Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Har du kollat vad som drar batteri?
FB etc kan dra mycket även om man inte använder det liksom en mängd platstjänster som ligger i bakgrunden.

Det är klart, de 'är bla youtube, snapchat och sånt. Det är inte konstigt eftersom de är det jag använder mest. Men hur mycket får ni ut? Kanske bara jag som överskattar den.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det finns redan en tråd för den diskussionen:
http://www.99mac.se/forum/t/319024-ios-10-ell...

Tänkte inte starta en diskussion, va bara en enkel fråga.

iPhone 7 plus 128GB jet black tele2

Så dök den upp helt plötsligt! ?

Ursprungligen av 3gs2009:

Så dök den upp helt plötsligt! ?

Grattis ! (Eller rättare sagt äntligen..)
När hade du beställt den ?

Min Iphone 7 plus silver 128gb beställd den 25 september ska tydligen komma denna vecka. Men det är tisdag nu så sista chansen är väl om dem skickar den imorn så den kommer på fredag. Jag har varken fått sms om försening eller liknande. Har inte hört något... hoppas på det bästa iaf:/

Ursprungligen av Smil333:

Grattis ! (Eller rättare sagt äntligen..)
När hade du beställt den ?

Haha tack!
Den 9/9 kl 9.04, väntar bara på att få komma hem och sätta på ett skin ifrån dbrand skin och glasskydd!

Ursprungligen av 3gs2009:

Haha tack!
Den 9/9 kl 9.04, väntar bara på att få komma hem och sätta på ett skin ifrån dbrand skin och glasskydd!

Haha asgött ju! Själv har man också allt redo men väntar på telefonen. Fick du kompensation från tele2 ? Isåfall vad?

Tråkigt att det är flera som klagar att den repas lätt. Det finns skärmskydd i härdat glass som det tydligen inte syns på skärmen. Undrar om det stämmer. Är det någon som har provat det?

Ursprungligen av Smil333:

Haha asgött ju! Själv har man också allt redo men väntar på telefonen. Fick du kompensation från tele2 ? Isåfall vad?

verkligen! tele2 fick iaf en stor leverans igår vad jag fick veta.
vad hade du beställt?
kompensationen löser jag imorgon, 6 månader fritt alltså ifrån avbetalning och abonnemang, på min iphone 6s plus fick jag 12 månader helt fritt, då var det värt väntan haha!

Ursprungligen av calinou:

Tråkigt att det är flera som klagar att den repas lätt. Det finns skärmskydd i härdat glass som det tydligen inte syns på skärmen. Undrar om det stämmer. Är det någon som har provat det?

kör ett "nude skin" på telefonen om du inte vill ha skal och vill att färgen syns osv.
härdat glas har jag kört på sedan iphone 5, bästa jag gjort! tappar du telefonen med skärmen före så spricker skyddet, och repor är ingen match för skyddet. dock så måste du byta till nytt så fort de spricker annars kommer iphonens skärm spricka utav min erfarenhet, men finns många sidor på nätet även svenska där du kan få 2 stycken glasskydd för under 30kr, istället för cirka 2-300 i vanlig butik, så jag brukar ha 3-4 stycken redo hemma ifall att jag behöver byta så att jag inte måste vänta tills jag får hem ett nytt.

Ursprungligen av 3gs2009:

verkligen! tele2 fick iaf en stor leverans igår vad jag fick veta.
vad hade du beställt?
kompensationen löser jag imorgon, 6 månader fritt alltså ifrån avbetalning och abonnemang, på min iphone 6s plus fick jag 12 månader helt fritt, då var det värt väntan haha!

