Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-24 22:49

Går det fortfare att få t.ex. mellanpaketet, som är standardkonfigurerat än era specialbeställningar? Om man beställer mellanpaketet, hur länge kan man tänkas få vänta?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-24 22:54
Ursprungligen av zAjben:

Går det fortfare att få t.ex. mellanpaketet, som är standardkonfigurerat än era specialbeställningar? Om man beställer mellanpaketet, hur länge kan man tänkas få vänta?

Om de har alla grejer i fabriken så tar det i regel inte längre tid om du uppgraderar HD eller minne. Jag beställde mellanmodellen med 2GB minne och 120GB HD, beställde samma dag som de släpptes, fick den levererad hem hit (Umeå) 13 dagar senare.

Ursprungligen av Kemppe:

Om de har alla grejer i fabriken så tar det i regel inte längre tid om du uppgraderar HD eller minne. Jag beställde mellanmodellen med 2GB minne och 120GB HD, beställde samma dag som de släpptes, fick den levererad hem hit (Umeå) 13 dagar senare.

Min order på samma konfiguration gick iväg 11 november och jag har inte fått datorn ännu. HD eller minne som det är brist på? Troligtvis HD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-25 10:25

Beställde min nu också:

Blått LArobe-fodral från be.ez för 13,3-tums MacBook
Artikelnummer: TJ651 1 SEK 196,00 SEK 196,00

13-tums MacBook (vit) - 2,0 GHz Intel Core 2 Duo
Artikelnummer: MA700
Tangentbord (svenskt) & Mac OS (svenska)
2,0 GHz Intel Core 2 Duo
1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
Nationellt paket
SuperDrive 6x (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)
80 GB Serial ATA-hårddisk (5400 varv/min)

Kostar 11,760kr totalt eftersom jag har studentrabatten.. Beräknad avsändning: 30 Nov, 2006
Beräknad leverans: 11 Dec, 2006 - 12 Dec, 2006.. Riktigt tråkigt med så lång leveranstid eftersom jag beställer standardkonfigurationen, men det är ju bara från Applestore man får studentrabatt, annars hade nog beställt från Dustin. Finns det någon chans att man får den lite tidigare?

Härligt, beställde min i onsdags, skickades iväg idag och kommer fram på fredag (prel.):)

25 nov 2006 19:17 Suzhou Shipped From Originating Depot

Senast redigerat 2006-11-25 12:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 02:47

Oj, det var snabba puckar sallebasjan!

Undrar lite på vem man ska lita mest på etc? Jag beställde i morse, fick först preleminär skeppning på torsdag 30 november, men den skickades tydligen idag. Preleminär leverans är nu 06 December (6 dagar tidigare! ).. Tror ni att detta leveransdatum kan ändras igen ? Kortare? Snabbare? Hur lång tid brukar det ta efter leverans? Såg ju din salle, och om den skeppades idag (samma som min) och min står prel leverans 06 december, medan din skulle komma på fredag?

Beställde min MB i onsdags (mellanvarianten för 11515kr med Mecenat-rabatten).
Den skickades på torsdagen, men nu har den stått still på flygplatsen i Kina i nästan två dygn. Det står "Possible connection delay", om den har stått still i två dygn är det väl en delay, inte en possible delay?... Skicka den!

Skulle ha fått den på onsdag nästa vecka, nu verkar det ju inte som att den kommer alls nästa vecka.

Archangel: Jag skulle tro att våra datorer är i samma shipment för min skickades också på Torsdagen och blev försenad på flygplatsen. Men om du kollar tidigare postade trackers här i tråden så ser du att den dyker upp i Holland efter 2-3 dagar, dvs kanske idag!? Så vi kan mycket väl få våra datorer levererade på Onsdag.

25 nov 2006 19:17 Suzhou Shipped From Originating Depot
25 nov 2006 09:30 Suzhou Consignment Picked Up
25 nov 2006 09:22 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Hur fungerar klockan ner i kina egentligen?

