Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-10-26 16:24
Ursprungligen av bjornus:

Någon som har fått sin MBP ivägskickad från fabrik än?

Det verkar som 17" börjar skickas från farbrik den 7:e eller däromkring så den får vi vänta på. 15" borde väl börja levereras nån gång nästa vecka kan jag tänka mig.

Ursprungligen av Lundh:

Det verkar som 17" börjar skickas från farbrik den 7:e eller däromkring så den får vi vänta på. 15" borde väl börja levereras nån gång nästa vecka kan jag tänka mig.

Läste lite på macrumors forum och där va det en dansk som hadde fått sin 15 tummare skickad idag och många britter och amerikaner också

Ursprungligen av bjornus:

Läste lite på macrumors forum och där va det en dansk som hadde fått sin 15 tummare skickad idag och många britter och amerikaner också

Fick just besked från Applestore att min MBP skickats idag !

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 16:51
Ursprungligen av granklin:

Fick just besked från Applestore att min MBP skickats idag !

vilken tid beställde du? och vilken spec?

Ursprungligen av erkus:

vilken tid beställde du? och vilken spec?

Tisdag kväll någon timme efter lanseringen,en MBP 2.16 i grundutförande ej glossy.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-10-26 17:04
Ursprungligen av granklin:

Fick just besked från Applestore att min MBP skickats idag !

Grattis! Som erkus frågade, vilken variant blev det för dig?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-26 19:57
Ursprungligen av xtimmyx:

Nu är snart mina 5 månader med 333Mhz iMac och OS9/Debian över!
Impulsköpte just en 17" MBP med allt standard (inte glossy heller).
Beräknad leverans 20:e November. Så jag tvingas stå ut en månad till med iMacen men nu har jag ju äntligen någonting att längta efter.

Skulle beställt den billigaste men det var ju bara ett par tusen kronor upp till dubbla ram och grafikminne, sen var det ju bara några tusen upp till 17" också visst så det råkade bli en sån. Ska bli intressant att se hur jag ska ha råd med hyran nu som fattig student. Men det löser sig senare :P.

Det var väl 5000kr som skillde till mellanmodellen? Däremot bara 2000kr till till 17" sen.

Hur har du råd som student? CSN o samhället är ju så jävla snåla ;/

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-26 22:47
Ursprungligen av Hagge:

Det var väl 5000kr som skillde till mellanmodellen? Däremot bara 2000kr till till 17" sen.

Hur har du råd som student? CSN o samhället är ju så jävla snåla ;/

Ja det var det, det var jag som klantade mig lite när jag skrev. Tänkte på skillnaden mellan mellan och stora två gånger. Hehe. Jag har inte råd egentligen. Men sålde just en bil för 10.000 och har just fått den här månadens studielån. Men det blir en del nudlar vill jag lova :).

Var det 7-10 dagar på 17" från början också? Det är det både på svenska, amerikanska och engelska Apple Store nu. Hoppas verkligen inte det blir nått leveransproblem med den nu.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-26 16:06

Var ner på macaffärn idag och beställde en macbook pro 15" med 2gb ram och 160gb hårddisk! tar ett tag innan de får in datorerna från apple men hoppas de går fort!

Jag beställde 2006-10-24 15.56, MBP 2.16 2gb 120gb nonglossy och har inte fått den skickad än, är det nu jag får sota för det extra minnet tro?

Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Jag beställde 2006-10-24 15.56, MBP 2.16 2gb 120gb nonglossy och har inte fått den skickad än, är det nu jag får sota för det extra minnet tro?

Vad jag har förstått (läs: läst på diverse forum ifrån personer jag inte känner ) så räknas en maskin som BTO så fort du ifrångår konfigurationen som står på "huvudsidan" (typ dem man för välja model på), dvs beställer du glossy skärm istället för standard matt räknas denn som BTO och brukar ta ett par dagar extra.

Jag beställde en 2,33/2gb/160gb morgonen efter den lanserades, leverings datum är mellan 1-7 nov.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-27 04:44

xtimmyx: Coolt, du gör vad jag inte har vågat ännu, dags för mig också att bli pissblack?

Ja, det var längre tid på 17" från början.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-27 14:37
Ursprungligen av Hagge:

xtimmyx: Coolt, du gör vad jag inte har vågat ännu, dags för mig också att bli pissblack?

Ja, det var längre tid på 17" från början.

Det är bara köra på! Det löser sig alltid, hakuna matata. Dessutom hade jag inte överlevt mycket länge till utan OS X. Har ju två snubbar i klassen med Macbook Pro så man blir ju fan tårögd varje gång dom drar upp sina på lektionerna. Stod inte ut längre :).

Misstänkte det... vad står förkortningen BTO för mer ordagrannt?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 12:55

cto = congifure to order
bto = build to order (eller Bachman Turner Overdrive )

Så där då! Ett stycke MBP 2,33MHz med glossy skärm är beställt, aah...

Efter två års macanvändning genom utbildningen, så fick det bli min alldeles egna beställning.
Beställningen är reserverad hos Apple, återstår att det ska trilla in lite *ching ching* på kontot så skickas beställningen

MBP 15,4" standard utan glossy.
Funderar på att lägga till en MightMouse (BT-versionen)
Är på jakt efter enkelt, stilrent fodral som matchar. Väska får det bli senare.

Ser fram emot leveransen!
To be continued...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-28 21:08

En st. 2,33 ghz MBP 15,4 matt skärm beställdes igår. Första macen för mig privat. Sjukt pepp!
Wish me luck

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 21:21

Ni som har fått era skickade, det skulle vara kul o veta när ni beställde, vad ni beställde och hur långt den har kommit...

Jag beställde en 2,33/2gb/160gb den 25 okt. 08:30 med leveringstid mellan 1 och 7 november. Fick precis mail om att den är på väg!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 17:52

Jag vill också få min skeppad. Jag beställde på eftermiddagen den 24e.

nu har min skeppats iväg, intressant att det stod cto på den trots att jag lade till minne. levereras senast fredag. YEEY!

Min skeppas den 3:e november.. Beställde den 24:e oktober..

Beräknad ankomst den 8:e.. Och vintertiden gör att jag får vänta ytterligare 1 timma.. Tvärtom hade varit sweet:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-29 20:01

Glossy eller inte, vad säger ni?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-30 02:05
Ursprungligen av mirydh:

Glossy eller inte, vad säger ni?

Gör en poll så skall jag rösta glossy.

Själv har jag inte köpt någon ännu, men om ett par dagar så, kanske, jag är fortfarande lite osäker på om jag "behöver" en.. need på jobb ;/

Ursprungligen av barzini:

eh, någon som vet om alla problem åtgärdats med de nya MBPs, typ som jobbiga ljud och värme? satt nyligen med en kompis powerbook som var helt ljudlös och knappt ljummen trots några timmars användning och blev lite hispig...

De nya drar väl helt klart mer effekt men de är mycket snabbare? Det var ju performance/watt som det talades om men eftersom performance har ökats så mycket..

nu är min ocskå skeppad! standard 2.16 med glossy skärm. 3 Nov skall den vara hos mig!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 21:02

varför skeppas inte min då

eller min

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-29 23:27

eh, någon som vet om alla problem åtgärdats med de nya MBPs, typ som jobbiga ljud och värme? satt nyligen med en kompis powerbook som var helt ljudlös och knappt ljummen trots några timmars användning och blev lite hispig...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 09:01

min är oxo på väg nu, skeppades igår (den29e) och beräknas vara framme på tors (2a nov)

Bevaka tråden