Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-11-03 16:27

03 nov 2006 15:44 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 15:43 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Vilken rysare!

Nu börjar det hända grejer, här har man gått hela veckan utan att få någon ny rad och så kommer det tre stycken på en gång!

03 nov 2006 16:15 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 16:02 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 nov 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
31 okt 2006 19:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
30 okt 2006 13:04 Shanghai Shipped From Originating Depot
29 okt 2006 18:48 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Kan inte hålla mig ifrån den här tråden men jag bara måste...

Statusen för min leverans kom inte upp på TNT förrens Arnhem instansen, jag fick altså inte upp varken Shanghai eller Pudong. Till råga på allt var det Posten som kom med min, kan någon säga varför det inte var TNT?

Måste också säga att min MBP är underbar. Älskar tangentbordet... om jag ska vara ärlig var det den främsta anledningen till att jag valde MBP före MacBooken. Jag är helt enkelt förtjust i tangentbord som lyser

Detta är också min första (nya) Mac, har tidigare haft en Powerbook Titanium (första modellen på 400MHz). Sålde den i början på Maj och har varit Maclös sedan dess.

Beställt!

Hej på er alla!

Då har man jobbat så det skrikit om det, och äntligen fått ihop till en ljuvlig MBP! Jag gjorde min beställning imorse, och hoppas på att Apple snart får in min betalning så att de kan börja bygga datorn för att skeppa iväg den till mig.

Jag har sedan tidigare en iMac Intel Core Duo, vilken jag stormtrivs med! Men gissa om jag längtar efter min MBP!! Man känner sig nästan som ett barn strax innan julafton.

Ursprungligen av RockarDockan:

Hej på er alla!

Då har man jobbat så det skrikit om det, och äntligen fått ihop till en ljuvlig MBP! Jag gjorde min beställning imorse, och hoppas på att Apple snart får in min betalning så att de kan börja bygga datorn för att skeppa iväg den till mig.

Vad har du för preliminära sänd/leveransdatum? Undrar eftersom jag själv beställde en 15" MBP idag.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 23:36
Ursprungligen av christianolsson:

Kan inte hålla mig ifrån den här tråden men jag bara måste...

Statusen för min leverans kom inte upp på TNT förrens Arnhem instansen, jag fick altså inte upp varken Shanghai eller Pudong. Till råga på allt var det Posten som kom med min, kan någon säga varför det inte var TNT?

Efter att ha snackat länge och väl med Apple idag, kan jag berätta att TNT inte tar över försändelsen förrän den är i Europa. Innan dess sköts det tydligen av någon annan. Och det är kanske anledningen till att du inte såg någon status tidigare.

Varför det sedan var Posten som levererade, tja, ingen aning.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-03 18:17

vad fasen är det här, förut i dag stod det att att min MBP hadde skickats i väg med flyg "flight departed" på Apple/Kuehne&Nagel Tracking. Men nu står det bara "Departed from source" igen

verkar vara fler som har råkat ut för samma ska i alla fall. Får bara hoppars att den kommer när apple på stården ska komma.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 18:23

mitt lilla öde är detta att MBPn kom till Örebro tidigt imorse och skulle kunnat levereras idag men eftersom det inskrivna leveransdatumet var på måndag så fick den ligga där över helgen:( Surt sa räven. Tänkte ju sitta och knappa på den hela helgen. men men nu vet jag ju iaf att den verkligne kommer på måndag:)

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-03 18:55

Beställde genom min lokala macaffär den 26:e. de beställde från apple samma dag. datorn är fortfarande inte skickad enligt apples hemsida. De har redan passerat de 5 dagar som var lev tiden för macbook pro 2.16Ghz, 2gb ram och 160gb hårdisk.

segt var ordet!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 19:11

nu sitter jag o skriver på min iaf. riktigt trevligt första intryck ger den faktiskt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 19:30
Ursprungligen av erkus:

nu sitter jag o skriver på min iaf. riktigt trevligt första intryck ger den faktiskt

Åhhh, jag hade kunnat beställt idag men kan inte bestämma mig för 2.33GHz eller 2.13GHz, jag tycker inte det är värt så stor skillnad för 200MHz cpu och 128MB grafikminne, men jag hade velat ha 256MB grafikminne totalt för säkerhetsskull. På en iMac kostar 1GB mer minne 1700kr, 128MB grafikminne 730kr, och 200MHz snabbare cpu 2440kr. Så större delen av skillnaden är ju helt klart från cpun, och den skiter jag i :(, vad skall jag med 2.33ghz cpu för, 2.13, 1.83 eller tom 1.6 räcker ju

Åhh, om de bara kunde sluta snåla på grafikchipen, vad kan 128MB mer minne kosta? $20?

