Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kom på en grej, vore det inte smutt om Apple förpassade blåstrålen/DVD'n till tangentbordet? ...samt att det verkligen är på tiden att de ska gå att skölja av under kranen som standard.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-07 07:59
Ursprungligen av kitesurf:

Kom på en grej, vore det inte smutt om Apple förpassade blåstrålen/DVD'n till tangentbordet?

Det vore faktiskt inte helt dumt. De nackdelar jag kan se med att ha den där är om man har väldigt fullt skrivbord (svårt att ta ut och sätta i skivor). Eller vill byta ut sitt tangentbord eller om tangentbordet går sönder; i första fallet blir det i princip omöjligt att hitta andra tangentbord med DVD/BR-läsare/skrivare och i det andra fallet blir ett nytt tangentbord dyrare än det skulle vara annars. Inget av dessa scenarion är särskilt ovanligt...

Kan detta vara den nya iMacen? Någon som lagt upp två bilder på Macrumors.com's forum:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=4003946#post4003946

Personligen tycker jag att den är lite väl lik Cinema Display-bilderna på Apple Store, skuggor på samma ställe och sladden ligger i exakt samma position (fast spegelvänd) osv.

Och precis som en i Macrumors forum sa skulle det vara konsigt om de presenterade iMacen tillsammans med ett OS som inte kommer förrän i oktober.

Ursprungligen av johan_fbg:

Kan detta vara den nya iMacen? Någon som lagt upp två bilder på Macrumors.com's forum:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=4003946#post4003946

Skön internhumor där, först kommentaren: "Were they taken in an elevator?"

Angående äktheten förresten: "almost certainly fakes" enligt MacRumors.

Vore det inte något trist om iMacen kom att se ut exakt som dagens Apples skärmar - lite väl mycket återvinning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 23:44

Jag gissar på:

- Upphottat .mac
– NYA IPODS
– Mer info om när iPhone kommer till Europa etc.
– iLife 08

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 23:48

Om jag inte har helt fel så står det väl i pressmeddelandet att det ska handla om Mac, och inte iPod..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-06 23:56

Nya iWork + iLife, en uppdatering av .Mac, nya iMacs och möjligen något om Mac Mini som "One more thing" tror jag numera på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-06 23:56

Garanterat:
iMac
.mac

Möjligt:
Mac mini

Vi får se:
iLife 08
Något nytt på den bärbara fronten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 00:26

Det här verkar intressant:

Citat:

EA's Command and Conquer 3

It's unclear whether the timing has anything to do with Apple's Mac-focused media event scheduled for the same day, but Electronic Arts is encouraging fans of Command and Conquer to check back at the game's official website on Tuesday for new details.

"Command & Conquer 3 will be revolutionized right here on August 7th, be sure to check back!," the company wrote in a web posting.

Speaking at Apple's annual developers conference in June, EA co-founder and COO Bing Gordon told a gathering of several thousand Apple developers that his firm is recommitted to bringing its portfolio of hit games to the Mac OS X operating system.

In addition to "Command & Conquer 3 Tiberium Wars," other Mac titles slated to ship this summer include the wizarding adventure "Harry Potter and the Order of the Phoenix," racing sensation "Need for Speed Carbon," and military action thriller "Battlefield 2142."

Later this year, EA also plans to release "Madden NFL 08" and "Tiger Woods PGA TOUR 08" for the Mac in sync with their worldwide launches.

http://www.appleinsider.com/articles/07/08/06/gaming_news_ea_ready_to_roll_with_cc_3_id_previews_rage.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 03:52

Last minute iMac and Mac mini rumors

By AppleInsider Staff
Published: 08:00 PM EST

With less than 24 hours to go before Apple is scheduled to host a Mac-related media event on its campus, several small tidbits regarding new iMac pricing and the fate of the Mac mini have surfaced.

New iMacs

According to one source, Apple has issued to suppliers three new iMac price points for models that are expected to be immediately available following their introduction on Tuesday.

Apple currently offers two 17-inch iMac configurations (for $999 and $1199, respectively), a 20-inch configuration for $1499, and a high-end 24-inch configuration for $1999. However, the new pricing information suggest Apple will drop one configuration and sell just three models at $1199, $1499 and $1799.

