Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-11-29 10:03
Ursprungligen av Aliceblyn:

Nu har Comviq skickat min telefon, efter 8 veckor och 2 dagar. Skulle fått den förra veckan men men. Beställde den 29september Iphone 7 plus 128gb silver!

ååh roligt jag beställde 1 oktober från comwiq skulle också få förra veckan så kanske det blir min tur nu ?

Beställde också 27/9 från comviq gagatsvart 7+ 128gb den har kommit på posten nu!!!

  • Medlem
  • 2016-11-29 10:30
Ursprungligen av wille21:

Beställde också 27/9 från comviq gagatsvart 7+ 128gb den har kommit på posten nu!!!

jaa då kanske comviq är i gång nu men när jag chattar med dom vet de inget beställde 1 okt

Ursprungligen av Aylos:

jaa då kanske comviq är i gång nu men när jag chattar med dom vet de inget beställde 1 okt

De sa samma sak till mig för ett par dagar sedan, men om du har tur så kommer den nog snart!

Ursprungligen av zinned:

Jag trodde bara du gillade att vänta

Vill du ha den innan så är det ju bara att gå o köpa den i valfri butik, inga problem.

För det första är det inte alla som erbjuder comviq vilket är det billigaste alternativet jag sett. För det andra, om man nu fått försenad leverans osv och redan väntat ett par veckor för länge då är det ju värt att fortsätta och sen hoppas på kompensation. Vet folk som fått 3 månader gratis vilket blir runt 1500kr. Har man inte bråttom så kan man lika gärna vänta och få det billigare:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-29 12:35
Ursprungligen av leomessi87:

För det första är det inte alla som erbjuder comviq vilket är det billigaste alternativet jag sett.

Klart det är. Bara att gå in i valfri butik, elgiganten/mediamarkt/the phone house/etc o allt vad de heter.

Ursprungligen av leomessi87:

För det andra, om man nu fått försenad leverans osv och redan väntat ett par veckor för länge då är det ju värt att fortsätta och sen hoppas på kompensation. Vet folk som fått 3 månader gratis vilket blir runt 1500kr. Har man inte bråttom så kan man lika gärna vänta och få det billigare:)

Det är ju en annan sak. Då är inte längre fokus att få telefonen utan att få vänta på den och sedan använda väntetiden som ammunition för att få avdrag på fakturan.

Ursprungligen av zinned:

Klart det är. Bara att gå in i valfri butik, elgiganten/mediamarkt/the phone house/etc o allt vad de heter.

Det är ju en annan sak. Då är inte längre fokus att få telefonen utan att få vänta på den och sedan använda väntetiden som ammunition för att få avdrag på fakturan.

Okej, har inte kikat i butiker men har läst att många inte erbjuder comviq. Men du har säkert rätt där.

Nja, man vill ju såklart ha telefonen inom den tiden dom sagt men när man väl väntat de 6-8 veckorna så kan man lika gärna vänta ett par extra veckor och få det hela billigare. När det gäller jetblack så har det inte heller bara varit att gå in och köpa den på Elgiganten. Jag vet inte hur de ser ut idag men sett till de senaste veckorna så har den inte funnits i lager, inte när jag tittat efter vid ett flertal tillfällen iallafall. Skulle dom ha den i lager idag hade jag ändå inte köpt den där då jag räknar med att få min telefon ganska snart och den lilla väntetiden jämfört med vad jag redan väntat är lätt värd 1-2K för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-29 14:14
Ursprungligen av leomessi87:

Okej, har inte kikat i butiker men har läst att många inte erbjuder comviq. Men du har säkert rätt där.

Nja, man vill ju såklart ha telefonen inom den tiden dom sagt men när man väl väntat de 6-8 veckorna så kan man lika gärna vänta ett par extra veckor och få det hela billigare. När det gäller jetblack så har det inte heller bara varit att gå in och köpa den på Elgiganten. Jag vet inte hur de ser ut idag men sett till de senaste veckorna så har den inte funnits i lager, inte när jag tittat efter vid ett flertal tillfällen iallafall. Skulle dom ha den i lager idag hade jag ändå inte köpt den där då jag räknar med att få min telefon ganska snart och den lilla väntetiden jämfört med vad jag redan väntat är lätt värd 1-2K för mig.

Jag förstår det du säger. Jag själv hade aldrig beställt den på nätet men om jag skulle gjort det och märkt att jag inte fick den inom en vecka från release hade jag ju skippat det och köpt i butik. Tittar man t ex hos Elgiganten nu och då t ex 7+ 128GB gagball så finns den enligt dem i 30 varuhus. Jag vet inte var du bor men det borde ju gå att lösa. Det var dessutom bara Elgiganten, sedan har vi alla andra ÅF också.