Jävlar ! Hoppas att jag också får något liknande.. Väntar på iphone 7 plus gagatsvart (från 19 sep.). Comviq supporten är riktigt dryga, ger varken information om kompensation eller leveransinfo. Hoppas att comviq gör det likadant som tele2 så att man slipper betala x antal månader. Skulle vara trist om man "bara"fick extra surf eller högtalare som någon hade nämnt i tråden innan.
Ahhhh det sega att om jag nu inte får telefonen skickad senast imorgon så får jag hoppas på nästa att få den vecka vilket suger enormt..
Aja hoppas att du blir nöjd med din telefon

Ursprungligen av 3gs2009:

kör ett "nude skin" på telefonen om du inte vill ha skal och vill att färgen syns osv.
härdat glas har jag kört på sedan iphone 5, bästa jag gjort! tappar du telefonen med skärmen före så spricker skyddet, och repor är ingen match för skyddet. dock så måste du byta till nytt så fort de spricker annars kommer iphonens skärm spricka utav min erfarenhet, men finns många sidor på nätet även svenska där du kan få 2 stycken glasskydd för under 30kr, istället för cirka 2-300 i vanlig butik, så jag brukar ha 3-4 stycken redo hemma ifall att jag behöver byta så att jag inte måste vänta tills jag får hem ett nytt.

Känslan när man har 3 skal till telefonen, skärmskydd, men inte telefonen än ..

Ursprungligen av Smil333:

Känslan när man har 3 skal till telefonen, skärmskydd, men inte telefonen än ..

Haha du, jag hade 4 skal beställda ifrån USA och Kina samt 3 glasskyd

Ursprungligen av 3gs2009:

Haha du, jag hade 4 skal beställda ifrån USA och Kina samt 3 glasskyd

Själv ville jag beställa från Kina samt USA men vågade faktiskt inte. Åkte på tullen när jag beställde T-shit från USA och fick betala postnord runt 125 kr .. Blev cdon den här gången

Ursprungligen av 3gs2009:

kör ett "nude skin" på telefonen om du inte vill ha skal och vill att färgen syns osv.
härdat glas har jag kört på sedan iphone 5, bästa jag gjort! tappar du telefonen med skärmen före så spricker skyddet, och repor är ingen match för skyddet. dock så måste du byta till nytt så fort de spricker annars kommer iphonens skärm spricka utav min erfarenhet, men finns många sidor på nätet även svenska där du kan få 2 stycken glasskydd för under 30kr, istället för cirka 2-300 i vanlig butik, så jag brukar ha 3-4 stycken redo hemma ifall att jag behöver byta så att jag inte måste vänta tills jag får hem ett nytt.

Bra idé att köpa billiga och ha några i reserv. Man kan fråga sig varför det är en sådan stor skillnad på priset. Blir det inga bubblor av de billiga?
På kjell som brukar vara billig på elektronik och div prylar är dom väldigt dyra. Det kanske har att göra med tjockleken - Ju tunnare desto dyrare?

Ursprungligen av calinou:

Bra idé att köpa billiga och ha några i reserv. Man kan fråga sig varför det är en sådan stor skillnad på priset. Blir det inga bubblor av de billiga?
På kjell som brukar vara billig på elektronik och div prylar är dom väldigt dyra. Det kanske har att göra med tjockleken - Ju tunnare desto dyrare?

Vet faktiskt inte men kan ju ha o göra med att utnyttja den marknaden även fast dem beställer billigt till exempel om stora butikerna säljer copter så är ju dem dyrare o köpa in, säljs för cirka 300kr så då tänker väll dem s.k budget butikerna att om de köper in för 30 kr så kommer folk ändå att köpa från dem fast för 200kr?
Dem jag köper är runt 0.3 mm i tjocklek och aldrig upplevt några problem med bubblor.
Här får du ett exempel brukar handla de mesta tillbehören ifrån dem
Härdat glas

Några inlägg borttagna, håll er till ämnet, tack.

väntar fortfarande min 7+ black 32 gb. beställt i 1 st oktober. i 10:de november rinde från mediamarkt o sa jag får inom vecka. men det är nästan 2 veckor

Beställde en 7 plus 128GB i färgen rose gold hos Halebop den 28/9. Fick preliminärt leveransdatum mellan vecka 49-51 ett par veckor efter jag la beställningen, och det har stått oförändrat sedan dess.

Jag chattade nyss med Halebops support och försökte få fram minsta lilla knyst om när jag kan tänkas få min telefon, men det var såklart lönlöst. Någon annan som har något nytt om sin beställning från Halebop?

