Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Mac Pro (aug -06)

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Concult:

Hej! Jag bestämde mig för en 3GHz idag + en 23 tums skärm. Ringde ett samtal till Machuset i Borås och åkte och hämtade den... Kort leveranstid

men sluta retas då

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 09:08

Skrev ett annat inlägg i tråden om Apple Stores leveranstider. Men för er som inte läst det så säger Apple att 2.0 och 3.0 har en leveranstid på 3-4 dagar.... Så det är inte så konstigt att du kunde hämta den i butik

Hehe, det verkar som det hjälper att gråta ut lite på 99mac-forumet - jag fick leveransmail igår: senast 11/9 ska skönheten anlända.

w00t!!

Citat:

6 september 09:56 Gothenburg - Out for delivery

06 sep 2006 07:03 Gothenburg Onforwarded For Delivery

Men eftersom man bor i bushen så får jag den inte förrens imorgon.

Jag bestämde mig länge sedan att när jag fått ett nytt jobb ska jag köpa mig en ny maskin. Sitter och väntar på besked om att få skriva på för ett nytt jobb i nästa vecka.
Så när det är klart blir det en 2.6:a med X1900XT.

Good Things Come To Those Who Wait
(jo lite avis på er är man)

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 13:21

Grr. nu ligger ju leveransstatus nere. dumt, även om jag inte tror min order kommer tidigigare.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 13:33

Arghhh... jag vill ha min dator!!! 21 sep ska den komma... sjuuukt långt kvar...
Å jag har redan 30"-arn stående hemma men inget att driva den med. La t.o.m. ut en "köpes" om ett Radeon 9600-graffekort. Tänkte köpa ett beggat och använda det i väntan på datorn å sedan sälja det! (DESPERAT)

Jag fattar inte att alla klagar på apples långa långa leveranstider! Här beställer man den 25:e och får datorn den 6:e...

Den är verkligen tyst och fin, hurra! Bara Hårddiske som knattrar lite, men det kommer snart att sitta en annan i den.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 14:12
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag fattar inte att alla klagar på apples långa långa leveranstider! Här beställer man den 25:e och får datorn den 6:e...

Den är verkligen tyst och fin, hurra! Bara Hårddiske som knattrar lite, men det kommer snart att sitta en annan i den.

Så går det då man antagligen beställer sneakvarianten eller den dyr-dyra.

Vi lite mer normala människor som beställer den "best-for-money" får snällt vänta

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 20:53

Detta är ett leveransmeddelande som gäller din beställning hos Apple Store. Din beställning har skickats och kommer att levereras till den angivna leveransadressen. Spara det här e-brevet, eftersom det innehåller ditt webbeställningsnummer Xxxxoch leveransnummer.
Vi beräknar att leverera det till din leveransadress den 15.09.2006 eller tidigare. Observera att detta endast är en uppskattad leveranstid.

---
Hääärlig..

Detta beställdes:
M9177ZM/A APPLE CIN DISPLAY 20 FLAT PANEL-ZML
Z0D8 MAC PRO,CTO:
2.66 GHz Quad Xeon
2GB 667 DDR2 FB DIMM ECC-4x512
ATI Radeon X1900 XT 512MB
160GB Serial ATA 3Gb/s drive
16x SuperDrive DL
Bluetooth 2.0+EDR
Apple Keyboard & Mighty Mse-S
MAC OS X-SWE
Country Kit-INTL

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 10:55

Sådär nu börjar det hända saker, TNT nummer skapats och datorn verkar komma 2-3 dagar tidigare än förväntat leveransdatum (Men det var rätt planerat).

Ursprungligen av studiox:

Sådär nu börjar det hända saker, TNT nummer skapats och datorn verkar komma 2-3 dagar tidigare än förväntat leveransdatum (Men det var rätt planerat).

Fick du ditt TNT nummer mailat, eller fick du själv leta upp det?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 12:50
Ursprungligen av barnholdt:

Fick du ditt TNT nummer mailat, eller fick du själv leta upp det?

Letade upp det på min status under AppleStore. Fattade att det var TNT dock efter att ha kollat på flextronics trackningnummer först.

Dock har den inte uppdaterats, så jag misstänker att TNT inte hämtat paketet än. grr. Tänkte att om jag har tur så har jag den i morgon. Men TNT kommer säkert inte o hämtar paktet förrän i kväll. Då kommer det till Arlanda i morgon säkert, och skickas till mig om jag har tur redan i morgon, men förmodligen på onsdag som Apples ETA säger.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-09-11 12:53

HAHHA Har sitter man pa internetcafe i spanien pa sista dagen av semestern, kollar mailen... o sa ser man att dom har skickat min mac pro och den skall levereras senast IDAG! dvs jag aker forbi jobbet imorrn nar jag kommer hem och hamtar min nya leksak hehe... nojd (hade levdatum satt till 26e. ar en 2,6a med x1900xt)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 13:26

Fan ta dig marcus!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 14:29

Härligt. Får se vem som får pilla med sin först då

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 09:09

Äntligen!