Ursprungligen av wille21:

Beställde också 27/9 från comviq gagatsvart 7+ 128gb den har kommit på posten nu!!!

Wut..?! Hur fan går det där till lol.
Själv beställde jag 19/9 och väntar förfarande på telefon jäveln, gagatsvart 7+ 128gb..

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår det du säger. Jag själv hade aldrig beställt den på nätet men om jag skulle gjort det och märkt att jag inte fick den inom en vecka från release hade jag ju skippat det och köpt i butik. Tittar man t ex hos Elgiganten nu och då t ex 7+ 128GB gagball så finns den enligt dem i 30 varuhus. Jag vet inte var du bor men det borde ju gå att lösa. Det var dessutom bara Elgiganten, sedan har vi alla andra ÅF också.

Jo det hade jag med gjort men 7 plus gagatsvart fanns inte i butik en vecka efter release heller. Det dröjde lång tid innan dom kom in i butik för försäljning då de första leveranserna var förhandsbokningar. Inte ens idag har elektronikkedjorna ett tillfredsställande lager på dessa telefoner. Sen har gagatsvart varit svårast att få tag i. Jag jobbar på ett ställe där kunderna ibland vill ha hjälp med sina telefoner och jag ser minst en iPhone 7 per dag, ibland fler och jag har än idag inte sett en enda gagatsvart. Mattsvart kryllar det av och ibland dyker det upp andra färger med men gagatsvart har inte dykt upp än trots att den blev väldigt populär.

Nu kanske det börjar hända saker hos Halebop. Enligt supporten får de förmodligen in en leverans under nästa vecka, och de var säkra på att jag skulle rymmas i den leveransen. Beställde 7 Plus 128 GB mattsvart i slutet av oktober.

Hoppas det stämmer…!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-11-30 14:35
Ursprungligen av zinned:

Klart det är. Bara att gå in i valfri butik, elgiganten/mediamarkt/the phone house/etc o allt vad de heter.

Det är ju en annan sak. Då är inte längre fokus att få telefonen utan att få vänta på den och sedan använda väntetiden som ammunition för att få avdrag på fakturan.

Comviq säljs inte av någon fysisk ÅF så det är bara webben som gäller. Sen går det oftast att matcha Comviqs priser med en annan operatör, gjort det vid flera tillfällen.

Ursprungligen av Nisse01:

Nu kanske det börjar hända saker hos Halebop. Enligt supporten får de förmodligen in en leverans under nästa vecka, och de var säkra på att jag skulle rymmas i den leveransen. Beställde 7 Plus 128 GB mattsvart i slutet av oktober.

Hoppas det stämmer…!

Jag håller tummarna för din skull! Då kanske det inte är så långt bort för oss som beställt i början av november heller Jag försökte klämma ur Halebop på lite info om leveranser igår och det enda de kunde säga var att de beräknar att få in leveranser de kommande veckorna, men hon visste inget om exakta volymer.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-12-01 08:09

Äsch, nu låter 8:an så mycket coolare, att nu struntar jag i om de glömt bort att jag alls beställt och kan nog klara mig med 6:an ett år till

Ursprungligen av iggy:

Äsch, nu låter 8:an så mycket coolare, att nu struntar jag i om de glömt bort att jag alls beställt och kan nog klara mig med 6:an ett år till

Funderade också på det men ser man tillbaka så finns dessa rykten år efter år. En heltäckande display som det ryktas va på nästa års modell har det ryktats om i mer än 3 år nu. Risken finns ju att nästa års modell blir en 7S.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-12-01 08:48
Ursprungligen av leomessi87:

Funderade också på det men ser man tillbaka så finns dessa rykten år efter år. En heltäckande display som det ryktas va på nästa års modell har det ryktats om i mer än 3 år nu. Risken finns ju att nästa års modell blir en 7S.

Det är också sant... Det känns ändå som jag kan klara mig ett tag till även om jag inte hör av något om min Gagatsvarta 256 7 Plus... Lite trist att vänta tre månader, så här långt..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-01 10:09
Ursprungligen av CEk:

Comviq säljs inte av någon fysisk ÅF så det är bara webben som gäller. Sen går det oftast att matcha Comviqs priser med en annan operatör, gjort det vid flera tillfällen.

