Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Crossbone:

Vaknade av att jag drömde om att jag upptäckte att min order var cancel:ad. hemsk känsla och vilken nörd man är.

Men senaste 24 timmarna har ingen fått sin order cancel:ad va?

Min order ligger fortfarande kvar

Det ser bra ut än så länge.

Ursprungligen av kafferast:

Går det att ändra leveransadress nu i efterhand. Letar efter kontakter i England och om det nappar tänkte jag ändra leveransadressen innan Apple som förmodat tar bort ordern snart.

Ja, det går - i alla fall om du har använt ditt apple-Id. Logga in på ditt konto så kan du ändra detaljer i beställningen innan den hanteras.

Ursprungligen av Crossbone:

Vaknade av att jag drömde om att jag upptäckte att min order var cancel:ad. hemsk känsla och vilken nörd man är.

Men senaste 24 timmarna har ingen fått sin order cancel:ad va?

Stackarna på Irland (det är väl de som hanterar Apple Store för hela Europa?) måste väl få vara lediga i helgen

Ursprungligen av BlackSmp:

Ja, det går - i alla fall om du har använt ditt apple-Id. Logga in på ditt konto så kan du ändra detaljer i beställningen innan den hanteras.

Ok. Tack för snabbt svar. Nu är det en kamp mot klockan då att finna en adress

Ursprungligen av BlackSmp:

En sanning med modifikation. Du får problem med LTE eftersom de inte har stöd för 2600 MHz.

De främsta problemet är väl att världsgarantin inte gäller i Sverige. Blir ju hyfsat jobbigt om telefonen börjar knasa...

Ursprungligen av skinza:

De främsta problemet är väl att världsgarantin inte gäller i Sverige. Blir ju hyfsat jobbigt om telefonen börjar knasa...

Är det inte sedan iPhone 4 som det är världsgaranti? Varför skulle den inte gälla i Sverige?

Ursprungligen av Crossbone:

Är det inte sedan iPhone 4 som det är världsgaranti? Varför skulle den inte gälla i Sverige?

Har aldrig varit världsgaranti på iPhone.
Köper du en inom EU har du garanti inom EU.

Ursprungligen av keptang:

Har aldrig varit världsgaranti på iPhone.
Köper du en inom EU har du garanti inom EU.

Det visste jag inte (EU-garantin). Känns skönt! Tack för informationen.

Ursprungligen av skinza:

De främsta problemet är väl att världsgarantin inte gäller i Sverige. Blir ju hyfsat jobbigt om telefonen börjar knasa...

Hur många gånger ska den missuppfattningen dyka upp innan alla lär sig...

Garantin gäller bara för inköpslandet, men i Apples garantivillkor räknas EU som ett land, så det är inga problem med garanti i Sverige för iPhones köpta inom EU.

Hittar inte länken nu... Det ska finnas en länk i någon av de andra trådarna där detta tagits upp den senaste tiden...

Senast redigerat 2013-09-21 14:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur många gånger ska den missuppfattningen dyka upp innan alla lär sig...

Ja, garantin gäller bara för inköpslandet, men i Apples garantivillkor räknas EU som ett land, så det är inga problem med garanti i Sverige för iPhones köpta inom EU.

Nu menade jag ju om man köper en 5S i USA

Anledningen till att världsgarantin inte gäller är den att det är olika modeller som säljs i USA och i Europa.

Ursprungligen av skinza:

Nu menade jag ju om man köper en 5S i USA

Den här tråden handlar om att köpa i England.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den här tråden handlar om att köpa i England.

Ja så dålig är jag inte på att läsa
Jag svarade på en kommentar som handlade om USA. Se bifogad fil.

Lyckades turligt nog få tag på en gammal skolkamrat från lågstadiet genom Facebook. Har nu ändrat till hans hemadress i england istället och hoppas på att apple godkänner den i början av nästa vecka. Och att han inte gått och blivit kriminell under våra 20 år ifrån varandra...:/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-21 21:53
Ursprungligen av @ndreas:

Är det hundra att dessa modeller fungerar med 4G här i Sverige nu ? är det 2600 bandet man skall se till att ha ?
Kan få hem flertalet storlekar och färger från Tyskland nämligen redan mitten av nästa vecka! Funderar på köpa 5-10 st och sälja till humana priser!

Jag skriver gärna upp mig!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-21 23:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag sa inte att det var ett problem men väl ett faktum att betänka. Dessutom så mitt svar en korrigering till en post som sa att amerikanska mobiler inte fungerar i Sverige så jag förtydliga vad detta innebar.

Ursprungligen av westerlu77:

Om jag köper en telefon för ex. antal tusen så skulle jag tycka det var synd om man inte nu har alla 4G banden. Men det är jag det.
Har man provat på det ett tag så vill du inte gå tillbaka till ett halvtrött 3g nät sen. Särskilt uppströms. Jag vet för att jag har haft en iPhone 5 innan.

