Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Denna gången har ju dock ordrar cancelats.

Vissa får dem avbrutna, vissa inte.

Ursprungligen av Crossbone:

Är det någon som har sett/läst/hört om någon som har beställt på Apple.co.uk som fått sin preparing for shipping?

Jag har sett många från USA som under helgen fått sin status ändrad på MacRumors.

De var kortare leveranstid i USA, där var det 1-3 dagar på vissa vid lanseringen.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-22 18:51
Ursprungligen av nollnoll:

Vissa får dem avbrutna, vissa inte.

De var kortare leveranstid i USA, där var det 1-3 dagar på vissa vid lanseringen.

Vilket mig veterligen inte hänt innan...

Ursprungligen av nollnoll:

Vissa får dem avbrutna, vissa inte.

De var kortare leveranstid i USA, där var det 1-3 dagar på vissa vid lanseringen.

Ja det skrämmer mig också men jag hoppas att det var avskräckande exempel snarare än någonting systematiskt.

Ja men jag har läst om flera som haft längre leveranstid än oss som fått den skickad.

Hur skickas dom, direkt från Kina till leveransadressen eller först till något Apple-lager i Storbritannien? (Ni var ju ett par som beställt på detta sätt tidigare)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 19:29
Ursprungligen av Crossbone:

Ja det skrämmer mig också men jag hoppas att det var avskräckande exempel snarare än någonting systematiskt.

Ja men jag har läst om flera som haft längre leveranstid än oss som fått den skickad.

Hur skickas dom, direkt från Kina till leveransadressen eller först till något Apple-lager i Storbritannien? (Ni var ju ett par som beställt på detta sätt tidigare)

Sist jag beställde (det var däremot inte förra året) så åkte det från Kina till någon sorts depå i en annan del av Storbritannien och sedan genom ett par andra hubbar och vidare till Borderlinx. Postades en hel del trackinginfo här då, så om man söker på Borderlinx kan man säkert hitta vilka städer paketen passerade Men de gick ibland lite olika vägar, även om de hade samma slutdestination.

Har varit likadant föregående år. En del personer har fått sina ordrar cancellerade. Detta beror förmodligen på rent slarv av dom som beställt. Dvs dom har helt enkelt skrivit in fel borderlinx adress.

/e

Ursprungligen av everlast:

Har varit likadant föregående år. En del personer har fått sina ordrar cancellerade. Detta beror förmodligen på rent slarv av dom som beställt. Dvs dom har helt enkelt skrivit in fel borderlinx adress.

/e

Hur menar du med "fel" adress? Borderlinx verkar ju vara en spärrad adress numera av Apple.

Ursprungligen av kafferast:

...Borderlinx verkar ju vara en spärrad adress numera av Apple.

I så fall borde alla ha fått sina beställningar avbrutna. Än så länge är det bara en liten del.

Vi får se när helgen är slut om det blir fler avbeställningar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I så fall borde alla ha fått sina beställningar avbrutna. Än så länge är det bara en liten del.

Vi får se när helgen är slut om det blir fler avbeställningar.

Så har det aldrig varit förut att alla fått sina beställningar avbokade så förstår inte varför det skulle vara så nu?
Risken finns alltid att ens order blir avbokad, men det kostar inget att försöka.

Ursprungligen av Anderlind:

Så har det aldrig varit förut att alla fått sina beställningar avbokade så förstår inte varför det skulle vara så nu?

För att Apple enligt vissa källor har spärrat leveranser till Borderlinx.

Men du har nog inte läst så noga vad det var som jag svarade på:
- Kafferast skrev att Apple har spärrat Borderlinx.
- Jag svarade att i så fall borde alla ha fått sina beställningar avbrutna.

Dvs just nu tycker jag inte att det verkar som adressen är spärrad.

Men vi vet inte detta ännu. Därför skrev jag också att vi får vänta och se vad som händer när det blir vardag igen - ifall det blir fler avbeställningar då.

Senast redigerat 2013-09-22 23:47
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

För att Apple enligt vissa källor har spärrat leveranser till Borderlinx.

Men du har nog inte läst så noga vad det var som jag svarade på:
- Kafferast skrev att Apple har spärrat Borderlinx.
- Jag svarade att i så fall borde alla ha fått sina beställningar avbrutna.

Dvs just nu tycker jag inte att det verkar som adressen är spärrad.

Men vi vet inte detta ännu. Därför skrev jag också att vi får vänta och se vad som händer när det blir vardag igen - ifall det blir fler avbeställningar då.

Av allt att döma ser det ut som att de som skrivit "Borderlinx" som leveransadress fått sina ordrar avbrutna. De som däremot stavat fel/kreativt har inte fastnat i screeningen. Någon skrev "Boderlinx" och det har funkat så långt. Även "Borderlinks" verkar fungera. Jag tror inte Apple sitter och screenar manuellt, utan man lägger in ett filter. Därmed kan stavningsvariationer slinka genom.