Men vitsen är ju såklart att lura i folk att de behöver en mycket dyrare modell ;/

Ursprungligen av erkus:

nu sitter jag o skriver på min iaf. riktigt trevligt första intryck ger den faktiskt

Berätta mer

Har haft 9:e november som leveransdag hela tiden i stort sett... Nu är den flyttad till den 28:e November!!!! Vad i helvete????

Brev från Apple Store:
Bästa XX,

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Efterfrågan på den produkt du beställde har varit högre än väntat. Vi kommer att leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna hålla det beräknade datum för avsändning som vi gav dig tidigare. Vi räknar nu med att kunna skicka iväg din beställning senast 17.11.2006 .

Vi beräknar att leverera det till din leveransadress den 28.11.2006 eller tidigare.

När beställningen har skickats iväg får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta.
Meddelandet hjälper dig att följa upp din beställning.

Besök Beställningsstatus om du vill se den allra senaste informationen om din beställning.

Vi uppskattar att ha dig som kund och ber om ursäkt för eventuella besvär den
här ändringen kan orsaka dig.

Med vänlig hälsning

Apple Store

Senast redigerat 2006-11-04 08:28
  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 08:26
Ursprungligen av ru4real?:

Har haft 9:e november som leveransdag hela tiden i stort sett... Nu är den flyttad till den 28:e November!!!! Vad i helvete????

Brev från Apple Store:
Bästa XX,

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Efterfrågan på den produkt du beställde har varit högre än väntat. Vi kommer att leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna hålla det beräknade datum för avsändning som vi gav dig tidigare. Vi räknar nu med att kunna skicka iväg din beställning senast 17.11.2006 .

Vi beräknar att leverera det till din leveransadress den 28.11.2006 eller tidigare.

När beställningen har skickats iväg får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta.
Meddelandet hjälper dig att följa upp din beställning.

Besök Beställningsstatus om du vill se den allra senaste informationen om din beställning.

Vi uppskattar att ha dig som kund och ber om ursäkt för eventuella besvär den
här ändringen kan orsaka dig.

Med vänlig hälsning

Apple Store

När la du din beställning på datorn? Vilka specar?

Jag beställde följande den 24:e oktober:
Airport Express
Mighty Mouse
Aperture
Office pkt
MacBook Pro 2.33, 2GB, 15'', non glossy

Ursprungligen av ru4real?:

Jag beställde följande den 24:e oktober:
Airport Express
Mighty Mouse
Aperture
Office pkt
MacBook Pro 2.33, 2GB, 15'', non glossy

Till och med tidigare än jag, och här sitter jag med min... det kanske är 2.33GHz processorn som spökar?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 16:35
Ursprungligen av christianolsson:

Till och med tidigare än jag, och här sitter jag med min... det kanske är 2.33GHz processorn som spökar?

Fast vissa som beställt 2.33GHz har ju fått sina. Kan det kanske vara hårddisken? Min beställdes den 24:e direkt efter att de släpptes, har inte fått den än. Har inget trackingnummer så jag kan inte kolla. 15", 2.33 GHz, 2 GB minne, 160 GB hårddisk, matt skärm, inget annat.

Senast redigerat 2006-11-04 17:09
Ursprungligen av DALVANEL:

Fast vissa som beställt 2.33GHz har ju fått sina. Kan det kanske vara hårddisken? Min beställdes den 24:e direkt efter att de släpptes, har inte fått den än. Har inget trackingnummer så jag kan inte kolla. 15", 2.33 GHz, 2 GB minne, 160 GB hårddisk, matt skärm, inget annat.

