Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andy_88:

Har nu fått gått till steg #3 "Preaparing for Shipment" på en Iphone 5s 16gb Gold. Har dock fortfarande "Processing Item" på min 32gb Gold. Men en är på gång iallafall!

Nu fick du mig att titta efter... Samma sak för mig:)

Det bästa är ju "Kan inte återkallas eller returneras" och om du för musen över texten så står det att det beror på att varorna är skickade (någonstans ifrån)...

Det är väl rätt uppenbart men jag känner mig som ett barn på julafton. Speciellt efter att nyss ha lyssnat på The Talk Show med Gruber och Dalrymple;)

Ni som är Borderlinx-vana. Hur betalar jag egentligen? Jag antar att när de får paketet så räknar de ut fraktkostnaden och mejlar mig. Jag antar att jag då betalar med kreditkort innan de skickar - eller betalar jag när DHL kommer med paket till mig?

Jag har letat på deras site men hittar inget definitivt svar och tänkte att jag kan lika gärna fråga här som att skicka en fråga till dem. Troligen så får jag snabbare svar här:)

Nu blir jag avundsjuk. Är fortfarande i processing-steget. Har jag tur så kanske det händer nåt snart;)
Jag tror att man betalar när telefonen kommer till Borderlinx. Jag beställde nämligen ett case till 5S o ett 2m lightningsladd o dom ligger o väntar hos Borderlinx.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ni som är Borderlinx-vana. Hur betalar jag egentligen? Jag antar att när de får paketet så räknar de ut fraktkostnaden och mejlar mig. Jag antar att jag då betalar med kreditkort innan de skickar - eller betalar jag när DHL kommer med paket till mig?

Jag har letat på deras site men hittar inget definitivt svar och tänkte att jag kan lika gärna fråga här som att skicka en fråga till dem. Troligen så får jag snabbare svar här:)

Du betalar med kort när du begär hem grejorna.

Äntligen 64GB Guld

Till er som beställt guld, den är fan så mkt snyggare i verkligheten

Ursprungligen av @ndreas:

Äntligen 64GB Guld

Till er som beställt guld, den är fan så mkt snyggare i verkligheten

Hur fick du den?

Ursprungligen av @ndreas:

Äntligen 64GB Guld

Till er som beställt guld, den är fan så mkt snyggare i verkligheten

Fint. Jag har precis ändrat min reservation från silver till guld.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-28 16:45

Tur alla har olika tycke och smak

Själv hade jag aldrig kunnat tänka mig guld, alldeles för pråligt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu fick du mig att titta efter... Samma sak för mig:)

Det bästa är ju "Kan inte återkallas eller returneras" och om du för musen över texten så står det att det beror på att varorna är skickade (någonstans ifrån)...

Det är väl rätt uppenbart men jag känner mig som ett barn på julafton. Speciellt efter att nyss ha lyssnat på The Talk Show med Gruber och Dalrymple;)

Vilken tid o vilken färg-strl beställde du? Känner att jag kommer på efterkälken;)

Ursprungligen av westerlu77:

Vilken tid o vilken färg-strl beställde du? Känner att jag kommer på efterkälken;)

Tja. Först så var jag uppe till 01. Men då kom jag inte in på sidan och trodde att de skulle öppna kl 9 så jag gick och lade mig. Beställde sedan omkring kl 6 på morgonen

Kanske var tur trots allt;)

Svart 32

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-28 17:09
Ursprungligen av Jan Nylund:

Fint. Jag har precis ändrat min reservation från silver till guld.

Hur gjorde du för att ändra färgen? Jag ser ingenstans där jag kommer åt att ändra annat än leveransadress eller cancellera ordern.

Min står fortfarande som processing items (steg 2/4). Apple har precis släppt reservationen av pengar på kontot, vilket om jag minns det rätt från tidigare, de gör strax innan de gör själva slutgiltiga "dragningen". Eller minns jag tokigt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-28 17:30
Ursprungligen av josie:

Apple har precis släppt reservationen av pengar på kontot, vilket om jag minns det rätt från tidigare, de gör strax innan de gör själva slutgiltiga "dragningen". Eller minns jag tokigt?

Jo, de kan bara ha beloppet reserverat en viss tid. Hinner de inte få iväg produkten under den tiden så släpper de reservationen och debiterar sedan när produkten skickas.

Min är också redo att skeppas iväg nu.
Till er som tvivlade. Jag sa ju att det funkar med Borderlinx, bara man skriver adressen rätt...

//E

Ursprungligen av josie:

Hur gjorde du för att ändra färgen? Jag ser ingenstans där jag kommer åt att ändra annat än leveransadress eller cancellera ordern.

Min står fortfarande som processing items (steg 2/4). Apple har precis släppt reservationen av pengar på kontot, vilket om jag minns det rätt från tidigare, de gör strax innan de gör själva slutgiltiga "dragningen". Eller minns jag tokigt?

Jag borde ha förtydligat mig. Jag har alltså bara in en förhandsbokning hos min lokala premium reseller. Så jag får väl vänta rätt länge ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-28 19:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Ni som är Borderlinx-vana. Hur betalar jag egentligen? Jag antar att när de får paketet så räknar de ut fraktkostnaden och mejlar mig. Jag antar att jag då betalar med kreditkort innan de skickar - eller betalar jag när DHL kommer med paket till mig?

Jag har letat på deras site men hittar inget definitivt svar och tänkte att jag kan lika gärna fråga här som att skicka en fråga till dem. Troligen så får jag snabbare svar här:)

Du får ett mail
Du klickar på en länk
Du betalar
Du får ditt paket

Ursprungligen av everlast:

Min är också redo att skeppas iväg nu.
Till er som tvivlade. Jag sa ju att det funkar med Borderlinx, bara man skriver adressen rätt...

