Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-13 19:47

Har också nyss bestältt mellanmodellen med 1GB ram. Just skickad, beräknad leverans 21november :). Blir en fin liten födelsedagspresent från mig själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 21:41

Jag är på g att beställa min MB C2D, men jag undrar lite när Apple drar pengarna på kortet? Direkt eller när varan levereras?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-13 21:45
Ursprungligen av scube:

Jag är på g att beställa min MB C2D, men jag undrar lite när Apple drar pengarna på kortet? Direkt eller när varan levereras?

Mina pengar står som SKYDDAT BELOPP sen samma dag jag beställde den. Vet inte exakt innebörden av det men jag kan i vilket fall inte komma åt pengarna så.

Jag tänkte precis skapa eny diskussion angående de två nya vita optionerna, men jag lägger in min fråga här istället då det verkar vara en del som kommit in på ämnet:

1,83 eller 2,0 GHz vit ?

Vad får man för 2000kr extra ?

- 2GHz istället för 1,83GHz (mindre betydligt IMO)

- 4MB Cache istället för 2MB (Hur mycket gör detta ???)

- 1GB RAM, räcker det ? Alternativet är 1,83GHz med 2x1GB

- SuperDrive (mindre viktigt för mej då jag har en FW/USB2)

Andra kommentarer om valet ?

Skrot Nisse

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 21:56
Ursprungligen av SkrotNisse:

Jag tänkte precis skapa eny diskussion angående de två nya vita optionerna, men jag lägger in min fråga här istället då det verkar vara en del som kommit in på ämnet:

1,83 eller 2,0 GHz vit ?

Vad får man för 2000kr extra ?

- 2GHz istället för 1,83GHz (mindre betydligt IMO)

- 4MB Cache istället för 2MB (Hur mycket gör detta ???)

- 1GB RAM, räcker det ? Alternativet är 1,83GHz med 2x1GB

- SuperDrive (mindre viktigt för mej då jag har en FW/USB2)

Andra kommentarer om valet ?

Skrot Nisse

Mellanmodellen är det ultimata valet om du vill ha en mera framtidssäker dator.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-13 21:57
Ursprungligen av SkrotNisse:

- 4MB Cache istället för 2MB (Hur mycket gör detta ???)

Det gör mer än den lilla klockfrekvensökningen.
Sen får du 80GB Hd mot 60GB för 1.83GHz.

Dubbelt med minne, dubbelt cache-minne, större HD och Superdriven motiverade iaf mig till att välja 2.0 istället för 1.83 varianten (.. valde iofs 2GB minnet tillslut men)

jag har beställt 2.0 med 2 gb ram beräknad lev 27-28, hoppas verkligen den kommer på fredagen och inte på måndagen som dom säger.... jag åker nämligen till dreamhack den 25te.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

jag har beställt 2.0 med 2 gb ram beräknad lev 27-28, hoppas verkligen den kommer på fredagen och inte på måndagen som dom säger.... jag åker nämligen till dreamhack den 25te.

Har beställt samma konfiguration som du och den skall levereras kring samma datum!
Jag hoppas också på att den kommer på fredagen istället

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-11-13 21:48

Mina pengar drogs någon dag innan leverans.. tror det drogs när TNT fick paketet i NL från Künel & Nagel som lev. från Kina.

Storleken på hårddisken mellan 1,83 och 2 Ghz modellerna känns ointressant då skillnaden är så liten, då känns det vettigare att köpa en 120 GB disk och skruva in själv. Även skillnaden i processorkraft är ju inte så stor, men visst är den värd att ta i beaktning..

Jag försöker bestämma mig vilken av dem jag ska köpa, oavsett vilken så blir det med 1 GB minne. Just nu så lutar det mot den enklaste, och så lägger jag mellanskillnaden på en extern hårddisk och en ny trådlös router med fileserver-funktion.

Har också beställt en vit C2D 2ghz med 2gb ram..
Stod att det skulle ta 4 dagar, men det betyder väl som vanligt tusen år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-13 22:56
Ursprungligen av Ludvig:

Har också beställt en vit C2D 2ghz med 2gb ram..
Stod att det skulle ta 4 dagar, men det betyder väl som vanligt tusen år.

De skickade min inom 4 dagar (arbetsdagar) så det bör stämma. Sen tar ju tyvärr frakten drygt en vecka till.

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-11-14 03:05

Jag väntar bara på att lönen ska trilla in nästa fredag, sen drar jag till Applebutiken i Umeå och köper mig en Macbook 2.0Ghz! Duktigt peppad Blir min första mac, och jag hade säkert inte ens funderat på att köpa den om inte min polare köpt en i förra veckan. han har inte pratat om annat sen dess! haha... men på samma gång handlar det ändå om 13.000, så jag måste vara säker på min sak, hehe

Jag håller på mycket med musik, spela in/redigera. Tror ni att Macbook kan fungera bra för det?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 07:41
Ursprungligen av Zykofox:

Jag väntar bara på att lönen ska trilla in nästa fredag, sen drar jag till Applebutiken i Umeå och köper mig en Macbook 2.0Ghz! Duktigt peppad Blir min första mac, och jag hade säkert inte ens funderat på att köpa den om inte min polare köpt en i förra veckan. han har inte pratat om annat sen dess! haha... men på samma gång handlar det ändå om 13.000, så jag måste vara säker på min sak, hehe

Jag håller på mycket med musik, spela in/redigera. Tror ni att Macbook kan fungera bra för det?

