Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Mac Pro (aug -06)

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lider med dig sounden! Hoppas att du får rätt på den snart.

Sitter just nu och kör hårdvarutest på en standard Mac Pro med 6 Gb extra minne (totalt 7 Gb). En blandning av Apple originalminne och de Mac Pro-kompatibla minnen som MacForum säljer. Verkar funka bra hittills.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 14:41
Ursprungligen av capojava:

Lider med dig sounden! Hoppas att du får rätt på den snart.

Sitter just nu och kör hårdvarutest på en standard Mac Pro med 6 Gb extra minne (totalt 7 Gb). En blandning av Apple originalminne och de Mac Pro-kompatibla minnen som MacForum säljer. Verkar funka bra hittills.

Vi vill veta mer! MKT mer!!!

Ursäkta den dåliga bilden.

Yay! Grattis Tossefar!

Och grattis capojava! Min Mac Pro har äntligen skickats! Nu är det bara en veckas seeeeg väntan kvar...

Men jag har i alla fall kopplat in min "test-Mac Pro" till min 30"-skärm, och det är inte helt fel

Någon som känner till leveransrutiner? Min ETA har tidigarelagts till i morgon lördag istället för måndag. Kör TNT ut på helger?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-01 18:22
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Någon som känner till leveransrutiner? Min ETA har tidigarelagts till i morgon lördag istället för måndag. Kör TNT ut på helger?

Jag kan inget om några leveransrutiner, men hoppas för din skull att den kommer... även för min, jag vill ju höra vad ni har att säga.

Ringde apple idag iaf, den kommer 11:e och inte 19:e som det står på beställninstatus, ett glatt besked på fredagen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-01 20:43

Haha ni är som småbarn dagen innan julafton. Kan nästan slå vad att dagen innan den skall komma går ni och lägger er extra tidigt så tiden springer iväg

EDIT: Ohhh, såg precis att jag är "International User" , det va fräckt hehe.

Ursprungligen av chrullo:

Haha ni är som småbarn dagen innan julafton. Kan nästan slå vad att dagen innan den skall komma går ni och lägger er extra tidigt så tiden springer iväg

EDIT: Ohhh, såg precis att jag är "International User" , det va fräckt hehe.

Precis så är det.

har äntligen fått min mac pro jippi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-02 01:48

BILDERBILDERBILDER och MASSA INFO! C'MON!

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-09-02 10:37

Någon av er som fått sina Mac Pro som har valt x1900xt kortet? isf... hur mycket låter det? är i stort sett det enda jag är lite orolig för... har ju beställt det kortet

kan säga att HD låter en del annars är den snabb och bra. PS gick mycket snabbare än jag trode den skulle göra det intresanta är att procesornerna inte toppade ut när jag körde PS fast man fick upp en progresbar för lens blur verkar som det skulle gå att otimera roseta lite till :). har 1gig ram och det är för llite (men det viste jag innan oxå)så nu är det bara at vänta på att det kommer så man kan köpa det i affärn.

Snälla ni som fåt era Mac Pro ....

Ge oss stackare som fortfarande väntar på sin Mac Pro lite härliga: B & B

Bilder & Benchmarks ...

håller just på att installera raid system tänkte köra lite tester mellan CS2 i boot camp och rosetta och se hur mycket fart ökning vi kan vänta os när CS2 är universiel

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-09-02 20:55
Ursprungligen av Casper:

håller just på att installera raid system tänkte köra lite tester mellan CS2 i boot camp och rosetta och se hur mycket fart ökning vi kan vänta os när CS2 är universiel

Mig veterligen kommer CS2 aldrig att bli universal, däremot CS3 :rolleyes:

Äntligen skickad

att fixa s-ata problemet var inte det lättaste

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 00:19
Ursprungligen av Casper:

att fixa s-ata problemet var inte det lättaste

Hur gjorde du? resultat?

