Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är nog första gången som min kommit längre än någon annans, det var en ny känsla, den är bra!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-04 20:10

Fortfarande ingen i världen typ som kommit över en 17"?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-06 10:33
Ursprungligen av xtimmyx:

Fortfarande ingen i världen typ som kommit över en 17"?

Min 17" blev just försenad en vecka. Den skulle skickats från Apple den 7:e men det datumet har nu ändrats till den 14:e. Nu har jag i och för sig en BTO variant (3 GB RAM) så det kan vara därför. Denna dator beställdes för övrigt inom 24 timmar från att de nya C2D-mbp:n släppts.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-06 11:21
Ursprungligen av Lundh:

Min 17" blev just försenad en vecka. Den skulle skickats från Apple den 7:e men det datumet har nu ändrats till den 14:e. Nu har jag i och för sig en BTO variant (3 GB RAM) så det kan vara därför. Denna dator beställdes för övrigt inom 24 timmar från att de nya C2D-mbp:n släppts.

Skumt, min är inte försenad än, och jag beställde den 26:e och har den 9:e som datum för ivägskeppande. Fast min var ju iofs helt rakt igenom standard.

Drygaste väntan någonsin!
MIn status på TNT har inte ändrats sen i torsdags den 2e november.

03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 14:26 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Ringde ändå igår till TNT och frågade vad som händer.
Fick svaret tillbaka att under helgen uppdateras deras system och att jag idag skulle
ha fått ny information om vart försändelsen befinner sig - men icke!
Beställde för exakt en vecka sedan - den 30:e Oktober.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-06 15:26
Ursprungligen av daniels:

Ringde ändå igår till TNT och frågade vad som händer.
Fick svaret tillbaka att under helgen uppdateras deras system och att jag idag skulle
ha fått ny information om vart försändelsen befinner sig - men icke!
Beställde för exakt en vecka sedan - den 30:e Oktober.

tror dem har något problem med sitt system just nu, försökte spåra mina MBP via deras E-posttjänst men fick till baka att deras server inte har tagit emot mailet än

Ursprungligen av daniels:

Drygaste väntan någonsin!
MIn status på TNT har inte ändrats sen i torsdags den 2e november.

03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 14:26 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Edit:
06 nov 2006 19:00 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
06 nov 2006 18:59 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 14:26 Shanghai Consignment Received At Transit Point

saker och ting börjar röra sig.
Hur står är chansen att den kommer imorgon (läs Tisdag) tror någon om allt går som det skall?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-07 18:27
Ursprungligen av xtimmyx:

Skumt, min är inte försenad än, och jag beställde den 26:e och har den 9:e som datum för ivägskeppande. Fast min var ju iofs helt rakt igenom standard.

Gick din iväg idag?

Ursprungligen av xtimmyx:

Fortfarande ingen i världen typ som kommit över en 17"?

Enligt orderstatusen skall min 17" MBP + prylar skickas 7 Novevember, alltså imorgon.
Beräknad leverans: 16 November. Vi får väl se om det blir nån MBP till veckan eller nästa vecka.

Enligt Apple Order Status

Produkt
MBPRO 17/2.33 CTO
Beställningsbyggd <---- Det verkar som mbp är byggd och redo att skickas. I helgen kunde man klicka och få info på specifiktationer tex glossy sv OSx etc.

Senast redigerat 2006-11-06 18:51

jag fick två spännande rader på min trackinglista:

06 nov 2006 02:26 Orebro Out For Delivery
06 nov 2006 01:51 Orebro Import Received

Hur kan det komma poster som inte varit än, det är ju 4 timmar kvar till den första och 4,5 till den andra, vad betyder det?

Macbook Pro via HemPC/Mac 18/9 CD eller C2D?

Hej!

Tacksam för er åsikt, håller på att krypa ur skinnet at oro +- hopp. Min fråga gäller väl inte så mycket exakt leveransdatum men tänkte att jag kanske kan haka på den här tråden istället för att skapa en ny, rätta mig gärna annars!