Ja, men tror inte att de har de nya Duo 2 på grafit i Umeå.?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-14 12:50
Ursprungligen av Zykofox:

Jag väntar bara på att lönen ska trilla in nästa fredag, sen drar jag till Applebutiken i Umeå och köper mig en Macbook 2.0Ghz!

Ursprungligen av Gelan:

Ja, men tror inte att de har de nya Duo 2 på grafit i Umeå.?

Nästa fredag är den 24:e november, det är väl inte helt omöjligt att de hunnit få ni nya macbook på grafit då?

Hur som helst så hoppas jag att min hinner komma till Umeå innan dess iaf Min skickades i söndags men det går inte spåra den på apecode.com än, ganska märkligt att man blir som ett barn innan julafton varje gång man beställer nån ny pryl

Frågan angående Grafikkortet till Nya MacBooken

Jag har tänkt o köpa en mac för att ha bl.a till att kolla på film m.m på. Tanken är att jag ska koppla den till en LCD-tv, som också ska inhandlas snart. Min fråga är då: kommer det bli problem för det klena grafikkortet i Macbooken när jag ska koppla den med tv:en?

Funderade alternativt på en macmini c2d när den kommer men den får väl antagligen samma grafikkort som Macbooken.

Tacksam för svar

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 11:01
Ursprungligen av Zykofox:

Jag väntar bara på att lönen ska trilla in nästa fredag, sen drar jag till Applebutiken i Umeå och köper mig en Macbook 2.0Ghz! Duktigt peppad Blir min första mac, och jag hade säkert inte ens funderat på att köpa den om inte min polare köpt en i förra veckan. han har inte pratat om annat sen dess! haha... men på samma gång handlar det ändå om 13.000, så jag måste vara säker på min sak, hehe

Jag håller på mycket med musik, spela in/redigera. Tror ni att Macbook kan fungera bra för det?

Känner likadant som dig, dock har jag haft en mac mini ett tag tidigare men sålde den efter några månader mest för att den var rätt långsam och jag kanske inte var riktigt redo för mac då. Och så tjänade jag mer än vad jag köpte den för. Köpte den begagnat och sålde den för 2000kr mer än. Beställde macbooken i går. Nu funderar jag på att köpa en ny mini nu när den har frontrow och remote hade varit snygg som fan under tvn. Men blir nog inte förräns min xbox blivit utsliten då jag använder den som filmbox nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 04:46

Beräknad ankomst 06.11.25.

Beställde min MB 2Ghz C2D i måndags. Skickade tillbaka min MB CD samma dag. Vem fan vill ha en utdaterad modell innan den har packats up?
Den förra datorn skickades med TNT från Kina. Det tog 5 arbetsdagar.

Men jag såg att någon som hade postat sin levernsinfo, får sin skickad med FedEx.
Hur funkar det? Använder de olika lite på måfå eller skickar de med olika beroende hus snabbt varan ska fram?

Hörde nåt om att om man beställer den svarta kommer den från irland. De har högre kvalitetskrav och kortare levernaser.
Jag hoppas också att min kommer den 24 som sagt. redan fått vänta en gång på att den ska komma. Airport express nästa!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-15 18:00

jag beställde min vita 2.0:a med 2 gig ram i måndags och godbiten är beräknad till antingen 27:e eller 28:e.
min första mac!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 18:24
Ursprungligen av iGore:

jag beställde min vita 2.0:a med 2 gig ram i måndags och godbiten är beräknad till antingen 27:e eller 28:e.
min första mac!

Härligt!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-15 21:06

#42

Min fått flyttat leveransdatum, den 25:e nu Även min första MAC.

Ändrad igen: 24:e Jippi!

Senast redigerat 2006-11-15 21:36

Nu är det snart bara en vecka kvar tills den beräknas komma! F*N va jag längtar, första bärbara macen

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 09:01

Jag beställde en vit 2 ghz samma dag som de släpptes, skickades den 11:e. Nu står det på apples tracking att "Current Delivery Status Unable to Locate - Please contact Apple".
På TNT står det så här:
13 nov 2006 21:40 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 nov 2006 13:54 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Det är ju den 16:e idag och jag tycker det stått still lite väl länge. Ska jag bli orolig att min dator har kommit bort, vilket kommer innebära att jag kommer få vänta ännu längre ? Vad är status för er andra som beställde samma dag?

Har du nån länk till sidan på TNT som du spårar paketet på ?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 09:09

http://www.tnt.com/country/sv_se.html
Välj att spåra på referense och mata in ditt referensenummer som jag tror ska börja på 80, du hittar igen det på apples tracking sida.

Va...n Det står Destination finns ej

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 09:28

Använder du rätt nummer ? jag använder referensenumret som jag fått från apple "Our Delivery Reference Number", det är ett nummer på 10 siffror.

jepp 10 siffror som börjar på 80.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 10:04

Jaha, tack för det TNT. Jag ringde dem nu och min dator är borta. Dom ville ha en dag på sig att söka efter den innan jag skulle kontakta apple sa dom. Fan vad less jag blir, nu blir det till att vänta en vecka extra minst då (var ju över en vecka sen jag beställde).

Bevaka tråden