Mac mini rumors

Meanwhile, there are unconfirmed last minute reports that Apple may extend the life of the Mac mini by squeezing another slight revision from the petite desktop's existing architecture.

According to those reports, such a move would be accompanied by significant price drops that would allow the forgotten Mac to linger for several more months as an extremely low cost, low performance offering.

iLife

Finally, there are also rumblings that a new version of iLife will indeed see some attention on Tuesday (possibly encompassing a new version of iWork to form a more compelling solution).

As with all last-minute rumors, AppleInsider recommends taking this information with a grain of salt and waiting out the last few hours to hear the official word from Apple.

http://www.appleinsider.com/articles/07/08/06/last_minute_imac_and_mac_mini_rumors.html

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-07 08:42

Nu är det äntligen tisdag! Man får väll sitta som klistrad på applestore vid 7 taget ikväll

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 09:17

...eller helt enkelt försöka leva sitt liv som vanligt och läsa allt när hysterin är över?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-07 12:44
Ursprungligen av Adzam 1:

...eller helt enkelt försöka leva sitt liv som vanligt och läsa allt när hysterin är över?

Inte om ska beställa och har tvingats sitta på morsans G4 Mini i ett halvår nu

Ursprungligen av Adzam 1:

...eller helt enkelt försöka leva sitt liv som vanligt och läsa allt när hysterin är över?

Eller helt enkelt förbereda sig för den stora besvikelsen över att inte den stora lanseringen kom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 09:49

Vet vi vilket klockslag Steve har bjudit in till och vad det blir på den svenska klockan?

Ursprungligen av klas:

Vet vi vilket klockslag Steve har bjudit in till och vad det blir på den svenska klockan?

10am i Cupertino = 19,00 här (vi ligger 9 timmar före)

Kommer man kunna kolla på det online???

Ursprungligen av Joan Jett:

Kommer man kunna kolla på det online???

Förmodligen inte via en video-länk men det kommer säkert att rapporteras vad som händer via diverse sidor på nätet. Håll utkik 30 minuter innan, då har det säkert dykt upp några länkar här på 99.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 10:56
Ursprungligen av klas:

Vet vi vilket klockslag Steve har bjudit in till och vad det blir på den svenska klockan?

Jag fick en inbjudan till en kopp kaffe och en kanelbulle. Ombads infinna mig 18:00 GMT UK Summertime

  • Medlem
  • 2007-08-07 10:47

Jag hoppas verkligen på nya imacar MEN ju mer jag hoppas och ju mer jag läser så befarar jag i allt större utsträckning det värsta, dvs inga nya imac. Måste vara knoppens eget försvar att förebereda sig för besvikelse

Ser nästan INTE fram emot kvällens överraskning

Försöker tänka som så att Apple måste visa att de kan "leverera" och att de kan vara innovativa, annars finns det risk att man inte tror på Apple i lika stor utsträckning. Om inte Apple levererar ny teknik kan "marknaden" bli negativ och tappa förtroendet i Apples förmåga att leverera, sådant brukar inte kortsiktiga fortföljhanterare och investerare uppskatta. Därför försöker jag intala mig att Apple MÅSTE komma med en ny imac (eller motsvarande) idag, MÅSTE!

Jag köper gärna en 24-tums imac i ny design men 2.4GHz C2D, 2GB RAM (dock med möjlighet att köra 4GB) , NVIDIA GeForce 8600M GT, 250GB HDD i ett nytt slimmat skal för 17695. Med studentrabatt lite drygt 15000kr. Smaskigt!

Läste detta på wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/IMac#Replacement):

"Replacement

On August 7th 2007, Apple announced it was retiring the aging iMac line and replacing with a new consumer desktop notably named Mac. The Mac featured a brushed aluminum finish, and was also the first Apple computer to included a Blu-Ray player."

kan det stämma?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-08-07 12:29
Ursprungligen av andreasc89:

Läste detta på wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/IMac#Replacement):

"Replacement

On August 7th 2007, Apple announced it was retiring the aging iMac line and replacing with a new consumer desktop notably named Mac. The Mac featured a brushed aluminum finish, and was also the first Apple computer to included a Blu-Ray player."

kan det stämma?

