Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Vi måste tyvärr revidera det tidigare uppskattade leveransdatumet för din MacBook-beställning har ändrats. Vi uppskattar nu att vi kommer att skicka din beställning den 13:e november 2006."

Fick mail om leveransen idag. Nu får jag ytterligare vänta i 2 veckor på min MBP 17.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 22:01

Min är så nära så nära!!!!

Men seriöst- kameradoktorn...Skyll dig själv...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-07 22:23

06 nov 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 13:33 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Såhär har det sett ut för mig sedan igår, har inte hänt något alls idag, men den ska levereras imorgon enligt apple,, vad tror ni, får jag min MBP imorgon?

Ursprungligen av Fredric:

06 nov 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 13:33 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Såhär har det sett ut för mig sedan igår, har inte hänt något alls idag, men den ska levereras imorgon enligt apple,, vad tror ni, får jag min MBP imorgon?

Min kom också till Arnhem igår, Helsingborg idag. Båda borde ha skickats med samma leverans till Sverige? Hoppas de dyker upp imorgon... TNT verkar inte uppdatera särskilt ofta.

07 nov 2006 15:38 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
06 nov 2006 18:39 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
06 nov 2006 18:38 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 nov 2006 16:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 15:25 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Min bejb anländer (om ingen kapar transporten på sista biten) om några timmar, typ onsdag för-/eftermiddag.

Senaste statusen
08 nov 2006 00:24 Malmo Out For Delivery

Vem ska kunna sova nu? Jag är, som de säger i staterna, exalterad !
Hade gått snabbare om jag satt mig i bilen och kört ner till malmö

OT (lite)
Har någon varit med om att få samma tracking number som en tidigare mottagare hos TNT?
Beställde lite diverse tillbehör från Appelstore igårkväll och fick mitt tr.nr idag.
Kollade statusen på TNT och där hade "HERR HEINEMANN/BRITZ" från Kiev/Ukraina fått något levererat den 6 oktober 2006 från TNT.
Min leverans stod också med på samma tr.nr. Bara undrar...

Senast redigerat 2006-11-08 02:40
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-08 09:32

Ja, det händer att man får samma som en tidigare förändelse. Det haer hänt mig också.

Min är också »Out For Delivery» idag onsdag. Ett tips (.. erfarenhet från tidigare TNT leveranser) är att hålla koll på när dom dyker upp om ni inte lämnat portkod så dom kommer in. De ringer sällan i förväg å berättar att dom är på väg utan kommer oanmälda. Kommer dom inte in vid detta tillfälle åker grejjerna tillbaka till deras lager och du tvingas vänta ytterligare minst en dag på leverans. Jag ringde å gav dom min portkod när det började dyka upp info på TNT Tracker.

Inte alla som har portkodsproblemet men ni hajjar.

Anamorphic, du som har erfarenhet av leveranser...hur fungerar det egentligen? (Väntar på min MBP som skall skickas ca 13nov) Kan TNT dyka upp närsomhelst under dagen? Jag som de flesta andra är väl på jobbet/skolan större delen av dagen, betyder det att man måste ta en hel dags ledigt bara för att de kan dyka upp närsom?

Tack på förhand...

  • Medlem
  • 2006-11-08 11:40
Ursprungligen av Victor_Ward:

Anamorphic, du som har erfarenhet av leveranser...hur fungerar det egentligen? (Väntar på min MBP som skall skickas ca 13nov) Kan TNT dyka upp närsomhelst under dagen? Jag som de flesta andra är väl på jobbet/skolan större delen av dagen, betyder det att man måste ta en hel dags ledigt bara för att de kan dyka upp närsom?

Tack på förhand...

Jo, jag trodde att jag hade kryssat i så att den skulle levereras på kvällen, men de dök upp klockan 14 i går. Då var jag så klart inte där. Jag hajar inte varför de inte ringer först, de måste ju rimligen få vända med rätt många paket. Andra budfirmor ringer ofta en halvtimme innan om det inte är ett snabb-bud, så man kan omdirigera det om det skulle behövas. Min uppfattning är att TNT suger.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-08 11:44

Ett tips är ju att beställa till sin jobb-adress om man vet att man är där, och är man inte anträffbar för stunden lämnar dom ju paketet i reception eller liknande. Fick ett paket hit levererat till skolans reception igår senast.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-08 11:52

Dom brukar säga att dom kan komma någon gång mellan 7 och 16 eller nåt sånt där. Mellan den tidsperioden kan det vara när som helst. Dom brukar komma ungefär samma tid på dagen till samma address varje gång på grund av att dom kör en fast tur. Det är dock inget du kan räkna med utan du får helt enket stanna hemma eller ringa Apple Store och be dem ändra leveransaddress. TNT har inte befogenheter att ändra addressen men vill du kan du åka ut till det närmaste kontroret därd om kör ut från och hämta paketet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 12:25

Beställning av MBP 15" Standard

Tjena!

Jag har länge följt denna tråden eftersom jag också har beställt en MPB. Jag beställde den billigaste fast med glossy-skärm, därtill lade jag till en Le-vertigo väska, en skrivare och ett par JBL Creature högtalare. Eftersom jag är svenskspråkig och bor i Finland ville jag ha alla medföljande manualer på svenska. Så jag ringde till Apple och bad dem fixa det, tjejjen som jag pratade med visste inte om de kunde ordna det, men lovade att ta reda på och maila mig nästa dag. Men dagarna gick och inget mail dök upp. Jag hade tappat hoppet, tills plötsligt en dag som var mitt language-kit utbytt från Finland -> Sweden, bra!

