Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag jämförde operatörernas abonnemangspriser, inte vad de har för erbjudande på subventioneringen av telefonen. Nu tittade jag igen men då på iPhone 7, inte iPhone 7+. Det skiljde ett par tior i månaden...ingen biggie.

Dock har de som du säger bättre subventionering just nu på just iPhone 7+. Bättre så klart, om man kan leva med Tele2:s nät.

Jo på 256an av vanliga sjuan skiljer de inte mycket men kollar man på 128an så skiljer de mer än 50kr i månaden och man får även en extra gigabyte surf. De blir över 1200 billigare med Comviq då. Så billigast är dom men det är ju som sagt för att det inte finns butiker osv. Sen är det klart att nätet ska fungera bra för en också, där jag bor funkar de klockrent och har ofta 40-50 mbit med Comviq. Men visst, bor man illa till så är de såklart viktigt att hitta en operatör som fungerar.

  • Medlem
  • 2016-12-15 17:44

Nu har comwiq äntligen skickad min telefon efter 11 fulla veckor de skickade runt kl 17 tiden finns det någon chans att den kommer imorgon?

Ursprungligen av Aylos:

Nu har comwiq äntligen skickad min telefon efter 11 fulla veckor de skickade runt kl 17 tiden finns det någon chans att den kommer imorgon?

var bor du?

  • Medlem
  • 2016-12-15 18:45
Ursprungligen av leomessi87:

var bor du?

Göteborg

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-15 19:28
Ursprungligen av leomessi87:

Sen är det klart att nätet ska fungera bra för en också, där jag bor funkar de klockrent och har ofta 40-50 mbit med Comviq. Men visst, bor man illa till så är de såklart viktigt att hitta en operatör som fungerar.

40-50 Mbit/s var inte mycket att hänga i granen

Så här ser det ut för mig med Telia (dvs samma nät som Halebop) :

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-12-16 09:56
Ursprungligen av Aylos:

Göteborg

Då tror jag säkert den kommer idag.

Fick idag ett samtal,från Tele2 angående min beställning på en iPhone 7 plus 259 GB jetblack som beställdes 160918.
De undrade ifall jag kunde tänka mig att byta den mot en vanlig svart och då skull jag få den vecka 3 preliminärt för det är i slutet på vecka 2 de får nästa leverans av 7 plus 256 GB men då kommer inga jetblack.
De kan inte säga när jetblack i plus 256 GB kommer in men det kommer att dröja.
Kommer att få en vanlig svart men står kvar med beställningen av min jetblack till den svarta kommit.
Har ingen brådska då jag fått en via arbetet.

Ursprungligen av zinned:

40-50 Mbit/s var inte mycket att hänga i granen

Så här ser det ut för mig med Telia (dvs samma nät som Halebop) :

Jo men du betalar ju för upp till 300mbit och får ut 220. Jag betalar för upp till 80 och får ut 50. En Ferrari är ju snabbare än en Volvo men kostar också mer. Har man nytta av så höga hastigheter så är det såklart bättre att välja en operatör som tillhandahåller det om man är villig att betala så mycket extra. Jag hade varit nöjd med 20mbit, ser ingen anledning alls till att ha mer. Hade det varit gratis så okej men jag hade inte betalat för det då jag inte förstår vad man ska använda det till speciellt när man har begränsad mängd data.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-16 10:57
Ursprungligen av leomessi87:

Jo men du betalar ju för upp till 300mbit och får ut 220. Jag betalar för upp till 80 och får ut 50. En Ferrari är ju snabbare än en Volvo men kostar också mer.

Vad talar du nu om? Jag betalar inte för en viss hastighet, jag betalar för mängden data. Det förutsätter jag att du också gör, har aldrig hört talas om någon operatör som på abonnemangsbasis begränsar överföringshastigheten.

Ursprungligen av leomessi87:

[...] då jag inte förstår vad man ska använda det till speciellt när man har begränsad mängd data.

Det kan jag heller inte förstå. För mig är hastigheten det viktiga, att jag får datan snabbt/att sidan laddas snabbt. Hur mycket data jag kan nyttja per månad är inte alls lika intressant då jag personligen inte nyttjar så mycket (ca 3-4 GB/mån).