Ursprungligen av pmarriott:

Av allt att döma ser det ut som att de som skrivit "Borderlinx" som leveransadress fått sina ordrar avbrutna. De som däremot stavat fel/kreativt har inte fastnat i screeningen. Någon skrev "Boderlinx" och det har funkat så långt. Även "Borderlinks" verkar fungera. Jag tror inte Apple sitter och screenar manuellt, utan man lägger in ett filter. Därmed kan stavningsvariationer slinka genom.

Jag har skrivit Borderlinx i adressen och min har ännu inte blivit avbruten.

En fråga som jag inte minns svaret på. Är det någon av de avbrutna ordrarna var i läget: Beställning behandlas eller var alla i "Vi har tagit emot din beställning"?

Dvs: blev de avbrutna när de skulle gå från "Vi har tagit emot..." till "Beställning behandlas"?

Ursprungligen av pmarriott:

Av allt att döma ser det ut som att de som skrivit "Borderlinx" som leveransadress fått sina ordrar avbrutna. De som däremot stavat fel/kreativt har inte fastnat i screeningen. Någon skrev "Boderlinx" och det har funkat så långt. Även "Borderlinks" verkar fungera. Jag tror inte Apple sitter och screenar manuellt, utan man lägger in ett filter. Därmed kan stavningsvariationer slinka genom.

Jag har skrivit Borderlinx, min lever. Beställde 01:05 Svensktid, natten till Fredag. Så än sålänge stämmer inte din teori!

Ursprungligen av andy_88:

Jag har skrivit Borderlinx, min lever. Beställde 01:05 Svensktid, natten till Fredag. Så än sålänge stämmer inte din teori!

Det kan ju vara så att en del slinker genom ändå.

Ursprungligen av iPerr:

Funderar på att vara tidig, och köpa en iphone 5s när de nu släpps i UK, tex via borderlinx eller liknande.
En 64BG kommer kosta 709 GBP, vilket man kan leva med.

Men är det samma telefon som kommer säljas sverige tro?? Vet nån?
Alltså samma telefoni-frekvenser (främst 4G/LTE) som är intressant...

Förutom att jag stavade Borderlinx fel med mening i andra ordern, så skrev jag även adressen i annan ordning:

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-23 10:56

Om det är någon som absolut vill ha en UK-telefon så kan jag nog övertalas att gå ned till AppleStore och köpa några mot ölpengar. Naturligtvis får ni även betala frakten. Jag har dock ingen lust att göra någon verksamhet av detta utan det gäller i så fall bara ett fåtal telefoner. Jag vet hur svår väntan på en ny appleprodukt kan vara Skicka PM i så fall.

Ursprungligen av rhesus:

Om det är någon som absolut vill ha en UK-telefon så kan jag nog övertalas att gå ned till AppleStore och köpa några mot ölpengar. Naturligtvis får ni även betala frakten. Jag har dock ingen lust att göra någon verksamhet av detta utan det gäller i så fall bara ett fåtal telefoner. Jag vet hur svår väntan på en ny appleprodukt kan vara Skicka PM i så fall.

Skickat PM

Om era ordrar kommit till steg 2 "processing items", kommer den ej att avbrytas.
Avbryts dom, görs det i steg 1 .

/E

Ursprungligen av everlast:

Om era ordrar kommit till steg 2 "processing items", kommer den ej att avbrytas.
Avbryts dom, görs det i steg 1 .

/E

Härligt, min ligger i steg "processing items" just nu

Ursprungligen av everlast:

Om era ordrar kommit till steg 2 "processing items", kommer den ej att avbrytas.
Avbryts dom, görs det i steg 1 .

/E

Härligt! Men hur kan vi vara säkra på det? / optimisten;)

Ursprungligen av kafferast:

Härligt! Men hur kan vi vara säkra på det? / optimisten;)

För att det har alltid varit på detta viset. När jag beställde min iphone 5 förra året via Borderlinx.
Så var jag för snabb och gjorde ett litet fel i adressen. Då cancellerades ordern efter ca 4 timmar.
När jag gjorde rätt och skrev in exakt som det skulle stå, då gick den igenom med en gång.
Så jag säger som jag sade förut.
Dom som får sina ordrar avbrutna anger förmodligen den adressen som Apple anvisar
när man skriver in Borderlinx adressen. Eller gör ett annat litet skrivfel.

