Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan inte ni som fått era Iphone 7/7+ skriva lite om era upplevelser med den nya Iphonen, börja med era förväntningar när ni öppnade paketet och avsluta med en summering där ni betygsätter totalupplevelsen!

Sen är det alltid kul att läsa om nya rykten kring leveranser, har någon hört något nytt? Kanske är det någon som jobba med detta som vet mer än oss vanliga dödliga!

Ursprungligen av ziggytwiggy:

Kan inte ni som fått era Iphone 7/7+ skriva lite om era upplevelser med den nya Iphonen, börja med era förväntningar när ni öppnade paketet och avsluta med en summering där ni betygsätter totalupplevelsen!

Sen är det alltid kul att läsa om nya rykten kring leveranser, har någon hört något nytt? Kanske är det någon som jobba med detta som vet mer än oss vanliga dödliga!

http://www.99mac.se/forum/t/319425-det-basta-...

Här har vi skrivit lite. Fråga gärna mer om du undrar om något speciellt. Har haft min i 2,5 månader nu så har hunnit testa det mesta ?

Ursprungligen av ziggytwiggy:

Kan inte ni som fått era Iphone 7/7+ skriva lite om era upplevelser med den nya Iphonen, börja med era förväntningar när ni öppnade paketet och avsluta med en summering där ni betygsätter totalupplevelsen!

Sen är det alltid kul att läsa om nya rykten kring leveranser, har någon hört något nytt? Kanske är det någon som jobba med detta som vet mer än oss vanliga dödliga!

Beställde en 7 Plus 256 Gb jetblack den 18 september hos Tele2 och idag tröttnade jag på alla ursäkter och löften om leverans nästa vecka.
Pratade med en ansvarig som sa att skulle hon vara helt ärlig så har de inte en aning när de kommer att få in 7 plus.
Hon trodde inte att de kommer i åt.
Allt det som kundtjänsten har lovat osv har bara varit lögner för att blidka de som har beställt,

Ursprungligen av miclarss:

Beställde en 7 Plus 256 Gb jetblack den 18 september hos Tele2 och idag tröttnade jag på alla ursäkter och löften om leverans nästa vecka.
Pratade med en ansvarig som sa att skulle hon vara helt ärlig så har de inte en aning när de kommer att få in 7 plus.
Hon trodde inte att de kommer i åt.
Allt det som kundtjänsten har lovat osv har bara varit lögner för att blidka de som har beställt,

Trist. Undrar om det gäller andra operatörer också.

Är det nån som fått leverans av Halebop senaste veckorna?

De säger iaf att de fått flera leveranser från Apple senaste tiden.

Fick nyss ett sms från Telia som bekräftade att min iPhone 7 Plus 128 Gb Silver nu finns att hämta ut.
Beställde 2016-09-27

Ursprungligen av Nisse01:

Trist. Undrar om det gäller andra operatörer också.

Är det nån som fått leverans av Halebop senaste veckorna?

De säger iaf att de fått flera leveranser från Apple senaste tiden.

Gäller iallafall för comviq också.. Beställt 19 sept. Och väntar fortfarande. Comviq hoppas på att leverera så många iphone 7 plus som dem nu kan..

  • Medlem
  • 2016-12-13 16:45
Ursprungligen av ziggytwiggy:

Kan inte ni som fått era Iphone 7/7+ skriva lite om era upplevelser med den nya Iphonen, börja med era förväntningar när ni öppnade paketet och avsluta med en summering där ni betygsätter totalupplevelsen!

Sen är det alltid kul att läsa om nya rykten kring leveranser, har någon hört något nytt? Kanske är det någon som jobba med detta som vet mer än oss vanliga dödliga!

Beställde iPhone 7 Plus 128GB Mattsvart den 6 Oktober, hämtade ut fredag förra veckan den 9/12. Var självklart astaggad på att öppna paketet och börja använda den. Jag uppgraderade från en 5s vilket gjorde att upplevelsen blev mer "verklig", snabbare, kameran är sjukt bra, osvosv. Det jag gillar mest är batteritiden, jag slipper ladda den stup i kvarten och kan oftast gå en hel dag utan att behöva ladda. Jag tror inte att hypen hade varit likadan för någon med en 6a. Helt ärligt, den är inget speciellt. Det är en telefon. Najs. Snygg. Bra. Dyr.

  • Medlem
  • 2016-12-13 18:17

Ni som har beställt från comwiq ändras leveransstatusen någon gång jag är inne där typ 5 grr per dag för att se om den är packad eller skickad står bara när ordens skapades. Tänkte om de skickar iväg telefonen utan att upptadatera där.