Nu har min status uppdaterats till "Hos posten" från Halebop. Yay!! Jag beställde min den 8/11

Ursprungligen av elimon:

Nu har min status uppdaterats till "Hos posten" från Halebop. Yay!! Jag beställde min den 8/11

Fint! Jag gick in och kollade också när du skrev det där, men ingen förändring. Beställde ju dock drygt två veckor efter dig… Och sen fick jag plötsligt ett mejl, min är också skickad. Härligt, synd bara att det är helg precis (det trodde jag aldrig jag skulle säga)…

Ursprungligen av Nisse01:

Fint! Jag gick in och kollade också när du skrev det där, men ingen förändring. Beställde ju dock drygt två veckor efter dig… Och sen fick jag plötsligt ett mejl, min är också skickad. Härligt, synd bara att det är helg precis (det trodde jag aldrig jag skulle säga)…

Men härligt! Ja det kommer definitivt bli en lång helg. Har du Postnord-appen? Jag tänkte så du slipper invänta pappersavin

Ursprungligen av elimon:

Men härligt! Ja det kommer definitivt bli en lång helg. Har du Postnord-appen? Jag tänkte så du slipper invänta pappersavin

Nej, har inte appen. Men det är ju lätt gjort att installera. Fast det hjälper väl inte, man får väl inget kolli-id tolkade jag det som?

Ursprungligen av elimon:

Men härligt! Ja det kommer definitivt bli en lång helg. Har du Postnord-appen? Jag tänkte så du slipper invänta pappersavin

Skaffade appen nu och ser att det visst gick utan kollinummer. Tack för tipset!

  • Medlem
  • 2016-12-16 15:34

Idag kom min telefon äntligen efter 11 veckor beställde från comviq och jag har tjatat nästan varje dag med dom via chatten så idag kom den äntligen men det lustiga var att jag beställde abonnemang kort som kom med telefonen men kortet var inte akteverad så jag ringde comwiq för att aktevera det och de va förvånade över att jag hade fått mobilen för hos dom ser det inte ut som att den är skickad ???jag har mobilen i handen så fattade ingenting jag kanske fick telefonen från tomten??

Ursprungligen av Nisse01:

Skaffade appen nu och ser att det visst gick utan kollinummer. Tack för tipset!

Gött! Det är en bra app. ?

Nu är det bara att hålla tummarna för att posten är snabb. Eftersom att jag bor norr om dalälven så lär det ju ta en dag extra ?

Ursprungligen av Aylos:

Idag kom min telefon äntligen efter 11 veckor beställde från comviq och jag har tjatat nästan varje dag med dom via chatten så idag kom den äntligen men det lustiga var att jag beställde abonnemang kort som kom med telefonen men kortet var inte akteverad så jag ringde comwiq för att aktevera det och de va förvånade över att jag hade fått mobilen för hos dom ser det inte ut som att den är skickad ???jag har mobilen i handen så fattade ingenting jag kanske fick telefonen från tomten??

Vad härligt! Det finns lite hopp om julefriden ändå ? Hoppas du trivs med den! Min kommer till veckan ?

Såja, mycket nöjd. Paketet skickades igår. Är väldigt förvånad då jag la beställningen 30/11. Hade förväntat mig leverans efter nyår.

Jag har god lust att boka en iPhone 7+. Tycker den matta svarta är riktigt läcker och har på känn
att nya iPhone 8 blir ett nerköp designmässigt. Tycker inte att det är jättesnygg med bildskärmar utan någon som
helst ram. Håller någon med?

Ursprungligen av zinned:

Vad talar du nu om? Jag betalar inte för en viss hastighet, jag betalar för mängden data. Det förutsätter jag att du också gör, har aldrig hört talas om någon operatör som på abonnemangsbasis begränsar överföringshastigheten.

Det kan jag heller inte förstå. För mig är hastigheten det viktiga, att jag får datan snabbt/att sidan laddas snabbt. Hur mycket data jag kan nyttja per månad är inte alls lika intressant då jag personligen inte nyttjar så mycket (ca 3-4 GB/mån).