Alla produkter hade shipping-date 2.nov alltså i torsdags, men jag inget hade skeppats än igår och jag bestämde mig för att ringa apple igen. Det visade sig att en tredje person hade satt en "hold" på min beställning så att det var möjligt att byta språk-kitet med datorn. Men det visade sig sedan att den som satte dit holden glömt att ta bort den! Killen jag pratade med på apple beklagade sig på vanligt maner.. Och sade att de skulle skicka den "as soon as possible". Det är lite surt att höra att de som hade shipping 2nov, har börjat få sina datorer. Det kunde ju jag också ha fått!

Nåja, den långa väntan har blivit ännu längre.. Det skulle bara fattas att min dator får någon transportskada, vilket kan hända eftersom min klasskompis lastar av fraktflygen här på Åbo flygfält

Fick min idag. TNT har när jag talat med dom i telefon sagt att dom levererar mellan 10-13 eller 14-17. I alla fall när det gäller Stockholm. Kan kanske skilja sig ute i landet.

09.27 stod det »Out For Delivery» och dom var här en timme senare. Lilla Julafton!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-08 18:56

Vart fan håller min burk hus då?
Jag har samma rutt som daniels, han har fått sin min verkar typ vara kvar i Arnhem, inte ett skit har hänt sedan i måndags..

06 nov 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 nov 2006 11:00 Shanghai Shipped From Originating Depot
02 nov 2006 13:33 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Någon som har något tips!?

F

Jag ser att folk börjar att få sin 15-tums macböcker pro. Är det någon som fått sin 17-tums hemlevererad eller skickad nyligen? Min leverans har blivit uppskjuten en vecka.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-08 22:35
Ursprungligen av PeteDandy:

Jag ser att folk börjar att få sin 15-tums macböcker pro. Är det någon som fått sin 17-tums hemlevererad eller skickad nyligen? Min leverans har blivit uppskjuten en vecka.

Beställde min den 26:e och den skickas imorgon enligt order-statusen. Verkar som om många fått sin leverans uppskjuten men jag har mirakulöst nog klarat mig hittils (men jag svär att jag får ett mail där dom skjuter upp den exakt när jag klickar på "Skapa inlägg" som straff för min optimism).

Ursprungligen av xtimmyx:

Beställde min den 26:e och den skickas imorgon enligt order-statusen. Verkar som om många fått sin leverans uppskjuten men jag har mirakulöst nog klarat mig hittils (men jag svär att jag får ett mail där dom skjuter upp den exakt när jag klickar på "Skapa inlägg" som straff för min optimism).

Jag tror att det är mitt "second skin" fodral som gör att leveranstiden blev uppskjuten. Varför beställde jag den för!?!?!??!?!?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-09 19:15
Ursprungligen av xtimmyx:

(men jag svär att jag får ett mail där dom skjuter upp den exakt när jag klickar på "Skapa inlägg" som straff för min optimism).

Gissa vad jag just fick för mail?!!!

Ursprungligen av xtimmyx:

Gissa vad jag just fick för mail?!!!

Det är tufft att leva för tillfället....:confused:

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-09 22:11
Ursprungligen av xtimmyx:

Gissa vad jag just fick för mail?!!!

Vilket datum gäller för dig nu då?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-09 22:50
Ursprungligen av Lundh:

Vilket datum gäller för dig nu då?

Nu är det den 13:e som gäller, vilket jag iofs inte tror är fy skam ehller eftersom de flesta verkar ha fått den 14:e (men än en gång lär min optimism straffas med ytterligare försening).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-09 08:46

Ni som fått era, vad tycker ni om skärmen? Jag har en matt 15" och jag tycker nog den är lite grumlig och ojämnt belyst. Kan vara inbillning efter att ha läst alla skräcktrådar om det på apples supoprtforum och macrumors.com. Vad säger ni? Är ni nöjda med skärmarna?

Min glossy är felfri. Hur nöjd som helst!

Ursprungligen av Ardri:

Ni som fått era, vad tycker ni om skärmen? Jag har en matt 15" och jag tycker nog den är lite grumlig och ojämnt belyst. Kan vara inbillning efter att ha läst alla skräcktrådar om det på apples supoprtforum och macrumors.com. Vad säger ni? Är ni nöjda med skärmarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-09 09:01

Idag kom en 15 tum 2,33 som jag beställde 31 okt. Riktigt bra leveranstid.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-09 09:49

Idag har vi kommit till dagen då de står att apple ska skicka min dator, får se hur de blir med den saken, de har iaf inte ändrat datumet än, men dagen är lång...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-09 12:05

fick min 15tum 2,33 i dag med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-09 12:10

Frid
Får jag fråga när du beställde din..

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-09 13:10
Ursprungligen av Fredric:

Frid
Får jag fråga när du beställde din..

25 oktober , men fick vänta på dem skulle få in TUCANO CABLE POUCH

Alltså... Min skickades den 7:e och vårt j*vla filter hindrar mig från att spåra leveransen från jobbet (vill ligga online och kolla hela tiden efter uppdaterad information). Vilket nr använder ni på tnt.se?

Via applestore så meddelas att det är Flextronics som ombesörjer leveransen

  • Oregistrerad
  • 2006-11-09 15:02

Fick min idag till jobbet och sitter här och kollar på en brun kartong..Väntar på ett bud bara sen blir det hem och leka leka leka...

Bevaka tråden