Ursprungligen av Aylos:

Ni som har beställt från comwiq ändras leveransstatusen någon gång jag är inne där typ 5 grr per dag för att se om den är packad eller skickad står bara när ordens skapades. Tänkte om de skickar iväg telefonen utan att upptadatera där.

Ingenting har ändrats men nu har min order enbart varit aktiv i två veckor, så det kanske inte är så konstigt.

  • Medlem
  • 2016-12-13 21:38
Ursprungligen av Alexander W:

Ingenting har ändrats men nu har min order enbart varit aktiv i två veckor, så det kanske inte är så konstigt.

jag beställde för 11 veckor sedan ingenting har ändrats men på chatten sa dom att jag skulle få denna veckan så får väll se.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-12-13 21:43

Har beställt hos ett lokalt MacHuset, en gagatsvart. Har inte hört ett skit sen september, utöver några hoppfulla mail jag skickade och fick svar på i september... Nu struntar jag i om de inte hör av sig alls och kan lika gärna vänta en generation till

Ursprungligen av Aylos:

Ni som har beställt från comwiq ändras leveransstatusen någon gång jag är inne där typ 5 grr per dag för att se om den är packad eller skickad står bara när ordens skapades. Tänkte om de skickar iväg telefonen utan att upptadatera där.

Den uppdateras inte mer än när dom väl skickar telefonen. Men när den skickas så ska det uppdateras där.

Ursprungligen av Aylos:

jag beställde för 11 veckor sedan ingenting har ändrats men på chatten sa dom att jag skulle få denna veckan så får väll se.

Imorgon är det 13 veckor sedan jag beställde. Jag pratade med en ansvarig i förra veckan och hon sa att hon ärligt talat inte hade en aning om när dom får in min telefon. Hon sa att dom inte vet hur många telefoner dom får förrän dom väl packar upp dom. Tydligen så skickar Apple delleveranser till dom så om dom beställt 500 telefoner och sen får en leverans så kan det tex ligga 200st på leveransen utan att dom fått veta något innan.

Jag nämnde också att vissa på chatten hade sagt till kunder att dom får sin telefon inom en vecka och liknande. Då sa hon att om någon på chatten skrivit så så har dom gjort fel och bara chansat för dom har ingen information alls om hur leveranserna ser ut.

Jag beställde en 7 Plus, 128 GB, Rosa guld på Apple Store på nätet den 8:e december. Det stod att den skulle levereras den 22:a december. Då är det lugnt, tänkte jag. Tomten får två dagars marginal till julafton. Idag fick jag meddelande att den är klar för hämtning i Täby. Så det gick ju mycket snabbare än förväntat. 4 dagar om man räknar bort helgen. Bra jobbat, Apple!

Ni som suttit och väntat i veckor och månader, varför handlar ni över huvud taget av teleoperatörerna när de nu inte kan leverera?

Ursprungligen av Sir N.:

Jag beställde en 7 Plus, 128 GB, Rosa guld på Apple Store på nätet den 8:e december. Det stod att den skulle levereras den 22:a december. Då är det lugnt, tänkte jag. Tomten får två dagars marginal till julafton. Idag fick jag meddelande att den är klar för hämtning i Täby. Så det gick ju mycket snabbare än förväntat. 4 dagar om man räknar bort helgen. Bra jobbat, Apple!

Ni som suttit och väntat i veckor och månader, varför handlar ni över huvud taget av teleoperatörerna när de nu inte kan leverera?

Vad nice att det gick så fort! Snyggt gjort av Apple. För mig är det helt och hållet en ekonomisk fråga. Det bättre priset gör det värt för mig att vänta. Sen håller jag fortfarande tummarna att Halebop kommer att skicka min telefon nästa vecka som de nu lämnat info om

Ursprungligen av Sir N.:

Ni som suttit och väntat i veckor och månader, varför handlar ni över huvud taget av teleoperatörerna när de nu inte kan leverera?

För min del är det pga att man endast kan köpa telefonen med Halebop Student via halebop.se (dvs en ekonomisk fråga).

Och fortfarande väntar ni..

Nästan alla operatörer finns på Siba, Elgiganten med flera. Varför väntar ni?

Alla abonnemangsformer finns ju där (förutom internetoperatörerna men de är inte mycket att ha ändå)

Det bästa... Ni får telefonen direkt eller på sin höjdminom 4v.