Vad dillar du om? Klart de säljs i fysisk butik, både i deras egna renodlade butiker och hos andra ÅF.

Ursprungligen av zinned:

Vad dillar du om? Klart de säljs i fysisk butik, både i deras egna renodlade butiker och hos andra ÅF.

Va? Var har comviq egna renodlade butiker menar du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-01 11:42
Ursprungligen av leomessi87:

Va? Var har comviq egna renodlade butiker menar du?

Absolut, så klart. De finns på många ställen, verkar vara fyra stycken i t ex Malmö.

http://www.tele2.se/butiker/#!

Ursprungligen av zinned:

Absolut, så klart. De finns på många ställen, verkar vara fyra stycken i t ex Malmö.

http://www.tele2.se/butiker/#!

Förstår hur du tänker men du har fel där. Det är inga renodlade comviqbutiker. Jag vet att comviq är ett varumärke från tele2 men det går inte att teckna comviqabonnemang i tele2s butiker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-01 16:24
Ursprungligen av leomessi87:

Förstår hur du tänker men du har fel där. Det är inga renodlade comviqbutiker. Jag vet att comviq är ett varumärke från tele2 men det går inte att teckna comviqabonnemang i tele2s butiker.

Comviq är Tele2 och Tele2 har egna butiker. Jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte skulle kunna teckna deras abonnemang i dessa butiker. Samma upplägg fast mellan Telia och Halebop går utmärkt i Telias butiker.

Ursprungligen av zinned:

Comviq är Tele2 och Tele2 har egna butiker. Jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte skulle kunna teckna deras abonnemang i dessa butiker. Samma upplägg fast mellan Telia och Halebop går utmärkt i Telias butiker.

Citat från Comviqs Facebook-sida:

"Vi erbjuder endast abonnemang via vår webbutik online"

Ursprungligen av zinned:

Comviq är Tele2 och Tele2 har egna butiker. Jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte skulle kunna teckna deras abonnemang i dessa butiker. Samma upplägg fast mellan Telia och Halebop går utmärkt i Telias butiker.

Nej, Comviq är inte detsamma som Tele2. Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2. Och det går inte heller att teckna Comviq i en Tele2butik. Prova att gå in och titta i en butik om du inte tror mig. Som jag har förstått det så är det därför Comviq är billigare då det inte finns några fysiska butiker. Tidigare fanns det inte heller telefonsupport. När jag en gång gick in i en butik när nätet inte fungerade så hänvisade dom till Comviqs hemsida då dom inte hade support för Comviq i butik.

Ursprungligen av CekaiYH:

Det finns redan en tråd för den diskussionen: http://www.99mac.se/...

Jag håller med om detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-02 09:59
Ursprungligen av leomessi87:

Nej, Comviq är inte detsamma som Tele2. Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2. Och det går inte heller att teckna Comviq i en Tele2butik. Prova att gå in och titta i en butik om du inte tror mig. Som jag har förstått det så är det därför Comviq är billigare då det inte finns några fysiska butiker. Tidigare fanns det inte heller telefonsupport. När jag en gång gick in i en butik när nätet inte fungerade så hänvisade dom till Comviqs hemsida då dom inte hade support för Comviq i butik.

Inte helt rätt. Ja, Comviq är ett varumärke, precis som Tele2, där de båda ägs och hanteras av Tele2. Vad det gäller det tekniska, som kunddata och abonnemang så lyder allt under Tele2. Så har det varit i snart 20 års tid, det hette t o m Tele2Comviq tidigare. Om sedan Tele2 väljer att inte erbjuda sina kunder att teckna Comviq-abonnemang i butik utan endast via sin webbplats kan jag tycka det är bedrövligt. Till och med Telia, som annars är så fyrkantiga, erbjuder möjligheten att teckna Halebop-abonnemang i Telia-butiker. Exakt samma scenario som Comviq <-> Tele2.

Bara det hade för mig varit en anledning att skippa en sådan aktör, jag personligen ställer högre krav. Men men, det är ju självklart upp till var och en. Om man nu känner till dessa förutsättningar så kan man ju heller inte klaga på sämre servicegrad och leveranstider.

  • Medlem
  • 2016-12-02 12:15

Verkar som att alla operatörer får in leveranser den 7e, och börjar skicka ut dem då. Jag beställde min 7+ mattsvart 128gb den 6 oktober, och har leverans beräknad till den 12/12. Har stått så i några veckor nu. Två månader för en telefon är uselt, men fort har det gått. Fick varje fall 100GB surf i kompensation, haha.

