Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt Mac Pro (aug -06)

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 16:14

hehehe Damn nice! Det blir en 30" en-två veckor innan datorn kommer. Håller ut några veckor till... men en 30" blir det nog. Ska bara testa lite kalibrering på den.

Å aperture på en 30" blir nog oerhört lättjobbat! Tala om överblick!!! Å man kommer ju imponera på kunderna duktigt när de sitter framför den och får välja/sortera bilder. Ha! Då slipper jag ju imponera med bra bilder!

Haha, det är ju lysande!

när man ser den här filmen så längtar man f*n ännu mer efter Mac Pro

http://www.youtube.com/watch?v=dbdDgjYgnSc&mode=related&search=

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 22:09
Ursprungligen av studiox:

Fast denna är ju bäst ! .. Unpacking Mac Pro Video .... dreglar ... 4 veckor kvar till leverans

http://www.youtube.com/watch?v=ujcCpnd8kqQ

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-23 13:45
Ursprungligen av Tussen69:

Fast denna är ju bäst ! .. Unpacking Mac Pro Video .... dreglar ... 4 veckor kvar till leverans

http://www.youtube.com/watch?v=ujcCpnd8kqQ

Borde inte det här förbjudas? Det är att betrakta som hårdporr:)

Då var den beställd!

Vad kan herrarna (och ev. damer) rekommendera för ljudkort till besten? Det är ett par sennheiser hd650 som ska drivas och jag är ute efter så hög ljudkvalitet som möjligt. Vad är bäst? En extern dac och en sjysst stereostärkare?

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-23 12:40

asså.... betala INTE med wiretransfer om ni inte måste, min betalning har fortfarande inte gått igenom... står 5-7 arbetsdagar... och idag har det gått 5 dagar. *suck*

Ursprungligen av kainen:

asså.... betala INTE med wiretransfer om ni inte måste, min betalning har fortfarande inte gått igenom... står 5-7 arbetsdagar... och idag har det gått 5 dagar. *suck*

Usch, riktigt segt!

Själv beställde jag via MacForum, som låter mig betala mot faktura efter 30 dagar. Väldigt smidigt.

6 dagar kvar till beräknat leveransdatum!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-23 16:48
Ursprungligen av capojava:

Usch, riktigt segt!

Själv beställde jag via MacForum, som låter mig betala mot faktura efter 30 dagar. Väldigt smidigt.

6 dagar kvar till beräknat leveransdatum!

Ahh du ändrade din beställning ? Har för mig du skulle få den i Sept. som alla andra dödliga här som beställde ATI kort (suck)

Får väl se det en en Julklapp....

Nix ändrade inte min beställning. Jag beställde min Mac Pro med standardgrafikkortet, och sedan beställde jag ATI-kortet separat. När det kommer har jag ingen aning om, men det blir väl i september antar jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-24 12:51

Jag har inte beställt än men jag tänkte göra det så snart min MBP blir såld.

Då blir det nog isåfall en 2,66Ghz, 2GB ram, ATI grafikkort och en 160GB hårddisk. Köper inte till någon extra hårddisk eftersom det verkar så onödigt dyrt. och det är ju hur simpelt som helst att installera en egen.

Ursprungligen av strukt:

Jag har inte beställt än men jag tänkte göra det så snart min MBP blir såld.

Då blir det nog isåfall en 2,66Ghz, 2GB ram, ATI grafikkort och en 160GB hårddisk. Köper inte till någon extra hårddisk eftersom det verkar så onödigt dyrt. och det är ju hur simpelt som helst att installera en egen.

är det ? .. har för mig bearfeats installerade egna diskar och fick problem ...

när det handlar om en sådan dyr maskin känenr jag personligen att det inte värt att "mecka" själv ....

------------
Mac Pro Quad Xeon 2,66Ghz
2 GB RAM
500GB HD

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-24 15:15

Det mest ångestladdade jag nånsin gjort men nu är den beställd!!
2.66 standard!

Men vad fan! Beräknad leverans 19:e september!!! Det är ju sjukt långt tills dess, jag som bara vill ha en standard maskin. Hur kan det vara så?

Senast redigerat 2006-08-24 15:48
  • Oregistrerad
  • 2006-08-24 18:32
Ursprungligen av Brandon:

Det mest ångestladdade jag nånsin gjort men nu är den beställd!!
2.66 standard!

