Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-11-23 16:11

Rätt säker på att de inte kör ut på helger.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-23 16:53

suck... ja och jag antar att den inte hinner hit tills imorgon, dom plockade just upp den i arnhem huben, så det får bli efter London jaja, det blir mer tid att spendera med flickvännen då!

Jag skriver från den nu.... ja e så glad... men lite ovan när jag kommer från PC........

  • Oregistrerad
  • 2006-11-23 19:12

Bra, nu är den i Helsingborg i alla fall. Hoppas den kommer i morgon då!

23 nov 2006 16:50 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point

Hade beställt en 15" 2,33 med blanka skärmen.
I torsdags ringde jag min återförsäljare som berättade att dom fått en rejäl last med MacBooks och att min skulle vara en av dem.
Glad i hågen hoppade jag direkt in i bilen. 5 minuter senare ringer dom upp mig; Min dator var inte med... En timme senare får jag reda på att den ska skeppas dagen efter dvs nu i fredes den 17e.
Så det var bara till att vänta... Men de hade därimot fått in en standard konfigurerad för mycket (matt skärm, 120gb disk..)
Om jag ville kunde jag ta den istället.

Jag stod där i butiken och velade fram och tillbaka. Matt eller blank? Nu eller om två veckor?

Jag tog den de hade och vilken fantastisk dator. Photoshop (som är det jag ska ha den till) rullar på fantastiskt. Jämfört med min gamla 1,5ghz Powerbook är det natt och dag.
Kör Bridge, Itunes, Mail, Ichat och 5 tunga bilder i Photoshop och inga badbollar i sikte.

En helt fantastisk dator! Hoppas ni andra kommer bli lika glada som jag /Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-23 22:12

Ett sista desperat rop på hjälp; Säg att den kommer till Borås imorgon, kan man åka dit på lördag förmiddag och hämta den direkt därifrån?? Min hjärna säger att TNTs lager i sverige inte borde ha stängt en lördagsförmiddag... Eller rättare sagt, det sista lilla hopp som finns kvar inom mig

Ska ringa TNT imorgonbitti...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-24 09:07

Äntligen!!!

24 nov 2006 07:58 Gothenburg Out For Delivery

GOTEBORG, SE 24/11/2006 8:45 OUT FOR DELIVERY

Snart är den här. Kan inte bärja mig längre!!!!!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-24 09:55

Ja, då har man den till slut. Precis EN MÅNAD efter beställning!! Har inte packat upp den ännu, det får vänta lite till.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-24 12:04

24 nov 2006 09:31 Gothenburg Out For Delivery
Bor 22 mil från Eksjö som med lite tur borde den vara här när som helst!

Ursprungligen av xtimmyx:

24 nov 2006 09:31 Gothenburg Out For Delivery
Bor 22 mil från Eksjö som med lite tur borde den vara här när som helst!

Jag har inte fått MBP:n ännu. Fast jag bor centralt i GBG.

Sitter och surfar med min nya MPB.....

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-24 16:26

Ah min kom precis nu! Äntligen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-24 19:03

Helsingborg är min nu... funderar på att stjäla en bil, åka dit nu över natten, göra inbrott och sedan åka upp till nyköping och ta flyget till London! ... vill ha min dator... Nu blir det inte förrän torsdag..

Jag är mycket nöjd med min äppelbook pro. Undrar vad jag skulle ha gjort utan min favorit.

Så här ser det ut på apecode.com för min del...kan någon vänlig själ förklara för en "switcher" vart i processen min MBP ligger? Som jag förstod det (innan den 23:e) så skulle den ha skickats så att den landade i europa den 24:e? Har ett uppskattat leveransdatum på den 29:e (efter flera framflyttningar)...känns som att det kan bli strul med att få den tills 29:e?

Date Code Actual Status Status Description Shipping Point ETA

23 nov 06 32 05 Flight Booked Apple Shanghai 24 nov 06
20 nov 06 30 63 handover at supplier Apple Shanghai 24 nov 06
19 nov 06 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Shanghai
19 nov 06 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai 24 nov 06 +

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-11-27 12:39

Fick äntligen min 17" i fredags och jag har absolut inget att klaga på. Jag är helt totaltförälskad i den. Underbar maskin, och snabb som blixten!

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-27 19:46
Ursprungligen av xtimmyx:

Fick äntligen min 17" i fredags och jag har absolut inget att klaga på. Jag är helt totaltförälskad i den. Underbar maskin, och snabb som blixten!

Grattis! Min har precis passerat Arnhem nu. Det var tydligen ännu större förseningar på varianterna som var lite specialkonfigurerade men nu är den i alla fall snart här.

Wie!, Nu har jag precis öppnat kartongen.
Switcher är man också. Så nu kanske det blir mycket aktivitet för mig med frågor snart!

Hur lång tid tar det tills man får ett trackingnummer?
Beställde min 17" 3GB 7200rpm den 3:e november.
Den är tydligen skeppad iallafall...

  • Oregistrerad
  • 2006-11-27 22:29

Allright, nu är det så här att jag läst genom tråden någorlunda men är alldeles för exaltherad för att komma fram till någonting vettigt. Därför skriver jag ett nytt inlägg som jag hoppas bidrar med lite ny information på något sätt.

Jag beställde den minsta Macbook Pro den 22 november, men pga försenad betalning var den godkänd först den 24 november. Då stog det att den skulle levereras den 7-8 december. Nu till min glädje ändrades det beräknade leveransdatumet till den 30 november - 1 december. Men, nu till saken. Hur pålitligt är detta? Den har i dag(27) inte ens skickats.

