Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Smil333:

Beställt från comviq den 19 september .. Iphone 7 plus jetblack 128gb.
Väntar fortfarande......

Konstigt beställde samma från comviq också, 27 september har haft min i en vecka

Ursprungligen av Nisse01:

Är det någon från Halebop som har beställt i slutet av oktober eller senare som har fått ett preliminärt lev.datum på sin ordersida?

Jag beställde 8 november från Halebop och hos mig står det fortfarande "Under behandling".

  • Medlem
  • 2016-12-07 17:25

Jag beställde den 1 okt iPhone7+ guld från comwiq är inne i 10 veckan lchattade med dom förut och de sa att de hade fått in leverans från Apple så hoppas jag får min nästa vecka.

Snackade lite med tele2 idag angående mi. iPhone 7 plus 128gb JB som jag beställde den 6/10.

Dom får in en leverans idag och där skulle min telefon ingå. Väldigt kryptiskt om jag skulle få den den här veckan. Och när jag frågade om jag skulle få den nästa vecka svarade han med att han inte kunde garantera exakt leveranstid...

Verkar vara helt ohållbart det här.. man kanske skulle ha kollat tråden innan man beställde haha. Frågan är även hur många telefoner som kommer in och även kanske hur många som egentligen har beställd.

Ursprungligen av wille21:

Konstigt beställde samma från comviq också, 27 september har haft min i en vecka

huh... får ta och prata med comviq imorgon. förmodligen så kommer supporten att neka.

Tele2 har nu skickat min iPhone 7 plus 128 gb JB. Kommer imorgon eller på fredag! ))

Beställde 6/10

  • Medlem
  • 2016-12-08 08:56

Nu har jag fått ett kollinummer! iPhone 7 Plus Mattsvart från Telia beställd 6/10.

Ursprungligen av wille21:

Konstigt beställde samma från comviq också, 27 september har haft min i en vecka

Beställde du exakt samma telefon? IPhone 7 +, 128 gb gagatsvart?

Ursprungligen av Smil333:

Beställde du exakt samma telefon? IPhone 7 +, 128 gb gagatsvart?

Yepp

Chattade precis med Comviq då min telefon (7 plus jetblack 256gb), enligt deras senaste sms om försening, skulle skickas till mig i denna veckan. Enligt han så vet dom inte alls när telefonen skickas. Jag undrade om han kunde kolla på kösystemet hur det låg till men det gick tydligen inte. Dom hade inte alls möjlighet att se om man ligger bland dom första eller sista att få telefonen. När jag berättade att vissa användare här har fått bekräftat på chatten att deras telefon ryms i nästa leverans så sa han att det inte stämmer och OM någon från comviq sagt så i chatten så har dom bara chansat.

  • Medlem
  • 2016-12-08 18:14
Ursprungligen av leomessi87:

Chattade precis med Comviq då min telefon (7 plus jetblack 256gb), enligt deras senaste sms om försening, skulle skickas till mig i denna veckan. Enligt han så vet dom inte alls när telefonen skickas. Jag undrade om han kunde kolla på kösystemet hur det låg till men det gick tydligen inte. Dom hade inte alls möjlighet att se om man ligger bland dom första eller sista att få telefonen. När jag berättade att vissa användare här har fått bekräftat på chatten att deras telefon ryms i nästa leverans så sa han att det inte stämmer och OM någon från comviq sagt så i chatten så har dom bara chansat.

jag chattade med dom igår och frågade också vilken plats jag har i kön men dom kunde inte se det ända han sa var att de hade fått en leverans från Apple så kanske jag får min nästa vecka beställde 1 okt.
Tycker att det är väldigt dåligt av dom att de inte vet någonting de borde åtminstone se vilken plats man har.
De hänvisar bara till deras leverans status som inte har upptaterats en ända gång och där står det att de går genom kösystem men varför kan dom inte svara på vilken plats man har i kön.

Jag har beställt en iPhone 7 Plus 128gb den 1 december. Idag när jag var inne och tittade på mitt konto så hittade jag detta:

Status: Skapad
Leveransdatum: 2016-12-04
Belopp: 0 kr

Är det någon som har något liknande?

Ursprungligen av Christiaans:

Jag har beställt en iPhone 7 Plus 128gb den 1 december. Idag när jag var inne och tittade på mitt konto så hittade jag detta:

Status: Skapad
Leveransdatum: 2016-12-04
Belopp: 0 kr

Är det någon som har något liknande?

Jag beställde min 30/11
För mig stod det likadant förutom att det var Leveransdatum 2016-12-03 och inte har jag fått någon telefon. Jag har ingen aning om vad det där ska betyda faktiskt.

