Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-20 19:31

Förseningen i Pudong kommer ge leverans 1-2 dagar senare än beräknat enl TNT-mail:tveksam: . Personligen tror jag dock 1v.

-Så alla ni som vi ha en Apple innan jul, beställ nu! För alla skitleksaker håller väl på att skeppas från China till Tomten förfullt. Sen skall ju alla inköpta skitleksaker transporteras till släkt och vänner oxå... Så kamraterna i Pudong lär ju ha att göra ett tag framåt..

Ursprungligen av Slappo:

Förseningen i Pudong kommer ge leverans 1-2 dagar senare än beräknat enl TNT-mail:tveksam: . Personligen tror jag dock 1v.

-Så alla ni som vi ha en Apple innan jul, beställ nu! För alla skitleksaker håller väl på att skeppas från China till Tomten förfullt. Sen skall ju alla inköpta skitleksaker transporteras till släkt och vänner oxå... Så kamraterna i Pudong lär ju ha att göra ett tag framåt..

Vi får hoppas det stämmer. För då får vi ju dem torsdag eller fredag. Och det är ändå okey. Men måste jag vänta en helg till så får jag spader. Har redan väntat två!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 21:10
Ursprungligen av Mrs. Mac:

Beställde min MacBook för 1½ halv vecka sedan, å i fredags plingade det äntligen på dörren.....Glad i hågen slet jag upp mitt paket och satte igång den, men vad var det för ljud? Det låter lixom som att dvd-läsaren typ tuggar varje gång jag sätter på den samt väcker den ur vilan... Ska det verkligen göra det? Jag är första gången användare av MAC så jag har inget att jämföra med, men inte ens min gamla pc låter så mycket.... Vad göra? Ngn annan som känner igen problemet?

Tycker det låter skumt. Min låter inte alls så, bara fläkten som sätter igång ibland.
Tycker det låter som att det skulle vara något fel på den.

Slappo: Jag har samma som du. Tror inte de hinner till den 22a, kommer säkert på torsdag eller fredag. Maximal otur skulle vara om den kommer nästa vecka! Vill inte vänta mer!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-20 16:15

Kul. Jag pratade med TNTs kundtjänst imorse, och de sa att den inte skulle levereras förrän imorgon. Om man nu trackar paketet på deras sida står det:

20 nov 2006 14:23 Stockholm Not Home On Delivery Attempt To Residential Address

...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-20 16:25

Jag börjar bli orolig. Ska få paketet idag men dom har fortfarande inte dykt upp. Skippat en lektion för att va hemma när paketet kommer, känns surt om det inte kommer idag

Det är problem som ionas84 som fått mig att ogilla TNT skarpt. Jag har råkat ut för det två gånger, att man suttit hemma och väntat hela dagen utan att de dyker upp som utlovat. När det hände sist så ringde jag och undrade varför de inte kom och fick som svar att chauffören inte "orkat köra ut mitt paket". Skandal.

Jag fick tillslut min också i förmiddags! Har varit alldeles för upptagen med att njuta istället för att rapportera här.

För att bli accepterad i det coola mac-gänget så tog jag lite bilder när jag packade upp lådan. För det har jag hört att man måste göra.

20 nov 2006 16:38 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 nov 2006 16:33 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
18 nov 2006 18:20 Suzhou Shipped From Originating Depot
17 nov 2006 09:36 Suzhou Consignment Received At Transit Point
17 nov 2006 09:34 Suzhou Consignment Picked Up

Nu har jag äntligen beställt min första Mac. Det blev efter inte allt för mycket övervägande den enklaste Macbooken med 1GB minne. Jag har tänkt som så att jag lägger pengarna jag sparar på att köpa 2,0 Ghz'aren på en rejäl extern hårddisk istället då jag har mer nytta av det än 20 Gb mer intern disk.

Beräknad leverans är 1-4 Dec, så det är bara att hålla tummarna med andra ord, det ska bli mycket spännande.

Ah, underbart. Man börjar ju - göteborska - enna fundera. Tre dagar på samma ställe, liksom. Fint att det finns folk som orkar lyfta luren och ringa!
Tackar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-21 12:02

Thank you Goaway för att du ringde TNT!

O fyfasiken va härligt! då har jag gått runt och varit små arg i onödan. Tack så mykcet!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-21 12:38

Wow, jag sitter i samma sits, bara inte postat tidigare. Min första mac dessutom så man längtar ju verkligen!

EDIT: Tack så mkt såklart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-21 12:39

någon som vet hur långt in på kvällen som TNT levererar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-21 12:53
Ursprungligen av ZkruW:

någon som vet hur långt in på kvällen som TNT levererar?

