Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Fredric:

Är det inte lagom till skolstart grejer, typ iMac, iaf så hottades väl Macbooken inte för så jätte länge sedan, så den vågar man väl inte hoppas på.. Men ny iMac, köper du den idag så får du nya katten i oktober typ.. Sedan kanske dom lanserar nya iWork, kanske tom en iPod G6..

En ny skoldator, jo. + att Apple byggt in/bundlat en massa av de på 1-7års skola inriktade plugins för iApps som cirkulerar. BE TRUE TO YOUR SCHOOL!

GPS-funktion till iPod Nano/Nike stegmätaren.

jag hoppas på en maacbook med "matt" skärm som alternativ, och ett riktigt grafikkort.
då slår jag te'!

Bekräftat! Fakesteve lovar oss nya iMacs på tisdag. Så börja polera kreditkorten!

"I'm sure you've seen the announcement about our big Mac-related event next week. No big surprise since we've waited way too long to crank out our new Macs. But trust me, friends. The new models are super tasty, the most beautiful machines we've ever created. We've already had orders placed by a bunch of museums that want to put them on display. Jon Ive, already known as the world's greatest industrial designer, is about to become a legend. Wait and see."

http://fakesteve.blogspot.com/2007/08/dudes-youre-getting-new-imacs.html

Skoj och vi som har Macpub den 8.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Skoj och vi som har Macpub den 8.

Ja, då kan vi prata om allt bra som kom. Eller klaga på de bra sakerna som inte kom...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-01 15:53

Hur lång tid brukar det ta för butiker att få hem maskiner efter Steve säger: "And you can buy it today at apple stores/applestore" Määäääktigt sugen på en 24" men hoppas på att det kommer en 30"

kanske släpper Apple nya Cinema Displays där man kan välja om man vill ha en inbyggd dator eller ej ...

Tycker att det snart är på tiden med nya skärmar. Gärna vita, också.

Då köper jag.

Jo det är sant Rickard och självklart har de siktet först på skolstarten, men jag antar att Apple har något längre blick än så, som kanske sträcker sig mer än några månader.

Ursprungligen av draags:

Jo det är sant Rickard och självklart har de siktet först på skolstarten, men jag antar att Apple har något längre blick än så, som kanske sträcker sig mer än några månader.

Det ena utesluter ju inte det andra som man säger. iMac kommer levereras direkt, ingen kan övertyga mig om något annat. Skolstarten är väl viktigaste säljperioden undantaget julen om jag inte minns fel. Sen kan de ju släppa nåt annat trevligt i samband med nya Mac OS.

De vill säkerligen få den klar till skolstarten - men hur vanligt är det att Apple släpper något nytt med ny design kring denna tid?

I detta fall så är det självklart så att det är en kombination att komma med ett nya Macar i lagom takt inför Leopard lansering samt lägga dem på bästa tidpunkt såsom eventuellt nu med skolstart runt hörnet.

men men detta är väl ändå inget att gruffa om - det är oavsett vad onekligen högintressant att det kan komma en ny iMac.

Jag tycker det mest intressanta är om nya iWork/iLife kommer eller inte. Det är något jag sett fram emot hur länge som helst nu. iMac ska jag oavsett tillgänglighet eller spec inte köpa men nya iWork/iLife köper jag direkt.

Ursprungligen av Rickard A:

Jag tycker det mest intressanta är om nya iWork/iLife kommer eller inte. Det är något jag sett fram emot hur länge som helst nu. iMac ska jag oavsett tillgänglighet eller spec inte köpa men nya iWork/iLife köper jag direkt.

Samma här. Kanske inte iWork, men def. iLife.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-01 19:43

Vad tror ni om iLife, hur snabbt kommer ett nytt sånt vara bundlat med nya maskiner? Knappast lika fort som ny hårdvara kommer ut, känns det som?

Ursprungligen av lobStar:

Vad tror ni om iLife, hur snabbt kommer ett nytt sånt vara bundlat med nya maskiner? Knappast lika fort som ny hårdvara kommer ut, känns det som?

Om det kommer ut i butik direkt efter ev lansering så kommer det finnas några alternativ:
- Ev nylanserad maskin kommer komma förinstallerade med nya iLife
- Maskiner ute hos ÅF kommer såklart innehålla gamla versionen och köper man en sån får man uppgradera till kostnaden av frakt.
- "Gamla" maskiner börjar skickas från Apple med en extra dvd innehållande nya versionen

Så har det varit tidigare iaf.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-02 02:36
Ursprungligen av Rickard A:

Om det kommer ut i butik direkt efter ev lansering så kommer det finnas några alternativ:
- Ev nylanserad maskin kommer komma förinstallerade med nya iLife
- Maskiner ute hos ÅF kommer såklart innehålla gamla versionen och köper man en sån får man uppgradera till kostnaden av frakt.
- "Gamla" maskiner börjar skickas från Apple med en extra dvd innehållande nya versionen

Så har det varit tidigare iaf.

Ok, då vet jag. Jag är nämligen i köpartagen.

YES!

Nu när man ska bygga studio och sneglat på iMac så dyker detta upp. Jag tar en direkt i alla fall.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-08-01 20:02

Allt det här låter riktigt spännande..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 21:57

Redan nu börjar hypen komma igång. Oj vad folk kommer bli besvikna om/när det enda som kommer ut är en uppdaterad iMac och Mac mini o lite iLife/iWork sprinklat på toppen.

Ursprungligen av acke:

Redan nu börjar hypen komma igång. Oj vad folk kommer bli besvikna om/när det enda som kommer ut är en uppdaterad iMac och Mac mini o lite iLife/iWork sprinklat på toppen.