Alltså, jag beställde en Macbook Pro 15" 2.0 GHz via SLL:s HemPC-avtal 18/9 med den något lustiga specifikationen:

15,4"/2.0CD/1GB/80-5400/ATI X1600 128/USB2/FW400
"Direktmatad 8x SuperDrive (DVD±RW/CD-RW, DVD+R, **dubbla lager**)"
USB2/FW400

(Vad jag vet har det inte funnits någon sådan 15" vid det tillfället med dual-layer-DVD och 1 GB minne men jaja.)

Prel leveransdatum från Nicator då jag kontaktade dem den 26/10, alltså efter MBP C2D kom som ju bekant, var "under November" och att det skulle vara den gamla MBP:n utan C2D, .

Om den kommer senare i Nov tror ni det blir gamla eller nya MBP om ni får gissa? Känns ju tveksamt att Nicator skulle ha byggt upp ett lager med MBP före 25/10 och skicka det senare nu i Nov, eller? (Hoppas i alla fall det blir en C2D förstås!:)

Tack!

Senast redigerat 2006-11-06 00:50

verkar som att jävuls konfigurationen kommer idag. Min befinner sig iaf i Oslo nu (där den även ska leveras)

05 nov 2006 17:45 Oslo Import Received
03 nov 2006 16:53 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 nov 2006 16:52 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

06 nov 2006 08:42 Oslo Out For Delivery

yay!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-06 10:15
Ursprungligen av johan dansk:

06 nov 2006 08:42 Oslo Out For Delivery

yay!

Dude, beställde du från apple.se eller apple.no ?
Jag bor i Oslo och är på väg att köpa mig en MacBook Pro 15, 2, 160, men vill inte ha norskt tangentbord. Hur lång tid från beställning till leverans?

Ursprungligen av chrullo:

Dude, beställde du från apple.se eller apple.no ?
Jag bor i Oslo och är på väg att köpa mig en MacBook Pro 15, 2, 160, men vill inte ha norskt tangentbord. Hur lång tid från beställning till leverans?

Dude, beställde från apple.no, den 25. okt. på morgonen.
Vad jag vet kan du endast välja norsk eller amerikansk tangetbord, på apple.no, vet dock inte om svenska applestoren kan levera till norge.
Jag har en PB med norsk tangentbord sen innan, har dock alltid kört med svensk layout på den av gammal vana (och frustration över vissa teckenplaceringar).

  • Oregistrerad
  • 2006-11-06 15:22

Fick det bekräftat nu att det är 160 GB-hårddisken som spökar. Detta är en helt ny hårddisk och har inte räckt till till alla beställningar.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-06 15:59
Ursprungligen av DALVANEL:

Fick det bekräftat nu att det är 160 GB-hårddisken som spökar. Detta är en helt ny hårddisk och har inte räckt till till alla beställningar.

Typiskt!, Du vet inte när dom får nya? kanske är den 9.e som många har som leveransdatum?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-06 16:19
Ursprungligen av ibanez:

Typiskt!, Du vet inte när dom får nya? kanske är den 9.e som många har som leveransdatum?

14:e fick jag höra som preliminärt besked. Kunde komma tidigare men också senare =(

Så ja! nu sitter man vid sin nya fina MBP 2.16 Glossy!
Vilken kvalitét det är i maskinen! Har lekt med en powermac G4 400Mhz och den känns nu lite slöare hehe

Min har äntligen anlänt, och den är underbar! och inte nog med det så fick jag en trevlig överraskning, min 120 gb disk var en PMR hitatchi och inte LMR Fujitsu som många andra fått. nu kanske inte hitatchi är så mycket att sträva efter men den var ju perpendicular!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 01:28

Har nu min nya C2D 2.33Ghz MacBook Pro och den fungerar underbart, därmed lämnar jag denna tråden. tack för en spännande bevakning!;)

Ursprungligen av sirbjorn:

Har nu min nya C2D MacBook Pro och den fungerar underbart, därmed lämnar jag denna tråden. tack för en spännande bevakning!;)

Säger detsamma!

