Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 14:22

stubz: Jag undrar varför man byter till Mac om man tror att man behöver ett virusprogram?! Jisses. Svaret är nej för sjutton! Kanske den inbyggda men inget mer. Under mitt år som Macanvändare har jag inte ens tänkt på virus. Det finns liksom inte i denna underbara värld. Tro mig. Alltså det du har hört kan du glömma.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 14:43

min kom i morse när jag stod i duschen.
den e fin och liten och vit, men hann inte testa den någe mer, var tvungen att rusa till jobbet. och jag kommer att få gå hem tidigt från klubben ikväll om jag ska hinna leka med den.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 14:43

Jag har en fråga, jag får upp följande på Apecode.com

21 nov 06 90 75 truck arrived at final destination Asus Alpha, Shanghai 21 nov 06
21 nov 06 86 14 booking slot obtained NLAMS07 21 nov 06
21 nov 06 30 10 departed direct NLAMS07 21 nov 06
21 nov 06 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 21 nov 06
16 nov 06 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 21 nov 06
16 nov 06 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
15 nov 06 30 64 Departed from source Asus Alpha, Shanghai 21 nov 06
15 nov 06 30 63 handover at supplier Asus Alpha, Shanghai 21 nov 06
15 nov 06 00 04 Picking confirmed, EDI received Asus Alpha, Shanghai

Jag får även upp ngt kryptiskt på Flextronics Logistics. Men jag har fortfarande inte fått ngt på tnt.se när kom denna information upp för er?

22 Nov 2006 14:47 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point

Jaha, han på TNT sa imorses att han trodde den skulle komma till Sverige under natten, trevligt att den redan är här..

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 17:46

Jag vet inte riktigt om man skall lita på TNT riktigt. Pratade nyss med en väldigt skum kvinna på det stället. Lät underligt och hade inte riktigt grepp om situationen. Följande rader är ett litet utdrag ur konversationen:

"Ringer budbilschauffören och kollar om man är hemma?" -Gör vi det? "Ja?" -Jaha, ok. "Ringer ni och hör om man är hemma?" -Vilka då? "TNT." -Vilka då? "Transportföretaget som du jobbar åt, T-N-T." -Nej?

Säga vad man vill...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 17:50

...hon utlovade dock leverans imorgon, trots att mitt paket har status "21 nov 2006 18:49 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point". Och jag bor i Jämtlands län. Men det kanske skall tas med en nypa salt med tanke på ovanstående konversation

Har nu fått min macbbook!!!!
Hämtades hos posten efter en lång dag på praktikplatsen.

Den e fin!!

Nu ha även min MB C2D kommit till Sverige

Äntligen är den i sverige efter förseningen i Shanghai.

Förmodligen många med mig som blir glada av att se det här

22 nov 2006 18:46 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
21 nov 2006 18:48 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
21 nov 2006 18:47 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
17 nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 nov 2006 10:42 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-22 19:13

Gött Dennis!!

Jag ligger 4min före dig i Arnhem Scanningen. Dock har mitt gods ej anlöpt H-borg ännu!
Datorn skall dock till STHLM Kanske hoppar över skåne då?

Ursprungligen av Slappo:

Gött Dennis!!

Jag ligger 4min före dig i Arnhem Scanningen. Dock har mitt gods ej anlöpt H-borg ännu!
Datorn skall dock till STHLM Kanske hoppar över skåne då?

Min ska till Söderköping.

Din kommer nog också att gå via Helsingborg (bara en gissning).

Nu borde dom väl ändå komma imorgon!

Ursprungligen av dennis-lundqvist:

Äntligen är den i sverige efter förseningen i Shanghai.

