Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-09-26 05:47

borderlinx

Ursprungligen av skinza:

Härligt! Då börjar det olidliga väntandet då...

vad står det på er beställning? på min står det "Processing Items Dispatched: October" - är det ett bra tecken? :/

Ursprungligen av tsson:

vad står det på er beställning? på min står det "Processing Items Dispatched: October" - är det ett bra tecken? :/

Ja...

Ursprungligen av tsson:

vad står det på er beställning? på min står det "Processing Items Dispatched: October" - är det ett bra tecken? :/

Ett bra tecken då den inte är annulerad, ett dåligt tecken är att du antagligen är väldigt långt bak i kön då du inte fått ett datum! :/

Testade en sak i förrgår. Provade att skicka efter en iphone 5s dock från apple uk via borderlinx. Den är nu på väg till borderlinx.
Så det där med att applestore uk inte skickar till borderlinx längre, det stämmer inte alls.
Bara min iphone kunde skickas iväg snart...

/e

Ursprungligen av everlast:

Testade en sak i förrgår. Provade att skicka efter en iphone 5s dock från apple uk via borderlinx. Den är nu på väg till borderlinx.
Så det där med att applestore uk inte skickar till borderlinx längre, det stämmer inte alls.
Bara min iphone kunde skickas iväg snart...

/e

Va? Vilket steg är du på? Jag menar, har stått sen i Söndags "Delivery October" medans vi som beställde direkt har ett datum. Men du menar att du lyckats gå före?

Ursprungligen av andy_88:

...du menar att du lyckats gå före?

Läs igen. Han beställde en iPhone 5s dock, inte en telefon. Docken finns i lager, och kan skickas direkt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Läs igen. Han beställde en iPhone 5s dock, inte en telefon. Docken finns i lager, och kan skickas direkt.

Tolkade som "dock" från apple uk och inte apple us. Alltså i mitt huvud blev det galet!
"Dock:
likväl, i alla fall, ändå, men, likafullt, emellertid, ändock, inte desto mindre, trots allt"

Sen att jag missa hela sista meningen han skrev, är ju bara slarv från min sida

Hur får man in telias uppdatering i en 5s köpt från england?

Ursprungligen av kafferast:

Hur får man in telias uppdatering i en 5s köpt från england?

Genom iTunes brukar det ske.

Ursprungligen av kafferast:

Hur får man in telias uppdatering i en 5s köpt från england?

Det är väl kopplat till ditt SIM-kort. Ska inte vara några problem utan borde komma samma väg som vanligt.

Har en Space Grå 5S till salu

Ursprungligen av @ndreas:

Har en Space Grå 5S till salu

Du har PM!

Ursprungligen av @ndreas:

Har en Space Grå 5S till salu

PM:at

BTW: "5 working days" har gått nu;) Ska jag våga hoppas på tisdag?

Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: "5 working days" har gått nu;) Ska jag våga hoppas på tisdag?

Men på min står 7-10 business days, står det inte det på din?

Ursprungligen av westerlu77:

Men på min står 7-10 business days, står det inte det på din?

2 working days till så är vi väl på tisdag = 5+2= 7:)

(Jo, jag har också 7-10 working days)

Säg att telefonen kommer in på tisdag, är chanserna goda att man hinner få den innan nästa helgen?

Ursprungligen av westerlu77:

Säg att telefonen kommer in på tisdag, är chanserna goda att man hinner få den innan nästa helgen?

Nja, inte för mig. Även om det finns en stor DHL hub i stan så tror jag inte det. Med tur så tror jag på veckan efter i allra bästa fall

Men jag är ju en naiv optimist:)

Suck. Jag hann inte med där i början så jag har fortfarande "october" som leveransstatus. Helt plötsligt är en månad jättelång tid.

Min första order avbröts ju så när jag beställde dagen efter så hade "dispatched" ändrats till oktober... Förhoppningsvis har många avbokat sina telefoner eftersom de fått tag på en lur i en fysisk butik...

Ursprungligen av skinza:

...eftersom de fått tag på en lur i en fysisk butik...

Apropå att få tag på lurar i fysisk butik...

Har vi några 99-medlemmar som bor i England eller Tyskland - eller som har kontakter där - och som har koll på hur tillgången ser ut i de fysiska butikerna?

Många användare från macrumors har nu fått sina ordrar ändrade till "preparing for dispatch"
Någon här som har den statusen?
Eftersom min första ordern avbröts måste jag vänta ännu längre

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Apropå att få tag på lurar i fysisk butik...

Har vi några 99-medlemmar som bor i England eller Tyskland - eller som har kontakter där - och som har koll på hur tillgången ser ut i de fysiska butikerna?

Tillgången är oerhört begränsad. Kommer in små leveranser då och då.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Så, man kan nu beställa via borderlinx? Funkar UK-modellen felfritt i Sverige då? Tänkte på frekvenserna för LTE och så.

Och gäller det även 5C? Den jag är mest sugen på!

Ursprungligen av robertkarlsen:

Så, man kan nu beställa via borderlinx? Funkar UK-modellen felfritt i Sverige då? Tänkte på frekvenserna för LTE och så.

Och gäller det även 5C? Den jag är mest sugen på!

Om du inte har otur och blir bortsorterad så svar ja på bägge frågorna.

ni som fått hem era, hur fungerar LTE? Fick för första gången upp LTE symbolen idag men då fick den ingen täckning och gick snart tillbaka till 3G igen. Har å andra sidan inte fått en "automatisk operatörsuppdatering" från Telia ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-27 19:20
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: "5 working days" har gått nu;) Ska jag våga hoppas på tisdag?

Leverans är väl fortf 7-10 okt?

Ursprungligen av zappee:

Leverans är väl fortf 7-10 okt?

Ingenting är förändrat, jag håller bara på med nerräkning:)

Ursprungligen av kafferast:

ni som fått hem era, hur fungerar LTE?...

Den frågan passar bättre här: http://www.99mac.se/forum/t/305326-intryck-av...

Har nu fått gått till steg #3 "Preaparing for Shipment" på en Iphone 5s 16gb Gold. Har dock fortfarande "Processing Item" på min 32gb Gold. Men en är på gång iallafall!

Bevaka tråden