Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-29 12:58

Till er som har beställt via Borderlinx: När beräknar ni att få era iPhones? Kommande vecka?

Ursprungligen av pmarriott:

Pundet har gått upp några ören sen jag kollade sist. Aktuell kurs 10.38, vilket ger ca 7330:- för en 64 GB. Lägg på frakten så blir det ca 7600:-.

Billigare än 19.995 kr i alla fall / st

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-29 13:24
Ursprungligen av ipodfan:

Till er som har beställt via Borderlinx: När beräknar ni att få era iPhones? Kommande vecka?

8-11 oktober + frakt till Sverige

Jag avbeställde min i veckan :), fick köpa en 32 gb via en kompis i söndag, så nu är man en nöjd 5s ägare!
Lycka till och hoppas att ni får era!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-09-29 17:20

Iphone leverans?

Ursprungligen av ipodfan:

Till er som har beställt via Borderlinx: När beräknar ni att få era iPhones? Kommande vecka?

Vilken datum beställde ni era?,jag beställde min 25:e..jag är nog långt bak i kön:(..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-29 18:46
Ursprungligen av zappee:

8-11 oktober + frakt till Sverige

Intressant. Du lär få den runt 14-15 Oktober, vilket innebär att den med ganska stor sannolikhet har släppts i Sverige då.

Ursprungligen av ipodfan:

Intressant. Du lär få den runt 14-15 Oktober, vilket innebär att den med ganska stor sannolikhet har släppts i Sverige då.

Hur mycket sätter du emot?

Alternativt: Vad innebär ganska hög sannolikhet i procent?

Ursprungligen av ipodfan:

Intressant. Du lär få den runt 14-15 Oktober, vilket innebär att den med ganska stor sannolikhet har släppts i Sverige då.

Man vet ju aldrig, men det låter som en optimistisk tro om sverige-släppet. Men man vet aldrig med Apple så klart! Men jag har dock noterat att Apple (äntligen) översatt sina iPhone5s-sidor till svenska, är det något slags tecken?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Man vet ju aldrig, men det låter som en optimistisk tro om sverige-släppet. Men man vet aldrig med Apple så klart! Men jag har dock noterat att Apple (äntligen) översatt sina iPhone5s-sidor till svenska, är det något slags tecken?

Jag är rätt övertygad om att det är för kort varsel - men det är svårt att veta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-29 23:44
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Man vet ju aldrig, men det låter som en optimistisk tro om sverige-släppet. Men man vet aldrig med Apple så klart! Men jag har dock noterat att Apple (äntligen) översatt sina iPhone5s-sidor till svenska, är det något slags tecken?

Om Apple ska hinna lansera den i över 100 länder innan 2014 är det nog snart dags att lansera i fler länder än dom 10 stora. Sverige har ingått i den 2:a lanseringsperioden tidigare, så jag ser ingenting som skulle tala för att det skulle vara annorlunda denna gång. Den som lever får se

Ursprungligen av ipodfan:

Om Apple ska hinna lansera den i över 100 länder innan 2014 är det nog snart dags att lansera i fler länder än dom 10 stora. Sverige har ingått i den 2:a lanseringsperioden tidigare, så jag ser ingenting som skulle tala för att det skulle vara annorlunda denna gång. Den som lever får se

Jag tror mycket väl att Sverige ingår i den andra vågen. Det är bara datumet som jag är tveksamt till

BOOOM!

"Your shipment is on its way.
Please see below for dispatch details and tracking information."

Visserligen bara 16gb guld, jag väntar fortfarande på min 32gb guld som fortfarande är i "processing"

Shipped!!!

Den lär komma innan den börja säljas i Sverige:)

PS: Tur att det blev idag när jag var så kaxig tidigare och hoppades på tisdag som skulle vara "7 working days" - med lite tur så kan jag kanske ha den i handen under nästa vecka.

Ursprungligen av andy_88:

BOOOM!

"Your shipment is on its way.
Please see below for dispatch details and tracking information."

Visserligen bara 16gb guld, jag väntar fortfarande på min 32gb guld som fortfarande är i "processing"

Jag fattar inte hur du fick så snabbt leveransbesked. Jag är fortfarande i steg 2..
När var din beräknad att komma fram från början?

Ursprungligen av westerlu77:

Jag fattar inte hur du fick så snabbt leveransbesked. Jag är fortfarande i steg 2..
När var din beräknad att komma fram från början?