Förmodligen många med mig som blir glada av att se det här

22 nov 2006 18:46 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
21 nov 2006 18:48 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
21 nov 2006 18:47 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
18 nov 2006 10:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
17 nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 nov 2006 10:42 Suzhou Consignment Received At Transit Point

22 nov 2006 14:48 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
Får hoppas det blir leverans imorgon eftermiddag då.

jag fick min vid 14 idag har lekt med den heeela dagen

Ursprungligen av =JoNaZ=:

jag fick min vid 14 idag har lekt med den heeela dagen

Är den najs då? Nöjd?

jag är nöjd lite synd bara att den inte använder core 2 duon strömspar funktioner och nerskalning av cpun. hade nog sparat en massa batteri. speedit finns ju som kernel modul, men den funkar sisådär.. väntar på en ny version i övrigt känns den minst 10 gånger snabbare än min gamla ibook.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

jag är nöjd lite synd bara att den inte använder core 2 duon strömspar funktioner och nerskalning av cpun. hade nog sparat en massa batteri. speedit finns ju som kernel modul, men den funkar sisådär.. väntar på en ny version i övrigt känns den minst 10 gånger snabbare än min gamla ibook.

Äsch, petitesser det där. Gött att du är nöjd annars.

Beräknat avsändningsdatum: 27 Nov, 2006.

Beräknad leverans: 05 Dec, 2006 - 06 Dec, 2006.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-23 01:16

Nästa gång är det min tur! *tror jag-drömmer*

Min dator kommer komma idag, men jag har en lång 8-17 dag på praktiken. Kommer bli en väldigt lång dag.

Min skickades i morse och det beräknade leveransdatumet har flyttats fram, men det litar jag inte riktigt på. Förhoppningsvis kommer den nästa vecka i alla fall.

Nu börjar det brännas.. Out for delivery 07.45.

23 Nov 2006 09:36 Gothenburg Out For Delivery. Säger samma här! Sitter o räknar timmarna tills jag kan dra hem!

Ursprungligen av Tobias Ö:

23 Nov 2006 09:36 Gothenburg Out For Delivery. Säger samma här! Sitter o räknar timmarna tills jag kan dra hem!

det är bäst att du är hemma när dom kommer. dom kommer när som helst mellan 8 och 17.

Jonaz: Som tur är bor jag hemma och mor min är hemma och vaktar dörren åt mig

edit:Kollade precis trackern.

Delivery Date 12:29, 23 Nov 2006
Signatory Pia O
Date Time Location Status
23 Nov 2006 12:29 Gothenburg Delivered
23 Nov 2006 09:36 Gothenburg Out For Delivery

Nu vill jag hem!! Som tur är, så är det bara 3 timmar tills jag ska bege mig hemåt.

Ringde butiken. I deras tracker är det fortfarande "processing order", har alltså inte lämnat fabriken ännu. Beställdes den 11 oktober. Vit 2ghz, 2 gb ram, 120 gb hd.

edit: 11 NOVEMBER menar jag!

Japp, då var det dags för första inlägget på första macen. Fungerar fint, hittils. Har passivt haft tillgång till en ibook 1,2ghz i ett halvår, som jag använt hela tiden, och jag har sysslat med mac en hel del förut, så det är inte helt nytt, men en del grejer är ju litet skumma, asså. Mitt första projekt blir att försöka få över musik, film och bilder från min gamla pc och från ibooken, får se hur det går. Well, äntligen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-23 14:48

gissa vem som sitter och skriver på en sprillans ny macbook? åhh mums så fin den är!

Jag har beställt min MacBook C2D via återförsäljaren här i Sundsvall och har inte fått min ännu. Den som först får sin MB som inte är beställd via AppleStore får gärna räcka upp handen och ropa till!

Senast redigerat 2006-11-23 15:21
Ursprungligen av Macaddict:

Jag har beställt min MacBook C2D via återförsäljaren här i Sundsvall och har inte fått min ännu. Den som först får sin MB som inte är beställd via AppleStore får gärna räcka upp handen och ropa till!

Beställde du en standardkonfad? I tisdags så fick de nämligen in dem.
Jag kom in precis när de höll på att packa in dem, och köpte såklart den som jag bokat.

Hoho.. fick min idag kl 10.20.. Har dock inte haft möjlighet att pröva den förrens nu.. Ny från pc, så det är lite ovant nu Men den luktar iallafall väldigt gott.

Ursprungligen av ztaafen:

Beställde du en standardkonfad? I tisdags så fick de nämligen in dem.
Jag kom in precis när de höll på att packa in dem, och köpte såklart den som jag bokat.

2GB minne och trådlöst tangentbort och mus ska väl inte ta nån extra tid

Bevaka tråden