Nice! Mitt X1900 beräknas fortfarande inte skickas förrän 5 oktober...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 09:56

Grr jag får inte min burk förrän i morgon ... buhhh

Ps. TNT's tracker är ju ett skämt. Har aldrig varit med om sämre uppdatering. Tacka vet jag UPS och Posten (haha).

*tittar i kalendern* ja just det, i morrn skulle jag jobba hemma ...

Senast redigerat 2006-09-12 11:02
  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 17:36

Den är trång att modda med röda och blå lysrör. Hade tänkt mig ett blått sken i alla hålen på framsidan och rött på baksidan. Gamla G5:an var bättre (rymligare).

Senast redigerat 2006-09-12 21:47
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-09-12 18:40

Då har jag hämtat mac pron... nu blire leka av...

Haha, fick min MacPro idag! Skall plocka upp den ikväll och förhoppningsvis blir det bara njutning.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 09:52
Ursprungligen av steflund:

Haha, fick min MacPro idag! Skall plocka upp den ikväll och förhoppningsvis blir det bara njutning.

Har du redan fått den ??? TNT ???

Min säger bara:
13 sep 2006 05:45 Stockholm Import Received

Så jag hoppas att den står i någon varm mysig lastbil påväg till min hemma-bostad.

Ursprungligen av studiox:

Har du redan fått den ??? TNT ???

Min säger bara:
13 sep 2006 05:45 Stockholm Import Received

Så jag hoppas att den står i någon varm mysig lastbil påväg till min hemma-bostad.

Yep, jag fick den idag, skall inte ha den till surfning, men jag är bra frestad för det rullar på MASSOR bättre än min PowerBook... Så otroligt vacker där den står... nu måste jag ju investera i nya möbler som matchar Mac:en.

Jag var f.ö tvungen att hämta Datorn själv, jobbar och går skola sådana tider som de inte kunde komma... det tycker jag är gnidet antingen av Apple eller TNT (misstänker en kombination).

EDIT: Dock vill jag säga att jag inte tycker att den är så tyst som jag trodde... inte så att jag är orolig, men jag trodde nog att den skulle vara lika tyst som PB:n ungefär.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 16:53

Sådär. Nu är väntan över

http://unrarx.sourceforge.net/

Snabb "review":
* Den är TYST
* Apple Cinema Display ÄR ljusstark
* Lådan är STOR (större än min peze låda)
* Hårddisken "snattrar" inte speciellt mycket

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-13 18:15

Min leksak är på väg!

Min Mac Pro är nu på väg. *wohoo* Beräknas levereras till mig senast den 26:e september. Jag nöjde mig med en 2,66 GHz med 1Gb minne, X1900XT, 160 Gb HD samt BlueTooth och Airport E. Plus en 20-tums Cinema Display. Tänkt uppgradera hårddisk och RAM-minne själv. Blir billigare.

Så fort den kommit så ska jag sälja min Intel-iMac som är några månader gammal. Retar mig att jag köpte iMacen. Hade maxat allt i den vid beställningen. Men jag kände inte till släppet av Mac Pro. Hade väntat annars och lagt mer på denna... Rätt surt nu när dom släppt ny version av iMacarna. Värdet på min sjönk rätt drastiskt över en natt.

Men nu ser jag bara framåt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-18 14:02
Ursprungligen av Reisan:

Min Mac Pro är nu på väg. *wohoo* Beräknas levereras till mig senast den 26:e september. Jag nöjde mig med en 2,66 GHz med 1Gb minne, X1900XT, 160 Gb HD samt BlueTooth och Airport E. Plus en 20-tums Cinema Display. Tänkt uppgradera hårddisk och RAM-minne själv. Blir billigare.

Så fort den kommit så ska jag sälja min Intel-iMac som är några månader gammal. Retar mig att jag köpte iMacen. Hade maxat allt i den vid beställningen. Men jag kände inte till släppet av Mac Pro. Hade väntat annars och lagt mer på denna... Rätt surt nu när dom släppt ny version av iMacarna. Värdet på min sjönk rätt drastiskt över en natt.

Men nu ser jag bara framåt!

I morgon är det beräknat att min leksak ska levereras till mig. TNT är det visst som ska leverera. Hoppas dom kommer tidigt i morgon förmiddag. Sen måste man jobba ifatt på jobb. hehehe.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 18:51
Ursprungligen av studiox:

Sådär. Nu är väntan över

http://unrarx.sourceforge.net/

Snabb "review":
* Den är TYST
* Apple Cinema Display ÄR ljusstark
* Lådan är STOR (större än min peze låda)
* Hårddisken "snattrar" inte speciellt mycket

Vad var det för en sketen länk?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 13:53

Då kom man hem från en sväng till Paris... Å vad väntar på mig här hemma? En Mac Pro! YES! Den har kommit och ikväll ska det lekas. Jag sprang iväg å shoppade en Western Dig. Raptor SATA 150GB. Det är väl en bra disk att slaska in systemet på, och köra 250GB som scratch/arkiv? Eller är det bättre att ha det tvärt om?

Bevaka tråden