Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-11-09 21:17

Inte för mig!! Den är så snmuttt så smutt min nya baby...
helt felfri...
Signing out....

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-09 23:43

Ni som fått datorn kan ni inte knäppa mumsiga bilder och skriva en recension på datorn?

Tog lite bilder och skrev lite om den.
www.ankarklint.se/test

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 01:25

Tror fan att min inte är skickad från Shanghai ännu, beställde den 31/10 skickades, enligt TNT den 3/11 om den nu skickades dvs, börjar misstänka att den inte skickats, för det vore lite märkligt att den skulle fastna i Arnhem i en vecka utan att någon gjorde något, eller så sitter super glad holländare och röker jazztobak med min MBP i knät, suck suck, inget har hänt sedan i måndags, varken Apple eller TNT kan svara på något när man ringer....

Suck suck suck suck, har lovat han som ska köpa min powerbook att han ska få den i morgon som senast, men det lär väl inte hända...

Suck

Uff Bjornus!! Precis sådana bilder som jag vill se medans jag väntar på min allra första mac...gymt!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-10 15:41

Det är inte oktober längre men nu har jag också beställt en MBP, det fick bli minsta modellen

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-10 18:10

Skitföretag! nu har 061109 passerat, ingen dator skickad! Inget nytt datum satt. inte går de nå de på mailen, inte hinner man ringa från jobbet heller.. nu äre inte lätt e!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-10 18:23
Ursprungligen av ibanez:

Skitföretag! nu har 061109 passerat, ingen dator skickad! Inget nytt datum satt. inte går de nå de på mailen, inte hinner man ringa från jobbet heller.. nu äre inte lätt e!!

Ta det lugnt! Sitter du på en Mac av någorlunda ny årsmodell så kan jag säga att en MBP med core 2 duo inte är något man blir särskilt upphetsad över.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-10 18:52
Ursprungligen av Wire:

Ta det lugnt! Sitter du på en Mac av någorlunda ny årsmodell så kan jag säga att en MBP med core 2 duo inte är något man blir särskilt upphetsad över.

sitter på första mac mini modellen som kom ut, 1.42 ghz. har bara 512mb ram. en ny macbook pro med 2 gig ram kommer nog medföra en bra nog förbättring..

fast inte där skon klämmer, är sättet de sköter leveransen på

Undrar vad som händer med Apple's leveranser.. Ingenting har hänt på flera dagar... minst 3 dagar utan att ngt har rört sig.. Skickad den 7:e November.. Men ingenting har uppdaterats.. har inte ens ett tracking nummer.. Arrrggghh

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-11 19:24
Ursprungligen av ru4real?:

Undrar vad som händer med Apple's leveranser.. Ingenting har hänt på flera dagar... minst 3 dagar utan att ngt har rört sig.. Skickad den 7:e November.. Men ingenting har uppdaterats.. har inte ens ett tracking nummer.. Arrrggghh

står fortfarande att min ska skickas 9:e november. verkar inte uppdateras nåt hos apple. kan ju vara skickad min å, de man inte vet..

Ursprungligen av ibanez:

står fortfarande att min ska skickas 9:e november. verkar inte uppdateras nåt hos apple. kan ju vara skickad min å, de man inte vet..

Min skall MBP 17 skall skickas den 14:e, på tisdag alltså. Jag hoppas inte dom förskjuter leveransen ytterligare en vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 19:46

Min har legat i holland i en vecka nu, börjar bli förbannad!

Ursprungligen av Fredric:

Min har legat i holland i en vecka nu, börjar bli förbannad!

Först har man väntat på C2D uppgradering sen i slutet av sommaren . Nu får man vänta ca en månad extra, pga Apple inte kan möta efterfrågan.
Jag tycker! När Apple har uppgraderat eller lanserat en ny produkt. Skall denna produkt finnas för leverans efter 24h.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-11-13 10:45

Hmm.. Har Apple / TNT problem med trackingen? När jag loggade in på Applestore för att se när min MBP C2D 15" skulle komma ser det fortfarande ut så här:

Shipped to STOCKHOLM, SE 08 Nov 2006
Estimated Delivery Date 18 Nov 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

Carrier Tracking Number
In transit to final destination - carrier details to be updated shortly

Har inte kommit något trackingnummer eller info whatsoever sedan den 8/11 -
det är 6 dagar de haft på sig att registrera det?