Samma konfiguration som jag. Det är "djävulens konfiguration"

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-06 08:16
Ursprungligen av ru4real?:

Samma konfiguration som jag. Det är "djävulens konfiguration"

Ja 160gb hårddisk och 2gig ram verkar ta en jäkla tid alltså. 9:e november står de som leveransdatum fortfarande och 15.e ska jag ha den tydligen. hoppas de går fortare, längtar som en unge på julafton

Ursprungligen av ibanez:

Ja 160gb hårddisk och 2gig ram verkar ta en jäkla tid alltså. 9:e november står de som leveransdatum fortfarande och 15.e ska jag ha den tydligen. hoppas de går fortare, längtar som en unge på julafton

N Y T T B E S K E D F R Å N A P P L E ! ! !
Shipped today.. levereras senast den 17:e!!! Muahahhahahahahahhaha

och detta trots min djävulska konfiguration

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-07 18:57
Ursprungligen av ru4real?:

N Y T T B E S K E D F R Å N A P P L E ! ! !
Shipped today.. levereras senast den 17:e!!! Muahahhahahahahahhaha

och detta trots min djävulska konfiguration

men fuck! Står fortfarande beräknat 9:e på min och att jag ska ha den 15:e. men då borde de fått in hårddisken så de skickar den snart iaf. Skynda på nu apple, vill ha den NU!

Grymt besviken nu.... Skulle tagit med mig den till Asien.. Åker lördagen v 47.. och den kommer tidigast tisdagen efter... K**en också!!!!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-04 08:52

jag har leveransdag 9:e november trots min enkla beställning 26:e oktober. skulle skickas inom 5 dagar, nu har de gått mer. dessutom sänkte man på applestore till 3 dagar dagen efter. förstår inte vad som tar tid?

Kolla mailen... anländer strax ett mail från Apple liknande det jag fick (om du har otur)

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 10:00

Ha Ha ..min dator är borta...
Hittade den på tnt i torsdags - ringde dom och kollade och hon sa att den kommer fredag..Väntade som ett barn.
Igår (fredag) så ska jag kolla nummret igen, då finns det inte!!!Ringer TNT och dom kan inte hitta det heller...Senast jag kollade så var datorn i Holland..Sjukt jobbigt...

03 nov 2006 22:59 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 16:15 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 16:02 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 nov 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
31 okt 2006 19:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
30 okt 2006 13:04 Shanghai Shipped From Originating Depot
29 okt 2006 18:48 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Nu verkar det som den borde komma på måndag åtminstonne, även om jag tyckte det om både torsdags och fredags.... det står fortfarande ETA 2 november på apples shipment status, den verkar inte uppdateras så ofta.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 14:12
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

03 nov 2006 22:59 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 16:15 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 16:02 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 nov 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
31 okt 2006 19:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
30 okt 2006 13:04 Shanghai Shipped From Originating Depot
29 okt 2006 18:48 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Det här är komiskt. Mitt paket anlände ett par minuter före ditt till Arnhem, men jag har ingen info om Helsingborg...och det ska till Malmö. TNT:s uppdateringar är lite hipp som happ. Jag lovar att om jag ringer och kollar så har det inte lämnat Shanghai...:confused:

  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 16:06

mina stats är följande, så den borde väl också vara i helsingborg bara att den inte är uppdaterad. får väl se på måndag helt enkelt

03 nov 2006 15:35 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 15:27 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 nov 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
31 okt 2006 19:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
30 okt 2006 13:04 Shanghai Shipped From Originating Depot
29 okt 2006 19:15 Shanghai Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-11-04 16:15

Min är inte heller uppdaterad:

03 nov 2006 15:47 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 15:46 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Någon som vet om TNT brukar jobba helg i Sverige och Holland?

TNT jobbar helg..

Ursprungligen av elmo:

Min är inte heller uppdaterad:

03 nov 2006 15:47 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 15:46 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Någon som vet om TNT brukar jobba helg i Sverige och Holland?

Antar att du fått din nu, men för er andra som undrar så verkar TNT jobba helg... Min kom till arnhem 10 nov kl 17:53. Ringde nyss TNT och tjejen där sa att om allt gick enligt planen skall jag få min på måndag..

/J

Bevaka tråden