Jaja skall sluta följa denna tråd nu och börja följa nästa lansering det är ju dags för iPhone 8 snart.
Och för er som vill ha det bästa priset på en 7+ så säljer jag min 256GB då så slipper ni fortsätta att vänta ?????

Ursprungligen av Ancientdragon:

Alla abonnemangsformer finns ju där (förutom internetoperatörerna men de är inte mycket att ha ändå)

Nej, det stämmer inte (ser du i inlägget innan ditt).

Med det sagt, hade jag vetat att det skulle dra över en månad hade det kanske varit värt 1700 kr extra (eller vad det är jag sparar på student-abonnemanget). Men då är ju ett annat problem att Plus 128 GB mattsvart inte har dykt upp i någon butik där jag bor. Och ja, jag har faktiskt haft daglig koll

Och åka 10 mil för en telefon, så mycket är det inte värt. Det är ju bara en telefon.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Och fortfarande väntar ni..

Nästan alla operatörer finns på Siba, Elgiganten med flera. Varför väntar ni?

Alla abonnemangsformer finns ju där (förutom internetoperatörerna men de är inte mycket att ha ändå)

Det bästa... Ni får telefonen direkt eller på sin höjdminom 4v.

Jaja skall sluta följa denna tråd nu och börja följa nästa lansering det är ju dags för iPhone 8 snart.
Och för er som vill ha det bästa priset på en 7+ så säljer jag min 256GB då så slipper ni fortsätta att vänta ?????

Oj vilken trevlig kille du verkar vara, vänta du på din 8a och lämna tråden.

Ursprungligen av Alexander W:

Oj vilken trevlig kille du verkar vara, vänta du på din 8a och lämna tråden.

Han var ingen trevlig prick, nej. Men han har en poäng – många vet nog inte att man kan få många av modellerna snabbare till samma pris om man köper av t ex Elgiganten.

Ursprungligen av Nisse01:

Han var ingen trevlig prick, nej. Men han har en poäng – många vet nog inte att man kan få många av modellerna snabbare till samma pris om man köper av t ex Elgiganten.

Jag håller med till viss del. För de som har möjlighet att köpa telefonen på närmare och snabbare håll är det jättebra att få den upplysningen så att de kan undersöka möjligheterna. I min stad finns den tyvärr inte tillgänglig någonstans och butikerna jag har kollat med hade heller ingen möjlighet att prismatcha det pris jag fått online, så jag hänger kvar ett tag till.

Jag tycker att det är gött att hänga i detta forum med folk i samma sits, där vi kan peppa varandra och ge små smulor av hopp när vissa får sina lurar, men samtidigt få snabb info kring när det verkar dra ut ännu längre på tiden. Det ger ju en något att pyssla med så här i väntans tider, nu när jag valt att vänta

Ursprungligen av elimon:

Jag håller med till viss del. För de som har möjlighet att köpa telefonen på närmare och snabbare håll är det jättebra att få den upplysningen så att de kan undersöka möjligheterna. I min stad finns den tyvärr inte tillgänglig någonstans och butikerna jag har kollat med hade heller ingen möjlighet att prismatcha det pris jag fått online, så jag hänger kvar ett tag till.

Jag tycker att det är gött att hänga i detta forum med folk i samma sits, där vi kan peppa varandra och ge små smulor av hopp när vissa får sina lurar, men samtidigt få snabb info kring när det verkar dra ut ännu längre på tiden. Det ger ju en något att pyssla med så här i väntans tider, nu när jag valt att vänta

Nej precis, det gäller inte alla (inte mig t ex). Och ja, det är king med denna tråd för oss som väntar. Mycket bra med lite info nu och då!

Ursprungligen av Nisse01:

Han var ingen trevlig prick, nej. Men han har en poäng – många vet nog inte att man kan få många av modellerna snabbare till samma pris om man köper av t ex Elgiganten.

Snabbare kanske men inte till samma pris. Jag kommer bra mycket billigare undan genom att vänta på min telefon hos Comviq. Dels för att dom är billiga i grunden men sen får man också räkna med eventuella rabatter man får samt kompensationen för att ha väntat

Ursprungligen av leomessi87:

Snabbare kanske men inte till samma pris. Jag kommer bra mycket billigare undan genom att vänta på min telefon hos Comviq. Dels för att dom är billiga i grunden men sen får man också räkna med eventuella rabatter man får samt kompensationen för att ha väntat

Men du kan väl inte ens köpa över disk, Comviq gick väl bara att beställa online?