Jag är as njöd med min, men de e lite saker ja måste lära mig.. med det går....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 14:13

Tänkte höra med er.. I mailet där det står att leveransen är skickad står det ett beställningsnummer och ett leveransnummer. Är det leveransnumret man ska använda för att spåra paketet, och vart gör man det isåfall?

zAjben: Leveransnummret på http://www.tnt.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-26 14:38

För vissa verkar inte TNT ta över paketet förrän i Europa. Fram till dess kan du använda
http://www.apecode.com/appletrack/ för att spåra ditt paket.

jag tänkte beställa en macbook och har en undran: när dras pengarna från visakortet? kommer inte ha nog med pengar förens på tisdag men vill beställa så fort som möjligt! fred ut

charolastra: För mig drog de pengarna omedelbart, och jag betalade med Visa. Vet inte om det är skillnad med annan betalning. t.ex banköverföring!?

Mkej... får vänta 48h till då... käns surt hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 17:27

sl0k: Verkar inte fungera? Händer ingenting efter jag klickat på track..?

Just det.. Vilka program är det som ingår? Ingår det några word-liknande program eller måste man köpa till det?

zAjben: Det ingår en testversion av Officepaketet, men själv tänkte jag nog testa NeoOffice som är baserat på OpenOffice och gratis.

Sen har jag en fråga. Förhoppningsvis så kommer min Macbook i mitten av veckan och givetvis kommer det att brinna i fingrarna att föra över allt från min gamla halvdöda HP-laptop. Jag har läst på många håll att det bara är att koppla ihop Macbooken och Windowsburken med en nätverkssladd, men jag undrar om den måste vara korsad!? Jag har nämligen ingen sådan hemma för tillfället och måste i sådana fall gå och köpa en före datorn dyker upp.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 19:13
Ursprungligen av glitchpunk:

zAjben: Det ingår en testversion av Officepaketet, men själv tänkte jag nog testa NeoOffice som är baserat på OpenOffice och gratis.

Sen har jag en fråga. Förhoppningsvis så kommer min Macbook i mitten av veckan och givetvis kommer det att brinna i fingrarna att föra över allt från min gamla halvdöda HP-laptop. Jag har läst på många håll att det bara är att koppla ihop Macbooken och Windowsburken med en nätverkssladd, men jag undrar om den måste vara korsad!? Jag har nämligen ingen sådan hemma för tillfället och måste i sådana fall gå och köpa en före datorn dyker upp.

Det måste vara korsad.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 18:35

Hur lång tid brukar det ta innan pengarna dras? Beställde en macbook i tisdags och den skickades i torsdags men pengarna har fortfarande inte dragits.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 19:09

HAL9083: Pengarna drogs direkt från mitt konto.

Tack glitchpunk, Appleworks då - ingår det eller måste man köpa till?

Mina pengar drogs inte förens efter två dagar. Alltså efter att de skickade den.

glitchpunk: Hoppas du har rätt. Vill verkligen ha den denna vecka

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 19:53

vad jag förstått ska Macbooken vara "smart" och automatiskt koppla om pinnarna så att det inte behövs en korsad när man kör dator<->dator. har jag för mig...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 20:08
Ursprungligen av dogday:

vad jag förstått ska Macbooken vara "smart" och automatiskt koppla om pinnarna så att det inte behövs en korsad när man kör dator<->dator. har jag för mig...

Jasså? Där ser man

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-26 20:06

Tror att de flesta datorer och routrar idag är tillräckligt "smarta" för att addressera om trådarna. Det är väl bara att testa, fungerar det inte så är det bara köpa en korsad kabel.

Ja, jag har också hört att Macbooken ska vara "smart" nog att koppla om pinnarna i en nätverkssladd så att det ska gå att köra dator till dator, men man hör ju så mycket tokigt. Hm, jag får kanske köpa en för säkerhets skull. Routern försvann i senaste flytten för ett par månader sedan..

Archangel: Jag hoppas, och tror, att jag har rätt!

Angående korsad/vanlig nätverkssladd: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42717

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 09:58

Ringde posten, min MB kommer idag.

Nu har jag beställt min:D 2,0 med 2gb ram. Beräknad leverans 11-12 dec... den som väntar på något gott...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-27 15:02
Ursprungligen av charolastra:

Nu har jag beställt min:D 2,0 med 2gb ram. Beräknad leverans 11-12 dec... den som väntar på något gott...

W00t! Via 99bonus hoppas jag?

Bevaka tråden