De levererar under kontorstid, 9-17 tror jag det är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-21 12:53

Andra dagen med MacBooken nu. Blir min första post här med den. Använde större delen av gårdagen till att bekanta mig med den och OSX eftersom det blir min första mac. Hittils uppfyller den alla mina förväntningar och lite till.

Hittade inte hur man förminskar bilder i ex iPhoto så kan inte posta bild här.
Nån som vet ?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-21 13:00
Ursprungligen av sl0k:

Andra dagen med MacBooken nu. Blir min första post här med den. Använde större delen av gårdagen till att bekanta mig med den och OSX eftersom det blir min första mac. Hittils uppfyller den alla mina förväntningar och lite till.

Hittade inte hur man förminskar bilder i ex iPhoto så kan inte posta bild här.
Nån som vet ?

Markera den bild du vill förminska, välj Dela->Exportera i menyn. Sen får du välja om du vill ha fullstor bild eller skala ner den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-21 13:24
Ursprungligen av Kemppe:

Markera den bild du vill förminska, välj Dela->Exportera i menyn. Sen får du välja om du vill ha fullstor bild eller skala ner den.

Ok, tack. Fast hittade det inte där utan under File -> Export

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-21 13:30
Ursprungligen av sl0k:

Ok, tack. Fast hittade det inte där utan under File -> Export

Aha ok. Jag kör iPhoto 5 på min powerbook. Men sitter just nu och vänta på min macbook som ska levereras idag mellan 12 och 15, blir iLife 6 (vilken innehåller nyare iPhoto kan jag gissa) på den

Vad är nummret till TNT? Vill ringa och kolla vart mitt är, btw är det svenskar jag talar med eller måste jag snacka engelska?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-21 14:09
Ursprungligen av Tobias Ö:

Vad är nummret till TNT? Vill ringa och kolla vart mitt är, btw är det svenskar jag talar med eller måste jag snacka engelska?

020 - 960 960
de talar svenska

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 14:07

Nya MacBooken har anlänt!

Idag Tisdag den 21 November kom min nya svarta MB2 efter ha beställt den från applestore den 9/11. Den är grym, det ända jag saknar är att den rent utseendemässigt skulle kunna skilja sig från MB, nu när de ändå satt in mer kraft dvs. Men men, grymt nöjd ändå....!

/Tim

Tack så mkt iGore, ringde dem nu, och Macbooken kommer imorgon, dem hade tydligen massor av gods till Borås under dagen imorgon så vilken tid vet dem inte. Men tur jag bor hemma och har en mor som är hemma hela dagen. Ska bli underbart!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-21 14:19

varsågod
men så typiskt att mitt lilla paket är fast nånstans i asien då. suck och stön!
får väl hoppas att tnt:s beräkningar om att jag iaf får den innan helgen stämmer.

Innan jag hade ringt hade jag skickat iväg ett mail, och han svarde nyss, enligt honom har inte paketet kommit till Euorpa än. Lite konsitgt att två personer på samma ställe säger olika saker. Hon i telefon sa att den var inskannad och han via mail sa

"tyvärr får jag nog göra dig besviken men som sagt var den har inte kommit
till Europa ännu, har
vi tur kan vi ha den här imorgon men jag tror det inte."

J*vligt dåligt TNT

edit: Jag ringde dem nu igen för att se vad dem höll på med. Hon i telefonen sa att paketet visst hade kommit till Europa, men inte till Sverige, skulle ringa imorgon för att se om det blev leverans då. Mycket märkligt

Senast redigerat 2006-11-21 15:54
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-21 16:20

Anmärkningsvärt att T(ö)NT(arna) inte har bätte koll på sina paket, dubbla budskap?!

Jag tror fortfarande att våra datorer är kvar i China. Står väl i nån 40fots container med me hög luftfuktighet och kraftiga värmeväxlingar sånt som elektronik älskar:confused:

Han på mailen säger att jag har fått fel info, även fast det är 2 st som sagt att den är i Europa

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 16:22

fasen, de hade tydligen varit förbi med paketet i fredagsförmiddag. nu kommer det förhoppningsvis imorgon förmiddag istället. knasigt att dom inte hör av sig i förväg, hade ju varit lite enklare kan man tycka. och dom borde ju ha lagt en lapp i lådan oxå?

jaja, får avvakta tills imorgon.

  • Medlem
  • Lomma
  • 2006-11-21 16:28

Kolla igen nu. På min står det iaf:

21 nov 2006 16:17 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Lär väl dröja till åtminstone torsdag då i guess.

Bevaka tråden