Ursprungligen av Oxygenic:

Hmm.. Har Apple / TNT problem med trackingen? När jag loggade in på Applestore för att se när min MBP C2D 15" skulle komma ser det fortfarande ut så här:

Shipped to STOCKHOLM, SE 08 Nov 2006
Estimated Delivery Date 18 Nov 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

Carrier Tracking Number
In transit to final destination - carrier details to be updated shortly

Har inte kommit något trackingnummer eller info whatsoever sedan den 8/11 -
det är 6 dagar de haft på sig att registrera det?

Exakt samma information som det står när jag loggar in...

What's stopping them?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 14:09
Ursprungligen av Oxygenic:

Hmm.. Har Apple / TNT problem med trackingen? När jag loggade in på Applestore för att se när min MBP C2D 15" skulle komma ser det fortfarande ut så här:

Shipped to STOCKHOLM, SE 08 Nov 2006
Estimated Delivery Date 18 Nov 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

Carrier Tracking Number
In transit to final destination - carrier details to be updated shortly

Har inte kommit något trackingnummer eller info whatsoever sedan den 8/11 -
det är 6 dagar de haft på sig att registrera det?

Men det står ju i klarttext "Estimated Delivery Date 18 Nov", alltså att den beräknas ankomma den 18 november.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 14:09
Ursprungligen av Oxygenic:

Hmm.. Har Apple / TNT problem med trackingen? När jag loggade in på Applestore för att se när min MBP C2D 15" skulle komma ser det fortfarande ut så här:

Shipped to STOCKHOLM, SE 08 Nov 2006
Estimated Delivery Date 18 Nov 2006 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

Carrier Tracking Number
In transit to final destination - carrier details to be updated shortly

Har inte kommit något trackingnummer eller info whatsoever sedan den 8/11 -
det är 6 dagar de haft på sig att registrera det?

Men det står ju i klartext "Estimated Delivery Date 18 Nov", alltså att den beräknas ankomma den 18 november. Dvs om fem dagar. Vad mer behöver du veta?

Ursprungligen av Mondo:

Men det står ju i klartext "Estimated Delivery Date 18 Nov", alltså att den beräknas ankomma den 18 november. Dvs om fem dagar. Vad mer behöver du veta?

Tja... ett tracking nummer hade varit trevligt. Det är ju halva nöjet!!!

Sedan är den 18:e en lördag och jag åker till Asien på söndagen.. Levererar de på en lördag verkligen? Vill ha ngn att ringa för att eventuellt åka och hämta den innan min resa.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-13 15:08

Jag väntar också på min MBP 15". Orsaken att du inte har fått ett trackingnummer är att din dator är antagligen att den är kvar i Asien eller något. Jag har samma sak, att jag på TNT:s hemsida inte får upp någon info om min leverans. Men om jag går in på den här tracking sidan ser jag när min dator kommer till europa och till TNT. Du ska använda referensnumret som fanns i "shipping comfirmationen" som du fick från Apple.
Jag vet inte om detta hjälper dig men förhoppningsvis kanske du får lite mer info...

Ursprungligen av staffler:

Jag väntar också på min MBP 15". Orsaken att du inte har fått ett trackingnummer är att din dator är antagligen att den är kvar i Asien eller något. Jag har samma sak, att jag på TNT:s hemsida inte får upp någon info om min leverans. Men om jag går in på den här tracking sidan ser jag när min dator kommer till europa och till TNT. Du ska använda referensnumret som fanns i "shipping comfirmationen" som du fick från Apple.
Jag vet inte om detta hjälper dig men förhoppningsvis kanske du får lite mer info...