Ursprungligen av zinned:

Inte helt rätt. Ja, Comviq är ett varumärke, precis som Tele2, där de båda ägs och hanteras av Tele2. Vad det gäller det tekniska, som kunddata och abonnemang så lyder allt under Tele2. Så har det varit i snart 20 års tid, det hette t o m Tele2Comviq tidigare. Om sedan Tele2 väljer att inte erbjuda sina kunder att teckna Comviq-abonnemang i butik utan endast via sin webbplats kan jag tycka det är bedrövligt. Till och med Telia, som annars är så fyrkantiga, erbjuder möjligheten att teckna Halebop-abonnemang i Telia-butiker. Exakt samma scenario som Comviq <-> Tele2.

Bara det hade för mig varit en anledning att skippa en sådan aktör, jag personligen ställer högre krav. Men men, det är ju självklart upp till var och en. Om man nu känner till dessa förutsättningar så kan man ju heller inte klaga på sämre servicegrad och leveranstider.

Jo precis, det var det jag skrev:) sen om det är bedrövligt eller inte vet jag inte men vill man ha möjlighet att besöka butik och handla eller få support där så får man välja tele2. Nöjer man sin med att beställa online och endast ha tillgång till support över telefon och chat så kan man välja comviq och komma lite billigare undan. Sen går det inte riktgt att jämföra med Telia/Halebop då Halebop fortfarande är märkbart dyrare än Comviq. Comviq är ett budgetalternativ som håller samma kvalitet som tele2 men utan fysiska butiker. Då blir priserna lägre. Det är ju av samma anledning som vanliga butiker överlag fått svårt att konkurrera med onlinebutiker då onlinebutikerna har mindre utgifter och därmed kan sänka sina marginaler och sälja samma produkt billigare men ändå gå med vinst.

Jag har provat många operatörer genom åren och kör nu med Comviq då jag klarar mig utan fysiska butiker och att få support via telefon om de skulle behövas. Så sämre servicegrad får man räkna med men att man ska räkna med försenade leveranser är inget man ska behöva räkna med. Nu är det ju inte bara Comviq utan alla operatörer har inte kunnat leverera och självklart ska Comviq ha lika mycket kritik för det som alla andra. Ger man ett datum som man inte kan hålla så är det lika illa oavsett om det finns fysiska butiker eller inte. Det är jag inte ensam om att tycka och det är av just den anledningen som jag har blivit lovad ersättning. Nu har jag väntat så länge och även om telefonen jag beställt hade gått att köpa med Comviq i butik (vilket det inte gör för tillfället) så hade jag inte gjort det utan istället väntat vidare och sen fått telefonen någon tusenlapp billigare:) hade jag varit i akut behov av en ny hade jag tänkt annorlunda.

Jag beställde en iPhone 7+ 128gb från Comviq. Min månadsfaktura kommer att bli 515kr (7gb surf, fria samtal och sms). Några har nämnt att vissa butiker prismatchar skulle det funka och kliva in på Elgiganten och göra det?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-12-03 20:42
Ursprungligen av Christiaans:

Jag beställde en iPhone 7+ 128gb från Comviq. Min månadsfaktura kommer att bli 515kr (7gb surf, fria samtal och sms). Några har nämnt att vissa butiker prismatchar skulle det funka och kliva in på Elgiganten och göra det?

Absolut, men hur bra deal de kan ge beror mycket på vem du pratar med och hur attraktiv de ser dig som kund. En kollega som även skulle teckna för sina 2 barn fick en helt sjukt bra deal efter att först hört med tre och sen bett chefen på Elgiganten matcha det med Telenor. Han hade redan en helt ok deal hos Tre men han fick i princip en iPad på köpet hos Elgiganten.

Ursprungligen av EnDumEn:

Absolut, men hur bra deal de kan ge beror mycket på vem du pratar med och hur attraktiv de ser dig som kund. En kollega som även skulle teckna för sina 2 barn fick en helt sjukt bra deal efter att först hört med tre och sen bett chefen på Elgiganten matcha det med Telenor. Han hade redan en helt ok deal hos Tre men han fick i princip en iPad på köpet hos Elgiganten.

Tack för svaret! Jag tycker inte att 515kr för iPhone 7+ 128gb är dyrt om man jämför med andra operatörer. Ska ta mig till en Elgiganten och se vad de kan göra, då min flickvän måste teckna ett nytt abonnemang.

Skulle vara kul att se vad folk här inne får betala för sina iPhone 7or (de som har abonnemang).

Bevaka tråden