Delivery 7-10 October

Det har jag fått på båda mina, men bara en skickad och den andra i steg #2 fortfarande... Går trögt med guld 32/64gb tydligen! Men de spekuleras i att det skall hända en massa idag, då kineserna går iväg på någon slags storhelg imorgon om jag förstod det hela rätt. Vilket innebär att det inte jobbar på 5 dagar! Visserligen så kanske fabrikerna får jobba över, vad vet jag!

Ursprungligen av andy_88:

Delivery 7-10 October

Det har jag fått på båda mina, men bara en skickad och den andra i steg #2 fortfarande... Går trögt med guld 32/64gb tydligen! Men de spekuleras i att det skall hända en massa idag, då kineserna går iväg på någon slags storhelg imorgon om jag förstod det hela rätt. Vilket innebär att det inte jobbar på 5 dagar! Visserligen så kanske fabrikerna får jobba över, vad vet jag!

Jo, det är den storhelgen som har oroat mig. Troligen så har de nog jobbat övertid innan helgen. Vi jobbar med kineser så jag har känt till denna helg...

Nu är min skickad.
Skall levereras till Borderlinx nu på fredag den 4/10.
med lite tur har jag den början på nästa vecka.

//E

Till er som fått era skickade men ej fått det riktiga tracking nummret ännu.
Gå in på följande sida.
http://wwwapps.ups.com/WebTracking/track

Välj track by referrence

Under shipper reference, skriv in ditt PO nummer som finns på apples trackingsida (det numret som börjar med W.............).

Välj sedan destination UK.

Fyll sedan i postnummret till Borderlinx MK10 0BY.

Därefter kommer era ordrar upp, och ni kan följa dom.

//E

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-30 11:26

Grattis till er alla som fått era iPhones skickade! Ser fram emot några recensioner nästa vecka

Ursprungligen av andy_88:

BOOOM!

"Your shipment is on its way.
Please see below for dispatch details and tracking information."

Visserligen bara 16gb guld, jag väntar fortfarande på min 32gb guld som fortfarande är i "processing"

Nu har min 32gb guld ändrats till "prepairing for dispatch". Kolla igen!

Min är också ändrad till preparing for dispatch. Lättad! Blev lite orolig faktiskt ett tag..

Hur lånt tid tog det innan ni fick ett tracking nr från att ni kom till preparing stadiet? Jag känner mej som en liten grabb just nu!

Ursprungligen av Knug Olaf:

Nu har min 32gb guld ändrats till "prepairing for dispatch". Kolla igen!

Yepp, samma här! Nu är det fest!

Ursprungligen av westerlu77:

Hur lånt tid tog det innan ni fick ett tracking nr från att ni kom till preparing stadiet? Jag känner mej som en liten grabb just nu!

Rätt så exakt 48 timmar för min del!

Ursprungligen av andy_88:

Yepp, samma här! Nu är det fest!

Nu har även min 64 gb grå/svart också fått status "Preparing for shipment..."

Vad tror ni om att beställa nu från UK, när ungefär hade den kommit fram då? Eller hade ni väntat på Sverigerelease?

Man vill ju gärna ha den så fort som möjligt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-30 22:12
Ursprungligen av Richrad.t:

Vad tror ni om att beställa nu från UK, när ungefär hade den kommit fram då? Eller hade ni väntat på Sverigerelease?

Man vill ju gärna ha den så fort som möjligt!

Jag väntar på sverigereleasen. Jag inbillar mig att den släpps här inom två veckor, alltså någon gång i mitten av oktober. Sverige har tidigare ingått i den andra lanseringsvågen och ingenting talar för att det ska bli annorlunda denna gång. Frågan är bara när den andra lanseringsvågen kommer. Men i och med att den redan är senarelagd jämfört med tidigare år, borde det inte dröja mer än två veckor från och med idag.

Ursprungligen av Richrad.t:

Vad tror ni om att beställa nu från UK, när ungefär hade den kommit fram då? Eller hade ni väntat på Sverigerelease?

Man vill ju gärna ha den så fort som möjligt!

Jag beställde min den 23:e och har bara status leverans i oktober. Men eftersom de inte ens har släppt release-datum i Sverige än så tror jag det går fortare. Speciellt om du vill någon specifik modell av 5s.

Ursprungligen av ipodfan:

Jag väntar på sverigereleasen. Jag inbillar mig att den släpps här inom två veckor, alltså någon gång i mitten av oktober. Sverige har tidigare ingått i den andra lanseringsvågen och ingenting talar för att det ska bli annorlunda denna gång. Frågan är bara när den andra lanseringsvågen kommer. Men i och med att den redan är senarelagd jämfört med tidigare år, borde det inte dröja mer än två veckor från och med idag.

http://www.zdnet.com/next-six-countries-to-ge...

Bevaka tråden