//E

Vad menar du med att skriva rätt?
Jag skrev samma som jag alltid gjort när jag beställt via Borderlinx.

Ursprungligen av westerlu77:

Hur fick du den?

köpte

Har ev 64GB guld till humana priser nästa vecka, lägger väl på en tusing på Apples pris så 7900 + 1000 kan jag tänka mig om ngn är sugen och inte fått sin till nästa vecka.

Ursprungligen av @ndreas:

Har ev 64GB guld till humana priser nästa vecka, lägger väl på en tusing på Apples pris så 7900 + 1000 kan jag tänka mig om ngn är sugen och inte fått sin till nästa vecka.

Ca 7200:- blir det om man köper från Apple UK, plus frakten hit. Intresserad men pröjsar max 7600:-

Av macrumors forum att döma, så verkar vi som har beställt 32 & 64gb guld få vänta lite till. Verkar inte vara någon som fått sin "preparing for dispatch" bara 16gb modellerna... åh, vill ha min 32'a (!!)

Senast redigerat 2013-09-29 00:12
Ursprungligen av pmarriott:

Ca 7200:- blir det om man köper från Apple UK, plus frakten hit. Intresserad men pröjsar max 7600:-

Skumt, betalde 699, 799, 899 Euro så det är ju ett pålägg på 50 Euro då. Men men, gratis frakt så det blir väl bra ändå.

Blir väl kränga dem till högstbjudande på Blocket eller nåt Alla verkar sälja sina lurar men ingen som kan visa upp att dem har tycker ändå iphoneskal.nu har Sveriges bästa priser, 19,995 kr för guld undrar om den är 24k då

Ursprungligen av pmarriott:

Ca 7200:- blir det om man köper från Apple UK, plus frakten hit. Intresserad men pröjsar max 7600:-

Vilken kurs räknar du med? 64GB kostar £709. Det blir väl närmare 7.500 kr?

Den är lite dyrare i Euroland 899€ blir närmare 7.800 så inte är @ndreas priser speciellt mycket off - det hänger väl mycket på vilken kurs man räknar med.

BTW: Vliken kurs man ska räkna på? Det begriper jag aldrig. 899€ blir 8.500 på forex.se men 7.800 på valuta.se (som jag tror kör med Riksbankens kurser)

Ca 7890 /st fick jag betala i alla fall, vet inte vad kursen stod i när jag la beställningen.
Bra att den är billigare i England men vad gör det om de aldrig kommer

Hittar inga snygga bakgrunder till min Guld 5S, snälla Apple skicka mig en dynamisk guld bakgrund buhu

Swedbank tog ju en avgift också i denna dragning de har dragit 23,580 sek för 3*899 Euro köp ink frakt 14 euro
Blir ca 7900 / st om man slår ut det ink frakt

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-29 10:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken kurs räknar du med? 64GB kostar £709. Det blir väl närmare 7.500 kr?

Den är lite dyrare i Euroland 899€ blir närmare 7.800 så inte är @ndreas priser speciellt mycket off - det hänger väl mycket på vilken kurs man räknar med.

BTW: Vliken kurs man ska räkna på? Det begriper jag aldrig. 899€ blir 8.500 på forex.se men 7.800 på valuta.se (som jag tror kör med Riksbankens kurser)

Forexkurser har ju massa påslag, så räkna inte med dem.

Ursprungligen av zappee:

Forexkurser har ju massa påslag, så räkna inte med dem.

Sant.. Perfekt - då blev nog telefonen ca 400 spänn billigare än vad jag tänkte mig:)

(Var in och tittade på konto men den tillfälliga reservationen var borta så jag kunde inte se vilken kurs som Handelsbanken körde med9

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-29 10:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Sant.. Perfekt - då blev nog telefonen ca 400 spänn billigare än vad jag tänkte mig:)

(Var in och tittade på konto men den tillfälliga reservationen var borta så jag kunde inte se vilken kurs som Handelsbanken körde med9

Din bank har förmodligen också påslag, men inte lika mkt som Forex.

Ursprungligen av zappee:

Din bank har förmodligen också påslag, men inte lika mkt som Forex.

Banker ska leva också... Gott - verkar det som:)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-09-29 11:24

REPACK MY SHIPMENTS?

Ursprungligen av zappee:

Du får ett mail
Du klickar på en länk
Du betalar
Du får ditt paket

Vad menar du med att skriva rätt?
Jag skrev samma som jag alltid gjort när jag beställt via Borderlinx.

vilket fält har ni valt på borderlinx?:)

REPACK MY SHIPMENTS eller DO NOT REPACK MY SHIPMENTS

Ursprungligen av tsson:

vilket fält har ni valt på borderlinx?:)

REPACK MY SHIPMENTS eller DO NOT REPACK MY SHIPMENTS

Default: Repack my shipments - för de kör väl bara det om det behövs - om jag förstod instruktionerna korrekt och en Iphone lär knappast behövas packas om

Ursprungligen av @ndreas:

Skumt, betalde 699, 799, 899 Euro så det är ju ett pålägg på 50 Euro då. Men men, gratis frakt så det blir väl bra ändå.

Blir väl kränga dem till högstbjudande på Blocket eller nåt Alla verkar sälja sina lurar men ingen som kan visa upp att dem har tycker ändå iphoneskal.nu har Sveriges bästa priser, 19,995 kr för guld undrar om den är 24k då

Pundet har gått upp några ören sen jag kollade sist. Aktuell kurs 10.38, vilket ger ca 7330:- för en 64 GB. Lägg på frakten så blir det ca 7600:-.

Bevaka tråden