Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 20:34

Steve: "We do. Turns out that HD camcorders don't have sensors that are full HD, so they produce images that are slightly lower than HD, but are still stellar. We use that res, which is close, but not quite HD. Best you can do under $10k" Uh, that's not quite right, is it?

11:25AM: "Introduced multitouch on iPhone, what about for the Mac?"

Steve: "Makes sense for the iPhone, not sure it makes sense in the Mac. Classify that as a research project."

Hur långt tid brukar det ta innan som lägger upp den på apple.com?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 20:38

11:30AM: Last question: "There has been a suggestion that Apple appeals to smaller elite than mass customer base. Is it your goal to overtake PC in marketshare?"

Steve: "Goal is to make the best PC in the world, and make something we can recommend to family in friends. There is some stuff in our industry we wouldn't be proud to ship. We can't ship junk. Thresholds we just can't cross. But we want to make the best personal computers in the industry. Our products are usually not premium priced. Price our competitors' computers, and add in all the extras, we're competitive. We don't offer stripped down products. We compare favorably. Thank you very much for coming today."

That's it!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 20:41

Video brukar oftast komma runt 3 timmar efeteråt, men sista gången tog det som bekant runt en halv dag..

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-08-07 20:45
Ursprungligen av Queux:

Coolt ett utan numpad som jag eftersökte.
Men varför går det inte att ha dom helt plant.
Lutning uppåt känns så fel.

Ursprungligen av Chaosstar:

Coolt ett utan numpad som jag eftersökte.
Men varför går det inte att ha dom helt plant.
Lutning uppåt känns så fel.

Megadregel hehe, jag vill ha båda...men det får bli ett till att börja med - det stora.

Det enda jag egentligen har emot det stora är placeringen av usb-portarna. Dels gör den nya placeringen att man måste ha plats på sidorna för att kunna plugga i något och dels gör den kantiga formen på foten längst fram att det stora tangentbordet ser klumpigare och kantigare ut än sin lilla kusin med den rundade framkanten...men det kanske bara är jag som ser det så...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-08-07 21:26
Ursprungligen av Chaosstar:

Coolt ett utan numpad som jag eftersökte.
Men varför går det inte att ha dom helt plant.
Lutning uppåt känns så fel.

3-5 veckors leverans känns inte heller så skoj...

Ursprungligen av Chaosstar:

Men varför går det inte att ha dom helt plant.
Lutning uppåt känns så fel.

Ja, lutningen är ju helt fel ergonomiskt sett, då ska det helst luta åt andra hållet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 20:48
  • Medlem
  • 2007-08-07 20:48

Nu e i alla fall Applestore uppe...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 20:52
Ursprungligen av Dx200:

Nu e i alla fall Applestore uppe...

Inte!
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Oops, plötsligt har jag 30,5GB på .mac, vad ska jag nu hitta på och lägga upp???

Varför får dom inte igång Mac mini sidan....

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-08-07 20:57

Jag vet inte vad jag tycker om att iMacen bara finns i glossy. Påverkar det betraktningvinkeln mycket? Hade tänkt köpa en 24" och även använda den som TV nämligen...

Frugan har en glossy pc och den är faktiskt helt ok (skärmen alltså). Det tog ett tag att vänja sig men nu gillar jag den (när jag ibland tittar på någon bild hon visar, jag själv använder den förstås aldrig...)

Föresten. Ingen ny mus?

Trådlöst utan numpad känns helt rätt, för mig, men inte för vissa dock, löjligt snyggt hursomhelst!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 21:34
Ursprungligen av ApollonDeux:

Trådlöst utan numpad känns helt rätt, för mig, men inte för vissa dock, löjligt snyggt hursomhelst!

För mig är det helt fel, har gärna ett trådlöst tangentbord till en bärbar, men själva poängen med ett extra tgb är ju att det ska vara fullstort.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 21:12

Ah, nu har apple.se också uppdaterat hemsidan . Den amerikanska gjorde det för ett bra tag sedan nu så var på tiden Sverige hängde på

Den svarta kanten runt iMacens skärm känns inte så snyggt. Men det kanske är det i verkligheten, tycker ofta att Apples produktbilder inte alltid visar hur snygga produkterna egentligen är.

Drygt 10.000 för iMac 20" med studentrabatt känns riktigt nice.

Riktigt bra svenska priser! Me like. Skall köpa en mellanmodell med studentpris.

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-08-07 21:36

Är det bara jag som tycker det är skönt att dom lagt tillbaka power-knappen på tangentbordet? (Eller iallafall det trådlösa...) Väl utnyttjad yta när dom var tvungna att få plats med batterier...

Ursprungligen av Gurra:

Är det bara jag som tycker det är skönt att dom lagt tillbaka power-knappen på tangentbordet?

Näe, du är inte ensam. Power-knappen är ju bra för mer än att starta, den är en snabb genväg till att sätta datorn i vila eller omstarta också, så den fyller många bra funktioner. Känns inte heller så macigt att krypa ner under bordet för att starta datorn om man förvarar den lite vid sidan av (om man har en stationär dator alltså).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-07 22:12
Ursprungligen av Gurra:

Är det bara jag som tycker det är skönt att dom lagt tillbaka power-knappen på tangentbordet? (Eller iallafall det trådlösa...) Väl utnyttjad yta när dom var tvungna att få plats med batterier...

Det är nog inte Powerknappen för datorn utan bara för själva tangentbordet. Annars hade den väl funnits även på det trådade bordet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 21:24

Väldigt frestad på 24" med studentrabatt och lägger till 1 GB minne. Dock har jag inte råd med ny dator förens i februari. Sitta och dräggla ett bra tag.

Tycker den helt klart är riktigt läcker.

Bevaka tråden