Stort tack för hjälpen!
Nu kan jag se att min flight har departured från Shanghai den 10:e... men verkar fortfarande inte ha landat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 19:07

Staffler!?
Jag får inte fram någon info alls när jag trackar på den sidan du länkar till!! det händer inget alls, Tracking status for 80xxxxxxxx sedan är det blank!!
Dock så är det lite trist att både Apple och TNT ljuger på sina tracksidor eftersom jag har helt annan information där, varför ska dom ha trackingsidor om dom baserar sig på lögner, enligt TNT så ligger min MBP kvar i holland sedan en vecka

**Så har ser leverans statusen ut för mig ikväll:

Saxat ifrån Apple:

Beställningsbyggd
Shipped to STOCKHOLM, SE 02 Nov 2006
Estimated Delivery Date 08 Nov 2006 (Subject to change)

Saxat ifrån TNT:

Referens XXXX
Upphämtningsdatum 02 nov 2006
Destination Stockholm
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Ställe Status
06 nov 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 13:33 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Här så tar allt stopp, TNT kan inte svara på nått när man ringer Apple skulle höra av sig vilket dom inte har gjort...

Senast redigerat 2006-11-13 19:22
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 11:01
Ursprungligen av Fredric:

Staffler!?
Jag får inte fram någon info alls när jag trackar på den sidan du länkar till!! det händer inget alls, Tracking status for 80xxxxxxxx sedan är det blank!!
Dock så är det lite trist att både Apple och TNT ljuger på sina tracksidor eftersom jag har helt annan information där, varför ska dom ha trackingsidor om dom baserar sig på lögner, enligt TNT så ligger min MBP kvar i holland sedan en vecka

**Så har ser leverans statusen ut för mig ikväll:

Saxat ifrån Apple:

Beställningsbyggd
Shipped to STOCKHOLM, SE 02 Nov 2006
Estimated Delivery Date 08 Nov 2006 (Subject to change)

Saxat ifrån TNT:

Referens XXXX
Upphämtningsdatum 02 nov 2006
Destination Stockholm
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Ställe Status
06 nov 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 13:33 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Här så tar allt stopp, TNT kan inte svara på nått när man ringer Apple skulle höra av sig vilket dom inte har gjort...

Det där är konstigt. Som sagt anger sidan transporten från Shanghai till Holland. Och vad jag kan se verkar det som om din har kommit till Holland- 06 nov 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point . Men vart den sedan tagit vägen vette fan.

Jag vet inte hur det är att prata med TNT, men min erfarenhet av apple är att de fixar det, men man måste "gnälla" lite. När jag ringde dit var det faktist den minst trevliga personen som fick saker att hända

Men men, jag tror personligen att du ska ringa till Apple och "pressa" dem lite. Det har fungerat för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 11:04

Skickade in anmälan på en MBP som hem-PC till DGC. Hoppas att brevet kommer fram i tid.....sista dagen idag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-13 14:02

Kan ingen som fått datorn lägga en recension på den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 14:05

http://macpro.se/ har en recension som är läsvärd, MBP får 5 av 5 ..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-13 16:15
Ursprungligen av Fredric:

http://macpro.se/ har en recension som är läsvärd, MBP får 5 av 5 ..

Tackar

Väntar också på min MBP 17"....skall skickas idag 13:e står det med beräknad leverans den
23:e. Har inte sett något på min mail om att den skulle ha skickats ännu men jag förväntar mig ett snart som säger att allt har blivit försenat

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-13 18:00

ursäkta off topic men ingår det 3 års service i priset om man beställer en MacBook Pro ifrån Apple Store?

Bästa Apple Store-kund!

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Du har säkert fått vårt meddelande om ändrat leveransdatum för din beställning. Tyvärr måste vi nu ändra leveransdatumet igen, eftersom efterfrågan på produkten har överstigit alla våra förväntningar. Vi räknar med att kunna leverera din beställning den 16:e November 2006. Vi vill be om ursäkt för detta och tacka för visat tålamod.

Alla beställningar slutförs i den ordning de tas emot. När din beställning har skickats iväg, får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta. Med hjälp av meddelandet kan du även spåra din beställning.

Nu är har min beställning blivit förskjuten ytterligare två dagar. Jag beställde en MBP 17 den 24:e oktober.

Bevaka tråden