Det står "Snabbleverans (EMEA)", är det från de vackra stonerna i Amsterdam eller WOOT?
GE MIG MIN MACBOOK PRO NU *sliter håret av mig*

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-27 23:25

om vi nu skall snacka "flygplansspråk" så är Arlanda ESSA

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 09:22

Din bestälnning har skickats iväg <3

Skrev upp trackingnummret på armen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-28 15:05

... Min dator har levererats hem till mina föräldrar
Jag sitter i London
Pappa ringer hemifrån och berättar (han minst lika tokig i mac som jag)
Jag hör hur han sliter upp paketet medans han pratar ivrigt med mig. batterierna i mobilen dör. laddaren ligger hemma... sorg... ångest... smärta... två dagar kvar

Vi har precis fått en leverans av Nya MacBooks.

7 st som vi packade upp fick kernel panic när installationsguiden kördes, sen tröttnade vi och slutade packa upp kartonger.

Efter en säker start kunde vi skapa ett konto, starta om datorn och sen köra, däremot så fick vi kernel panic på alla maskiner när vi försökte välja ett airport-nätverk.

Vi kopierade då Appleairport.kext och appleairport2.kext från en intel iMac till /system/library/extensions och startade om, voila! som fransmännen säger... datorerna funkar.

Så ni som får nya Macbooks och får kernel panics under installationsguiden, testa detta. Datumet på dom antagligen defekta drivrutinerna är 2006-09-29, dom vi har använt från en intel imac C2D har datumet 2006-08-09. Versionsnumrena är dock samma oavsett datum, om man skall lita på det som står när man väljer "visa info"

/Daniel Damlin - Provectum System AB http://www.provectum.se

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 22:28

Min dator beställd den 23 nov men tidigare leverans tid 6 dec har nu fått ny tid - den 11 eller 12e... usch! Känns som bara början
kanske till jul?
beställde en 2,16 15"

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-29 14:55

Äntligen här! (Kom strax före 12.) Bara packat upp den och startat upp den för att se att allt fungerade och visst verkar den riktigt bra. Tyvärr hann jag inte mer innan skolan kallade så, jag får vänta tills ikväll eller imorgon för att installera om OS X och konfigurer den som jag vill ha den. Skulle kunna använda flyttassistenten men föredrar att göra sånt manuellt.

En liten screenshot hann jag dock med:
http://firefly.csbnet.se/bilder/screenshot/screenshot_20061129.png

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 16:55

12 timmar resa hem... PLÅGA! Men nu sitter jag här med datorn i knät!
4 minuter efter att jag skurit upp plasten på kartongen så var allt färdigt. Bara att börja tanka filer!
Ska berätta mer snart.
Hastigheten är inte alltid helt tillfredsställande, trots att jag kommer från en ibook 400...

Uff har just nu mitt oskuldsmöte med min första mac...en 17'' MBP...känner mig lite lost men men...det gör väl bara ont "första gången" sen blir det väl bättre....:)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-01 01:15

Mmmm, då har man plågat den ordentligt såhär i början...

Som sagt, att få igång allt är som vanligt barnsligt smidigt, CD-skivorna kom aldrig upp ur kartongen och allt var bara att tuta och köra. Men det var inget oväntat antar jag...

Jag har inte hunnit dra fram några FPS resultat osv från spel utan mer en generell känsla av hur snabb datorn är.
Jag har suttit vid 1,5GHz PBG4 1,5gb i något år (föräldrarnas) samt en iBook 400MHz 384mb (min...) och den här är... Snabbare, helt klart. Men jag känner inte WOW!!! i jämförelse med Powerböckerna.
Detta i vanligt användande, surfande, musik, msn, lite limewire. Så, jag skruvar upp tempot lite.
På min top så har jag 49st filmer/album/program på nedgång över bittorrent. 5 program laddas ner genom firefox. Jag överför ett par gig filer från min iBook (bilder bla som jag lägger direkt in i iPhoto) jag leker med inställningarna stup i kvarten och musiken spelar i bakgrunden, jag flimmrar igenom albumgrafiken i högsta hastighet. Öppnar 9 tabbar samtidigt i firefox. en webcam convo rullar i mercury. Kanske ska skaffa skype?
När jag sedan inser att jag har en fjärrkontroll till datorn så känner jag vad det är jag har betalat för... Allt detta på en gång och jag hoppar på några få sekunder in på FrontRows film-trailer sida och börjar glassa igenom trailers i full fart... Nu börjar jag inse att jag inte kan få ner datorn på knä på detta vis iallafall...

Försöker komma på något tillfälle då badbollen dök upp men... Kommer inte på något! När jag var som taskigast så gick fläkten precis igång. Den slocknade dock väldigt snart igen. Datorn är allt annat än varm, jag sitter med shorts och det är allt annat än obehagligt.

Någon skrev 8 sekunder, en annan sa 9 sekunder. Sedan såg jag några som nämnde 11, 12, 13 och 14 sekunder. Jag talar uppstart. Alla var överdrivna, 24 sekunder fick jag. (Eller är min defekt??) och då startade jag om tre gånger, stängde av den helt tre gånger och startade så. Samma resultat varje gång. Man märkte dock att det fortfarande är typ tre gånger snabbare redan första sekunden... Innan "Plonget" är över så lyser skärmen. Jag blev lite rädd första gången!

Jag har slängt in Doom 3 på burken, universal senaste versionen, det är dock något skumt med det då den hela tiden ställer ner sig till 640x480... Ska kika mer på det där senare. Testade tonvis med inställningar men upplösningen förblev densamma (och ja, jag stängde av spelet innan jag startade igen varje gång )

Jag tänkte att jag ska köra alla spel som jag vill testa genom Windows då det är den vägen jag (och många andra antar jag) kommer spela. Dom testerna bör börja rulla in imorgon

iSight... Hur skoj kan man ha egentligen!?

Bevaka tråden