Tror du missuppfattar mig. Du har valt Telia som erbjuder upp till 300mbit/s men som å andra sidan är dyrare. En av anledningarna till att dom är dyrare är ju att dom har högre hastighet än tex comviq. Om du väljer ett abonnemang med 12gb för 409kr per månad så är ju ett av sakerna du betalar för just hastigheten. Om man tar 20gb i månaden hos comviq för 295 per månad så är man medveten om att hastigheten är upp till 80mbit/s. Vill man ha mer får man helt enkelt ta en operatör som erbjuder högre hastigheter men samtidigt vara beredd att betala mer. För mig är det absolut inte värt över 100kr i månaden för att, möjligtvis, ladda aftonbladet någon tiondels sekund snabbare. Men det är min personliga åsikt, du kanske behöver den där tiondelen som du med lite tur kan tjäna och tycker det är värt över 100kr per månad och det är ingen som kan säga att det är rätt eller fel. Det är dock fakta att du betalar för upp till 300mbit/s då det är en av delarna som ingår i priset av tjänsten du köper.

Det jag menar är att du inte kan jämföra din hastighet med min hastighet rakt av då du betalar ett högre pris för att bland annat ha en högre hastighet. Det är ungefär som att, i grova drag, jämföra en ferrari med en volvo, självklart är ferrarin snabbare med den är å andra sidan dyrare.

Felia de är och kommer alltid vara dyrast. För mig som kört Telia i många år ser ingen vinst med att betala extra till dem. Kör Tele2 och får 80 Mbit vilket är mer än vad jag behöver och har alltid 4G oavsett vart jag rör mig. Men såklart att olika operatörer är sämre/bättre vart man befinner sig.

Ursprungligen av @ndreas:

Felia de är och kommer alltid vara dyrast. För mig som kört Telia i många år ser ingen vinst med att betala extra till dem. Kör Tele2 och får 80 Mbit vilket är mer än vad jag behöver och har alltid 4G oavsett vart jag rör mig. Men såklart att olika operatörer är sämre/bättre vart man befinner sig.

Är det 4G som visas på kartan, eller är det allt?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det 4G som visas på kartan, eller är det allt?

Det måste vara något annat eftersom Telenor och Tele2 delar 4G-nät

Ursprungligen av elimon:

Gött! Det är en bra app. ?

Nu är det bara att hålla tummarna för att posten är snabb. Eftersom att jag bor norr om dalälven så lär det ju ta en dag extra ?

Står att min ska komma i morgon. Hur går det för dig?

Ursprungligen av Nisse01:

Står att min ska komma i morgon. Hur går det för dig?

Kul! Jag ska också få min imorgon. Pepp pepp!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-12-19 14:44

Fick sms från comviq angående iPhone 7+ 256gb Gagatsvart. Leverans slutet på januari
La min betsällning 20 sep.

Ursprungligen av xydan:

Fick sms från comviq angående iPhone 7+ 256gb Gagatsvart. Leverans slutet på januari
La min betsällning 20 sep.

Samma här, trist om man har bråttom. Men jag undrar verkligen om det stämmer då apple har en leveranstid på 2 dagar på dessa telefoner via deras hemsida. Konstigt om operatörerna skulle få vänta över en månad då.

Ursprungligen av leomessi87:

Samma här, trist om man har bråttom. Men jag undrar verkligen om det stämmer då apple har en leveranstid på 2 dagar på dessa telefoner via deras hemsida. Konstigt om operatörerna skulle få vänta över en månad då.

Som vi andra alltid har sagt, vissa operatörer väntar längre för att få bättre inköpspriser och bättre marginal. Andra är så små att Apple inte prioriterar dem tyvärr

Ursprungligen av Ancientdragon:

vissa operatörer väntar längre för att få bättre inköpspriser och bättre marginal.

Var har du fått det tramset ifrån?

Ursprungligen av Nisse01:

Var har du fått det tramset ifrån?

Du är kul du, tror du alla återförsäljare betalar samma summa för iPhone??!

Nej självklart gäller volym och avtal med Apple här med. Vissa får betala mer andra mindre.

Tror inte att det ändrats sedan jag slutade för några år sedan

Bevaka tråden