Senast redigerat 2016-11-23 15:46
Ursprungligen av sderstrm:

Beställde en 7 plus 128GB i färgen rose gold hos Halebop den 28/9. Fick preliminärt leveransdatum mellan vecka 49-51 ett par veckor efter jag la beställningen, och det har stått oförändrat sedan dess.

Jag chattade nyss med Halebops support och försökte få fram minsta lilla knyst om när jag kan tänkas få min telefon, men det var såklart lönlöst. Någon annan som har något nytt om sin beställning från Halebop?

Jag beställde min 7 plus 128GB guld den 8 november, så jag är väl medveten om att det kommer att dröja hundra år innan den kommer. Men jag försökte ändå klämma ut information från Halebops supportchatt om hur ofta och när de får leveranser, men ikke, Det kan vara det minst informerande kundtjänsten i mannaminne.

Det stod i alla fall på Halebops sida att om man fått ett preliminärt leveransdatum vid 'Orderstatus' (där det hos mig står 'Under behandling'), så innebär det att det att ens köplats ligger inom det antal telefoner de beräknas få in. Så det är ju fint, åtminstone för er som har ett datum där

Ursprungligen av elimon:

Jag beställde min 7 plus 128GB guld den 8 november, så jag är väl medveten om att det kommer att dröja hundra år innan den kommer. Men jag försökte ändå klämma ut information från Halebops supportchatt om hur ofta och när de får leveranser, men ikke, Det kan vara det minst informerande kundtjänsten i mannaminne.

Det stod i alla fall på Halebops sida att om man fått ett preliminärt leveransdatum vid 'Orderstatus' (där det hos mig står 'Under behandling'), så innebär det att det att ens köplats ligger inom det antal telefoner de beräknas få in. Så det är ju fint, åtminstone för er som har ett datum där

Men varför väntar ni?

Gå in på valfri elektronik-kedja.

Köp telefonen med den operatör och avbetalning du vill.

Använd telefonen och var glad...

Det finns i i lager på alla större kedjor jag kollat... Och abonnemangen är ju samma oavsett om du köper hos operatören eller i butik.

Min Jetblack fick jag på premiärdagen men jag bytte till guld och den har jag haft i snart 2 mån nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 16:43
Ursprungligen av Ancientdragon:

Men varför väntar ni?

Gå in på valfri elektronik-kedja.

Köp telefonen med den operatör och avbetalning du vill.

Använd telefonen och var glad...

Det finns i i lager på alla större kedjor jag kollat... Och abonnemangen är ju samma oavsett om du köper hos operatören eller i butik.

Min Jetblack fick jag på premiärdagen men jag bytte till guld och den har jag haft i snart 2 mån nu

Jag har undrat, och kommenterat, samma sak länge nu. Det känns som om många verkligen vill vänta medvetet.

Nu verka det hända nånting hos Telia beställde iPhone 7+ 128 GB gagatsvart, beställde 21/9 fick pre/datum 12/12. Gick in idag och tittade så hade jag fått ett Kolli-id & paketen är på väg?

  • Medlem
  • 2016-11-23 18:04

Min lur har fortfarande prel. leveransdatum 12/12, men idag fick jag en surfpott på 100GB. Alltid något.

Tips. Köp aldrig från Comviq. Anledning? Läs vidare nedan ...

Det är så att jag beställde Iphone 7 plus jetblack från Comviq den 19 september och har ännu inte fått telefonen eller information om leveransen. Det ända man får ut ur deras "kompetenta" supporters är: tyvärr så är det sen leverans och vi kan inte ge ut information om när telefonerna kommer. Så på den fronten så är det mer eller mindre kört. Efter flera försök med deras chatt samt telefon support så fick jag veta att det skulle kunna ta runt 3-4 veckor EXTRA FÖRSENING ( om nu inte mer). Med andra ord så kommer jag få telefonen runt januari/februari. Roligt va..?
När jag frågade om kompensation så fick jag det här som svar (via chatten): vi kan tyvärr inte ge ut information om hur mycket och vad du kommer få som kompensation om du nu får det. Happ... Hur jag än vred och vände så fick jag samma svar. Testade ringa ett par gånger och konstigt nog så fick annorlunda svar där. Kvinnan talade om att jag INTE skulle få kompensation och att det skulle dröja bra mycket tills jag fick min telefon. Blev lite frustrerad och bad om att få snacka med någon som har bättre koll om hur det fungerar. Efter 15 minuters väntan kopplade hon upp mig till deras produktansvariga personal. Det jag fick veta från honom var att det skulle som sagt dröja att få telefonen, dock så visste dem inte hur många veckor. När jag frågade angående om kompensation så erbjöd han 30gb surf under 3 mån (givetvis gratis). När jag tog upp att man knappt kunde räkna det som kompensation så sa han bara nonchalant: Tyvärr är det bara så mycket vi kan erbjuda. Det var ca 60 min telefonsamtal med supporten.

