Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt en MacBook Pro C2D (okt -06)

Tråden skapades och har fått 479 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Victor_Ward:

Uff har just nu mitt oskuldsmöte med min första mac...en 17'' MBP...känner mig lite lost men men...det gör väl bara ont "första gången" sen blir det väl bättre....:)

Ja, sjutton tum kan vara lite för mycket första gången. Men man vänjer sig snabbt, och efter ett tag kan man inte få nog av det.

*

Jag får sälla mig till denna tråd eftersom Apple just meddelat att de ska byta min strulade MBP till en sprillans ny. Hoppas den inte bänglar den också...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-12-01 21:09

Ja, och här sitter man fortfarande och väntar på en 17" glossy som jag beställde den 25/10 och ändrade den 28/10 till en glossy via en affär här i stockholm. Varför är det så långa leverenstider, är det någon som köpt en 17" via affär och fått den?

Yes!! ÄNTLIGEN!! Igår kring 13.00-tiden så fick jag min underbara MBP C2D hemlevererad

PARTY!!! Tycker dock att bakgrundsbelysningen drar rätt fett med batteritid...

  • Medlem
  • 2006-12-02 22:09
Ursprungligen av larsf:

Ja, och här sitter man fortfarande och väntar på en 17" glossy som jag beställde den 25/10 och ändrade den 28/10 till en glossy via en affär här i stockholm. Varför är det så långa leverenstider, är det någon som köpt en 17" via affär och fått den?

Beställde min 17" (vanlig skärm, 7200rpm-disken) från MacForum i Göteborg 1 nov med beräknad lev 27/11. Fick besked i fredags att "det dröjer nog två veckor till" .

Hallogallo!
Enligt UPS så är min (17" 3GB 7200rpm) på Bromma!
Kommer definitivt upp till Umeå imorgon!
Beställde som sagt den 3:e nov.
Håller tummen.

Shiny shiny, shiny book of apple!
Kom med budet för en liten stund sedan.
Installerar Logic Pro.
Är väldigt nöjd.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-04 13:06

Vad tycker MBP-folket om skärmarna? Ljusstyrka? Har läst en del om problem med kornighet och ojämn ljusstyrka, kommentarer någon?

  • Medlem
  • 2006-12-05 15:11
Ursprungligen av tobhas:

Vad tycker MBP-folket om skärmarna? Ljusstyrka? Har läst en del om problem med kornighet och ojämn ljusstyrka, kommentarer någon?

Efter ett dygn med min nya MBP 17" kan jag bara konstatera att skillnaden mot min gamla PB 17" är enorm. Ljusstyrkan matchar en stationär skärm, upplösningen känns helt rätt för storleken och "non-glossyn” ser ut att leverera rätt färger.

Problem med kornighet och ojämn ljusstyrka har jag inte hört något om tidigare, så det ska jag vara observant på. Hittills syns inga sådana problem.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-07 00:36

Låter bra. Hoppas det stämmer för jag lade själv en beställning idag. Min tredje MacbookPro, hoppas att den inte strular lika mycket som mina 2 återlämnade core duo (rev 1) maskiner...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 13:22

Såg länken till detta på Macsurfer. Sitter, ligger, står, äter medan jag kontemplerar om jag kan försvara ett inköp av en Macbook Pro till vintern/våren - bara för att jag vill!!!!

http://www.hardmac.com/news/2006-12-06/#6199

bosse

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 14:09

Tobhas

Jag tyckte att min skärm var brusig, om det sen beror på att den verkligen är det eller att jag läst så mycket på olika forum om saken vet jag inte :D. Jag var även ner till lokala macbutiken och jämförde skärmen med en MacBooks, som var klarare än min på till exempel solida vita ytor.

Att sedan k-tangenten ibland inte svarade på svaga knapptryck, som var precis den styrkan som jag har när jag skriver, ledde till att jag ringde till Apple. Jag sade att datorn bara var en vecka gammal och killen jag pratade med sa att han kände till problemet, så nu har en ny dator skickats åt mig När jag fått den lär jag ju märka om den förra var brusig eller om jag bara inbillade mig.

Mvh
Staffan

  • Medlem
  • 2006-12-04 13:07
Citat:

Fick besked i fredags att "det dröjer nog två veckor till" .

En reverse fckup! Det visade sig att min maskin faktiskt anlänt till Göteborg så det vara bara att knalla iväg till MacForum och hämta ut. Nu känns det bra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-12-04 14:22
Ursprungligen av Syrsa:

En reverse fckup! Det visade sig att min maskin faktiskt anlänt till Göteborg så det vara bara att knalla iväg till MacForum och hämta ut. Nu känns det bra.

Precis nu så ringde dom och sa att min kunde hämtas också Tyvärr är jag utomlands och kan inte hämta den förän på fredag eller lördag... Långa dagar denna vecka....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-07 14:44

Kul att få skapa ett inlägg i en sån här tråd
Det har idag beställts åt mig en MBP C2D 2.16GHz.
Fick erbjudande i december via Institutionen för Informationsteknologi vid UU att köpa studentdator.
I början var alla alternativ från Dell, men påtryckningar från mig och andra håll gjorde man kontaktade Apple för att sätta ihop ett erbjudande.

Köpet är subventionerat från institutionen med 6.250 kr, sedan bjuder Apple på studentrabatt samt tre års AppleCare, så det blev i slutändan ett skamligt lågt pris

Nu hoppas jag bara att datorn kommer innan julafton!

När jag kommer hem från jobbet idag så ligger det 17 tum kärlek och väntar på mig :-P.

Gick ganska "snabbt", beställde den för nån vecka sen av macoteket.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-10 12:44

Ja just det, fick ju min MacBook Pro för några dagar sedan. Tog nästan tre veckor att få men det var det värt. Fast jag är inte sååå imponerad över prestandan.