Det enda? Är väl det alla snackat om, eller?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-08-01 22:15

Ja en nydesignad och uppdaterad iMac skulle jag vilja säga är en ganska stor sak så . .

Ursprungligen av acke:

Redan nu börjar hypen komma igång. Oj vad folk kommer bli besvikna om/när det enda som kommer ut är en uppdaterad iMac och Mac mini o lite iLife/iWork sprinklat på toppen.

Jag är inte ens hundra på att iLife/iWork kommer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 22:20

Visst, här på 99 men läser man runt så är folk tokiga som vanligt.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-02 00:35

iMac låter ju självklar, men personligen hoppas jag på uppdaterade Mac Pros för att följa Intels prissänkning i söndags

Gruber brukar ha koll, men jag förstår mig inte på hans senaste kommentar om detta (min markering):

Invitation explicitly states product announcements will not be related to iPods or iPhone. New iMacs are a gimme; I think it’s time for revamped MacBook Pros, too.

MacBook Pro? Hur troligt är det, det är ju den senaste Macen Apple uppdaterade. Utgår ifrån att mr Gruber skrivit fel och menar Mac Pro.

Hur jag tror:

Steve kommer in och drar en massa försäljningsstatistik om hur bra allt säljer och hur bra allt är. Sedan berättar han om att arbetet med leopard går jättebra och kommer vara klart i oktober precis som man har lovat.

Sedan så visar han upp lite tråkiga iPhonesaker i händelse av att någon fårahede i yttre rymden skulle ha missat iPhone.
Steve berättar också om hur nöjd han är med iPhone.
Tack till alla som använder den.

Sedan så kommer vi att få en en lååååååång visning av Leopard där inget nytt kommer fram men att alla nya funktioner beskrisv som otroligt nya fräscha, inovativa och totalt Amazing!

Som sagt, en lååång leopard presentation. Skrivbordet, Quick look och Spaces visas upp lite extra tydligt.

Och för alla som hade glömt Apple-Tv så får vi en påminnelse om hur populär den är och hur bra det går för alla nya filmer. Och nu kommer även tvserien "foo" att finnas för nedladdning.

Nya produkter!
Nya skärmar, med inbygd kamera. Nytt utseende. Steve videochattar med någon medarbetare. Säkert mer miljövänliga.

Ny webkamera!
Miljövänligare och med bättre upplösning.
Steve säger att Apple tar sitt miljöansvar.
Finns även en del sköna tillbehör till som lampor osv. Youtube ready!

Uppdatering av Photo booth. Nu kan man spela in filmer direkt in i photo booth och automagiskt ladda upp dem på youtube.

Steve tackar alla som är där...

Wait, there is one more thing...

Sedan så visar Steve upp en ny iMac med Leopard på.
Lättare, modernare, bättre grafikkort, mer minne, bättre processor.
Nytt utseende.
Ny kamera, youtube ready!

Lite priser, modeller osv.
Tillgänglig från och med idag. (plus två veckor).

Sedan så kommer den nya musen med det nya tangentbordet. Dessa kommer även finnas med både sladd och BT.

Allt avslutas sedan med att någon jazzartist får spela en låt.

OT
Sedan så väntar jag fortfarande på lite roligare och mer nyskapande funktioner till Leopard. Men de lär ju aldrig komma så det får vi vänta på tills OS X 10.6 ( som i sann tysk pantzeranda kommer döpas till Nashorn) som kommer att släppas i oktober 2009 (även om de kommer säga maj först innan det blir försenat). Men de första nyheterna om detta kommer nog inte förens på WWDC 08.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-02 10:51
Ursprungligen av Martin_Nordin:

Hur jag tror:

Steve kommer in och drar en massa försäljningsstatistik om hur bra allt säljer och hur bra allt är. Sedan berättar han om att arbetet med leopard går jättebra och kommer vara klart i oktober precis som man har lovat.

...
Sedan så kommer den nya musen med det nya tangentbordet. Dessa kommer även finnas med både sladd och BT.

Allt avslutas sedan med att någon jazzartist får spela en låt.

Nu målar du upp ett mini Macworld. Brukar vara mindre generell info och mer pang på de produkter de släpper på Special Events.

Ursprungligen av acke:

Nu målar du upp ett mini Macworld. Brukar vara mindre generell info och mer pang på de produkter de släpper på Special Events.

När är nästa större event - är det september i Paris?

Om så är det nog där troligt att vi får mer info kring iPhone i Europa.

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Sedan så kommer vi att få en en lååååååång visning av Leopard där inget nytt kommer fram men att alla nya funktioner beskrisv som otroligt nya fräscha, inovativa och totalt Amazing!

Som sagt, en lååång leopard presentation. Skrivbordet, Quick look och Spaces visas upp lite extra tydligt.

Jag tror inte alls Jobs kommer att mala på om Leopard. Detta är ett event för pressen, inte en keynote.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror inte alls Jobs kommer att mala på om Leopard. Detta är ett event för pressen, inte en keynote.

Jag tror faktiskt att han kommer att köra en Leopard sväng just därför att det är press där.
sedan kanske inte så mycket, men visst kommer det att nämnas (tror jag). Skulle inte bli förvånad om han kör Leopard när han visar upp en eventuellt ny iMac.

Känns som att det snart är dags att starta 99vadslagning
(domännamnskapare skynda er! domänen är fortfarande ledig...)

Oddsen på ny iMac känns ganska låga men tänk om man kunde spela på Mac Minis framtid... Eller så skulle jag och Adrian slå vad om hur vida leopard nämns eller inte.

Bevaka tråden