/e

Senast redigerat 2013-09-23 13:29
Ursprungligen av everlast:

För att det har alltid varit på detta viset. När jag beställde min iphone 5 förra året via Borderlinx.
Så var jag för snabb och gjorde ett litet fel i adressen. Då cancellerades ordern efter ca 4 timmar.
När jag gjorde rätt och skrev in exakt som det skulle så, då gick den igenom med en gång.
Så jag säger som jag sade förut. Dom som får sina ordrar avbrutna anger förmodligen den adressen som Apple anvisar
när man skriver in Borderlinx adressen. Eller gör ett annat litet skrivfel.

/e

Oh shit! Nu får du mig att hoppa av glädje, min är i steg #2. Men vill gärna se att den kommer till steg #3 innan jag är helt säker!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-23 13:20
Ursprungligen av pmarriott:

Av allt att döma ser det ut som att de som skrivit "Borderlinx" som leveransadress fått sina ordrar avbrutna. De som däremot stavat fel/kreativt har inte fastnat i screeningen. Någon skrev "Boderlinx" och det har funkat så långt. Även "Borderlinks" verkar fungera. Jag tror inte Apple sitter och screenar manuellt, utan man lägger in ett filter. Därmed kan stavningsvariationer slinka genom.

Ursprungligen av andreasdrake:

Jag har skrivit Borderlinx i adressen och min har ännu inte blivit avbruten.

Samma här, stavade också "rätt"

Ursprungligen av zappee:

Samma här, stavade också "rätt"

I vilken ordning skrev du adressen?

Ursprungligen av skinza:

I vilken ordning skrev du adressen?

Såhär skall det vara.

mitt namn
Borderlinx/DHL xxxx-xxxx
Unit 7 maidstone road
Kingstone business park
Milton Keynes
UK MK10 0BY

Bara för det slängde jag in en order på Apple UK. Så ska vi se vad som händer.

Då skulle man ju teoretiskt googla upp namn och adress på en random-snubbe i England, vänta tills ordern hoppar till steg 2 och sen ändra till Borderlinx-adressen? Bättre rutiner än så bör väl apple ha?

Kollar man på Borderlinx facebooksida så säger dom att Apple ändrat sina regler, likaså fick jag samma svar från deras chatt. Men det kanske alltid varit så varje år?

Ursprungligen av everlast:

Såhär skall det vara.

mitt namn
Borderlinx/DHL xxxx-xxxx
Unit 7 maidstone road
Kingstone business park
Milton Keynes
UK MK10 0BY

Jag har skrivit såhär, min lever än!

Namn: Andy_88
Unit 7 Maidstone Road
****-****, Kingston Business Park
Borderlinx/DHL ****-****
Milton Keynes
MK10 0BY

* = Suitenumber

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 19:40

Ursäkta mig för en dubbelpost, tänkte att det kanske kan vara av intresse. I tråden för om iPhone5 har stöd för 4G har jag postat följande.
En viss spekulation vad N?? innebär... men det verkar rätt troligt att operatörerna garderar sig för att man kan använda flera modeller av iPhone5S / 5C beroende på var man har köpt den.

Citat:

Noterade att flera Carrier Updates har kommit till iOS7, standard är 15.0 men nu finns 15.1 till alla operatörer i Sverige utom Telenor. Bara Tele2 har en 15.1 för iPad. Har inte analyserat vad som skiljer, men troligen är det väl 4G inställningarna för 5s/5c.

Telia iPhone 15.1:
http://appldnld.apple.com/iOS7/CarrierBundles...
Har uppdaterat för overrides_N48, overrides_N49, N51&N53 (dvs iPhone 5s/5c i 2 olika versioner, måste alltså vara både den Europeiska och den från Australien)

Tre iPhone 15.1:
http://appldnld.apple.com/iOS7/CarrierBundles...
Har uppdaterat för overrides_N48, overrides_N49, N51&N53 (dvs iPhone 5s/5c i 2 olika versioner, måste alltså vara både den Europeiska och den från Australien)

Tele2 iPhone: 15.1:
http://appldnld.apple.com/iOS7/CarrierBundles...
Har uppdaterat för overrides_N48, overrides_N49, N51&N53 (dvs iPhone 5s/5c i 2 olika versioner, måste alltså vara både den Europeiska och den från Australien)

Tele2 iPad 15.1:
http://appldnld.apple.com/iOS7/CarrierBundles...
Ser ingen direkt uppdatering.

TDC iPhone 15.1:
http://appldnld.apple.com/iOS7/CarrierBundles...
Har uppdaterat för overrides_N48, overrides_N49, N51&N53 & N94
Vet inte vilken N94 är...

Jag reagerade på en sak, går in på sidan för att titta på min beställning, hade inte reflekterat på det förut men såg följande - Ordered On 19 September 2013

Någon mer som har den 19'e som datum? Hoppas det inte är någon bugg som gör att min order glöms bort #supernojig

Bevaka tråden