  • Medlem
  • 2006-11-07 01:43

Det är ju svårt att förstå varför de delar upp leveranserna... min ligger och jäser någonstans i Stockholm, och har gjort det i över ett dygn. Då jag bor i Stockholm tycker man att de kunde dela ut paketet. Om två personer lägger en order samma dag hajar jag inte hur den ena kan få den levererad två dagar före. Borde det inte vara billigare att skicka en lite större mängd vid samma tillfälle?

Någon som vet hur länge på dagen som TNT/Posten delar ut paket?
Mitt paket finns i Malmö nu och ska frakta sig 20 mil uppåt i landet.. Jag vill ju vara hemma när den kommer, men jobbet står i vägen!

Ursprungligen av stfm:

Det är ju svårt att förstå varför de delar upp leveranserna... min ligger och jäser någonstans i Stockholm, och har gjort det i över ett dygn. Då jag bor i Stockholm tycker man att de kunde dela ut paketet. Om två personer lägger en order samma dag hajar jag inte hur den ena kan få den levererad två dagar före. Borde det inte vara billigare att skicka en lite större mängd vid samma tillfälle?

har din kommit?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 17:19

Jag beställde min 15,4 2.33ghz MPB 31-okt och ska få den 23-nov snacka om SURT !!!!!!!!!!!!!!

Beställde en 15" 2,33a med glossy skärm och 120gb disk fredagen den 27e hos Kameradoktorn.
Kom under helgen fram till att jag kanske skulle ändra till 160gb disken.
Ringde Kameradoktorn på måndagen den 30e och bad dem ändra disk.
Fick idag reda på att det inte gick att ändra i min beställning i och med att jag inte gått på standard konfigen med matt skärm..

Det känns lite halvsegt att då man köper en dator för 25000 att man inte har möjlighet att ändra sig ang konfigurationen.. Vad tycker ni? /Magnus

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-07 20:32
Ursprungligen av mklackenstam:

Beställde en 15" 2,33a med glossy skärm och 120gb disk fredagen den 27e hos Kameradoktorn.
Kom under helgen fram till att jag kanske skulle ändra till 160gb disken.
Ringde Kameradoktorn på måndagen den 30e och bad dem ändra disk.
Fick idag reda på att det inte gick att ändra i min beställning i och med att jag inte gått på standard konfigen med matt skärm..

Det känns lite halvsegt att då man köper en dator för 25000 att man inte har möjlighet att ändra sig ang konfigurationen.. Vad tycker ni? /Magnus

Det är helt enkelt säkrare och bättre att beställa från Apple direkt.. varför köper folk hos återförsäljare i huvudtaget?

För mig gäller i alla fall att känna och klämma i butiken, beställa gör man ju på Apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-07 22:51
Ursprungligen av mklackenstam:

Beställde en 15" 2,33a med glossy skärm och 120gb disk fredagen den 27e hos Kameradoktorn.
Kom under helgen fram till att jag kanske skulle ändra till 160gb disken.
Ringde Kameradoktorn på måndagen den 30e och bad dem ändra disk.
Fick idag reda på att det inte gick att ändra i min beställning i och med att jag inte gått på standard konfigen med matt skärm..

Det känns lite halvsegt att då man köper en dator för 25000 att man inte har möjlighet att ändra sig ang konfigurationen.. Vad tycker ni? /Magnus

Självklart har du rätt att ändra dig innan leverans. Beställde själv först 100 gb disken men ångrade mig dagen efter till 160 gb disken. Gjorde detta dock direkt via Apple men detta borde gälla Kameradocktorn också.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-07 20:27

08 Nov 2006 03:12 Malmo Out For Delivery
08 Nov 2006 00:22 Malmo Out For Delivery

men på Apple sida tår det att Estimated Delivery Date 09 Nov 2006

hoppar jag får den i morogn då

synd bara att man bor på Öland och inte i Malmö

men men sår i alla fall rätt på Destination hos TNT

Bevaka tråden