Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har beställt nya iMac (November/december 2012)

Tråden skapades och har fått 388 svar. Det senaste inlägget skrevs .

6 veckor fick jag höra från "MZone" men dom sa att realistisk väntetid skulle vara 8-9 veckor på en fullmatad 27"

Ursprungligen av primu[s]®:

6 veckor fick jag höra från "MZone" men dom sa att realistisk väntetid skulle vara 8-9 veckor på en fullmatad 27"

Jag får min på några dagar..... förtur

Ursprungligen av primu[s]®:

6 veckor fick jag höra från "MZone" men dom sa att realistisk väntetid skulle vara 8-9 veckor på en fullmatad 27"

Varför beställer du inte direkt från Apple? 4-6 veckor leveranstid där (och hittills har jag alltid fått produkterna före utsatt datum), samma pris och hem-till-dörren-leverans. Att gå via ombud tar _alltid_ några veckor extra.

Ursprungligen av Kermit:

Varför beställer du inte direkt från Apple? 4-6 veckor leveranstid där (och hittills har jag alltid fått produkterna före utsatt datum), samma pris och hem-till-dörren-leverans. Att gå via ombud tar _alltid_ några veckor extra.

Fast jag vill inte vänta alls... jag ville ha en direkt och då är det _alltid_ snabbast att gå till en affär.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-24 00:57
Ursprungligen av primu[s]®:

Fast jag vill inte vänta alls... jag ville ha en direkt och då är det _alltid_ snabbast att gå till en affär.

Korrekt. En affär...IRL. Inte en återförsäljare på nätet, där är Apple Store bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-25 15:52
Citat:

Apple-tillkännagivande

Bästa Apple Store-kund!

Tack för att du beställt från Apple Store.

Apple sänkte nyligen priset på den konfiguration du beställde av iMac. Din beställning har uppdaterats med det nya, lägre priset.

Jag vet inte hur mycket den gått ner men tydligen får jag något billigare maskin…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-25 20:21
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag vet inte hur mycket den gått ner men tydligen får jag något billigare maskin…

Vad var det nu för en du beställde?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-25 22:51
Ursprungligen av zinned:

Vad var det nu för en du beställde?

High-end 27" med uppgraderad CPU och GPU, 1TB Fusion Drive samt AppleCare, 256GB LaCie TB disk och en TB-sladd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-25 22:53
Ursprungligen av Erik.dv:

High-end 27" med uppgraderad CPU och GPU, 1TB Fusion Drive samt AppleCare, 256GB LaCie TB disk och en TB-sladd.

Samma dator som jag har då, förutom Lace-disken och TB-kabeln.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-02-25 23:43
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag vet inte hur mycket den gått ner men tydligen får jag något billigare maskin…

Kollade precis prisskillnaden och med utbildningsrabatt har den datorn jag köpte (samma som du) gått ner cirka 2000 kronor. Grattis till dig - surt för mig.

Tillägg: Glömde lägga till Apple Care så prisskillnaden blev "bara" ca 800 kronor.

  • Medlem
  • Solna
  • 2013-02-26 16:46

....inne på 8:e veckan nu, exakt 50 dagar sen 27":arn beställdes. Dustin får ingen som helst info av apple tydligen (ganska ruttet) då man som privat person beställandes direkt från apple store kan följa processen någorlunda iaf.

Mvh /Dennis

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-26 20:43
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag vet inte hur mycket den gått ner men tydligen får jag något billigare maskin…

Betalade du 27 170 kr ursprungligen och nu får du istället betala...?

På fredag ska den äntligen komma, min efterlängtade 27:a. Något jag undrar över är varför UPS skickar den över hela Europa. Min har gått från Cork till Dublin, Tamworth, UK, Barking, UK och nu är den i Bryssel. Jag får ju en dator som snart är mer vittberest än jag.

Jaha, och nu har den varit i Herne-Börnig, Tyskland och befinner sig nu i Hamburg. Nu är det frågan om den ska ta en tur genom Danmark och kanske stanna till i Höör, Värnamo och Ljungby, innan den kommer till husse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-04 10:13

Right, nu är iMac 27" nere på:

USA
- 1-3 dagar vid standardmodell
- 2-3 veckor vid special konfiguration

AUSTRALIEN
- 3-5 dagar vid standardmodell
- 7-10 dagar vid special konfiguration

SVERIGE & UK
- 1–2 veckor vid standardmodell
- 4–6 veckor vid special konfiguration

Vad har Apple emot Européer?

Ursprungligen av Erik.dv:

Right, nu är iMac 27" nere på:

USA
- 1-3 dagar vid standardmodell
- 2-3 veckor vid special konfiguration

AUSTRALIEN
- 3-5 dagar vid standardmodell
- 7-10 dagar vid special konfiguration

SVERIGE & UK
- 1–2 veckor vid standardmodell
- 4–6 veckor vid special konfiguration

Vad har Apple emot Européer?