följde tippsen från denna sida http://www.macprojournal.com/xp.html och denna http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=26282 var noga med att ladda ner zip fierna för det finns exe filler oxå och de funkara inte för detta fick läs hastig het på 60mb /sec

cinebench
CINEBENCH 9.5
****************************************************

Tester :

Processor :
MHz :
Number of CPUs : 4
Operating System :

Graphics Card :
Resolution : <fill this out>
Color Depth : <fill this out>

****************************************************

Rendering (Single CPU): 440 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): 1429 CB-CPU

Multiprocessor Speedup: 3.25

Shading (CINEMA 4D) : 522 CB-GFX
Shading (OpenGL Software Lighting) : 2114 CB-GFX
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 4440 CB-GFX

OpenGL Speedup: 8.50

****************************************************
2.6 1gb

och PS test med Retouch Artists Speed Test
3:26 tror det blev så dåligt pga att jag bara har en gig ram

Casper, har du möjligtvis filen med Retouch Artists Speed Test? Jag kan inte ladda ner den från deras sida.

har laggt den i på min idisk det är bara välja public idisk och skriva in Lcasper

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-03 13:41

Leverans 25 sept..

Beställd sedan länge, men väntan är låååång...

Tackar!

Gjorde ett snabbtest på en standard-Mac Pro med 7 Gb minne (varav PS använder 3 Gb) och en extra 500 Gb-disk från Apple (Hitachi) som scratch disk. Hade ett gäng andra program igång samtidigt (inget särskilt intensivt dock, mest Safari och TextMate) och hade inte startat om.

Resultat: 1:24. Antar att det extra minnet och scratch-disken hjälper till rätt ordentligt.

skall testa PS i windows senare ikväll

Såg att TosseFar ska sälja sin Mac Pro. Det måste vara något slags rekord i "Kortaste tid som switcher" eller något.

Vad var det som var fel, TosseFar?

Ursprungligen av capojava:

Såg att TosseFar ska sälja sin Mac Pro. Det måste vara något slags rekord i "Kortaste tid som switcher" eller något.

Vad var det som var fel, TosseFar?

Jag har kört en iMac G5 som surfdator en stund, och hade lite för höga förväntningar på Pron.
För mig duger inte OSX som arbetshäst, den saknar programutbudet. Visst är den toksnabb, men vad hjälper det när den inte kan utföra sysslorna jag vill?

Nu kör jag boot camp och windows xp på den, men det känns som ett slöseri på fin burk.

Varför finns det ingen vettig torrentklient? Snabb rar-uppackare? Flac-stöd i iTunes? Vettiga alternativa ljudspelare? Varför går hd-wmv i snigelfart på en dator för 22k?

Ursprungligen av Tossefar:

Jag har kört en iMac G5 som surfdator en stund, och hade lite för höga förväntningar på Pron.
För mig duger inte OSX som arbetshäst, den saknar programutbudet. Visst är den toksnabb, men vad hjälper det när den inte kan utföra sysslorna jag vill?

Nu kör jag boot camp och windows xp på den, men det känns som ett slöseri på fin burk.

Varför finns det ingen vettig torrentklient? Snabb rar-uppackare? Flac-stöd i iTunes? Vettiga alternativa ljudspelare? Varför går hd-wmv i snigelfart på en dator för 22k?

är själv en gammal pc bitten användare och jag tycker faktist tvärtom .. tog mig 12 år att inse hur mkt skit windows är för en kreativ person ... sedan mitt mac switch så har jag producerat mycket mer och bättre saker än jag gjorde i windows ..

vettig torrentklient ? ... Azereus ?
snabb-rar upppackare ? ... Mac Rar X ..
Vettiga alternativa ljudspelare ? http://www.pure-mac.com/audio.html
varför går hd-wmv i snigelfart ? För att du förmodligen inte har en Universal Binär hd-wmv player .. går hd h264 quicktime filer också i snigelfart ?

tråkigt att du bestämt dig för att gå tillbaka ... men du har väll haft mac ganska länge ? .. du sålde väll en Mac mini G4:a i December 2005 ?

Bevaka tråden