Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Knappast imorrn va? Torsdag?

Ursprungligen av Crossbone:

Stått så sedan imorse hos mig men nu har den tydligen blivit lämnad till "delivery agent" :).

När har vi dom?

Ursprungligen av westerlu77:

Knappast imorrn va? Torsdag?

Imorgon med största sannorlikhet!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-08 17:49

Min hämtades av DHL för två timmar sedan!

Jag såg på UPS hemsida att Borderlinx tog emot min telefon igår klockan 9.16.
Jag betalade för frakten därifrån igår vid lunch.
Under eftermiddagen igår ändrade Borderlinx status till "förbereder sändning".
Idag 15.24 tog DHL emot den och jag kan följa telefonen med trackingnummer på deras hemsida.

Det tog alltså drygt ett dygn från att Borderlinx tog emot den tills att DHL hämtade upp den igen därifrån. Bra jobbat av Borderlinx tycker jag!

Jag ska hämta min på DHL Landvetter imorrn f.m förhoppningsvis.

Nu är man med i klubben som har fått sin 5S, den är sjukt slick, silver modellen. Hårdvarukungen Apple alltså!

Ursprungligen av westerlu77:

Nu är man med i klubben som har fått sin 5S, den är sjukt slick, silver modellen. Hårdvarukungen Apple alltså!

Min är ute med kurir. Behöver jag säga att jag nästan sitter vid dörren för att inte missa honom?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-09 12:27
Ursprungligen av andy_88:

Min är ute med kurir. Behöver jag säga att jag nästan sitter vid dörren för att inte missa honom?

grattis till lurarna:)
min är fortfarande "Förbereder leverans"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-09 14:44
Ursprungligen av westerlu77:

Nu är man med i klubben som har fått sin 5S, den är sjukt slick, silver modellen. Hårdvarukungen Apple alltså!

Grattis! Själv missade jag utleveransen för 20 minuter sedan...
Är det någon mer göteborgare här i samma situation som vill samåka ut till Landvetter i eftermiddag? Min telefon ligger åter där efter 17:15 och kan hämtas före kl 20. PM:a mig!

Ursprungligen av westerlu77:

Nu är man med i klubben som har fått sin 5S, den är sjukt slick, silver modellen. Hårdvarukungen Apple alltså!

Ja luren är underbar
Lite ot. Låter och känns hemknappen annorlunda för dig också? Det är ett helt annat klickljud...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-09 15:10
Ursprungligen av tsson:

sverige släpp

vad tror ni-verkar som sverige lansering är på gång?

Ta det i rätt tråd.

19 timmar för DHL att skeppa mellan Borderlinx och min hand, imponerande

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-09 16:54
Ursprungligen av eightyseven:

Jaha, någon har verkligen flyt!
22sept 32 gb space grey "processing"

vad händer ?,min status har idag backat ?från "Preparing for Dispatch" till "Processing Items"..men pengarna är fortfarande dragna.

Senast redigerat 2013-10-09 17:50
Ursprungligen av zappee:

19 timmar för DHL att skeppa mellan Borderlinx och min hand, imponerande

Samma här. Imponerande som sagt!

Ursprungligen av Knug Olaf:

Samma här. Imponerande som sagt!

22 timmar här.
Trivs ni med era? Min är så otroligt fin!

Många telefoner på väg?

Utanför kontoret denna morgon

Japp fick mina 2 st Guld 32 Gb i handen i går Torsdag via bordelinx, köpte min 4 S därmed för lääänge sedan.

Suck. 18 dagar efter order kan de inte ens precisera vilken dag eller vecka min skickas.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Japp fick mina 2 st Guld 32 Gb i handen i går Torsdag via bordelinx, köpte min 4 S därmed för lääänge sedan.

När la du din beställning?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-10 19:47
Ursprungligen av pmarriott:

Suck. 18 dagar efter order kan de inte ens precisera vilken dag eller vecka min skickas.

Vi är inte ensamma om att vänta. Undra om den kommer innan Sverige släppet??