Jag menade om man ska teckna med Telia, Halebop, Tele2 etc.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-15 14:03
Ursprungligen av Nisse01:

Men du kan väl inte ens köpa över disk, Comviq gick väl bara att beställa online?

Jag menade om man ska teckna med Telia, Halebop, Tele2 etc.

Just Comviq verkar vara ännu mer bedrövliga än vad jag trodde då de inte går att teckna deras abonnemang över disk...inte ens i deras egna butiker. Detta går utan problem med Halebop, t ex.

Ursprungligen av zinned:

Just Comviq verkar vara ännu mer bedrövliga än vad jag trodde då de inte går att teckna deras abonnemang över disk...inte ens i deras egna butiker. Detta går utan problem med Halebop, t ex.

Bedrövliga och bedrövliga. De slipper alla omkostnader som det innebär och kan därmed erbjuda en billigare tjänst för de som vill.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-15 14:15
Ursprungligen av Nisse01:

Bedrövliga och bedrövliga. De slipper alla omkostnader som det innebär och kan därmed erbjuda en billigare tjänst för de som vill.

Jag tittade på deras respektive hemsidor för att se priserna. Vad jag kan se är de jämbördiga men med den stora skillnaden att Halebop är Telia och således deras nät, som är mycket bättre än Tele2:s.

Så, summa summarum förstår jag inte varför man skulle välja Comviq framför Halebop...som dessutom går att teckna i Telia-butik.

Ursprungligen av Nisse01:

Men du kan väl inte ens köpa över disk, Comviq gick väl bara att beställa online?

Jag menade om man ska teckna med Telia, Halebop, Tele2 etc.

Nej precis det är bara online som gäller. Har man tecknat med de du nämner så håller jag med dig om att göra det i butik istället.

Ursprungligen av zinned:

Jag tittade på deras respektive hemsidor för att se priserna. Vad jag kan se är de jämbördiga men med den stora skillnaden att Halebop är Telia och således deras nät, som är mycket bättre än Tele2:s.

Så, summa summarum förstår jag inte varför man skulle välja Comviq framför Halebop...som dessutom går att teckna i Telia-butik.

Vet inte riktigt var du kollat men här har du priserna:

iPhone 7 plus 32gb:

comviq 495 7gb
halebop 559 6gb

iPhone 7 plus 128gb:

comviq 555 7gb
halebop 579 6gb

iPhone 7 plus 256gb:

comviq 590 7gb
halebop 599 (plus engångskostnad 995) 6gb

Det skiljer alltså 1536kr för 32gb varianten, 576kr för 128gb och 1211kr för 256gb. Den enda som ligger hyfsat nära är 128gb varianten. Sen får man dessutom 1gbmer surf varje månad hos comviq för det priset som också får vägas in. Så i mitt fall får jag den 1211kr billigare plus kompensation så bara där sparar jag 2-3 tusen. det är värt att vänta på för mig. Sen kommer jag lägga till så jag får 20gb surf för 50kr per månad. hos halebop kostar de 100kr extra per månad och då får du bara 12gb totalt.

Så comviq är bra mycket billigare=)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-15 15:31
Ursprungligen av leomessi87:

Nej precis det är bara online som gäller. Har man tecknat med de du nämner så håller jag med dig om att göra det i butik istället.

Vet inte riktigt var du kollat men här har du priserna:

<MASSA TEXT>

Så comviq är bra mycket billigare=)

Jag jämförde operatörernas abonnemangspriser, inte vad de har för erbjudande på subventioneringen av telefonen. Nu tittade jag igen men då på iPhone 7, inte iPhone 7+. Det skiljde ett par tior i månaden...ingen biggie.

Dock har de som du säger bättre subventionering just nu på just iPhone 7+. Bättre så klart, om man kan leva med Tele2:s nät.

Ursprungligen av zinned:

Jag jämförde operatörernas abonnemangspriser, inte vad de har för erbjudande på subventioneringen av telefonen. Nu tittade jag igen men då på iPhone 7, inte iPhone 7+. Det skiljde ett par tior i månaden...ingen biggie.

Dock har de som du säger bättre subventionering just nu på just iPhone 7+. Bättre så klart, om man kan leva med Tele2:s nät.

Där jag bor får vi snällt välja Halebop av de två nämnda operatörerna, om man ska kunna använda telefonen utanför stadsgränsen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-15 15:53
Ursprungligen av elimon:

Där jag bor får vi snällt välja Halebop av de två nämnda operatörerna, om man ska kunna använda telefonen utanför stadsgränsen

Precis.

Bevaka tråden