Summa summarum så kommer jag få vänta tills januari/februari om inte mer och få 30 gb surfpot som kompensation för ca 3-5 (om inte mer) månaders sen leverans.
Blir nog aldrig mer Comviq för min del. Frågan är nu om det är värt att köra till Apple butiken och köpa telefonen kontant.. Det sega är att Apple inte har så bra studentpriser.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men varför väntar ni?

Gå in på valfri elektronik-kedja.

Köp telefonen med den operatör och avbetalning du vill.

Använd telefonen och var glad...

Det finns i i lager på alla större kedjor jag kollat... Och abonnemangen är ju samma oavsett om du köper hos operatören eller i butik.

Min Jetblack fick jag på premiärdagen men jag bytte till guld och den har jag haft i snart 2 mån nu

Jag är definitivt inget stort fan av att vänta. Men! Grejen för min del är att jag fick en bra deal på abonnemanget hos Halebop, som kompensation för att jag inte fick den Note 7 som jag hade förbeställt (som vi alla vet vad som hände med). Så jag kommer nog inte ner i samma pris om jag handlar någonstans tyvärr.

Ursprungligen av elimon:

Jag är definitivt inget stort fan av att vänta. Men! Grejen för min del är att jag fick en bra deal på abonnemanget hos Halebop, som kompensation för att jag inte fick den Note 7 som jag hade förbeställt (som vi alla vet vad som hände med). Så jag kommer nog inte ner i samma pris om jag handlar någonstans tyvärr.

Men i den här takten så är det ju ingen bra deal alls... iPhone 8 kommer ju om 9 månader redan och då är ju din telefon värd mycket mindre.... Det är kanske förklaringen till att de låter dig vänta så länge. Telefonen blir ju billigare i inköp när nästa kommer ?

Nej jag hade bett om att få samma summa i rabatt som du har fått på telefonen på abonnemanget du har och köpt telefonen där de faktiskt vill sälja telefoner.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men varför väntar ni?

Gå in på valfri elektronik-kedja.

Köp telefonen med den operatör och avbetalning du vill.

Använd telefonen och var glad...

Det finns i i lager på alla större kedjor jag kollat... Och abonnemangen är ju samma oavsett om du köper hos operatören eller i butik.

Min Jetblack fick jag på premiärdagen men jag bytte till guld och den har jag haft i snart 2 mån nu

För min del är det för att jag köper den med Halebops studentdeal. Tyvärr går den bara att köpa från Halebop direkt…

Har dock kollat ändå på Elgiganten, Netonnet, Mediamarkt m.m. på daglig basis senaste veckorna men ingen har heller fått in Plus 128 mattsvart.

Men nej, varför alla icke studenter väntar förstår jag inte heller

  • Medlem
  • 2016-11-24 04:40

Jag skulle få min telefon denna veckan men den är sen 4 veckor till!!
Beställde också från comwiq blir galen på dom för de ger ingen information alls utan hänvisar bara till orderstatus som de aldrig ändrar något på.
Jag har läst lite på konsumentköplagens om de här med sen leverans men vem Ska man klaga på egentligen comwiq eller Apple för de håller inte vad de har lovat när jag beställde var det 7-8 veckors väntetid då utgår jag från att man ska få telefonen Max om 8 veckor men bu har de lagt på 4 veckor till så sammanlagt 3 månader för en jäkla telefon.
Har jag köpt ett flygplan?? eller som får vänta 3 månader

Beställde 12/9 från comviq, iphone 7 plus 128 gb jb fick min i tisdags.

Bevaka tråden