. Men man har ju haft både PSX och PS2 så PS3-kontrollen är ju bekant

Jag har förstått det som att man chippar av anledningarna att kunna ladda ner spel och lagra på hårddisken (så var det iaf med förra xboxen) och att man kunde byta operativsystem och har konsollen som mediacenter i nätverk med sin dator. Det fungerade mig veterligen inte utan chip. Hur det fungerar idag med dagens konsoller vet jag inte, men jag har hört att man kan installera Linux på PS3an och jag har förstått att man kan ha båda konsollerna i nätverk och då behöver iaf inte jag chippa något. Spelen hade jag tänkt betala för i vilket fall som helst.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-20 12:27
Ursprungligen av henkebarn:

Jag har förstått det som att man chippar av anledningarna att kunna ladda ner spel och lagra på hårddisken (så var det iaf med förra xboxen) och att man kunde byta operativsystem och har konsollen som mediacenter i nätverk med sin dator. Det fungerade mig veterligen inte utan chip. Hur det fungerar idag med dagens konsoller vet jag inte, men jag har hört att man kan installera Linux på PS3an och jag har förstått att man kan ha båda konsollerna i nätverk och då behöver iaf inte jag chippa något. Spelen hade jag tänkt betala för i vilket fall som helst.

Jo jag håller med om att den första Xbox var man i stort sett tvungen att chippa för att den skulle bli duglig. Men PS3 och Xbox360 är ju mycket dugliga out-of-the-box, framförallt är kombinationen PS3 och Mac mycket smidig (med programmet MediaLink).

Ursprungligen av Jogin:

Jo jag håller med om att den första Xbox var man i stort sett tvungen att chippa för att den skulle bli duglig. Men PS3 och Xbox360 är ju mycket dugliga out-of-the-box, framförallt är kombinationen PS3 och Mac mycket smidig (med programmet MediaLink).

Eller kombinationen Xbox 360 och Mac (med programmet Connect 360, som är samma som MediaLink)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-20 13:18
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Eller kombinationen Xbox 360 och Mac (med programmet Connect 360, som är samma som MediaLink)

Javisst, "samma" precis som Internet Explorer är "samma" som Safari.

Bevaka tråden