Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook C2D (nov -06)

Tråden skapades och har fått 546 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kemppe:

Jaha, tack för det TNT. Jag ringde dem nu och min dator är borta. Dom ville ha en dag på sig att söka efter den innan jag skulle kontakta apple sa dom. Fan vad less jag blir, nu blir det till att vänta en vecka extra minst då (var ju över en vecka sen jag beställde).

Maximal otur alltså. Det låter ju osannolikt att de bara skulle tappa bort en dator sådär. Det känns mera troligt att någon anställd stulit den (fast det skulle TNT nog aldrig erkänna).

Jag ringde apple och dom sa att min dator ligger kvar på flygplatsen. Men det kanske bara är ett annat sätt att säga att den är borta..
Ska nog ta o ringa TNT oxå

Min skickades idag, ändrat leverans datum från 24e. till 22a

Pratade precis med TNT.. Dom hade ingen info alls om min dator.

När beställde ni och när skickades den? skriv det gärna i samma inlägg för det är jobbit att hålla koll på folk ;P

min beställdes i söndags den 12 och beräknas skickas imorn 17. hoppas den gör det!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 12:14
Ursprungligen av =JoNaZ=:

När beställde ni och när skickades den? skriv det gärna i samma inlägg för det är jobbit att hålla koll på folk ;P

min beställdes i söndags den 12 och beräknas skickas imorn 17. hoppas den gör det!

Jag beställde 8:e, samma dag som de släpptes. Datorn lämnade fabriken den 12:e och nu vet ingen var den är. TNT ringde mig nyss och sa att de fortfarande inte hittat den och att de skulle kontakta TNT i Amsterdam så att de ska söka efter den.

Nu ringer det ....

Det var TNT, min dator är hittad. Och nu dök den upp på trackern igen. HÄRLIGT! Jag väntade mig att den inte skulle hittas. Den ska komma preliminärt till Sverige imorgon och jag har den tidigast på tisdag (bor i Umeå).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-16 12:09

Min dator skickades i måndags (13nov) men har fortfarande inte fått upp nåt Carrier Tracking Number. Söker jag på TNTs hemsida, som beskrivet ovan, hittar den inte paketet heller. Har TNT ansvar för paket redan från start? Eller fraktas vissa bitar av andra företag?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-16 12:13

Verkar var nån försening på flygplatsen där. Jag beställde också min den 13 november..står att den befinner sig på "Pudong airport" och "Potential Connection Delay".

Schyst, då tar jag tillbaka det jag skrev ovan, de har inte stölder, bara slarv

Min data finns det fortf inte nån info på gällande frakt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-16 14:38
Ursprungligen av 99andy99:

Min data finns det fortf inte nån info på gällande frakt

Troligtvis har TNT inte fått datorn än. På http://www.apecode.com/appletrack/ kan du kolla var den är (tills dess att TNT har fått den).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-16 15:15
Ursprungligen av annan:

Troligtvis har TNT inte fått datorn än. På http://www.apecode.com/appletrack/ kan du kolla var den är (tills dess att TNT har fått den).

Tack för det tipset. Nu vet jag iaf att min dator är påväg.

Citat:

14 nov 06 flight departed Asus Alpha, Shanghai

Lång flygning ? 2 dagar sen planet lyfte och ingen mer info sen dess.

Ursprungligen av annan:

Troligtvis har TNT inte fått datorn än. På http://www.apecode.com/appletrack/ kan du kolla var den är (tills dess att TNT har fått den).

Schysst länk !!

14 nov 06 flight departed Asus Alpha, Shanghai ETA = 20 nov 06

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 15:36
Ursprungligen av annan:

Troligtvis har TNT inte fått datorn än. På http://www.apecode.com/appletrack/ kan du kolla var den är (tills dess att TNT har fått den).

Min syns inte på apecode.com, den syns på TNT och är nu Amsterdam. Men gissa om jag har kollat på apecode eller inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-16 14:56

Yehoo! Det kommer en snubbe och hämtar iMacen ikväll, då kan jag beställa MacBooken

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-11-16 15:28

Har beställt en till min svåger, beställde en svart MacBook CD men leveransen drog ut på tiden och det visade ju sig att den aldrig kommer att komma, så nu väntar han på en C2D. Hans första Mac så ni kan ju tro att dagarna går långsamt för honom nu. Har trots allt gått sex veckor sen han bestämde sig Hoppas den kommer till veckan.

Annars verkar det vara ett lotteri med frakter. Köpte en TV från en butik Stockholm och frakten tog 7 dagar upp hit till Umeå!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-16 16:04

Kan inte hitta min på varken TNT ape eller på apple.se

jag fick den gamla modellen för ungefär två veckor sedan. den hade en jävla massa problem så efter ett samtal till apple så sa dom att jag ska få en ny. var lite rädd att jag skulle få den gamla modellen men såg idag att det är den nya som kommer. hur glad som helst. men, det skumma är att tnt inte kommit och hämtat den gamla ännu. dom skulle ringt förra veckan men inga samtal från dom än så länge.

apple skickade min macbook idag den 16de och jag beställde i söndags den 12te...

Ursprungligen av =JoNaZ=:

apple skickade min macbook idag den 16de och jag beställde i söndags den 12te...

Men damnit, jag beställde ju på samma dag som du, visst uppgraderade du med 2GB RAM också?
Vill också att min skall skickas idag

Jag beställd den 9:e o de skickade den idag, så det är mest synd om mig!:cool: Men som de brukar säga den som väntar på nåt gott...(blir nästan galen på kuppen?)

Ursprungligen av fraspe:

Men damnit, jag beställde ju på samma dag som du, visst uppgraderade du med 2GB RAM också?
Vill också att min skall skickas idag

jepp jag har oxå 2gb i min som är påväg

Ursprungligen av anders gbg:

jag fick den gamla modellen för ungefär två veckor sedan. den hade en jävla massa problem så efter ett samtal till apple så sa dom att jag ska få en ny. var lite rädd att jag skulle få den gamla modellen men såg idag att det är den nya som kommer. hur glad som helst. men, det skumma är att tnt inte kommit och hämtat den gamla ännu. dom skulle ringt förra veckan men inga samtal från dom än så länge.

dom har fortfarande inte ringt från tnt angående hämtning av min gamla macbook. det har nu gått två veckor.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-18 20:37
Ursprungligen av anders gbg:

dom har fortfarande inte ringt från tnt angående hämtning av min gamla macbook. det har nu gått två veckor.

De plockar nog med den gamla när de levererar den nya.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-16 18:25

Beställde nu! Det blev mellanmodellen med en DVI-adapter då jag kommer hålla många Keynote-presentationer med den

Hoppas jag får den innan den 30 dec, vore gött att ha den med sig på Dreamhack.

17 Nov 2006 15:24 Suzhou Shipped From Originating Depot
16 Nov 2006 10:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Min kommer den 25 Nov och inte efter 4 dagar, som det stod när man först började plitta ner sin beställning ...

Det står väl att den skickas efter fyra dagar, inte levereras?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-17 13:31

Nu packar jag upp min!

Ursprungligen av Bokis:

Nu packar jag upp min!

Dokumentera med bilder!:p

Bevaka tråden