Surfa in på Apple.se nu och kika!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-04 16:37

4-6 veckor blev 2-4 istället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-04 17:51
Ursprungligen av zinned:

4-6 veckor blev 2-4 istället

Fortfarande inte bra!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-04 18:31

Men det är ju bra att det har blivit bättre, även om det hade varit bättre om det var bra.

Beställde i fredags (1/3) min Imac (min första någonsin, har bara min nuvarande 4 år gammla macbook pro) då jag kände för en rejäl uppgradering när jag beställde stod det 4-6 men nu när jag fick betalningsbekräftelse så stod det 2-4 veckor
Blev en imac 27" intel core i 7, 1tb FD, 6800mx 2g grafik men 8 gb ram då jag byter det sj när datorn kommit. samt apple protectionplan care nu återstår bara att vänta o se hur länge det egentligen tar då

Hur lång tid tar det från att de skickar till att man får den till dörren? för det står " färdig att skickas om 2-4 veckor....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-06 07:37

@Timlundborg: Jag beställde samma konfig som du 4/2 och har inte fått den ännu. Står det 2-4 veckor så byggs den inom den tiden. Transporten till din dörr kan vara ytterligare tid.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-06 10:01

Transporten typiskt 3-4 dagar.

Ajdå, det va inte så gött o höra :(, men den kommer nog snart då eftersom de håller på att sänka maximala tiden innan de skickar så får man hoppas på det bästa
men om frakt-tiden är ca 3-4 dagar, då bör det dörja max 4 veckor + 4 dagar då antar jag? (med reservation för att apple är sega och dröjer ännu mera....)

Förhoppningsvis håller apple på att blir bättre o bättre med sina leveranstider hoppas de bättras ännu mer i Sverige snart med

http://www.99mac.se/artikel/3787-imac-skeppas...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-06 12:41
Ursprungligen av timlundborg:

Ajdå, det va inte så gött o höra :(, men den kommer nog snart då eftersom de håller på att sänka maximala tiden innan de skickar så får man hoppas på det bästa
men om frakt-tiden är ca 3-4 dagar, då bör det dörja max 4 veckor + 4 dagar då antar jag? (med reservation för att apple är sega och dröjer ännu mera....)

Om de inte räknar "buisness days". Jag hade ett helvete med Apple i och med en köpt QuadCore G5 för ett antal år sedan. Totalt sätt tog det, tror jag, 8-9 veckor att få en maskin, om jag inte minns fel. Första leveransen var en DOA som de vägrade klassa som en DOA förrän den gått hela varvet inom Sverige OCH till utlandet.

Very very very poor service.

Skulle vara gött ifall alla kunde säga när de beställt och när de fått sin Imac? eller när de beställt och fortfarande väntar! så kanske man kan få lite koll på hur länge den nuvarande leveranstiden egentligen är (och om den är custom made eller standard )

Tack

Ursprungligen av timlundborg:

Skulle vara gött ifall alla kunde säga när de beställt och när de fått sin Imac? eller när de beställt och fortfarande väntar! så kanske man kan få lite koll på hur länge den nuvarande leveranstiden egentligen är (och om den är custom made eller standard )

Tack

Jag beställde en 27-tums icke standard den 28/1 och den levererades den 1/3. Det tog knappt en vecka från beskedet att den var skickad tills den kom fram.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-07 08:55
Ursprungligen av timlundborg:

Skulle vara gött ifall alla kunde säga när de beställt och när de fått sin Imac? eller när de beställt och fortfarande väntar! så kanske man kan få lite koll på hur länge den nuvarande leveranstiden egentligen är (och om den är custom made eller standard )

Tack

Se tidigare inlägg i denna tråden, finns flertalet personer (bl a jag själv) som har skrivit när de beställde och när de fick sina datorer.

Ursprungligen av timlundborg:

Skulle vara gött ifall alla kunde säga när de beställt och när de fått sin Imac? eller när de beställt och fortfarande väntar! så kanske man kan få lite koll på hur länge den nuvarande leveranstiden egentligen är (och om den är custom made eller standard )

Tack

Jag beställde 29/1 och beräknas få min på onsdag 13/3. Alltså ganska exakt 6 veckor.
En 27" med i7, 1tb fusion och stora grafikkortet.

Den är i skrivande stund i Dublin.

Hmm...ser att tiden kan variera lite från person till person när den kommer
Som Arnold Corns skev så tog det allt som allt dryga månaden och för dig Rillee 6 veckor, och då beställde du bara en dag senare, konstigt att de har sådana tidsskillnader
men läste att de ska ha öppnat en ny fabrik för att snabba på processen så får hoppas på att tiden blir kortare och kortare då

Bevaka tråden