  • Medlem
  • 2016-12-08 21:12
Ursprungligen av Alexander W:

Jag beställde min 30/11
För mig stod det likadant förutom att det var Leveransdatum 2016-12-03 och inte har jag fått någon telefon. Jag har ingen aning om vad det där ska betyda faktiskt.

på min står det o också så jag beställde 1okt och det står leverans 4 okt
Märkte att alla har 4 dagar och jag tror det beror på att när man beställer en telefon (utom ıphone 7 ) från dom tar det 3-4 dagar att få den därför står det 4 dagar på oss också automatiskt.

  • Medlem
  • 2016-12-09 13:36

Nu är jag påväg å hämta min telefon iiiii

Äntligen har jag fått en preliminär leveranstid på min orderstatussida! Det står preliminärt vecka 51. Jag beställde min Iphone 7 plus 128gb guld från Halebop den 8/11.

Hoppas detta stämmer. Två veckor till kan jag leva med

Ursprungligen av elimon:

Äntligen har jag fått en preliminär leveranstid på min orderstatussida! Det står preliminärt vecka 51. Jag beställde min Iphone 7 plus 128gb guld från Halebop den 8/11.

Hoppas detta stämmer. Två veckor till kan jag leva med

Kul att det börjar hända saker. Har inte fått nån ändring på min ordersida fast jag beställde några veckor innan du, dock i färgen svart. Kanske beror på det. Den som väntar på nåt gott

Pratade med en chef på Comviq efter att ha fått meningslösa svar via chatten. Hon var väldigt ödmjuk och tog sig god tid så det uppskattade jag. Gällande leveranserna så stämmer det inte när folk i den vanliga chatten säger "din telefon ligger på vår nästa leverans så den kommer så fort vi får den" osv. De har inte tillgång till kölistan och även om dom hade haft det så hade infon varit missvisande då dom inte har en aning hur många telefoner dom får per leveranstillfälle förrän dom väl packar upp leveransen. Det är Apple som är sega på att skicka ut telefonerna men hon på Comviq var noga med att säga att det var deras ansvar gentemot mig att leverera telefonen och hon verkade genuint intresserad och engagerad i mitt ärende trots att jag förmodligen är långt ifrån den enda som pratat med henne om detta. Så tummen upp till Comviq för uppriktigheten och engagemanget! Nu hoppas jag att telefonen dyker upp snart=)

Jag beställde för en vecka sedan en iphone 7 plus guld, stod 5-6 veckor väntetid. Men idag var jag ute och kände på gagatsvart, fan nu har jag svårt att bestämma mig, vill ju inte resetta väntetiden. Sen så står det på Comviqs sida att väntetiden är på 7-8 veckor för gagatsvart, det innebär ju att man inte får mobilen föränn i februari i värsta fall...... Snälla hjälp mig med mitt dilemma!

Ursprungligen av ziggytwiggy:

Jag beställde för en vecka sedan en iphone 7 plus guld, stod 5-6 veckor väntetid. Men idag var jag ute och kände på gagatsvart, fan nu har jag svårt att bestämma mig, vill ju inte resetta väntetiden. Sen så står det på Comviqs sida att väntetiden är på 7-8 veckor för gagatsvart, det innebär ju att man inte får mobilen föränn i februari i värsta fall...... Snälla hjälp mig med mitt dilemma!

Gillar du gagatsvart mer så tycker jag du ska ta den istället. Förstår vad du menar med väntetiden men snart kommer den stora efterfrågan att mättas och då sjunker leveranstiderna ordentligt. Jag har väntat i 3 månader på min nu men om du lägger en beställning på en likadan idag så kommer det ju med all sannolikhet inte skilja 3 månader mellan när du och jag får våra telefoner. Jag tror inte att du kommer behöver vänta alltför många veckor mer än vad jag kommer få göra.

Tar du gulden bara för du vill ha den snabbare så kommer du att ångra dig när du väl har fått den. Ska du då ha telefonen i 2+ år så är de bättre att vänta några veckor extra nu och sen slippa ångra ditt val av färg.

Sen vill jag också tipsa dig om en annan sak. Förstår att det är 128gb du tänkt beställa. Tänk på att det bara skiljer 35kr i månaden hos comviq för att få 256. Nu när man kan spara massvis av filmer och serier offline med tex netflix så kanske de kan va skönt med dubbelt så mycket och slippa tänka på det i med det bara kostar 35kr / månad. Sen kan jag även tänka mig att du får igen mycket av den kostnaden (840kr) när/om du säljer telefonen.