Uk order

Nåja, om ni får tag på den snabbare via Sverige och de inte har behandlat er UK-order så kan ni alltid avbeställa er order - så se det som en "leveransgaranti"

Ursprungligen av BlackSmp:

Nåja, om ni får tag på den snabbare via Sverige och de inte har behandlat er UK-order så kan ni alltid avbeställa er order - så se det som en "leveransgaranti"

Fast den blev faktiskt ganska dyr i Sverige. 8295:- för 64 GB. 7308:- i UK med dagens kurs. Har jag väntat så här länge så kan jag vänta någon vecka till även om den skulle hinna komma ut här först.

Ursprungligen av pmarriott:

Fast den blev faktiskt ganska dyr i Sverige. 8295:- för 64 GB. 7308:- i UK med dagens kurs. Har jag väntat så här länge så kan jag vänta någon vecka till även om den skulle hinna komma ut här först.

Jo, den blev oväntat dyr, det håller jag med om. Det var en oväntad ickeplanerad bonus för mig. Och eftersom jag är överlusad med USB-laddare så spelar det ingen roll att det är en brittisk laddare;)

  • Medlem
  • 2013-10-11 09:54

Beställde en 64GB Gold igår från UK, det ska bli intressant att se lev-tid i förhållande till en svensk...förhoppningsvis så går det hyfsat fort och man slipper ju köa i Täby...det står fortfarande oktober som lev period.

Min teori är att Gold är lättare att få tag på via postorder, i fysiska butiker så säljer de ju ändå allt de får in, hittills har det varit väldigt lite Gold i de vanliga butikerna...

Ursprungligen av wolf:

Beställde en 64GB Gold igår från UK, det ska bli intressant att se lev-tid i förhållande till en svensk...förhoppningsvis så går det hyfsat fort och man slipper ju köa i Täby...det står fortfarande oktober som lev period.

Min teori är att Gold är lättare att få tag på via postorder, i fysiska butiker så säljer de ju ändå allt de får in, hittills har det varit väldigt lite Gold i de vanliga butikerna...

Enda sättet för mig att få tid att gå till en butik och köpa vore om jag fick jobb i en butik, men jag tror inte de går med på mina lönekrav och krav på bilfömån etc.

Ursprungligen av hugo99:

När la du din beställning?

Beställde dem 20 September, lade best på en till 1 Okt och den har precis lämnat Apple mot Borderlinx.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Beställde dem 20 September, lade best på en till 1 Okt och den har precis lämnat Apple mot Borderlinx.

Najs, apple har 0 koll på vilken ordning beställningar kommer o så..
beställde 22 sept, 32gb space grey. "processing" yay! -_-

Ursprungligen av MRM-Racing:

Beställde dem 20 September, lade best på en till 1 Okt och den har precis lämnat Apple mot Borderlinx.

Vad beställde du 1:a respektive 2:a gången? Får intrycket av att just 64 GB guld är den som det är sämst tillgång på.

Ursprungligen av pmarriott:

Vad beställde du 1:a respektive 2:a gången? Får intrycket av att just 64 GB guld är den som det är sämst tillgång på.

Ok första best 20 sept 2 x 32 Gb Guld kom till Bordelinx 7:e Oktober och mig i sverige den 9:e.

best 1:a okt en guld 16 Gb som nu har skickats mot min bordelinx adress.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Ok första best 20 sept 2 x 32 Gb Guld kom till Bordelinx 7:e Oktober och mig i sverige den 9:e.

best 1:a okt en guld 16 Gb som nu har skickats mot min bordelinx adress.

Det har nog att göra med att du beställde en modell som det fanns bättre tillgång på den senare. Jag läste på ett annat forum att många som beställde just 64 GB guld redan den 20 sept just har fått sina statusar ändrade till "preparing shipment". Jag hoppas detta innebär att min kan gå i början på nästa vecka.

Ordern uppdaterades på apple, Processing Items Dispatched: by October 18
Delivery: 25 Oct, 2013 by Standard Shipping dom är inte snabba direkt :/

Bevaka tråden