Sant.
Personligen siktar jag in mig på att köpa den i USA ändå, 64GB 5S kostar mindre än vad 16GB 5S kommer göra i Sverige, och 4G är visserligen önskvärt men våra operatörer här har gjort det klart att det går bra att ha hög hastighet så länge man inte förbrukar särskilt mycket data så jag tänker hålla hårt i mitt abbonemang med obegränsad data (upp till 16Mbit 3G).
Hoppas bara de finns i lager om en månad när jag ska dit.

@Westerlu77 om man använder telefon som sin enda uppkoppling eller för arbete på resande fot kan jag förstå att 1-2Mbit uppströms är segt, men annars har jag aldrig känt att det skulle vara ett problem. Att det tar 5 sekunder att dra upp en bild på FB känns överkomligt.

Ursprungligen av Json_81:

Sant.
Personligen siktar jag in mig på att köpa den i USA ändå, 64GB 5S kostar mindre än vad 16GB 5S kommer göra i Sverige, och 4G är visserligen önskvärt men våra operatörer här har gjort det klart att det går bra att ha hög hastighet så länge man inte förbrukar särskilt mycket data så jag tänker hålla hårt i mitt abbonemang med obegränsad data (upp till 16Mbit 3G).
Hoppas bara de finns i lager om en månad när jag ska dit.

@Westerlu77 om man använder telefon som sin enda uppkoppling eller för arbete på resande fot kan jag förstå att 1-2Mbit uppströms är segt, men annars har jag aldrig känt att det skulle vara ett problem. Att det tar 5 sekunder att dra upp en bild på FB känns överkomligt.

Jag menar fortfarande att har du testat på 4G ett tag så kommer du inte vilja gå tillbaka sen. Jag lovar. Så är det med alla sådana övergångar.

Apple ser ut att uppdatera ordrarna. Får bara ett meddelande att orderstatusen inte är tillgänglig när jag kolla genom Apple store-appen nu.

Ursprungligen av kafferast:

Apple ser ut att uppdatera ordrarna. Får bara ett meddelande att orderstatusen inte är tillgänglig när jag kolla genom Apple store-appen nu.

Samma här.

Ser mer ut som någon form av rutinunderhåll. Tror inte att det beror på någon genomgång av enskilda ordrar.

Men jag kan ju ha fel:)

Samma här, vi får hoppas att dom inte är så hemska att com cancel:at på en söndag!

Verkar vara samma sak på MacRumors så vi kan nog vara lugna :).

Ser ut att vara tillbaka igen. Någon som fått ändrad status?

Precis samma som sist här iaf.

Sjutton vad ni skrämmer upp mig, sitt still i båten

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-22 17:03

Denna tråden börjar ju blir mer än chatt än ett forum.
Man behöver inte rapportera minsta lilla hicka på store.apple.com.

För övrigt är jag förvånad över att min order fortfarande lever då andra Borderlinx-ordrar dog tidigt.
Undra om Apple jävlas

Ursprungligen av zappee:

Denna tråden börjar ju blir mer än chatt än ett forum.
Man behöver inte rapportera minsta lilla hicka på store.apple.com.

För övrigt är jag förvånad över att min order fortfarande lever då andra Borderlinx-ordrar dog tidigt.
Undra om Apple jävlas

Det är väl just därför som vi håller på så mycket. Problemet är bara (och jag är medskyldig) att det blir en hel del brus som döljer det matnyttiga men vi har väl rett ut det viktiga. Modellen som säljs i UK kommer att fungera bra i Sverige. Enda frågetecknet är 3 som kör (eller ha licens för) TD-LTE som telefonen inte har stöd för.

Har beställt min 4s och min iphone 5 på detta vis genom borderlinx. Varje gång har det varit samma snack om att det inte skall fungera, och att dom skall cancellera ordern. Men det gör dom inte. Har även nu beställt en 5s den 20/9. Och den skall levereras till borderlinx den 8-11/10.

/e

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-22 18:47
Ursprungligen av everlast:

Har beställt min 4s och min iphone 5 på detta vis genom borderlinx. Varje gång har det varit samma snack om att det inte skall fungera, och att dom skall cancellera ordern. Men det gör dom inte. Har även nu beställt en 5s den 20/9. Och den skall levereras till borderlinx den 8-11/10.

/e

Denna gången har ju dock ordrar cancelats.

Är det någon som har sett/läst/hört om någon som har beställt på Apple.co.uk som fått sin preparing for shipping?

Jag har sett många från USA som under helgen fått sin status ändrad på MacRumors.

Bevaka tråden