Men vad fan! Beräknad leverans 19:e september!!! Det är ju sjukt långt tills dess, jag som bara vill ha en standard maskin. Hur kan det vara så?

Måste vara standardtid, jag beställde min för typ 2 veckor sen och fick också 19 september. Du beställde säkert ett ATI, och Apple vet väl inte när dom får dom korten

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-24 20:18
Ursprungligen av studiox:

Måste vara standardtid, jag beställde min för typ 2 veckor sen och fick också 19 september. Du beställde säkert ett ATI, och Apple vet väl inte när dom får dom korten

Grejen är att jag bara beställde den helt standard. Inget extra eller så alls.. Alltså inget ATI kort.

Har vi tur kommer de tidigare än vad de tror!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 00:05
Ursprungligen av Brandon:

Grejen är att jag bara beställde den helt standard. Inget extra eller så alls.. Alltså inget ATI kort.

Har vi tur kommer de tidigare än vad de tror!!!

Det kanske inte är så konstigt, vet inte, då du beställde den rätt nyligen, jag beställde min för typ över 2 veckor sen. Tyckte det var konstigt att det blev samma dag bara

Jag orkar inte vänta på en MacPro-sumer modell, om det ens kommer någon. Så det fick bli en klunsig 2.66:a i standardutförande, hoppas bara att den är så tyst som det sägs att den ska vara... annars vet i katten vad jag gör, kanske slänger ut 30":arn med tillhörande kluns och plockar fram min gamla hederliga kub istället...

såg just att apple har ändrat leverans dataum för mig från 7-9sep till 14-19sep blev minst sagt ireterad.
min är standard för utom 160gb HD
tycker det är lite dåligt med tankte på hur lång leverans tid de har på dem endå. och man kan köpa dem direct i usa.

men det är skumt att de ändrat tid för min beställde den 16aug det blir ju över 4veckor för mig får nog ringa dem imorgon och klaga lite. (de kankse försökere spara pengar genom att bara leverar var 3 vecka )

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 00:15

Gaah... Samma här:

Ej skickad ännu
Beräknas skickas senast Beräknas levereras senast
Sep 21, 2006 Oct 2, 2006

Det där med Available NOW är ju ett skämt. Att ALLA företag ALLTID ska ha leveransproblem. Hur jäkla svårt kan de va ?

ja svårt verkar det vara tänk om deras kunder var lika långsamma med betalingen, då skulle det bli ett herans liv på dem tror jag

Även jag blev framflyttad ett par dagar :/
Levereras senast 18/9

Min ligger tack och lov kvar på 29 augusti än så länge. Hoppas att det inte flyttas fram.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-25 16:32

Min betalning har äntligen gått igenom... mindre glad för leveransdatum dock.. 26.09.2006 *Suck*

  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 16:41

min ligger på 21 sep... suck...

Wheeeee!!! Nu har min ACD 30" kommit! Den är helt sjukt stor, de två 20-tummarna som står bredvid ser pyttesmå ut

Tyvärr klarar ju inte MacBooken att köra den i mer än 1280x800, men det är alltid något. Hoppas att min Mac Pro dyker upp snart!

Ursprungligen av capojava:

Wheeeee!!! Nu har min ACD 30" kommit! Den är helt sjukt stor, de två 20-tummarna som står bredvid ser pyttesmå ut

Tyvärr klarar ju inte MacBooken att köra den i mer än 1280x800, men det är alltid något. Hoppas att min Mac Pro dyker upp snart!

Grattis till skärmen! Det är en höjdare, och skärmyta är det enda man aldriig kan man aldrig få för mycket av, tycker jag!

ah nu har apple åter ställt min leverans tid till den 6-8 sep det var väldigt trevlig överasking.
men lite otålig e man endå

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 14:55
Ursprungligen av Casper:

ah nu har apple åter ställt min leverans tid till den 6-8 sep det var väldigt trevlig överasking.
men lite otålig e man endå

Samma här, fast jag ska tydligen få vänta till den 26 September.

Tror ni man kan ändra ordern så man får sin Cinema Display före burken. Ska sälja min gamla mac o pc o tänkte passa på att bli av med dom medans jag kan. Men då har jag ingen skärm (Tråkigt att köra min Powerbook utan )D

Bevaka tråden