Låter väl ändå inte helt otroligt att de rensar upp lite bland produktnamnen.
MacBook Pro och MacBook som bärbara, Mac och Mac Pro som stationära...låter rätt logiskt tycker jag.
Jag är helt klart för ett namnbyte. Frågan är väl vad som händer med Minin...

Ursprungligen av Mach2:

Låter väl ändå inte helt otroligt att de rensar upp lite bland produktnamnen.
MacBook Pro och MacBook som bärbara, Mac och Mac Pro som stationära...låter rätt logiskt tycker jag.
Jag är helt klart för ett namnbyte. Frågan är väl vad som händer med Minin...

Mac Pro
Mac
Mac Mini

MacBook Pro
MacBook
MacBook Mini

Skulle vara fint

Ursprungligen av staed:

Mac Pro
Mac
Mac Mini

MacBook Pro
MacBook
MacBook Mini

Skulle vara fint

Fast jag tycker "Mac" ska vara en stationär mac utan skärm i så fall. Därav att iMac = "integrerad skärm i macen" passar så bra, även med ovanstående uppställning.

Annars tycker jag det är dumt att ha vissa namn utan epitet och andra med. Det skapar massa onödig förvirring. Som när jag skriver "iPod" menar jag bara den fullstora iPoden eller hela iPod-serien? Samma sak med MacBook och MacBook Pro, bland nybörjare på mac kan man ofta se en förvirring när de glömmer bort att man alltid måste skilja dom åt.

Ursprungligen av Adrian B:

Fast jag tycker "Mac" ska vara en stationär mac utan skärm i så fall. Därav att iMac = "integrerad skärm i macen" passar så bra, även med ovanstående uppställning.

Annars tycker jag det är dumt att ha vissa namn utan epitet och andra med. Det skapar massa onödig förvirring. Som när jag skriver "iPod" menar jag bara den fullstora iPoden eller hela iPod-serien? Samma sak med MacBook och MacBook Pro, bland nybörjare på mac kan man ofta se en förvirring när de glömmer bort att man alltid måste skilja dom åt.

Håller med dig om att det nog skulle kunna bli förvirrande med en dator som bara heter Mac. "I'm a Mac"-reklamerna skulle ju dessutom få en mycket snävare betydelse på något vis. Men det skulle enligt mig inte skada med lite mer konsekvens i namngivningen av produkter.

Att "Mac" (om den nu mot all förmodan skulle byta namn till det) skulle behöva vara stationär håller jag inte med om. Den ursprungliga Macintoshen hade ju trots allt integrerad skärm

verkar otroligt att Apple skall byta namn på iMac till Mac ... med tanke på vad www.apple.com/mac går till för sida .... men visst kan iMacen få ett nytt namn .. konstigare grejer har ju hänt ... vi får se ..

jag gissar mer och mer på iMac 20", 24" & 28" med LED backlights för en grönare Mac ...
sedan vore BluRay option, ny mus och nytt tangentbord samt bättre grafik & större hd.

nyfiker är jag ....

kan ju vara så enkelt att vi bara får se försäljnings siffror för iTunes och sedan att Apple introducerar att dom kommer börja sälja filmer i 720p HD via iTSM

Apple Event 7 August

*Sales Statistics for iTunes Music Store 3 Bilion songs
*Sales Statistics for iTunes Movie Store xxx Movies sold...
*Steve talks about the enhanched iTunes Plus format ...
*Apple introduces samething for Movies, you can now optionaly buy previasely purchased movies in HD for an extra fee ... this is called iTunes Plus but for Movies ...
*Steve shows iTunes HD Movies ....

iMac Update ...
*New Design (thiner)
*3 new models (20, 24, 28)
*bluray option
*new isight

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 12:51
Ursprungligen av Tussen69:

Apple Event 7 August

*Sales Statistics for iTunes Music Store 3 Bilion songs
*Sales Statistics for iTunes Movie Store xxx Movies sold...
*Steve talks about the enhanched iTunes Plus format ...
*Apple introduces samething for Movies, you can now optionaly buy previasely purchased movies in HD for an extra fee ... this is called iTunes Plus but for Movies ...
*Steve shows iTunes HD Movies ....

iMac Update ...
*New Design (thiner)
*3 new models (20, 24, 28)
*bluray option
*new isight

Källa? Verkar osannolikt då eventet inte ska handla om iPod eller iTunes, hade jag för mig...

Bevaka tråden