  • Medlem
  • 2016-12-09 21:45

Ni med iPhone 7 Plus, vad får ni för batteritid? Jag fick idag 5 timmar och 39 minuter (användning) och cirka 13 timmar i väntetid. Min brorsa får ut några timmar mer i både användning och väntetid, och då har vi nästan identiska vanor och inställningar.

Ursprungligen av WiFi:

Ni med iPhone 7 Plus, vad får ni för batteritid? Jag fick idag 5 timmar och 39 minuter (användning) och cirka 13 timmar i väntetid. Min brorsa får ut några timmar mer i både användning och väntetid, och då har vi nästan identiska vanor och inställningar.

Kollat så att ni har samma appar som drar batteri?

  • Medlem
  • 2016-12-09 22:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kollat så att ni har samma appar som drar batteri?

Ja, vi använder i stort sett samma appar och ungefär lika lång tid. Inte mycket som skiljer sig åt, inställningarna på båda enheterna liknar varandra.

Ursprungligen av ziggytwiggy:

Jag beställde för en vecka sedan en iphone 7 plus guld, stod 5-6 veckor väntetid. Men idag var jag ute och kände på gagatsvart, fan nu har jag svårt att bestämma mig, vill ju inte resetta väntetiden. Sen så står det på Comviqs sida att väntetiden är på 7-8 veckor för gagatsvart, det innebär ju att man inte får mobilen föränn i februari i värsta fall...... Snälla hjälp mig med mitt dilemma!

Min flickvän beställde en vanlig iPhone 7, fick klämma lite på en plus och ångrade sig. Hon fick först vänta 4-5 veckor för den vanliga, sen 5-6 veckor för att få sin plus. Hon tyckte att det var värt det. Jag skulle säga att det är samma sak med färgen. Om du bryr dig om färgen och kanske inte ska ha ett skydd eller ett fodral så beställ en annan färg. Som någon sa tidigare, du kommer använda den dagligen i 2+ år.

Ursprungligen av Nisse01:

Kul att det börjar hända saker. Har inte fått nån ändring på min ordersida fast jag beställde några veckor innan du, dock i färgen svart. Kanske beror på det. Den som väntar på nåt gott

Ja riktigt gött! Ja det beror säkert på färgen. Svart verkar ju onekligen väldigt populär.

Ursprungligen av leomessi87:

Gillar du gagatsvart mer så tycker jag du ska ta den istället. Förstår vad du menar med väntetiden men snart kommer den stora efterfrågan att mättas och då sjunker leveranstiderna ordentligt. Jag har väntat i 3 månader på min nu men om du lägger en beställning på en likadan idag så kommer det ju med all sannolikhet inte skilja 3 månader mellan när du och jag får våra telefoner. Jag tror inte att du kommer behöver vänta alltför många veckor mer än vad jag kommer få göra.

Tar du gulden bara för du vill ha den snabbare så kommer du att ångra dig när du väl har fått den. Ska du då ha telefonen i 2+ år så är de bättre att vänta några veckor extra nu och sen slippa ångra ditt val av färg.

Sen vill jag också tipsa dig om en annan sak. Förstår att det är 128gb du tänkt beställa. Tänk på att det bara skiljer 35kr i månaden hos comviq för att få 256. Nu när man kan spara massvis av filmer och serier offline med tex netflix så kanske de kan va skönt med dubbelt så mycket och slippa tänka på det i med det bara kostar 35kr / månad. Sen kan jag även tänka mig att du får igen mycket av den kostnaden (840kr) när/om du säljer telefonen.

Stort tack för utförligt svar! Du har övertalat mig, har beställt gagatsvart nu Förstår och håller med om ditt resonemang kring större hårddisk, men i min nuvarande situation så är bäst val för mig 128GB.

Ursprungligen av elimon:

Ja riktigt gött! Ja det beror säkert på färgen. Svart verkar ju onekligen väldigt populär.

Fast jag hade fel, kollade efter jag hade skrivit och då hade de uppdaterat min ordersida precis. Vecka 51 för mig med, hoppas det stämmer!

Ursprungligen av Nisse01:

Fast jag hade fel, kollade efter jag hade skrivit och då hade de uppdaterat min ordersida precis. Vecka 51 för mig med, hoppas det stämmer!

Nice! Då borde de ju få en rätt så stor order. Det blir en trevlig (dyr) julklapp

Ursprungligen av elimon:

Nice! Då borde de ju få en rätt så stor order. Det blir en trevlig (dyr) julklapp

Japp. Tänk om man hade nerver nog att slå in den och vänta till julaftons kväll… :-) Om man nu får den innan dess.

Bevaka tråden