Blev en 2.16 med 2GB RAM och Glossy skärm för mig. Landar imorgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-12 12:20
Ursprungligen av Björnström:

Blev en 2.16 med 2GB RAM och Glossy skärm för mig. Landar imorgon

Stiligt När beställde du?

Ursprungligen av vanilj:

Stiligt När beställde du?

Vet inte riktigt. Bad om en offert och imorse ringde K&K och sa "den har kommit"

Nu har jag hämtat den och öppnat locket. Det var 2GB RAM, 160GB hårddisk och Glossy skärm upptäckte jag. Ser riktigt fin ut och jag håller på att överföra allt från gamla 12" burken som går i retur till K&K nere i Malmö. Hade den som arbetsdator när jag jobbade för Cupertino (jobbar inte kvar).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-17 01:31

Sitter också med min MBP 2.16/1/160...
Tycker allt fungerar bra. Det berömda pipljudet (aka "whine") finns fortfarande men med betydligt lägre ljudintensitet. Irriterande är dock att det förstärks rejält när jag kopplar in datorn till min hifianläggning. Måste ha ljudnivån inställd på högsta i macos för att få rimlig nivå från förstärkaren. Har iof. ganska dyra audiofilprylar men denna brusnivå är sanslös. Är garanterat samma whine-ljud som jag upplevt med MBP rev 1 maskinerna som nu förstärks. Någon som kan koppla in och prova? Kan väl annars bara klaga på tangentbordet som är av sedvanlig applekvalitet: svampigt och ojämnt, tangenterna är dessutom självklart monterade på slumvis avstånd. Kvalitetskänsla - Nja....

  • Oregistrerad
  • 2006-12-14 21:51

Sitter äntligen med min MBP 15"!
Bokade en i butik i mitten av nov och idag så ringde dom äntligen, en av dom få gånger man blir lycklig av att bli väckt av mobilen
Första gången jag kör mac sen dom 4 dagarna jag gick media i skolan, känns riktigt bra änsålänge!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 20:41

För er alla som funderar lite över spelprestandan så kan jag berätta att en 2.16, 15", 2GB 200GB, klarar av BF2 på HIGH, dvs 1024x768 max allt (förutom AA, det går bra med 2x)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 10:20

Min egen MBP är perfekt. Inga kvalitetsbrister.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-17 22:44

Beställde nyss en MBP 15" 2.33 Ghz med matt skärm. Min första bärbara dator någonsin. Och min andra Mac. Den gamla 15" globen på 700 MHz här hemma börjar kännas seg och trölig.

Är ju som sagt ny på det här med bärbart. Så vilka tillbehör rekomenderas för den ultimata trådlösa upplevelsen?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-19 11:37
Ursprungligen av souljens:

Beställde nyss en MBP 15" 2.33 Ghz med matt skärm. Min första bärbara dator någonsin. Och min andra Mac. Den gamla 15" globen på 700 MHz här hemma börjar kännas seg och trölig.

Är ju som sagt ny på det här med bärbart. Så vilka tillbehör rekomenderas för den ultimata trådlösa upplevelsen?

Grattis! Vilken hårddisk och ram ?

AirPort Express!!
Trådlöst internet, Trådlös musik och Trådlös skrivare. Ovärdeligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-19 18:55
Ursprungligen av chrullo:

Grattis! Vilken hårddisk och ram ?

AirPort Express!!
Trådlöst internet, Trådlös musik och Trådlös skrivare. Ovärdeligt.

Det fick bli standard-utförandet med 2GB ram och 120GB 5200 disk.
Kommer inte tungköra så mycket så det fick räcka. Sen blir man ju helt skinnad om man väljer 3 GB minne.

Har kollat på Airport Express. Men det skulle duga med Airport Extreme-ufot för min del. Men den verkar ha utgått. Har i dagsläget ingen stereo att koppla in i. Att kunna köra trådlös skrivare är ju iofs ett stort plus.

Ursprungligen av souljens:

Har kollat på Airport Express. Men det skulle duga med Airport Extreme-ufot för min del. Men den verkar ha utgått.

Ufot har inte utgått, men säljs inte i svenska Applestore pga några ynkliga regler, minns dock inte vilka. Men jag har läst någonstans att det var "förbjudna" att säljas inom EU tydligen. Om du kollar in amerikanska applestore så säljs den där.

Men jag rekommenderar också Airport Express (den fyrkantiga).
überenkel installationer som ger nästintill übertotal trådlös frihet. Hur nice som helst att styra sin stereoanläggning från macen - trådlöst
Kan tyckas lite dyr iofs, men jag köpte min APE på "julrean" för cirka 820 riksdaler

Gott Nytt År! Värme och Kärlek till er alla

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-18 22:59

Ändrar mig angående whinet på min core 2 duo. Det är något nätbrum/jordbrum. Frösvann när jag drog ur DVI-VGA kabeln till min LCD-tv. Återstår bara att felsöka...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-19 20:21

Beställde min första MAC, MBP 15" 2.33 Ghz, 160GB HD med matt skärm igår. Den väntas komma fram den 4-5 januari...

Var underbart att göra sig av mina två gamla stationära PC-dinosaurier och min 2 år gamla pc lap top som aldrig har varit tillfredställande, den hänger sig sig minst 6 gånger varje dag, oseriös jävel. Men bara den inte trasar till sig helt innan MBP dyker upp så förpassar jag den i minnet utan problem.

Skall bli underbart att få lägga vantarna på MBP burken när den kommer, och jag hoppas innerligt att det inte blir ngt måndagsex.

Bevaka tråden